تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خرید اینترنتی بلیط قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آیا شما تجربه سفر با قطار را دارید؟ بلیط خود را چگونه تهیه کرده‌اید؟ حضوری یا اینترنتی؟ اگر حضوری تهیه کرده‌اید باید بگوییم که فروش بلیط قطار به صورت اینترنتی هم انجام می‌شود و لازم نیست به صورت حضوری آن را تهیه کنید. ما در اینجا نحوه خرید و رزرو بلیط قطار به صورت اینترنتی را بررسی می‌کنیم. شما اگر به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنید در زمان خود نیز صرفه‌جویی کرده‌اید.

مطالب اصلی که به صورت کلی در اینجا بررسی می‌شوند، شامل:

  • نکاتی در مورد تهیه بلیط قطار به صورت اینترنتی

  • چگونه از شرکت‌های ریلی ایران به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنیم؟

  • نحوه تهیه اینترنتی بلیط قطار فدک

     

نکاتی در مورد تهیه بلیط قطار به صورت اینترنتی

خرید اینترنتی بلیط قطار
بلیت اینترنتی

بلیط قطار خود را به راحتی تهیه کرده و به مسافرت خانوادگی، دوستانه یا قرارهای کاری بروید. همانطور که امکان تهیه بلیط انواع وسایل نقلیه عمومی به صورت اینترنتی وجود دارد می‌توانید بلیط قطار را نیز به صورت اینترنتی تهیه کنید. خرید یا رزرو بلیط قطار به صورت اینترنتی مزایای بسیاری دارد، از جمله:

  • می‌توان قیمت بلیط قطارهای مختلف را مقایسه کرد
  • انتخاب دقیق ساعت حرکت قطار
  • انتخاب از بین قطارهای متنوع شرکت‌های ریلی
  • پرداخت سریع و آسان هزینه با کارت های عضو شتاب
  • استرداد راحت و آنلاین بلیط قطار
  • خرید سریع و راحت بلیط مکان‌های پر سفر
  • رزرو بلیط قطار در فصل‌های شلوغ
  • مطلع شدن از پیش‌فروش قطار با ایمیل

اکنون که با مزایای فروش بلیط قطار به صورت اینترنتی آشنا شدید، به بررسی روش تهیه بلیط به صورت اینترنتی می‌پردازیم.

از جمله تامین‌کنندگان قطارهای خطوط ریلی ایران می‌توان به شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه سفیر و شرکت فدک اشاره کرد. تهیه بلیط از این شرکت‌ها با مراجعه به سایت آنها امکان پذیر است.

از جمله تامین‌کنندگان قطارهای خطوط ریلی ایران به صورت کلی می‌توان به شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه سفیر و شرکت فدک اشاره کرد که بلیط این قطارها علاوه بر سایت شرکت‌ها در سایر سایت‌های اینترنتی که در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت می‌کنند، در دسترس است. شما می‌توانید به سایت‌ این شرکت ها مراجعه کرده و به راحتی بلیط خود را در روز و ساعت مورد نظر تهیه کنید.

اگر می‌خواهید به صورت اینترنتی بلیط قطار تهیه کنید، باید کارت بانکی عضو شتاب داشته باشید که رمز دوم آن هم فعال باشد. 

لازم به ذکر است که برای تهیه بلیط از برخی از این سایت‌های اینترنتی، ابتدا باید در این سایت ها عضو شوید و مشخصات کامل خود را ثبت کنید. در ادامه می‌توانید بلیط خود را تهیه نمایید. همچنین چون قیمت بلیط قطار را باید به صورت اینترنتی پرداخت کنید لازم است که کارت عضو شتاب داشته باشید که رمز دوم آن نیز فعال باشد تا بتوانید هزینه بلیط را پرداخت نمایید. در ادامه اگر تمام مراحل را به درستی انجام دهید می‌توانید نسخه چاپی بلیط را مشاهده کنید.

نکاتی مهم در مورد خرید یا رزرو بلیط قطار به صورت اینترنتی:

  • امکان تهیه بلیط قطار علاوه بر حالت اینترنتی به صورت حضوری هم وجود دارد.
  • گاهاً بلیط به صورت نیم بها نیز صادر می‌شود. به عنوان مثال برای جانبازان و خانواده‌های شاهد. با ارائه نامه از بنياد جانبازان بليت همراه این افراد نیز نيم بها خواهد بود. همچنین بلیط كودكان 2 تا 12 سال تمام، با ارائه شناسنامه به صورت نيم بها است. کودکان زیر دو سال که تخت لازم نداشته باشد، فقط 10 درصد بهای بليت براي بيمه دریافت می‌شود اما در صورت درخواست جا، بلیط نیم بها لازم است. 

چگونه از شرکت‌های ریلی ایران به صورت اینترنتی بلیط تهیه کنیم؟

گفتیم که شرکت‌های تامین کننده بلیط قطار در ایران، شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه سفیر و قطارهای 5 ستاره فدک هستند. در ادامه به بررسی نحوه فروش بلیط قطار از طریق هر کدام از این سایت‌ها می‌پردازیم.

