تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

با اماکن گردشگری مشهد آشنا شوید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما هستیم با موضوع با اماکن گردشگری مشهد آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس با توجه به توریستی و زیارتی بودن آن کم نیست. ازجمله طرح‌های حائز اهمیت در شهر مشهد ایجاد جاذبه‌های برای جذب توریست و مسافران است. مشهد مقدس به دلیل قرارگیری بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان دارای صنعت قوی و پررونق جذب توریسم است. بسیاری از مسافران شهر مشهد به‌منظور زیارت و سیاحت به آن مراجعه می‌کنند.

در بخش سیاحتی و جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس اماکن مختلفی از تاریخی و فرهنگی گرفته تا مراکز خرید و مدرن وجود دارد که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. همچنین مراکز تفریحی متعددی نیز در سطح شهر مشهد وجود دارند که روزانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران و مردم محلی هستند. وسعت بالای شهر مشهد و تاریخ گهربار آن نیز در ایجاد جاذبه‌های توریستی و گردشگری آن بی‌تأثیر نبوده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

سرفصل‌های زیر به معرفی انواع جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس و ویژگی آن پرداخته است.

  • اماکن زیارتی و آرامگاه‌های تاریخی

  • جاذبه‌های طبیعی و پارک‌ها

  • مراکز خرید و تفریحی مشهد

[/stextbox]

 

اماکن زیارتی و آرامگاه‌های تاریخی مشهد

از جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که بسیاری از مسافران به‌قصد زیارت آن به این شهر سفر می‌کنند.

علاوه بر آن آرامگاه شیخ بهایی، دانشمند برجسته قرن دهم و یازدهم هجری در داخل حرم مطهر بعد از رواق امام خمینی نیز برای بسیاری از گردشگران جالب‌توجه است.

گنبد سبز آرامگاه شیخ مؤمن استرآبادی است که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد این آرامگاه در خیابان آخوند خراسانی واقع ‌شده و معماری آن جزو جاذبه‌های گردشگری شهر است.

آرامگاه پیر پالان‌دوز متعلق به محمد عارف عباسی، از عرفای بزرگ قرن دهم هجری که به ثبت ملی نیز رسیده است از دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس نیز در صحن رضوی قرارگرفته است.

مقبره حکیم ابوالقاسم فردوسی استاد سخن پارسی نیز یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس در 20 کیلومتری شمال شهر قرار دارد.

اماکن زیارتی و آرامگاه‌های تاریخی
اماکن زیارتی و آرامگاه‌های تاریخی

مسجد 72 تن یا مسجد شاه نیز در فهرست آثار ملی ایرانی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مشهد در خیابان خسروی واقع ‌شده است. آرامگاه نادری در باغی به همین نام درواقع آرامگاه نادرشاه افشار است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

از جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس می‌توان به اماکن زیارتی و آرامگاههای تاریخی آن از جمله عرفا و ادبای قدیمی اشاره کرد.

[irp posts=”2872″ name=”تور مشهد با قطار ارزان”]

 

جاذبه‌های طبیعی و پارک‌های مشهد

ازجمله جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس بوستان‌ها و جاذبه‌های طبیعی آن است که برای بسیاری از گردشگران اوقات خوبی را فراهم می‌کند. برخی از این جاذبه‌های طبیعی و بوستان‌ها در داخل محدوده شهری و برخی از آن‌ها در نزدیکی آن واقع‌شده است.

چالیدره یکی از مناطق تفریحی در حومه شهر مشهد است که دریاچه سد چالیدره را در خود دارد و از  امکاناتی چون قایق‌سواری، ماهیگیری و رستوران گردی  برخوردار است.

پارک کوه سنگی نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس است که ازنظر وسعت در مقام دوم بعد از پارک ملت قرارگرفته است. پارک کوه سنگی یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر است که تلفیقی از آب و سنگ و درختان را به زیبایی در خود دارد.

باغ ملی و گیاه‌شناسی مشهد
باغ ملی و گیاه‌شناسی مشهد

باغ ملی و گیاه‌شناسی مشهد نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهر است که روزانه پذیرای خیل عظیمی از بازدیدکنندگان است. باغ جنگلی وکیل‌آباد که در جنوب غربی شهر واقع‌شده نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس است.

