تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

اکوادور، یکی از جذاب‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما هستیم با معرفی اکوادور، یکی از جذاب‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی

زمانی که اسمی از کشورهای آمریکای جنوبی را می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد فرهنگ جذاب و پرشورشان میافتیم. کشورهای این ناحیه بسیار زیبا هستند و مردمی که در آن‌ها زندگی می‌کنند فرهنگی توأم با موسیقی و ورزش‌هایی نظیر فوتبال و رقص‌های متنوع دارند. آب و هوای خاص و ویژگی‌های طبیعی این کشورها سالانه افراد زیادی برای بازدید و وقت‌گذرانی به کشورهای مختلف آمریکای جنوبی می‌کشاند.

اکوادور

یکی از جذاب‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی، کشور اکوادور است. این کشور تلفیق بی‌نظیری از تاریخ و طبیعت است. مناظری که در این کشور قرار دارند، بسیار باشکوه و کم‌نظیر هستند. پایتخت اکوادور، شهر کیتو است. این شهر فوق العاده زیبا و منحصر به فرد است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این کشور زیبا و پایتخت آن را در اختیارتان قرار دهیم.

اطلاعات این مقاله شامل سرفصل‌های زیر می‌شود:

  • کشور اکوادور
  • روابط کشور اکوادور
  • موقعیت جغرافیایی اکوادور
  • مذهب در این کشور
  • ورزش‌های متداول در اکوادور
  • کیتو، پایتخت اکوادور
  • جزایر گالاپاگوس

کشور اکوادور:

اکوادور در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است. پایتخت آن کیتو و بزرگ‌ترین شهر این کشور گوایاکیول است. جمعیت این کشور حدوداً  ۱۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. مردم در این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. نظام سیاسی اکوادور جمهوری  است.

این کشور از سال ۱۸۳۰ استقلال پیداکرده است. اکوادور پیش‌ازاین تاریخ بخشی از مستعمرات اسپانیا و جمهوری کلمبیای بزرگ محسوب می‌شد. در شمال آن کلمبیا، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور همچنین شامل جزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام در حدود ۹۶۵ کیلومتری غرب کشور است. اکوادور دارای مساحتی برابر با ۲۷۲٬۰۴۵ کیلومتر مربع است.

روابط کشور اکوادور:

این کشور تمایل زیادی بر رویکردهای چند جانبه در مورد مسائل بین‌المللی داشته‌ است. اکوادور عضو سازمان ملل و اغلب آژانس‌های تخصصی آن است و همچنین عضو بسیاری از گروه‌های منطقه‌ای است که از آن جمله گروه ریو، سیستم اقتصادی آمریکای لاتین، سازمان انرژی آمریکای لاتین، انجمن اتحاد آمریکای لاتین و معاهده آن است.

اکوادور ارتباطی نزدیک با آمریکا دارد. در سال ۲۰۰۶، فسخ یک قرارداد توسط شرکت اکسیدنتال، یک شرکت نفتی آمریکای شمالی، باعث ایجاد تنش در روابط آمریکا و اکوادور شد.

دولت اکوادور اعلام کرد که قرار داد با این شرکت فاقد اعتبار است که این شرایط باعث کندی روند مذاکرات قراردادهای تجارت آزاد بین دو کشور شد. مدت زمان معاهده Atpdea بزودی به پایان می‌رسد و این بدین معنا است که روابط تجاری اکوادور با آمریکا کاهش خواهد یافت و بنابراین اکوادور مجبور خواهد شد که به دنبال بازارهای بین‌المللی دیگری باشد.

موقعیت جغرافیایی اکوادور:

اکوادور دارای سه منطقه جغرافیایی عمده به همراه یک ناحیه جزیره‌ای در اقیانوس آرام است. منطقه  ساحلی در قسمت‌های غربی کشور شامل خط ساحلی اقیانوس آرام است. نوار مرتفعی است که از شمال به جنوب کشور کشیده شده و در زمین‌های کوهستانی آن کوه‌های آن قرار دارند.