تهیه بلیط قطار اینترنتی از شرکت رجا

بلیت شرکت رجا
بلیت شرکت رجا

برای خرید یا رزرو بلیط قطار این شرکت می‌توان به سایت آن مراجعه کرده و بلیت تهیه کرد. باید ابتدا در سایت عضو شد و مشخصات خود را تکمیل کرد. در ادامه برای خرید بلیط قطار باید مبدا و مقصد را مشخص کرده و تاریخ حرکت و زمان حرکت را نیز مشخص کرد.
تعداد مسافران، کودک یا نوزاد بودن هم نیاز به مشخص کردن دارد. همچنین می‌توانید بلیط برگشت خود را نیز خریداری کنید. پس از مشخص کردن این اطلاعات به سایت بانک منتقل می‌شوید تا قیمت بلیط قطار را بپردازید و برای این منظور به کارت نیاز دارید که رمز دوم آن هم فعال باشد. در پایان می‌توانید بلیط خود را چاپ کنید.
تهیه کوپه دربست هم امکان پذیر است. امکان دیگری که شرکت رجا در اختیار قرار می‌دهد، امکان حمل خودرو است. شما می‌توانید برای خودروی خود نیز بلیط تهیه کنید و آن را با قطار حمل کنید.

 

تهیه بلیط اینترنتی قطار از شرکت‌های زیرمجموعه سفیر

بلیت شرکت سفیر
بلیت شرکت سفیر

از شرکت‌های زیرمجموعه سفیر می‌توان به بن‌ریل، جوپار، ریل سیر کوثر، مهتاب سیر جم، رعد تبریز، وانیا ریل و نور اشاره کرد که شما می‌توانید از هر کدام که مایل هستید بلیط تهیه کنید. مراحل خرید یا رزرو بلیط قطار در این شرکت‌ها به این صورت است که ابتدا باید به سایت مراجعه و مبدا و مقصد را مشخص کرد. در ادامه تاریخ رفت و در صورت تمایل تاریخ برگشت هم باید مشخص شود. باید جنسیت و تعداد بزرگسال و کودک و نوزاد هم مشخص گردد. همچنین امکان درخواست کوپه دربست هم وجود دارد. در ادامه پرداخت هزینه بلیط قطار هم باید انجام شود.

نحوه خرید اینترنتی بلیط قطار فدک

خرید بلیت قطارهای فدک
خرید بلیت قطارهای فدک

برای خرید بلیط قطار فدک می‌توانید به سایت این شرکت یا سایر سایت‌های فروش بلیط قطار مراجعه کنید. برای تهیه بلیط باید مراحل زیر را دنبال کرد:

  • ورود به سایت فدک و رفتن به قسمت خرید بلیط قطار فدک
  • در صفحه جدید باز شده در مرحله اول باید مبدا و مقصد را مشخص کرد.
  • در ادامه نوع مسافر مشخص می‌شود که می‌تواند عادی، خواهران و برادران باشد.
  • می‌توان در قسمت بعدی یک کوپه را به صورت دربست تهیه کرد.
  • مرحله بعدی مشخص کردن تاریخ رفت است. همچنین می‌توان تاریخ برگشت را نیز مشخص کرده و برای روز برگشت هم بلیط تهیه کرد.
  • در مرحله بعدی تعداد مسافران بزرگسال، کودک و نوزاد را باید مشخص کرد.
  • در ادامه برای اینکه حرکت‌های تاریخ مشخص شده توسط شما نشان داده شود باید بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.
  • پس از انجام جستجو لیست قطارهایی که در تاریخ مورد نظر شما به مقصد انتخابی حرکت دارند نمایش داده می‌شوند.
  • از موارد نشان داده شده می‌توانید یکی را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.
  • برای خرید بلیط قطار فدک در مرحله بعد که ورود اطلاعات است باید مشخصات مسافران وارد شود. با توجه به این اینکه مسافران چه تعداد هستند شما باید مشخصاتی چون کد ملی، تاریخ تولد و … را مشخص کرده و همچنین اعلام کنید که مایل به تهیه غذا هستید یا نه.
  • در قسمت بعدی شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کرده تا اطلاعات بلیط برای شما ارسال شود.

 مرحله بعدی قیمت بلیط قطار مشخص شده و باید هزینه پرداخت شود که به کارت بانکی عضو شتاب همراه با رمز دوم نیاز است. در پایان این مراحل و پرداخت هزینه موفق می‌توانید بلیط قطار فدک خود را مشاهده و چاپ کنید.

برای مشاهده راهنمای تصویری خرید اینترنتی بلیت قطارهای 5 ستاره فدک اینجا را کلیک کنید

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد نحوه تهیه اینترنتی بلیط قطار ارائه شده است. شما می‌توانید برای خرید یا رزرو بلیط قطار یا به سایت اصلی شرکت‌ها یا به سایت‌های اینترنتی که در زمینه فروش بلیط فعالیت دارند، مراجعه کنید. با خواندن این مقاله  درمی یابید که می‌توانید به راحتی نسبت به خرید بلیط قطار بصورت اینترنتی اقدام کنید و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x