تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قطار مشهد تهران رجا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع قطار مشهد تهران رجا بپردازیم.

شهر مشهد یکی از شهرهای بزرگ ایران محسوب می‌شود که به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا بسیار حائز اهمیت است و زائرین بسیاری هر ساله در این شهر در حال رفت و آمد هستند که بیشتر این مردم با قطار به شهر مشهد سفر می کند چون قطار از هر نظر مطمئن تر به نظر می آید هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ هزینه. هزینه سفر با قطار بسیار پایین است و بهترین گزینه برای مسافرت باشد چون علاوه بر اینکه از سفر خود لذت می برید در هزینه سفر و رفت و آمد نیز صرفه جویی خواهید کرد

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

حال به تعدادی سوال در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

  • ایستگاه های بین راه مشهد تهران چیست؟
  • چرا مسیر تهران مشهد از اهمیت ویژه ای برخودار است؟
  • قطار های فعال مسیر مشهد تهران چیست؟
  • موقعیت جغرافیایی مشهد چیست؟
  • جاذبه های گردشگری مشهد چیست؟
  • تهیه بلیط قطار مشهد تهران رجا چگونه است؟
  • قیمت بلیط قطار مشهد تهران به عواملی بستگی دارد؟

[/stextbox]

قطار مشهد تهران رجا
قطار مشهد تهران رجا

ایستگاه های بین راه مشهد تهران چیست؟

قطار تهران مشهد از ایستگاه های زیادی عبور می کند و به صورت ۲۴ ساعته در حال رفت و آمد می باشند چون یکی از مسیرهای پرتردد ریلی به حساب می آید ایستگاه هایی که در این مسیر قرار دارد عبارتند از ورامین، پیشوا، ابرده، کویر، گرمسار، باطری، ده نمک، سمنان، آب گرم، لارستان، چهار شیرین و … همگی در این مسیر ریلی قرار دارند و برای طی کردن مسیر تهران مشهد قطار و مسافرین باید این مسیر ریلی را پشت سر بگذارند و می‌توان گفت که برای طی کردن این مسیر قطار و مسافرین حدوداً ۱۰ ساعت را در راه هستند ولی قطارهای پرسرعت و درجه یک که سرعت آنها بالاتر است این مسیر را با طی کردن زمان کمتری پشت سر می‌گذارند و به مقصد می روند.

ایستگاه های بین راه مشهد تهران چیست؟
ایستگاه های بین راه مشهد تهران چیست؟

 

چرا مسیر تهران مشهد از اهمیت ویژه ای برخودار است؟

مسیر تهران مشهد به دلیل وجود بارگاه امام رضا و شلوغی این مسیر ریلی توسط مسافرین از شهرهای مختلف بسیار حائز اهمیت است مسیرهای ریلی به دلیل امنیت بالایی که دارند مسافرین زیادی قطار ها را برای مسافرت انتخاب می کنند چون علاوه بر امنیت موجب کاهش هزینه در سفر نیز می‌شود و بهترین گزینه اقتصادی برای مسافرت مخصوصاً برای خانواده های پرجمعیت به حساب می‌آید. در عین حال قطار مشهد تا مرز های شرقی کشور( مانند سرخس) ادامه پیدا می کند و در عین حال میتواند مسیر پر اهمیت ترانزیتی شرقی کشور باشد.

قطار های فعال مسیر مشهد تهران چیست؟

قطار های زیادی هستند که در این مسیر ریلی به صورت فعال در حال رفت و آمد می باشند همانند قطار های فدک، اتوبوسی، کوپه ای ۴ یا ۶تخته لوکس و غیره .

قطار های زیادی به جز قطار های مسافرتی و مسافربری در این مسیر فعالیت می کنند همانند قطارهای حمل و نقلی برای جا به جایی وسایل منابع طبیعی زغال سنگ ماشین نفت و غیره که در مسیر ترانزیتی کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

موقعیت جغرافیایی مشهد چیست؟

شهر مشهد از نظر موقعیت جغرافیایی نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد چون دارای آب و هوای مناسبی نیز هست از نظر جغرافیایی یکی از شهرهای وسیع در شرق ایران به حساب می آید و دارای مناطق تفریحی تاریخی گسترده ای می باشد از نظر جمعیتی نیز جزء دوم شهرهای کلانشهر ایران است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

جاذبه های گردشگری مشهد چیست؟

شهر مشهد دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که هر ساله مسافرین تصمیم می گیرند علاوه بر یک سفر زیارتی یک سفر گردشگری نیز بروند . دلیل خیلی مناسب برای سفر به مشهد این است که این شهر هم شهر زیارتی میباشد و هم شهر تفریحی. مشهد مقدس دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری می باشد و در ادامه مقاله تعدادی از آنها را نام می بریم.

بازار ویلاژ توریست، مرقد مطهر امام رضا، آرامگاه نادرشاه افشار، پارک ملت، موزه امام رضا، باغ وحش، طرقبه، شاندیز، کوهسنگی، خواجه ربیع و…

جاذبه های گردشگری مشهد چیست؟
جاذبه های گردشگری مشهد چیست؟

مرقد مطهر امام رضا:

همه مردم برای زیارت از درون کشور و یا خارج از کشور برای زیارت مرقد مطهر به شهر مشهد سفر می کنند یکی از آثار تاریخی و توریستی شهر مشهد به حساب می آید چون کسیم وجود ندارد که به شهر مشهد برود و به زیارت امام رضا نرود.

