تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

از کدام منابع می‌توان از ساعت حرکت قطارها اطلاع پیدا کرد؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

از کدام منابع می‌توان از ساعت حرکت قطارها اطلاع پیدا کرد؟

یکی از وسایل حمل‌ و نقل عمومی درون و یا برون شهری، قطار است که همواره از محبوبیت زیادی بین مسافران برخوردار بوده. زیرا سفرهای خاطره‌انگیزی را برای مسافران رقم خواهد زد. سفر با قطار همواره حس امنیت بیشتری را در مقابل هواپیما، اتوبوس و یا اتومبیل شخصی ایجاد کرده است، از این ‌رو افراد زیادی ترجیح می‌دهند که با قطار سفر کنند.

مطمئناً اولین موضوعی که قبل از سفر با قطار باید به آن فکر کنیم نحوه‌ی تهیه بلیت قطار است. در گذشته برای تهیه بلیت قطار باید به مراکز فروش بلیت قطار در ایستگاه‌های راه‌آهن مراجعه و اقدام به خرید بلیت می‌کردید. اما امروزه منابع زیادی برای تهیه بلیت قطار وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها به‌صورت غیر حضوری و در منزل بلیت قطار را تهیه کنید.

در ایران سایت‌های زیادی در زمینه حمل ‌و نقل با قطار فعالیت می‌کنند که می‌توانید برای خرید بلیت یا مشاهده اطلاعات راه‌آهن به آن‌ها مراجعه کنید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی این سایت‌ها و نحوه تهیه بلیت از آن‌ها بپردازیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق سایت

  • دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق ربات و App

دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق سایت

اگرچه اغلب مردم برای مسافرت‌هایی با مسافت طولانی هواپیما را ترجیح می‌دهند اما بسیاری از افراد عقیده دارند که سفر به معنای حرکت کردن از مبدأ و رسیدن به مقصد نیست. بلکه سفر یعنی لذت بردن از تمامی لحظات از لحظه حرکت تا رسیدن به مقصد، هرچند ساعتی که ممکن است زمان ببرد و یا گاهی خسته‌کننده شود.

آن‌ها تمایل دارند که از تمام شهرها و روستاهایی که بین مسیر مبدأ تا مقصد وجود دارد، به ‌صورت گذری هم که شده دیدن کنند. از این ‌رو قطار به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل عمومی طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است. بنابراین اولین موضوعی که برای سفر با قطار به آن نیاز دارید اطلاعات راه‌آهن و زمان حرکت قطارها برای تهیه بلیت است.

 

دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق سایت

با توجه به شلوغی و پرمشغله بودن زندگی‌های امروزی افراد تمایل دارند که تمامی کارهای خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های ارتباطی اینترنتی انجام دهند. تهیه بلیت قطار نیز از این تغییر سبک زندگی‌ها مستثنا نبوده است.

خرید اینترنتی بلیت قطار این امکان را برای مسافران فراهم می‌سازد تا قیمت بلیت قطارهای متفاوت را مقایسه کرده و از ساعت دقیق حرکت قطار آگاهی یابند. اطلاع از انواع قطارهای سایر شرکت‌های ریلی همچون فدک یا سفیر،

خرید سریع و آسان و پرداخت با کارت‌های عضو شتاب و یا سیستم شاپرک، استرداد کامل بلیت در برخی مواقع و مطلع شدن از سایر اطلاعات راه‌آهن مانند شروع پیش‌فروش بلیت‌ها در ایام تعطیلات مثل نوروز از مزیت‌های دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق سایت است.

رجا

از این ‌رو سازمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که با نام شرکت قطارهای مسافری بری رجا شناخته شده است سایت رسمی خود با آدرس اینترنتی www.raja.ir  را در سال ۱۳۸۳ و با بهره‌گیری از روش‌های نوین ارتباطی راه‌اندازی کرده است. از این ‌پس مسافران برای آگاهی از اطلاعات راه‌آهن نظیر نوع قطار، ساعت حرکت قطارها، خرید بلیت و همین‌طور  قیمت بلیت، توانسته‌اند با مراجعه به این آدرس تمامی اطلاعات راه‌آهن را در منزل و از پشت کامپیوتر خانگی مشاهده کنند.

برای مشاهده اطلاعات راه‌آهن سراسر کشور با مراجعه به سایت www.raja.ir می‌توانید بروی گزینه خرید بلیت کلیک کنید با انتخاب مبدأ و مقصد و همین‌طور تاریخ حرکت می‌توانید از تمامی اطلاعات مربوط به روز و ساعت حرکت، نوع قطار، تعداد کوپه‌های قطار و سایر اطلاعات راه‌آهن مطلع شوید.

