تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ایستگاه‌های قطار مشهد به تهران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ایستگاه های قطار تهران مشهد

ایستگاه‌های قطار مشهد به تهران

ایستگاه‌های قطار مشهد به تهران به عنوان پرمسافرترین ایستگاه‌های کشور معرفی می‌شوند که سالانه حجم بالایی از مسافران را در این مسیر ریلی جا به جا می‌کنند. در نتیجه قطارهای بسیاری در این مسیر فعالیت دارند و به ارائه خدمات به مسافران می‌پردازند. این قطارها متعلق به شرکت‌های مختلفی هستند و دارای هزینه‌های متفاوت مختص به خود می‌باشند. قطارهای لوکس فدک نیز یکی از پرطرفدارترین شرکت های ریلی فعال در این مسیر هستند. ایستگاه‌های قطار مشهد به تهران که بیشترین تردد را دارند عبارتند از:

تهران

ورامین

گرمسار

سمنان

دامغان

شاهرود

سبزوار

نیشابور

مشهد

در ادامه بیشتر با ایستگاه‌های قطار مشهد به تهران و قطارهای این مسیر آشنا خواهید شد.

سفر به مشهد با قطار فدک
سفر به مشهد با قطار فدک

 

علت تردد بالا در مسیر ریلی مشهد به تهران

شهر مشهد در میان کلان شهرها قرار می‌گیرد و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، حجم بالایی از مسافران و زائران، سالانه و در ماه‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند‌. از سوی دیگر تهران به عنوان پایتخت کشور، همواره شلوغ‌ترین ایستگاه قطار را در مقایسه با شهرهای دیگر دارد. این دلایل در کنار امنیت و لذت سفر با قطار، سبب افزایش تقاضا برای خرید بلیط قطار مشهد به تهران می‌شوند.

به همین دلیل بلیط قطار مشهد به تهران، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های ایستگاه‌های قطار مشهد قرار می‌گیرند و سبب افزایش تردد در این مسیر ریلی می‌شوند. اینجاست که کیفیت یک قطار می‌تواند از اهمیت به مراتب بالایی برخوردار باشد. چرا که مسیر مشهد به تهران، جزء مسیرهای طولانی محسوب می‌شود که زمان زیادی برای پیمودن آن نیاز است. در نتیجه کیفیت خدمات رسانی یک قطار، می‌تواند اهمیت بسیاری برای افراد داشته باشد.

 

موقعیت جغرافیایی راه آهن مشهد

ایستگاه راه آهن مشهد، با ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران و مشتریان، در ضلع شمالی شهر قرار دارد که می‌توان گفت فاصله آن تا حرم چندان زیاد نیست. افراد جهت صدور بلیط و حرکت، از این ایستگاه اقدام می‌کنند.

ایستگاه راه آهن مشهد
ایستگاه راه آهن مشهد

 

موقعیت جغرافیایی راه آهن تهران

ایستگاه راه آهن تهران در جنوب میدان راه آهن این شهر قرار دارد. بنای این ایستگاه به زمان پهلوی باز می‌گردد که در سال ۱۳۰۶ توسط معماری اکراینی به نام ولادیسلاوویچ گارادیتسکیی با حضور رضا شاه پهلوی احداث گردید.

ایستگاه راه آهن تهران
ایستگاه راه آهن تهران

 

مسیر مشهد به تهران

مسیر مشهد به تهران از ایستگاه‌های شهرهای مختلفی عبور می‌کند که به مسافران این امکان را می‌دهد تا بتوانند در ایستگاه‌های بین راهی پیاده شوند. این ایستگاه‌های بین راهی، شامل مواردی چون ورامین، چاه شیرین، لارستان، آب گرم، سرخ دشت، سمنان، ده نمک، باتری، گرمسار، کویر، ابردژ، پیشوا و دیگر ایستگاه‌ها می‌شود. در نتیجه حتی اگر مبدا شما مشهد و مقصد شما فرضا گرمسار باشد، می‌توانید از قطار ریلی مشهد به تهران استفاده کنید‌.

 

قطارهای فعال در مسیر مشهد به تهران

با توجه به اینکه مسیر ریلی مشهد به تهران در قالب ریل پرتردد معرفی می‌شود، قطارهای مختلف و متعددی در مسیر مشهد به تهران فعالیت دارند. قطارهایی چون فدک‌، زندگی و نور، از انواع قطارهای پنج ستاره در این مسیر هستند که در مقایسه با قطارهای دیگر، خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند و سبب بهبود کیفیت سفر شما می‌شوند.

این قطارها دارای کوپه‌های چهار نفری هستند که شما می‌توانید با خانواده یا دوستان خود، در این کوپه‌های مجلل و راحت، مسیر مشهد به تهران را طی کنید.