آرامگاه نادرشاه افشار:

در شهر مشهد قرار دارد آرامگاه یکی از پادشاهان ایران که در زمان افشاریان حکمران ایران بوده و توانسته کشور هند را به تصرف ایران در بیاورد در تاریخ از نادرشاه افشار به عنوان بهترین جنگنده ایرانی یاد شده است. هم اکنون آرامگاه نادر شاه افشار برای زائرین و توریست ایرانی که به شهر مشهد سفر می کنند باز بوده و می توانند از این آرامگاه همانند موزه بازدید کنند.

آرامگاه نادرشاه افشار:
آرامگاه نادرشاه افشار:

پارک ملت مشهد:

یکی از بزرگترین پارک ها و شهربازی های ایران به حساب می آید که همگان به این پارک می روند. چرخ وفلک این پارک مشهورترین چرخ و فلک کشور است و با چرخ فلک بسیار بزرگ لندن مقایسه می شود.

پارک ملت مشهد:
پارک ملت مشهد:

طرقبه و شاندیز:

از مکان های توریستی و تفریحی شهر مشهد که دارای امکانات کامل تفریحی برای رفاه حال مسافران وجود دارد و در این دو مکان بهترین غذاها سرو می شوند.

بازار ویلاژ توریست یکی از بزرگترین بازارهای مشهد می باشد که تمامی اجناس این بازار با بهترین قیمت ها در اختیار مشتریان و یا مسافران قرار می گیرد.

طرقبه و شاندیز:
طرقبه و شاندیز:

کوهسنگی:

کوه سنگی که در شهر مشهد قرار دارد و به میزان ۲۰ دقیقه با حرم مطهر امام رضا فاصله دارد یکی از پارکهای است که در کوه مشهد بنا شده است و یا به عبارتی ساده تر می توان گفت که یکی از پارک های بزرگ مشهد که در دل کوه بنا شده است کوهسنگی نام دارد در کوهسنگی تمامی وسایل بازی برای کودکان و یا پارک گیاه شناسی نیز موجود است.

شهر مشهد علاوه بر جاذبه‌های گردشگری که دارد بازارها و هتل های بسیاری نیز دارد برای مثال بازارهای آن عبارتند از مرکز تجاری الماس شرق، بازار رضا، بازار روس ها و…

شهر مشهد به دلیل اینکه یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر مسافرتی می باشد رفاه حال مسافران هتل ها و مکان های اقامتی بسیاری را تشکیل داده که این مکان های اقامتی بر روی تجارت مشهد تاثیر  دارند همانند هتل رضا، الماس ۱ و ۲ و غیره

کوهسنگی:
کوهسنگی:

تهیه بلیط قطار مشهد تهران رجا چگونه است؟

تهیه بلیط قطار مشهد تهران رجا نیز به مانند دیگر بلیط ها به دو صورت آنلاین و یا حضوری اقدام به تهیه بلیت قطار کنیم و برای خرید بلیط قطار به صورت حضوری باید به یکی از دفاتر مسافرتی رفته و از تایم های حرکت قطار و روزهای آن اطلاعات کسب کنیم در صورتی که نتوانیم به صورت حضوری اقدام به تهیه بلیت قطار کنیم می توانیم از طریق خرید بلیط قطار به صورت آنلاین و یا اپلیکیشن های موجود بر روی گوشی‌های خود بلیط قطار تهران مشهد را خریداری نمایید. در صورتی که شما به صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید مزایا و تخفیفاتی به شما تعلق می گیرد که در هنگام سفر می توانید از این مزایا استفاده کنید.

تهیه بلیط قطار مشهد تهران رجا چگونه است؟
تهیه بلیط قطار مشهد تهران رجا چگونه است؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

قیمت بلیط قطار مشهد تهران به عواملی بستگی دارد؟

قیمت بلیط قطار مشهد تهران نیز همانند دیگر بلیط های قطار تعرفه خاصی دارد و شما می توانید با انتخاب پارامتر های خود در هنگام خرید بلیط قطار قیمت نهایی بلیط قطار را مشخص کنید و نیز هنگام خرید بلیط قطار شما با انتخاب مبدا و مقصد نوع کوپه تعداد مسافرین بلیط خود را رزرو میکنیم و پس از رزرو بلیط قطار هزینه آن را پرداخت می کنید حال و عواملی که بر روی قیمت بلیط قطار تاثیر گذار هستند اشاره می کنیم

  • نوع قطار
  • تعداد مسافرین
  • کلاس قطار
  • درجه قطار
  • نوع کوپه ( کوپه ویژه برادران و خواهران)
  • خدمات و امکاناتی که در قطار در اختیار مسافران قرار می دهند همانند ؛ سرویس های خواب و مجزا سرویس های رفاهی و بهداشتی و نوع پذیرایی در میان وعده همگی می توانند در قیمت بلیط قطار تاثیر گذار باشد.

از همراهی شما دوستان عزیز در این مقاله کمال تشکر و قدردانی را داریم و امیدواریم توانسته باشیم مقاله مفید و کارآمدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده که شما بتوانید با یک انتخاب خوب تجربه یک سفر راحت و ایمن را با قطار داشته باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x