تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مکان گردشگری مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در مقاله امروز می خواهیم به بررسی موضوع مکان گردشگری مشهد بپردازیم . ما در این اینجا قصد داریم تعدادی از مکان های گردشگری مشهد را به آن دسته از عزیزانی که قصد سفر به این استان را دارند معرفی کنیم تا بتوانند به راحتی از مکان‌های جذاب این شهر دیدن کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در این مقاله تلاش می کنیم پاسخ پرسش های زیر را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • مشهد چگونه شهری است؟
  • شهر مشهد چه مکان های گردشگری دارد و در کجا واقع شده اند؟

[/stextbox]

 

مشهد چگونه شهری است؟

مشهد یکی از شهرهای وسیع و پر جمعیت شرق کشور است. شاخصه بارز و نمایان شهر مشهد، حرم حضرت رضا (ع) است که همچون نگین انگشتری بر صاحت این شهر می درخشد. وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم در مشهد و مکان های گردشگری بیشماری که در این شهر وجود دارد باعث شده همه ساله زائران و توریست های زیادی از سراسر جهان به این استان سفر کنند.

 

شهر مشهد چه مکان های گردشگری دارد و در کجا واقع شده اند؟

مشهد مکان گردشگری فراوانی را در خود  جای داده است  مانند: آرامگاه فردوسی، آرامگاه شیخ بهایی ، آرامگاه نادرشاه افشار، حمام مهدی قلی بیک، بازار رضا، باغ ملی، موزه نان، پارک وکیل آباد، دره هفت حوض و … که ما در اینجا برخی از آنها را بررسی می کنیم.

 

 آرامگاه شیخ بهایی:

اگر بعد از زیارت حرم مطهر قصد دارید، دیدن از مکان گردشگری مشهد را آغاز کنید به شما دیدن آرامگاه شیخ بهایی را پیشنهاد می کنیم زیرا این مقبره مابین صحن امام و صحن آزادی قرار دارد. آیینه کاری هایی که در اطراف این آرامگاه به کار رفته است چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید[/stextbox]

مدرسه عباسقلی خان شاملو:

یکی از جاذبه های خاص مشهد مدرسه عباسقلی خان است که در لیست آثار تاریخی و فرهنگی کشور ثبت شده است. این مدرسه در ابتدای خیابان صفوی واقع شده و در حال حاضر به محیطی برای آموزش طلاب تبدیل شده است. معماری این اثر برجسته به دوران صفویه بر می‌گردد. در تزئین و زیبا سازی این بنا از کاشی کاری و مقرنس کاری استفاده شده است.

مدرسه عباسقلی خان شاملو:
مدرسه عباسقلی خان شاملو:

آرامگاه فردوسی:

به جرأت می توانیم بگوییم که بعد از حرم مطهر، آرامگاه فردوسی بیشترین مسافر را به خود جذب می کند. این مقبره در شهر توس واقع شده و طراحی آن برگرفته از دوران هخامنشیان است. در زیبا سازی این بنا از سنگ، کاشی و ستون استفاده شده که طرح ستون ها و سر ستون های آن الهامی از آثار دوران هخامنشی است.

کوهسنگی:

کوهسنگی یکی از معروف ترین و بزرگ ترین پارک های مشهد است و از مکان گردشگری مشهد به شمار می‌رود. در واقع کوهسنگی جز روستاهای کهن در پیرامون کوه های بلند قامت مشهد است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به برخی از ویژگی های قطارهای فدک اشاره می کنیم:

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

مسجد گوهرشاد:

بی شک نام این مسجد با عظمت به گوشتان خورده است. زیبایی منحصر به فرد و سنتی این مسجد سبب شده که توریست های زیادی برای دیدن آن به این شهر سفر کنند. این مسجد که به سفارش گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ احداث شد در جنوب حرم رضوی قرار دارد.

آرامگاه نادرشاه افشار:

مقبره نادرشاه افشار یکی برجسته ترین آثار تاریخی مشهد است. این آرامگاه به دستور خود نادرشاه در زمان حیاتش ساخته شده بود اما بعدها توسط انجمن ثبت آثار کشور مورد بازسازی قرار گرفت.

 باغ ملی:

این باغ که از املاک محمود سیستانی بوده یک مکان گردشگری مشهد است. مسافران زیادی برای دیدن این باغ و گذران روزی پر از هیجان به دل این باغ می‌زنند.

بازار رضا:

بازار رضا نیاز به معرفی آن چنانی ندارد، زیرا همه مسافران ایرانی و خارجی که به شهر مشهد سفر کرده اند بیشتر خریدهای خود را از این بازار انجام داده اند و به خوبی با آن آشنا هستند. سوغاتی های رنگارنگ مشهد در این بازار به فروش می‌رسد.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x