تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لذت سفر به دره آکواریوم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

دره آکواریوم در استان فارس برای یک سفر ماجراجویانه به دل طبیعت انتخاب بسیار خوب و لذت بخشی است. اگر از علاقه‌مندان به شنا، دره نوردی یا شیرجه هستید و به زلالی آب و طبیعت زیبای یک منطقه اهمیت می‌دهید این دره می‌تواند مناسب شما باشد.

این دره از مناطقی است که این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا یک روز آرام و کم سروصدا را در کنار پرندگان و طبیعت کم‌نظیرش سپری کنید. بیشتر کسانی که راهی این دره می‌شوند، در کنار علاقه به طبیعت اندکی هم ریسک‌پذیر هستند و بدشان نمی‌آید در کنار یک گردش لذت‌بخش کمی هم ترشح آدرنالین را تجربه کنند. در این مقاله قصد داریم سفری هیجان‌انگیز به دره آکواریوم داشته باشیم و با طبیعت بکر آن بیشتر آشنا شویم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • دره آکواریوم کجاست؟
  • کوهنوردی در دره آکواریوم
  • پوشش گیاهی و جانوری دره آکواریوم

 

دره آکواریوم کجاست؟

اگر هشتاد کیلومتر در جنوب شرق داراب در استان فارس پیش بروید، در مسیر این شهر به سمت بندرعباس و زیر پل معروف فورگ به دره آکواریوم و زلال‌ترین تنگه استان فارس می‌رسید. این دره در محاصره کوه‌های سر به فلک کشیده و نیزارهایی با نی‌های بلند است که ارتفاع برخی از این نی‌ها به سه متر می‌رسد. در میان این دره رودی به نام کاسه رود جریان دارد، رودی که پنج آبشار به آن می‌ریزد و  حوضچه‌های آب فروانش منشأ آب‌های زیرزمینی است.  

برای آنکه بتوانید این گردش را به سلامت طی کنید، باید از ده صخره سنگی با کمک دست‌هایتان بالا بروید. آبشارهای متعددی که بر سر راهتان قرار دارد کمی سنگ‌ها را لیز کرده و ازاین‌رو برای گذر از سنگ‌ها باید دقت لازم را به خرج دهید و همین‌طور به کفش‌هایی مقاوم نیاز خواهید داشت. در بخش‌هایی هم باید تن را به آب بزنید. اگر اهل ورزش‌های آبی هستید، دره زیبای آکواریوم برای شما بسیار مناسب است. آب در قسمت‌هایی از آن عمق بیشتری دارد که می‌توانید برای شنا یا شیرجه زدن در آب زلال و  پر از ماهی‌های کوچک، از آن استفاده کنید.

اگر در فصل تعطیلات به این دره سفر کنید، تعداد کسانی که به داخل آب شیرجه می‌زنند، کم نیست. دره آکواریوم در ارتفاع ۱۳۳۰ متری از سطح دریا واقع‌شده و شما در مسیرتان پس از عبور از پل فورگ، می‌توانید منطقه سبز و زیبای موردنظرتان را ببینید. در غرب دره به جزء کاسه رود، رود دیگری هم هست که به دره می‌ریزد و این دو درست در زیر پل به یکدیگر می‌پیوندند. محلی‌ها نام این دو رود را نریون و مادیون گذاشته‌اند.

آب خنک و هوای مطبوع دره آکواریوم  باعث می‌شود پیاده‌روی در این دره، به تجربه‌ای دلپذیر و فراموش­نشدنی تبدیل شود. یک ساعت پیاده‌روی در این مسیر باعث می‌شود تا به نیزارهای زیبای بلند برسید. اگر نیزارها را هم پشت سر بگذارید، پایتان به چشمه­ای معروف به نام چشمه پنجعلی می‌رسد.

کوهنوردی در دره آکواریوم

ذره آکواریوم
ذره آکواریوم

اگر کوهنورد حرفه‌ای هستید یا به دره نوردی علاقه دارید، ادامه مسیر مختص به شماست. نقاط خلوتی که بعد از گذر از چشمه پنجعلی وجود دارد  سبب شده تا بیشتر دره نوران و کسانی که به‌صورت حرفه‌ای طبیعت‌گردی می‌کنند پیچیدگی‌های راه را برای رسیدن به سکوت و آرامش این نقطه از دره آکواریوم تحمل کنند. اغلب توصیه می‌شود که علاقه‌مندان بدون حضور راهنما و کمک، به‌تنهایی راهی دره آکواریوم نشوند. ابتدای مسیر البته چندان مشکل نیست اما در بخش انتهایی آن اوضاع کمی متفاوت است و نیازمند به راهنمایی‌های کمی حرفه‌ای دارید. گاهی داشتن طناب‌های مخصوص کوهنوردی ضروری خواهد بود.

بهترین زمان بازدید ، در فصل بهار است و اکیپ‌های کوهنوردی معمولاً در این فصل راهی دره آکواریوم می‌شوند. اما حضور آن‌ها به‌اندازه‌ای نیست که دره را شلوغ و غیرقابل استفاده کند. معمولاً سفر به این دره یک روز زمان می‌برد و در هر فصلی که به آن بروید بیشتر از هر چیز از صدای پرندگان و خلوتی نسبی آن لذت خواهید برد. اگر قصد دارید که با گروه‌های کوهنوردی راهی دره آکواریوم شوید باید حتماً از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشید. علاوه بر این با توجه به اینکه در انتهای مسیر و بعد از چشمه پنجعلی با باریک شدن دره روبرو خواهید شد لذا همراه داشتن تجهیزات حرفه‌ای مانند عصا و کفش مناسب کوهنوردی ضرورت دارد.

 

پوشش گیاهی و جانوری دره آکواریوم

به دلیل نوع آب‌وهوای منطقه پوشش گیاهی در دره آکواریوم بسیار غنی است. علاوه بر نیزارهای وسیعی که پیش‌تر راجع به آن‌ها صحبت کردیم، درختان بید، انجیر، نخل و گیاهان مختلف ازجمله پرسیاوشان، درمنه­های کوهی، درختچه‌های بنگرو در این دره و اطراف آن به چشم می‌خورند.

ماهی‌های ریزودرشت بسیاری در هنگام عبور از تنگه کف پای شما را قلقلک خواهند داد که در حال حاضر تنها جانوران موجود در این منطقه هستند و یکی از جذابیت‌های دره به‌حساب می‌آیند. در گذشته جانوران کوهی مثل پازن و آهو نیز در این منطقه زندگی می‌کردند که به دلیل شکار بی‌رویه دیگر دیده نمی‌شوند.

 

دره آکواریوم یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر داراب در استان فارس است که در زیر پل معروف فورگ و در مسیر داراب به حاجی‌آباد قرار گرفته است. در مسیر این دره آبشارها و حوضچه‌های آبی فراوانی وجود دارد و بعد از حدود یک ساعت پیاده‌روی به چشمه‌ای زیبا به نام پنجعلی خواهید رسید. ازآنجایی‌که مسیر دره در انتها تنگ می‌شود بنابراین برای پیمودن آن به مهارت‌های کوهنوردی نیاز است. گونه‌ها گیاهی زیادی مثل درخت بید و انجیر در این منطقه وجود داشته و در حال حاضر تنها جانوران آن منطقه ماهی‌ها هستند.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x