همچنین این منطقه شامل جنگل آمازون در قسمت‌های شرقی کشور است که حدود کمتر از نیمی از مساحت کشور را شامل می‌شود ولی کمتر از ۵٪جمعیت در این ناحیه زندگی می‌کنند. آخرین ناحیه جزایر گالاپاگوس و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۰ mi) از غرب اقیانوس آرام است.

مذهب در این کشور:

حدود 70 درصد از مردم اکوادور کاتولیک هستند. بیشتر آن‌ها افرادی مذهبی تلقی می‌شوند و در آیین‌ها شرکت می‌کنند. در مناطق روستایی اکوادور گاها، عقاید بومی و مسیحیت نیز رواج دارد. تعداد مسلمانانی که در اکوادور زندگی می‌کنند، بسیار کم و در حدود چند هزار نفر خلاصه می‌شود.

تعداد یهودیان در این کشور تنها ۱۰۰۰ تن است که اغلب از ریشه آلمانی یا ایتالیایی هستند. همچنین تعدادی یهودی سفاردیک (یهودیان جودوی اسپانیایی) نیز وجود دارند. تعداد کمی از آن‌ها در حال حاضر اعتقادات جودوی دارند و بیشتر مسیحیانی هستند که اجدادشان کاتولیک شده‌ بودند یا نیاکانشان تلفیقی از اروپا، عوامل سرخ‌پوستی و نیز متأثر از آفریقا است که از اجداد برده خود به یادگار دارند.

با وجود اینکه همه ادیان توسط مردم بومی این کشور پذیرفته شده اند، هنوز هم برخی رفتار های نژاد پرستانه در بین برخی اقوام محلی و بومی رواج دارد.

مذهب در این کشور
مذهب در این کشور

جزایر گالاپاگوس:

جزایر گالاپاگوس یکی از مجمع الجزایرهای موجود در اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره  در ۹۷۲ کیلومتری غرب اکوادور است. گالاپاگوسدر واقع شامل پنج جزیره اصلی به نام های ایزابلا، فرناندینا، کریستوبال، سان السالوادور و سانتا کروز می‌شود.

از ویژگی‌های این جزایر این است که در نزدیکی  خط استوا هستند. شهرت این جزیره به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فردش است. این جزایر ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آن ها را از شگفتی‌های طبیعی دنیا تبدیل کرده است.

جزایر گالاپاگوس در اکوادور امروزه به عنوان میراث جهانی یونسکو و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای دوستداران طبیعت و حیات وحش محسوب می‌شود.  این منطقه از جاذبه‌های بسیاری مانند حیات وحش متنوع، امکانات غواصی در بالاترین استانداردهای جهانی و دیگر امکانات تفریحی برخوردار است.

یکی از زیباترین مراکز جذاب طبیعی در کره‌ی زمین در واقع می‌تواند همین جزیره‌ی گالاپاگوس در اکوادور باشد. زیرا بیشتر زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی را در خود جای‌داده است. این جزایر در غرب اکوادور قرار دارند و از مجموعه‌ای از جزایر آتش‌فشانی تشکیل‌شده‌اند.

جزایر آتش فشانی

این جزایر آتش‌فشانی را به‌طور رسمی با نام مجمع‌ الجزایر کولون (Colon) نیز می‌شناسند. اما در میان مردم با نام جزایر گالاپاگوس بیشتر مشهور شده است. این مجمع‌ الجزایر از ۱۸ جزیره‌ی بزرگ و چندین جزیره‌ی کوچک‌تر تشکیل‌شده است. همه‌ی این جزایر به خاطر گونه‌های جانوری بومی و منحصربه‌فردی که دارند، شناخته می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد، اکوادور کشوری سرشار از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری است. طبیعت منحصر به فرد و فرهنگ جذاب مردم این کشور، به ویژه سبک زندگی در کیتو، پایتخت اکوادور، افراد زیادی از سراسر جهان را به خود علاقه‌مند کرده‌اند و همین امر موجب جذابیت این کشور شده است.

