تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خرید و رزرو بلیط قطار برای سفر تهران مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مشهد، بزرگ‌ترین شهر مذهبی ایران است. کلان شهری که هرروز عاشقان و زائران شیعه ایرانی و حتی خارجی به عشق زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم، روانه آن می‌شوند. سفر به مشهد مقدس از آن دسته سفرهایی است که دل‌نشینی آن، تا سال‌ها در خاطره‌ها می‌ماند و می‌توانیم جزءبه‌جزء وقایع مسافرت را برای دیگران بازگو کنیم.

اما موضوعات بسیار مهمی که برای اغلب ما در مسافرت از اهمیت بالایی برخوردار هستند،  انتخاب طریقه‌ی رفتن به آن شهر یا کشور، مقدمات شروع سفر، مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا به مقصد برسیم، راحتی و آسودگی در مسیر رفت و یا برگشت، امنیت و مسائلی ازاین‌دست می‌باشد.

اگر همین روزها عازم شهر عاشقان ولایت، مشهد مقدس هستید و هنوز برای عزیمت به این شهر و وسیله‌ای که می‌خواهید با آن سفر کنید، تصمیم جدی نگرفته‌اید، بد نیست این مطلب را بخوانید. مقاله پیش روی شما که طی سرفصل‌های زیر تدوین‌شده است، مسیرهایی و وسایلی که را که می‌توانید با آن‌ها به مشهد مقدس برسید را با جزئیات شرح می‌دهد:

  • سفر به مشهد، زمینی یا هوایی
  • آیا سفر با قطار بهترین انتخاب برای رسیدن به مشهد مقدس است؟
  • نکات مهمی که در انتخاب، رزرو یا خرید بلیط قطار باید به آن ها توجه داشت

سفر به مشهد، زمینی یا هوایی

برای سفر تهران – مشهد دو راه هوایی و زمینی وجود دارد.

اگر می‌خواهید زمینی به مشهد مقدس بروید چندراه پیش روی شما است. اول آن‌که می‌توانید از وسیله شخصی خود استفاده کنید و از مسیر اتوبان امام رضا بعد از گذر از استان سمنان به استان خراسان رضوی برسید.

همچنین می‌توانید  با مراجعه به پایانه‌های مسافربری از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا همان اتوبوس‌های بین‌شهری استفاده کنید.

سفر با ماشین به مشهد مقدس

اما اگر می‌خواهید سفری زمینی اما از هر نظر ایمنی داشته باشید، بهترین انتخاب برای شما،  قطار است. برای خرید بلیط قطار تهران مشهد می‌توانید مستقیماً به یکی از دفاتر یا آژانس‌های مسافرتی رفته و بعد از اطلاع از قیمت بلیط قطار اقدام به رزرو بلیط قطار کرده یا در همان لحظه آن را برای روز دلخواه خود خریداری کنید.

برای سفر هوایی به مشهد مقدس نیز می‌توانید به‌صورت حضوری یا آنلاین ابتدا بلیط شرکت هوایی موردنظر خود را خریده و سپس عازم سفر شوید.

آیا سفر با قطار بهترین انتخاب برای رسیدن به مشهد مقدس است؟

پاسخ به پرسش فوق بدون شک آری است. انتخاب قطار برای سفر به مشهد یکی از امن‌ترین، آسان‌ترین و بهترین انتخاب‌های ما خواهد بود. انتخاب قطار به‌عنوان وسیله نقلیه یعنی می‌توان بدون نگرانی از نوسانات و شرایط جوی، نبود تصادفات، کمتر آلوده کردن محیط‌زیست، استفاده از مناظر طبیعی در طول مسیر، استفاده از تلویزیون، رستوران  و در محیطی صمیمانه و امن، به مقصد رسید. این نکات از بارزترین ویژگی های قطار نسبت به سایر وسایل نقلیه و حمل‌ونقل هستند.

شک نداشته باشید که بهترین راه رسیدن به شهر مشهد مقدس از مقصد تهران سفر با قطار است. قطار ایمن، راحت، بی‌دردسر و تمیز است. برای کسانی که از سفرهای جاده‌ای خسته می‌شوند یا از سفرهای هوایی واهمه دارند، قطار عاقلانه‌ترین انتخاب است.

