تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آشنایی با ایستگاه راه آهن تهران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز با شما هستیم با آشنایی با ایستگاه راه آهن تهران

درحال حاضر خط ۱ مترو از نزدیکی ایستگاه تهران عبور می کند . این خط در امتداد خط تهران – مشهد حرکت کرده و در تقاطع با خیابان شوش دارای ایستگاه است . دسترسی مسافران ایستگاه تهران به این ایستگاه با توجه به مسائل حمل بار دشوار است . خط ۱ مترو در این محدوده هنوز اجرا نگردیده است.

یکی از ایستگاههای مصوب این خط درمیدان راه آهن دارای ۴ ورودی خواهد بود که ۲ ورودی آن درفضای مقابل ایستگاه طراحی خواهد شد .

در حال حاضر مترو خط ازادگان – قائم در میدان راه آهن دارای ایستگاه میباشد که در مقابل درب اصلی ایستگاه راه آهن تهران میباشد (بروز رسانی)

ایستگاه راه آهن تهران
دسترسی به شبکه مترو شهری و بین شهری

این مکانیابی گرچه دسترسی مسافران را به مترو شهری ممکن می سازد، اما برمسایل و مشکلات میدان می افزاید . بنابراین در نظر گرفتن تعامل گره و مکان در این محدوده بسیار مهم خواهد بود .

 

دسترسی به بزرگراه ها و معابر شریانی شهری

از جمله معابر شریانی در جه یک متصل به ایستگاه تهران می توان به محورهای شمالی – جنوبی ولیعصر و کارگر در شمال سایت و شهید رجایی در شرق و دشت آزادگان و در ادامه آن بزرگراه تندگویان و قلعه مرغی در غرب و محورهای شرقی – غربی بعثت و شوش اشاره کرد.

این محورها نقش مهمی در ایجاد قابلیت دسترسی به ایستگاه دارند و به طور حتم از عملکرد ایستگاه تاثیر می پذیرند.

در حال حاضر با توجه به مقیاس فرامنطقه ای کاربری های موجود در اطراف ایستگاه ، شبکه های موجود با ترافیک سنگین در ساعات پیک روبرو هستند .

محدوده میدان راه آهن، میدان بهمن، تقاطع چیت سازی از نقاط مسئله دار ترافیکی در این ناحیه می باشند.

 

دسترسی به فرودگاه

جهت دسترسی این ایستگاه به فرودگاه های تهران تاکنون تمهیدی اندیشیده نشده است

. به جرات می توان گفت که هیچ توجهی به این مسئله نشده است

. خط آهن تهران- جنوب از نزدیکی فرودگاه امام خمینی و خط آهن تهران – تبریز از نزدیکی فرودگاه مهرآباد می گذرد . اما به آنها متصل نمی باشند

. مسافران هرکدام از این پایانه ها قادر نیست که وسیله نقلیه خود را تعویض نماید.

 

دسترسی ایستگاه به پایانه اتوبوس بین شهری

پایانه مسافربری جنوب تهران در امتداد خیابان رجایی و در نزدیکی ایستگاه راه آهن قرار دارد

. اما ارتباط و اتصال این دو پایانه به سختی امکان پذیر است و مسافران می بایست با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به این پایانه ها رسانده و وسیله نقلیه خود را تعویض کنند.

 

موقعیت قرار گیری ورودی های ایستگاه تهران

ایستگاه تهران به عنوان مهم ترین ایستگاه راه آهن در کشور با وسعتی حدود ۳۲ هکتار تنها دارای یک ورودی اصلی مسافری است که در میدان راه آهن واقع شده است .

به عبارتی این میدان دارای دو عملکرد حمل و نقلی و شهری است

. روزانه حدود ۱۳ هزار نفر مسافر به این ایستگاه و محدوده میدان سرازیر می شوندو این موضوع سبب ازدحام و شلوغی در محدوده میدان و خیابان های منتهی به آن است. بر این اساس دسترسی . به ایستگاه مشکل بوده و تنها گزینه مسافران برای ورود به ایستگاه، میدان راه آهن می باشد.

سایت ایستگاه راه آهن در حال حاضر دارای ۶ ورودی فرعی برای دسترسی کارمندان و کارکنان به کل سایت و ۳۲ ورودی جهت دسترسی به کاربری های شهری مرتبط با ایستگاه است

. این کاربری ها عبارتند از منازل مسکونی راه آهن، نیروی انتظامی ، آتش نشانی، بهداری ، دبستان، بیمارستان تختی ، بسیج راه آهن، مجموعه ورزشی که همگی وابسته به راه آهن بوده و در اراضی با مالکیت راه آهن استقرار یافته اند .

اکثر این کاربری ها در ضلع جنوبی خیابان شوش واقع گردیده اند .از مجموع ۳۳ ورودی فرعی کنونی ایستگاه هیچ یک جهتدسترسی مسافران به ترمینال برنامه ریزی نشده است.

 

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی

تمرکز پایانه های حمل و نقل عمومی درون شهری (اتوبوس ، مینی بوس و تاکسی) در محدوده میدان راه آهن و پس از آن در میدان بهمن مشاهده می شود. در حال حاضر حدود ۴۳ خط اتوبوسرانی ، ۵ خط مینی بوس رانی و ۵ خط تاکسی رانی در محدوده میدان مستقر بوده یا در آن توقف دارند.

علاوه بر این تاکسی راه . آهن حدود ۹۴ مسیر را در کل مجموعه شهری تهران تحت پوشش قرار می دهد.

بدین ترتیب دسترسی مسافران ایستگاه به این پایانه ها امکان پذیر است، اما تجمع آنها در میدان راه آهن مسائل ترافیکی و آشفتگی میدان را مضاعف نموده و آلودگی هوا و صدا را در پی داشته است

. لذا می بایست تمهیداتی برای ساماندهی استقرار پایانه ها و ساماندهی حرکتی مسافران درنظر گرفته شود.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x