تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بهترین هتل های یزد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما هستیم با معرفی بهترین هتل های یزد

زمانی که اسم سفر و گشت و گذار پیش میاید قطعاً همه ما به انتخاب یک هتل بسیار زیبا با امکانات عالی می‌پردازیم. در انتخاب یک هتل باید در نظر گرفت که هتل دارای چه وعده‌های غذایی در مدت زمان سفر است. معمولاً وعده صبحانه در هتل به‌پای تور انتخابی شما است. در این صورت هزینه نهار و شام به‌پای مسافرین عزیز است.

هنگامی که قصد سفر کردید دقت داشته باشید چه فصلی را برای چه شهری انتخاب می‌کنید. در فصل‌های سرد باید نقاط جنوبی و مرکزی ایران را جهت سفر انتخاب کنید و هنگام بهار و تابستان بهتر است نقاط غربی و شمالی ایران را جهت سفر انتخاب کنید.

 نواحی شرق ایران در هر فصل آب و هوایی مطابق همان فصل دارد. به طور مثال شهری مانند مشهد در زمستان سرد و تابستان گرم است. اما در چنین فصل‌هایی مثل فصل زمستان شهرهایی چون اصفهان، شیراز و یزد شهرهای خوبی برای مقصد سفر شما هستند.

یزد

یزد مقصد بسیار عالی برای بازدید از آثار باستانی است. جالب است بدانید شهر یزد به صورت یک شهر تاریخی در جهان ثبت جهانی یونسکو شده است. شهر یزد یک کلان‌شهر در کشور ایران است. کلمه یزد از لحاظ لغوی به معنای سپند و پاک تعبیر می‌شود.

یزدی‌ها با زبان پارسی و لهجه شیرین یزدی با گویش یزدی  که بخشی از پارسی دری (منظور از پارسی دری همان پارسی خالص  و آریایی) است مردم این شهر سخن میگویند. مردمانی با آیین زرتشتی در شهر یزد به وفور دیده شده و زندگی می‌کنند که با زبان بهدینی با یکدیگر صحبت می‌کنند. در غیر این صورت بقیه مردم شیعه 12 امامی هستند. جمعیت این استان بالغ بر 600 هزار نفر است.

با ما همراه باشید تا هتل‌های شهر یزد و جاذبه‌های گردشگری این شهر را برایتان شرح دهیم.

مطالبی که در این مقاله مطالعه می‌کنید طبق سر فصل‌های زیر به شما ارائه می‌شود:

  • کمی با شهر یزد آشنا شوید.
  • بهترین هتل‌های یزد کدامند؟

 

شهر یزد یکی از کلان شهرهای ایران است که مردمانی با دین زرتشتی و زبان بهدینی نیز در آن زندگی میکنند. شهر تاریخی یزد به عنوان یک شهر تاریخی در یونسکو ثبت ملی شده است.

 کمی با شهر یزد آشنا شوید.

شهر یزد را به عنوان یک شهر تاریخی، شهری کهن و شهر بادگیرها می‌شناسند. این شهر مرکز استان یزد است که مردمانی مذهبی در آن زندگی می‌کنند. اکثر مردم ساکن در شهر یزد مسلمان و شیعه 12 امامی هستند و با لهجه پارسی، گویش یزدی باهم سخن میگویند. ولی اقلیت افرادی در این شهر زندگی می‌کنند که دین آن‌ها زرتشتی بوده و با زبان بهدینی با یکدیگر گفت و گو می‌کنند.

شهر یزد در مرکز کشور قرار داده شده است و با مرزهای ایران تلاقی نداشته است. به همین دلیل شهر یزد همواره از بحران­‌ها و فشارهای فرهنگی موجود میان اقشار مختلف و اختلافات نژادی در امان است. استان یزد دارای ۱۰ شهرستان، ۱۴ شهر، ۱۴ بخش و ۳۸ روستا است.

  • اسامی شهرستان‌های موجود در یزد:

شهرستان اردکان، شهرستان تفت، شهرستان بافق، شهرستان مهریز، شهرستان ابرکوه، شهرستان صدوق، شهرستان طبس و شهرستان خاتم.

  • اسامی شهرهای موجود در یزد:

      احمدآباد، اشکذر، بهاباد، حمیدیا، خضرآباد، زارچ، شاهدیه، طبس – عشق‌آباد، مروست، مهردشت، ندوشن، نیر و هرات.