 

نکات مهمی که در انتخاب، رزرو یا خرید بلیط قطار باید به آن‌ها توجه داشت

اما اگر انتخاب شما سفر با قطار است اولین کاری که باید انجام دهید خرید بلیط قطار یا رزرو آن است. در این راستا به‌تمامی موارد ذکرشده در زیر دقت کنید.

رزرو بلیط قطار

قیمت بلیط قطار

بدون شک انتخاب قطار برای رفتن به مسافرت یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین انتخاب‌ها است. برای اینکه از مناسب بودن قیمت بلیط قطار اطمینان حاصل نمایید، حتماً به چند سایت معتبر در این زمینه مراجعه  و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید؛ به این نکته دقت داشته باشید که قیمت بلیط قطار را بر اساس امکاناتی که قطار موردنظر دارد، بسنجید، امکاناتی مانند:

  • سریع‌السیر
  • درجه 1، 2 یا 3
  • 5ستاره یا معمولی
  • سرو غذا
  • کیفیت کوپه

البته این موضوع نیز مهم است که صرفاً سریع‌السیر بودن برای انتخاب قطار ملاک نیست و شما باید ویژگی‌های مدنظر خود را به‌صورت کلی برآورد کرده و شرکت و نوع قطار مناسب را انتخاب نمایید.

 خرید بلیط قطار تهران مشهد

اصلاً لازم نیست تا زمان صرف کنید و به‌صورت حضوری برای خرید بلیط تهران مشهد اقدام نمایید، فقط کافی است شرکت و آژانس موردنظر خود را انتخاب و از طریق ثبت‌نام اینترنتی فرآیند  خرید بلیط قطار تهران مشهد خود را تکمیل کنید.

اطمینان از اعتبار بلیط نزد شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی   

شما با مراجعه به سایت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ، می‌توانید اطلاعات انواع قطار و خدمات آن، مشخصات قطارها و حتی تصاویر، تصاویر پانورامای قطارهای مسافرتی، معرفی ایستگاه‌ها، شرکت‌ها و نمایندگی‌ها و …را به دست آورید، و از انتخاب خود اطمینان کامل داشته باشید.

در  سایت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی می‌توانید قطارهای مورد تائید ازجمله قطار فدک را در لیست این قطارها ببینید.

راه‌های رزرو بلیط قطار

سایت قطار فدک

 

اگر تصمیمتان را گرفته‌اید و یا برای سفرهای خود انتخابتان را کرده‌اید، ساده‌ترین راه رزرو بلیط قطار را انتخاب کنید. روش‌های متداولی برای رزرو بلیط قطار وجود دارد:

  • رزرو بلیط قطار به‌صورت حضوری: که نیازمند هزینه و صرف زمان زیادی است تا به محل دفاتر و آژانس‌های مسافرتی بروید و به‌صورت سنتی رزرو بلیط قطار خود را انجام دهید.
  • رزرو بلیط قطار به‌صورت آنلاین: ارائه بلیط قطار به‌صورت آنلاین ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه است. شما می‌توانید پس از انتخاب روز و ساعت سفر و شرکت موردنظر ، به مرکز فروش اینترنتی بلیط قطار مراجعه و اطلاعات شخصی خود را به‌درستی و با دقت وارد کرده و سپس با رمز دوم کارت‌بانکی که عضو شتاب باشد، بلیط خود را رزرو نمایید. اگر قصد دارید خانوادگی به این سفر بروید، دقت کنید که مشخصات کامل و درست تک تک اعضای خانواده خود مانند کد ملی دقیق را وارد سامانه رزرو بلیط قطار تهران مشهد کنید. به این نکته نیز توجه کنید که در صورت خرید بلیت از سایت رسمی شرکت های ریلی (مانند فدک) شما می توانید از تخفیفات ویژه ی این شرکت ها نیز بهره مند شوید

حالا چمدان خود را با خیالی آسوده ببندید و در انتظار رسیدن روز عزیمت به مشهد مقدس باشید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x