تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ایستگاه های قطارمشهد شیراز

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

با سلام خدمت همه کاربران گرامی ،امروز قصد داریم به بررسی ایستگاه های قطار مشهد شیراز بپردازیم .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در ادامه به سوالات درج شده پاسخ خواهیم داد.

  • ایستگاه های راه آهن شیراز ومشهد چه سال تاسیس شدند وموقعیت جغرافیایی آن ها چگونه است؟
  • مسیر شیراز به مشهد با قطار طی چند ساعت پیموده می شود؟
  • مناسب ترین راه سفر در مسیر شیراز مشهد کدام است؟

[/stextbox]

 

شهر مشهد، پایتخت  معنوی ایران است. این شهر بزرگ درکنار مسیر جاده ابریشم قراردارد ودر طول سال پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی از سراسر ایران  وجهان است به طوری که هر ساله بالغ بر21

میلیون مسافر به مشهد آمده و به زیارت امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان می روندو از اماکن تاریخی وگردشگری مشهد دیدن می کنند.خیلی از مسافران تصمیم می گیرند که قطار را برای طی مسیر سفر خود انتخاب کنند

و یکی از پرازدحام ترین مسیرهایی که به شهر مشهد ختم می شود ،مسیر قطار شیراز مشهد است.ما سعی داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تصاویر ونقشه این مسیر وهمچنین مدت زمان سفر وایستگاه های آن در اختیار شما  قرار دهیم.

 

ایستگاه های راه آهن شیراز ومشهد چه سال تاسیس شدند و موقعیت جغرافیایی آن ها چگونه است؟

ایستگاه راه آهن مشهد: ایستگاه راه آهن مشهد جز برجسته ترین ساختمان ها از نظر معماری معاصر است . این ساختمان توسط یک معمار برجسته ایرانی به نام حیدر غیابی به دستور شخص پهلوی دوم طراحی شد،وی در طراحی این بنا ازشیوه معماری دوره اشکانیان اقتباس کرده و توسط مرتضی کباری به اجرا درآمد.ساخت این بنا در سال 1334شروع و در سال 1345 به بهره برداری رسید.طبق بررسی هایی که اخیرا انجام شده میزارن مسافرین جابجا شده در این ایستگاه از حجمی بالغ بر 14میلیون و700هزارنفربرخورردار بوده است.این ایستگاه پس از ایستگاه تهران بزرگترین ایستگاه راه آهن کشور است.این ایستگاه جز یکی 20 اثر شاهکار معماری بعد ازجنگ جهانی دوم محسوب می گردد.

ایستگاه های راه آهن شیراز ومشهد چه سال تاسیس شدند و موقعیت جغرافیایی آن ها چگونه است؟
ایستگاه های راه آهن شیراز ومشهد چه سال تاسیس شدند و موقعیت جغرافیایی آن ها چگونه است؟

موقعیت جغرافیایی: ایستگاه راه آهن مشهد در ضلع شمالی این شهر قرار دارد و مسافتی حدود 2 کیلومتر با حرم امام رضا فاصله دارد. این ایستگاه به دو قسمت باری و مسافری تقسیم گردیده ومجهز به 7 خط اعزام مسافرمی باشد.

ایستگاه راه آهن شیراز: ایستگاه راه آهن شیراز جز یکی از بهترین وپرترددترین  ایستگاه های راه آهن کشور محسوب می گردد.این ایستگاه  به عنوان مجهزترین خط ریلی در مهر ماه سال 1390 افتتاح شد وتوانایی جابجا کردن حجم بالایی مسافر را به صورت روزانه دارد.هم اکنون در این ایستگاه مسیرهای شیراز _تهران ،شیراز_مشهد و شیراز_قم در خطوط ریلی کشور فعال هستند و مسافران را جابجا می کنند.

موقعیت جغرافیایی: ایستگاه راه آهن شهر توریستی شیراز در ورودی شهرک صدرا به طرف پلیس راه سپیدان واقع شده است.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]در هر کوپه دو نمایشگر 15 اینچی فول اچ دی قرارگرفته است.[/stextbox]

مسیر شیراز به مشهد با قطار طی چند ساعت پیموده می شود؟

این مسیر در طی زمانی حدود 22 الی 24 ساعت سپری می شود.با توجه به این مسئله که قطارهای تندرو برای این مسیر وجود ندارد بهتر است از قطار هایی که امکانات ویژه ای دارند استفاده کنید که در این مدت زمان  طولانی خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید .کلیه قطار های این مسیر،در مسیر بازگشت به شیراز نیز مشغول انتقال مسافران هستند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی ویژگی های قطارهای فدک:

  • قابلیت حرکت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت
  • سامانه ی اعلام و اطفای حریق
  • راهنمای مسیر در بخش بیرونی واگن
  • پنل های نمایش اطلاعات مسافرین در بخش سرکلگی و ورودی کوپه ها
  • سامانه ی دوربین مداربسته cctv در فضاهای عمومی

[/stextbox]

 

مناسب ترین راه سفر در مسیر شیراز مشهد کدام است؟

طبق نظر سنجی انجام شده،اکثرا مسافران براین باورند که بهترین گزینه برای طی نمودن مسیر شیراز مشهد قطار است .یکی از دلایل این امر وجود قطارهای این مسیر است که جز قطار های با سرعت بالا محسوب میشوند و از امکانات مناسبی برخوردارند.قطار شیرازمشهد از لحاظ سرعت 120 کیلومتر سرعت دارد .اشخاصی که به دنبال سرعت فوق العاده هستند ویا مدت زمان سفر خیلی برای انها مهم است و زمان محدودی دارند قطعا هواپیما برای سفرآنها مناسب ترین گزینه می باشد.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x