یکی از قسمت‌های سایت رجا که شاید توجه شما را به خود جلب کند بخش هم ‌قطار است. با کلیک بروی راهنمای این قسمت توضیحاتی داده‌شده است که چنانچه بلیت قطار را از طریق تلفن، اینترنت و یا تلفن همراه خریداری کرده‌اید می‌توانید سریال خریدی که برایتان پیامک شده است را به همراه شماره تلفنتان در این قسمت وارد و سپس اقدام به چاپ بلیت کنید.

البته برای دستیابی به اطلاعات راه‌آهن می‌توانید به سایر شرکت‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل قطار مثل فدک و یا سفیر نیز مراجعه کنید. همچنین برخی سایت‌های رسمی حمل‌ونقل مثل alibab.ir نیز اطلاعات راه‌آهن و مباحث مربوط به سفر با قطار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

سایت رسمی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با نام شرکت مسافربری رجا جهت مشاهده و آگاهی از تمامی اطلاعات مربوط به حرکت قطارها و غیره طراحی‌شده است بنابراین با مراجعه به سایت آن به آدرس www.raja.ir می‌توانید از اطلاعات راه‌آهن آگاهی یابید.

 

 

دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق ربات و App

دسترسی به اطلاعات راه‌آهن از طریق ربات و App

امروزه باید همگام با پیشرفت تکنولوژی حرکت کرد و از شبکه‌های اجتماعی، ربات‌ها و app ها  در زمینه‌های مختلف استفاده کرد. یکی از روش‌های دستیابی به اطلاعات ریلی کشور استفاده از ربات تلگرامی @irRail_bot است که می‌تواند کمک زیادی را به مسافران قطار کند.

 

تلگرام راه آهن

فقط کافی است آدرس تلگرامی @irRail_bot را در تلگرام خود بنویسید و روی آن کلیک کنید، آنگاه وارد صفحه ربات شده و با زدن کلید start مراحل اطلاع‌رسانی آغاز می‌شود. در این ربات اطلاعات راه‌آهن به‌صورت کامل وجود دارد و مواردی همچون برنامه حرکت قطارها، اخبار ریلی، کتاب آموزشی درباره راه‌آهن و از همه مهم‌تر خرید آنلاین بلیت قطار وجود دارد.

در این کانال موارد دیگری همچون اطلاعات استخدامی راه‌آهن نیز موجود است. اگر بخواهید از برنامه حرکت قطارها آگاهی یابید باید گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. بعد از آن  وارد صفحه ربات دیگری با آدرس @commuterralibot می­شوید که اطلاعات کامل آن را در اختیار شما می‌گذارد.

در این ربات علاوه بر خرید آنلاین بلیت و اخبار ریلی می‌توان به‌صورت آنلاین مکان قطارها را از طریق گزینه نمایش مکانی قطارها مشاهده کرد.

 

اپلیکیشن همقطار

علاوه بر ربات‌های موجود در زمینه اطلاعات راه‌آهن و اطلاعات ریلی، اپلیکیشن همقطار نیز در این حوزه فعالیت داشته و اطلاعات راه‌آهن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با دانلود و نصب اپلیکیشن همقطار از کافه بازار می‌توان به امکاناتی همچون خرید بلیت دسترسی داشت.

این اپلیکیشن مستقیماً به سیستم رجا متصل بوده و از این طریق اطلاعات لازم برای جست‌وجو بلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.لازم به ذکر است که این برنامه بدون دسترسی به اینترنت و بر اساس بستر USSD به شما کمک می‌کند تا بلیت قطار را از رجا خریداری کنید.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های ساده‌تری برای خرید بلیت و یا آگاهی از اطلاعات راه‌آهن در اختیار مسافران قرارگرفته است. آدرسhttp://www.rai.ir/ سایت رسمی شرکت مسافربری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است

که تمامی اطلاعات راه‌آهن ازجمله ساعت حرکت قطارها و قیمت بلیت و مهم‌تر از همه خرید بلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر سایت، افراد می‌توانند با نصب app همقطار بروی تلفن‌های همراهشان برای خرید بلیت یا آگاهی از سایر اطلاعات راه‌آهن اقدام نمایند. ربات @irRail_bot یک منبع دیگر برای دسترسی به اطلاعات راه‌آهن کشور است.

همچنین اگر قصد دارید با قطارهای لوکس فدک سفر کنید کافی است به وب سایت این مجموعه به آدرس www.fadaktrains.com سر بزنید و بدون هیچ دردسری بلیط مورد نظر خود را به تعداد دلخواه و برای روزهای مورد نظر به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

گاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x