تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اغلب افراد برای سفر و گردشگری یک مقصد را مشخص می‌کنند و به بازدید از شهر و اماکن دیدنی آن می‌پردازند. اما باید در نظر داشت که در برخی از  مسیرها، جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری زیباتری وجود دارد. جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان یکی از همین مسیرهاست. بسیاری از افراد که قصد سفر به اصفهان دارند و از مسیر تهران به اصفهان می‌روند غافل از جاذبه‌های این مسیر هستند و ممکن است بعد از سفر حسرت بخورند که چرا از این مکان‌ها دیدن نکردند. انواع جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان وجود دارد که شامل جاذبه‌های مذهبی و زیارتی، اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است که با آگاهی از آن‌ها می‌توان سفر جذاب‌تری داشت. درمجموع در این متن سعی خواهیم کرد تا توضیحات بیشتری در مورد جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان ارائه دهیم و علاوه بر آن گردشگران را با جاهای دیدنی در این مسیر آشنا کنیم. سرفصل‌هایی که در این متن مورد بررسی قرار گرفته است عبارت است از :

 

  • قم و اطراف آن جزءء جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان
  • کاشان و اطراف آن یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان

 

قم و اطراف آن جزء جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان

در مسیر تهران به اصفهان، قم اولین شهری است که دارای جاذبه‌های مذهبی بوده و گردشگران می‌توانند از این اماکن بازدید کنند. یکی از این اماکن مذهبی حرم حضرت معصومه(س) است که در مرکز شهر قم قرار دارد. علاوه بر این، اماکن دیدنی دیگری نیز در شهر قم وجود دارد که زیبایی‌های خاص خود را دارد. بازار قدیم قم از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر است، این بازار به تیمچه بزرگ نیز معروف است. تیمچه بزرگ دارای معماری زیبایی است که متعلق به دوران قاجار بوده و هنر معماری آن دوران در این مکان مشهود است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان خانه تاریخی زند است که در شهرستان قم قرار دارد، همچنین گردشگران و مسافران می‌توانند در این شهر از موزه مردم‌شناسی نیز دیدن کنند. درمجموع بازدید از اماکن دیدنی شهر قم که در مسیر اصفهان قرار دارند زمان زیادی از گردشگران نمی‌گیرد و با گشت‌وگذار ۲ الی ۳ ساعته می‌توان از این مکان‌ها دیدن کرد.

کاشان و اطراف آن یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان

جاذبه های دیدنی کاشان
جاذبه های دیدنی کاشان

بعد از گذشتن از شهر قم در مسیر تهران به اصفهان، شهر کاشان و اطراف آن یکی دیگر از شهرهایی است که اماکن دیدنی فراوان دارد. شاید به‌طور یقین بتوان گفت که زیباترین جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان در این شهر و اطراف آن قرار دارد. باغ فین کاشان جزء اولین مکان‌هایی است که باید از آن دیدن کرد. طبیعت زیبای باغ به همراه معماری زیبای بناها این مکان را دل‌نشین‌تر کرده است، شاید به همین دلیل باشد که این مکان را می‌توان جزء یک نمونه کامل از باغ ایرانی دانست. حمام‌های کاشان از دیگر بناهای دیدنی کاشان بوده که به حمام کوچک و حمام بزرگ شهرت دارند. حمام کوچک مخصوص استفاده خدمتکاران بوده و به دوره صفویه مربوط است که قتل امیرکبیر نیز در آن اتفاق افتاد. حمام بزرگ که یک حمام سلطنتی است به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و نسبت  به حمام کوچک دارای قدمت کمتری است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان مسجد و مدرسه آقابزرگ کاشان و همچنین مسجد جامع کاشان است. مدرسه آقابزرگ کاشان جزء بناهای باشکوه دوره قاجار است و دارای معماری بسیار دقیق و زیبا است.

اگر به طبیعت و کوهستان علاقه دارید حتماً سری به نیاسر بزنید. در ارتفاعات نیاسر  بنای آتشکده‌ای قرار دارد که مربوط به دوره ساسانیان است، این بنا به‌صورت چهارطاقی بوده که جزء قدیمی‌ترین، سالم‌ترین و بزرگ‌ترین بناهای چهارطاقی ایران است. علاوه بر این آتشکده می‌توانید از یکی از غارهای معروف ایران که به نام نیاسر بوده و در همین منطقه قرار دارد نیز بازدید به عمل آورید. خانه بروجردی‌ها و بازار سنتی کاشان از دیگر جاذبه‌های دیدنی مسیر تهران به اصفهان است. در نزدیکی کاشان و در شهر نوش‌آباد یکی از زیباترین و جالب‌ترین اماکن دیدنی وجود دارد که با نام “اویی” شناخته می‌شود و به شهر زیرزمینی نوش‌آباد نیز معروف است. این شهر به دست بشر ساخته شده و دارای عمق ۴ تا ۱۸ متر است. این شهر به‌منظور کاربردهای نظامی و دفاعی بنا شده و تاریخ آن به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد. این شهر دارای اتاق‌های متعدد، راهروها، چاه‌ها و کانال‌های گوناگون بوده و هر طبقه توسط چاه‌های عمودی به هم وصل می‌شوند. اگر در فصل گلاب‌گیری از تهران به سمت اصفهان در حال سفر هستید قمصر کاشان را فراموش نکنید.

 

همان‌طور که گفته شد جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان جذاب و دیدنی هستند. اماکن مذهبی، ساختمان‌ها و بناهای قدیمی با معماری زیبا، شهر کهن و همچنین جاذبه‌های طبیعی همچون غار نیاسر  ازجمله دیدنی‌ترین و لذت‌بخش‌ترین جاذبه‌های دیدنی در مسیر تهران به اصفهان است. همین تنوع و تفاوت در جذابیت این جاذبه­ها سبب شده که  اغلب گردشگران در این مسیر سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند از این جاذبه‌ها دیدن کنند و از شکوه آن‌ها لذت ببرند. اگر زمان کمی برای مسافرت دارید حداقل از جاذبه‌های دیدنی کاشان دیدن کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x