  • اسامی روستاهای موجود در استان یزد:

شهرستان اردکان: نصرت آباد، ارجنان بفروئیه، پاگنده، ترک آباد، عقدا، گاپله، میرزا حکیم، هفتادر، خرانق، رنجیره و رکن آباد

شهرستان بافق: بهاباد، قطروم.

شهرستان تفت: نیر، سخوید، رودبزان، زین آباد، فراشاه، بورق، توران پشت، دره زرشک، ده شیر، مانیچ و شواز.

شهرستان یزد: طرزجان، خورمیز بالا، دره، خورمیز پایین، خویدک، سریزد، فهرج، محمد آباد، مدوار، منشاد، مهرپادین، بغدادآباد، بندر آباد غر آباد، میمونه، ابراهیم آباد و ‌ندوشن.

شهرستان مهریز: میرک آباد

استان یزد دارای ۱۰ شهرستان، ۱۴ شهر، ۱۴ بخش و ۳۸ روستا است. این استان در مرکز ایران قرار دارد و یک استان بسیار مذهبی است.

 

 

اسامی روستاهای موجود در استان یزد
اسامی روستاهای موجود در استان یزد

بهترین هتل‌های یزد کدم‌اند؟

استان یزد دارای هتل‌های بسیار زیاد و با امکانات بسیار عالی است. این شهر یک شهر توریستی در کشور ایران است که بسیاری از توریست‌ها برای دیدن آثار باستانی به این شهر مراجعه می‌کنند. اسامی بهترین هتل‌های یزد برای شما نامبرده می‌شود:

  • هتل آنتیک ملک التجار

این هتل اولین هتل خشتی در جهان است که در یکی از کوچه بازارهای یزد در سالیان بسیار قدیم واقع شده است. ورودی این هتل از یک کوچه‌ای باریک با دیوارهای بلند می‌گذرد. این هتل 23 باب است و در آدرس یزد، خیابان قیام، بازار پنجه علی واقع شده است.  هتل آنتیک ملک التجار یکی از بهترین هتل‌های یزد است.

هتل آنتیک ملک التجار
هتل آنتیک ملک التجار
  • هتل لاله یزد

این هتل در مسیر یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن واقع شده است.

  • هتل سنتی مظفر یزد

هتل سه ستاره مظفر یزد با بیش از 200 سال قدمت تاریخی است که به نام تاجر بزرگ یزد به نام مظفر ساخته شده و در مسیر یزد، میدان آزادی، خیابان مطهری شمالی، کوچه خلفِ باغ، جنب مخابرات واقع شده است.

  • هتل کاروان یزد

این هتل در مسیر یزد، بلوار آزادگان، جاده فرودگاه، هتل کاروان، مجتمع توریستی کاروان واقع شده است.

  • هتل سنتی شعرباف

این هتل در آدرس یزد، خیابان امام، خیابان فهادان کوچه بقعه دوازده امام به سمت خانه لاری‌ها واقع شده است.

  • هتل سنتی کهن کاشانه یزد

این هتل دارای 21 باب اتاق بوده و در آدرس یزد، خیابان امام، بافت تاریخی، کوچه‌ی چهلم، جنب موزه‌ی سکه و مردم‌شناسی واقع‌شده است.

  • هتل خانه قیصری‌ها

این هتل دارای 9 باب اتاق و  در آدرس یزد، خیابان امام خمینی، بعد از چهارراه مسجد جامع، بن‌ بست عرفا، هتل سرای کهن واقع شده است.

  • هتل ادیب الممالک

هتل ادیب الممالک دو ستاره بوده، قدمت آن بیش از 200 سال است. این هتل دارای 13 باب اتاق بوده و یکی از بهترین هتل‌های یزد است که در مسیر یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، پلاک ۸۳ واقع شده است.

  • هتل صفائیه یزد

این هتل 5 ستاره است که در صدر بهترین هتل‌های یزد قرار گرفته است. این هتل دارای 195 باب اتاق است و در مسیر یزد – خیابان تیمسار فلاحی – هتل صفائيه يزد واقع شده است.

 در این مقاله اسامی بیش از 5 هتل تاریخی و سنتی یزد را به شما ارائه دادیم. آدرس هر یک از هتل‌ها را در پایین اسم آن‌ها درج کردیم تا کسانی که قصد سفر به یزد را دارد از بهترین هتل‌های یزد بازدید کرده و یکی را با توجه به بودجه خود انتخاب کنند. استان یزد یک استان مذهبی نشین بوده و افراد زرتشتی بسیاری در این استان زندگی می‌کنند. این استان دارای آب‌وهوای گرم و خشک بوده و مقصد خوبی در فصل زمستان برای مسافران عزیز است.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x