ورزش‌های متداول در اکوادور:

از رایج ترین ورزش‌هایی که در اکوادور انجام می‌شود، می‌توان به فوتبال اشاره کرد. برخی از تیم‌های حرفه‌ای مشهور اکوادور «بارسلونا اس. سی» و «سی.اس. اِمِلک» از شهر گوایاکیول؛  (تیم نیروهای مسلح اکوادور) از شهر کیتو و تیم «المدو» از شهر ریوبامبا و  از شهر کوئنکا هستند.

مسابقه‌های اکوادور پربیننده‌ترین وقایع ورزشی در اکوادور است. اکوادور در ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ به دورهای نهایی راه پیدا کرد. اکوادور در جام جهانی ۲۰۰۶ با شکست دادن لهستان و کاستارایسا در گروه A پس از آلمان جای گرفت و برای اولین بار به دور دوم راه پیدا کرد که در این دور یک بر صفر در مقابل انگلیس متوقف شد.

فوتسال نیز خصوصاً به صورت جمعی در اکوادور رایج است. طبقه متوسط و اشراف تحصیل‌کردگان اکوادور همچنین علاقه بسیاری به ورزش تنیس دارند و بسیاری از این میان به دستاوردهای بین‌المللی قابل‌توجهی دست یافته‌اند که از آن جمله فرانسیسکو سگورا، آندرس گومس و در دهه ۱۹۹۹۰ نیکولاس لاپنتی است.

بسکتبال نیز در اکوادور متداول است و «اکواوالی» که ورزش سه نفری مشابه والیبال است از جمله ورزش‌های مخصوص اکوادور است. گاوبازی تنها در سطحی حرفه‌ای در کیتو در طی فستیوال‌های سالیانه که یادآور ساخت این شهراست برگزار می‌شود، اما صورت خطرناک این ورزش rodeos montubios طی جشن‌های محلی در بسیاری از مناطق روستایی همچنان برگزار می‌شود.

ورزش‌های المپیک نیز در اکوادور متداول هستند، خصوصاً از زمانی که در سال ۱۹۹۶ اکوادور اولین مدال طلای خود را در بارزی‌های المپیک توسط جفرسون پرس در مسابقات راه‌پیمایی ۲۰ کیلومتر دریافت کرد. در اکوادور علاقه بسیاری به ورزش‌های جدید مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان، کوه‌نوردی، موتورسواری، موج‌سواری، پینت‌بال (اکوادوری‌ها در قاره خود جزء شش تای اول قرار دارند) وجود دارد.

ورزش‌های متداول در اکوادور
ورزش‌های متداول در اکوادور

کیتو، پایتخت اکوادور:

این شهر زیبا یکی از مرتفع ترین شهر های جهان است. در واقع نمای آن تلفیق بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای از جاذبه‌های طبیعی و شاهکارهای تاریخی است. این شهر 9330 متر از سطح دریا فاصله دارد. سبک زندگی رایج در پایتخت اکوادور پیوندی منحصربه‌فرد از زندگی مدرن و طبیعت آمریکای جنوبی است.

پیوندی که باعث می‌شود افراد بسیاری برای تجربه‌ای هرچند کوتاه به این سرزمین شگفت‌انگیز بیایند و از جاذبه‌های فراوان آن دیدن کنند. یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر کیتو، استادیوم المپیکی است که در آن قرار دارد. طرفداران فوتبال می‌توانند به این منطقه بروند و از تماشای یک فوتبال با فرهنگ غنی آمریکای جنوبی، خاطراتی تکرار نشدنی را در ذهنشان حک کنند.

همچنین وجود مکان‌های تاریخی نظیر کلیسای سنت فرانسیس کیتو، با معماری تاریخی و فوق‌العاده‌اش، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. این کلیسا بسیار قدیمی است و در برخی سازه‌های آن طلا و کاشی‌هایی یافت می‌شوند که به 600 سال پیش باز می‌گردند. این شهر پر است از ساختمان‌های قدیمی و دیدنی و طبیعت شگرف و زیبا که شما را متحیر خواهد کرد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x