تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

هتل سنتی یزد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله میخواهیم درباره هتل سنتی یزد صحبت کنیم .

شهر یزد با داشتن آثار فرهنگی و تاریخی دارای مسافران و گردشگران زیادی است .یزد درلغات به معنی مقدس و پاک است که این شهر سرزمین پاک خداست.این شهر دومین شهر خشتی دنیا محسوب می شود یزد مرکز استان و شهرستان یزد درمرکز ایران است یزد بین دورشته کوه شیرکوه و خرانق واقع شده .اولین صندوق امانات دنیا در یزد بوده که 1700سال پیش در تمدن این شهر به وجود آمده است.

پیشرفت یزد در سده هشتم هجری به بعد بوده .این استان از لحاظ فرهنگی و مردمی دارای سابقه درخشانی است .طبق آیین و رسوم این شهر هرساله مراسم هایی در یزد برپا میشود  که برای مسافران و گردشگران بسیار جالب توجه است.سوغات صنایع دستی یزد از جمله :ترمه – سفال و سرامیک –کاشی سازی-گلیم و زیلو-شیرینی و آهنگری میباشد.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

یزد دارای هتل های بسیار زیبا و خشتی است که اقامتگاه بسیاری از مسافران است در این قسمت درباره آنها صحبت میکنیم و به سوالات زیر پاسخ میدهیم:

  1. چند مورد از هتل های سنتی یزد را نام ببرید و توضیح دهید؟
  2. مراحل رزرو هتل های یزد را توضیح دهید؟
  3. چند نمونه از دیگر هتل های سنتی یزد را نام ببرید؟

[/stextbox]

 

چند مورد از هتل های سنتی یزد را نام ببرید و توضیح دهید؟

هتل سنتی مظفر:

این هتل از بناهای قدیمی یزد در 200سال پیش در دوره قاجار برای شخصی به نام مظفر که تاجر بوده ساخته شده است .این بنا از خشت و گل درست شده و شامل پنج دری – بادگیر و تالارهای زیبا است و در آن زورخانه سنتی کافه و سفره خانه نیز وجود داردو در وسط حیاطش یک حوض بزرگ خود نمایی میکند.این هتل نزدیک به راه آهن و فرودگاه است .در سال 1388 هتل سنتی مظفر بازسازی شده و به روز شده است.

 

هتل باغ مشیر الممالک:

این بنا نیز مربوط به دوره قاجار است که درخت های بسیار بزرگ و آب روان باعث جلب توجه مسافران و گردشگران زیادی شده است .اتاق های این هتل به شکل کویر درست شده و معماری چشم گیری دارد.هتل مشیر الممالک در بلوار مشیر قرار دارد و به مکانهای مهم و دیدنی یزد دسترسی دارد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، همسفر رویاهای شیرین شما[/stextbox]

هتل فهادان:

هتل فهادان یک هتل تاریخی در نزدیکی مسجد جامع است در محله فهادان است.قدمت این بنا مربوط به دوره قاجار و 250ساله است.به ابن بنا موزه نیز گفته میشود.این هتل در مسیر خانه لاریها – زندان اسکندر – خانه ملک زاده و زورخانه ابوالفضل قرار دارد و میتوان پیاده از این جاذبه ها دیدن کرد.

 

هتل سنتی مهر:

این هتل یکی از هتل های مهم و تاریخی با قدمت 200ساله یزد در دوره قاجار است و در میراث فرهنگی ایران ثبت شده است.هتل سنتی مهر بنایی خشتی دارد و به خانه زرگر معروف است.این بنا دو حیاط بزرگ اصلی و نارنجستان دارد و دارای بادگیرهایی با ارتفاع زیاد – تالارها و سرداب بزرگ – شیشه های رنگی درهای چوبی و… میباشد.این هتل در نزدیکی میدان امیر چخماق است و دسترسی خوب و نزدیکی به مراکز خرید دارد.

هتل سنتی مهر:
هتل سنتی مهر:

هتل سنتی والی:

هتل سنتی والی مربوط به 400سال پیش و دوره صفویه و از همه هتل های این شهر قدیمی تر است .هتل والی در مجموعه امیر چخماق قرار دارد پشت بام این مکان برای مسافران قابل استفاده میباشد که بسیار دیدنی است.این هتل دارای حوض بزرگی در وسط حیاط و درون آن از هشتی ها و گچ کاری های زیبایی ساخته شده .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی هیا قطارهای فدک عبارتند از:

  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی
  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه

[/stextbox]

مراحل رزرو هتل های یزد را توضیح دهید؟

برای رزرو هتل های یزد به راحتی میتوانید از طریق اینترنت ثبت نام کنید و با دادن نام و نام خانوادگی – شماره تماس –شماره ملی و… اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید.

 

چند نمونه از دیگر هتل های سنتی یزد را نام ببرید؟

  • هتل داد یزد
  • هتل پارسیان صفائیه
  • هتل سنتی رز یزد
  • هتل کوروش یزد

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x