در این قطارها، تمامی امکانات از قبیل مانیتور، تخت راحت، غذا و پیش غذا و موارد بسیار دیگر، برای افزایش رضایت مسافران لحاظ شده است. به همین دلیل می‌توان گفت که قیمت این قطارهای ۵ ستاره، در مقایسه با قطارهای ۴ ستاره و ۳ ستاره، به مراتب بالاتر است.

انواع قطارهای ۴ ستاره و ۳ ستاره هم مسیر ریلی مشهد به تهران را پشتیبانی می‌کنند و افراد می‌توانند جهت کاهش هزینه‌ها، بلیط این قطارها را تهیه کنند. قطارهایی چون پردیس، سیمرغ، سبز، پرستو، پلو و غزال، از انواع قطارهای ۴ ستاره این مسیر هستند که کوپه‌های ۴ تخته دارند.

 

ارزان ترین بلیط قطار مشهد به تهران

در صورتی که می‌خواهید یک سفر مقرون‌به‌صرفه و ارزان را تجربه کنید، قطعا شرکت‌هایی که خدمات کمتری به مسافران ارائه می‌دهند، بهتر خواهد بود. از این رو قطارهای ۳ ستاره انتخاب مناسبی خوامناسبی هستند که دارای تنوعی بسیاری از شرکت‌های مختلف هستند.

 

مجموعه فدک

مجموعه فدک، متشکل از کادر حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف خدمات رسانی است تا خدمات بی‌نظیر و کاملی را در اختیار مسافران خود قرار دهد. مجموعه قطارهای فدک، به عنوان اولین قطارهای پنج ستاره در ایران، از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز نمود و در این عرصه توانست، حداکثر کیفیت را به مسافران خود ارائه دهد. به طوری که یک سفر راحت، ایمن و لوکس را برای افراد به ارمغان می‌آورد. کوپه‌های مدرن با طراحی ایرانی این قطارها، مجهز به تمامی موارد استراحتی، شامل بسته خواب ضدعفونی شده، تلویزیون حاوی انواع فیلم و آهنگ به همراه تخت‌هایی عالی برای استراحت در طول سفر است. با توجه به آنچه تا کنون گفته شد، می‌توان دریافت که این مجموعه بهترین انتخاب ممکن برای یک سفر به یاد ماندنی در ایران خواهد بود.

آسایش سفر با قطارهای فدک
آسایش سفر با قطارهای فدک

 

ویژگی‌های قطارهای فدک

استفاده از قطار برای سفرهای داخلی و بین شهری، یکی از شیوه‌های رایج مسافرت است که جزء انتخاب‌های بی‌دردسر قرار می‌گیرد. قطارهای فدک، با ارائه انواع خدمات، می‌توانند مسیر را برای شما دلپذیرتر کنند. سرو غذا و پیش غذا در ظروف چینی، به علاوه میان وعده‌ها، از جمله خدمات این قطار است. در نتیجه نیازی به نگرانی از بابت مسافت‌های طولانی نخواهد بود. چرا که تغذیه راه توسط خود قطار قابل تامین است.

به علاوه در طراحی تخت‌های این قطار، با اصول ارگانومی، به راحتی مسافران توجه ویژه‌ای شده تا زمان سفر برای افراد مشکلی ایجاد نکند. همچنین لازم به ذکر است که تمامی مهماندارای این قطار با ارائه بهترین خدمات، تلاش در افزایش کیفیت سفر مسافران دارند.

وجود عایق‌های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم، از دیگر ویژگی‌های موثر در افزایش سطح کیفی سفر است که توسط مجموعه فدک به خوبی لحاظ شده است.

این قطارهای پنج ستاره دارای سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم هستند.

این قطارها دارای تزئینات داخلی لوکسی هستند که فضای مدرنی را به واسطه سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه به وجود می‌آورند. همچنین به منظور جریان هوای تازه در واگن، نسبت به طراحی آن دقت بالایی صرف شده است.

چه قطارهایی در مسیر مشهد به تهران فعالیت می کنند؟
چه قطارهایی در مسیر مشهد به تهران فعالیت می کنند؟

 

ارزان ترین بلیط قطار مشهد به تهران کدام است؟

اصولا قطار های سه ستاره دارای ارزانترین بلیط ها هستند و تنوع بسیار بالایی هم دارند.زشما می توانید در هر ساعت از شبانه روز بلیط های متنوعی از شرکت های مختلف که متناسب با برنامه سفرتان است را به صورت اینترنتی رزرو کنید. قیمت بلیط به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، تعداد همسفران و خدمات شرکت ریلی دارد.

 

به چه صورت می توان استرداد آنلاین بلیط قرار را انجام داد؟

در گذشته مسافران مجبور بودند که برای استرارد بلیط خود به دفاتر فروش بلیط مراجعه نمایند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی میتوان استرداد بلیط قطار را به صورت آنلاین انجام داد و با مراجعه به سایت های خرید و رفتن به بخش حساب کاربری عملیات استرداد بلیط را انجام دهید و هزینه بلیط بعد از کسر مبلغ کنسلی به حساب شما واریز می گردد.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x