دره هفت‌حوض نیز از دیگر مکان‌های زیبای طبیعی است که از مناظر بدیع و زیبایی بهره می‌برد. دهکده زیبای ییلاقی شاندیز نیز از دیگر اماکن مهم گردشگری شهر است که بسیاری برای بهره بردن از طبیعت زیبای آن به این مکان مراجعه می‌کنند.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی شهر مشهد می‌توان به غار مغان در روستایی به همین نام در 35 کیلومتری جنوب شهر اشاره کرد. بند گلستان بر روی رودخانه گلستان نیز یکی دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهر را ایجاد کرده است. در 50 کیلومتری غرب مشهد دریاچه چشمه سبز همچون زمردی در میانه کوه نمایی خارق‌العاده را مهمانانش ارائه می‌دهد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]هر واگن قطارهای فدک یک نیم کوپه ی مخصوص مهماندار را در خود جای داده است[/stextbox]

 

مراکز خرید و تفریحی مشهد

مراکز خرید و مجتمع‌های فراوانی برای رفاه گردشگران وجود دارد که برخی از آن‌ها به جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس تبدیل ‌شده است. بازار رضا یکی از مراکز خرید سنتی در کنار حرم مطهر است که معماری و مغازه‌های آن توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

پارک علمی پروفسور بازی‌ها نیز از دیگر جاذبه‌های تفریحی شهر مشهد است. پارک آبی نیز از دیگر تفریحات سالم و برجسته در شهر مشهد است که از محبوبیت و معروفیت خاصی در شهر برخوردار است. پارک آبی ایرانیان، سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب و موج‌های خروشان ازجمله پارک‌های آبی شهر است.

موزه نان ازجمله مراکز تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس است که فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارد. خانه تاریخی ملک که زمان احداث آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد نیز از دیگر آثار ملی ثبت‌شده ایران است که در مشهد واقع‌شده است.

مراکز خرید و تفریحی مشهد
مراکز خرید و تفریحی مشهد

مجتمع‌ها و مراکز خرید مدرن و شیکی در مشهد نیز برای گردش و تفریح وجود دارد. ازجمله مراکز خرید مهم شهر مشهد می‌توان به مرکز خرید پروما، الماس شرق، آرمان ، وصال، پاساژ کاسپین، مجتمع آلتون و… است . هرکدام از این مراکز خرید به فروش کالاهای خاصی اختصاص دارد. در این مراکز خرید رستوران‌ها، کافه‌ها  و فودکورتهای متعددی برای رفاه حال مراجعین وجود دارد.

[irp posts=”6016″ name=”لیست 20 بازار مشهد: آدرس (روی نقشه) مراکز خرید مشهد”]

مراکز خرید و تفریحی مشهد
مراکز خرید و تفریحی مشهد
مراکز تجاری و تفریحی شهر مشهد که از تعداد بالایی نیز برخوردارند را می‌توان در ردیف جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس طبقه‌بندی کرد.
مراکز خرید و تفریحی مشهد
مراکز خرید و تفریحی مشهد

امام رضا (ع)

شهر مشهد مقدس یکی از برترین شهرهای ایران ازلحاظ تعداد مسافران گردشگران در صنعت توریسم است. جاذبه‌های گردشگری مشهد مقدس فهرست بلند بالایی دارد که می‌توان آن‌ها را به سه گروه تقسیم کرد. در بخش اماکن مذهبی و آرامگاه‌ها برجسته‌ترین آن‌که بسیاری به همین علت به مشهد سفر می‌کنند بارگاه مقدس امام رضا (ع) است.

جاذبه‌های طبیعی و پارک‌های شهر مشهد نیز کم نیستند. این پارک‌ها از جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری برخوردارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. رودخانه‌ها و جاذبه‌های طبیعی مشهد در جذب بیشتر مسافران تأثیر بسزایی دارد. مراکز تفریحی و خرید بسیاری در شهر مشهد برای تأمین نیازها و سرگرمی ساکنین و گردشگران احداث‌شده‌اند. پارک‌های آبی شهر مشهد ازجمله تفریحات و مراکز مدرن و استانداردی است افراد بسیاری را به خود جلب می‌کند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک عبارتند از:

  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (600*1760)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x