تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه‌های گردشگری لیوبلینا پایتخت اسلوونی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهر لیوبلینا، پایتخت اسلوونی و بزرگ‌ترین شهر این کشور، یکی از پرطرفدارترین و سرسبزترین پایتخت‌های قاره‌ی اروپا است. این پایتخت زیبا در سال 2016 به‌عنوان نماینده‌ی اروپا در میان پایتخت‌های سرسبز این قاره معرفی شد و هرساله پذیرای تعداد عظیمی از علاقه‌مندان و گردشگران از سراسر دنیاست.

پایتخت اسلوونی از هر نظر برای گذراندن اوقاتی دل‌چسب و آرامش‌بخش برای توریست‌ها مناسب‌سازی شده است. از محدودیت‌های عبور خودروها در قسمت‌های مرکزی شهر تا حاشیه‌های سرسبز رودخانه‌های اصلی شهر که به بهترین نحو ممکن حفظ‌شده‌اند، شما را مجاب می‌کند تا ساعت‌ها در خیابان‌های این بهشت اروپایی به قدم زدن، دوچرخه‌سواری و یا بازدید از اماکن مختلف بپردازید.

وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد در لیوبلینا همچون قلعه‌های باستانی، موزه‌ها و کلیساها، پارک‌هایی که از سرسبزی و طراوات چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند، ما را بر آن داشت تا 10 جاذبه‌ی برجسته‌ی این شهر که فرصت دیدن آن را نباید از دست بدهید به شما معرفی کنیم. پس با ما برای گشت‌وگذاری به جاذبه‌های گردشگری پایتخت اسلوونی همراه شوید.

  • قلعه‌ی لیوبلینا
  • پل پلژنیک لیوبلینا
  • پل اژدها
  • بازار مرکزی
  • میدان پرژرن و کلیسای فرانسیس
  • موزه‌ی لیوبلینا
  • کلیسای جامع (کلیسای سنت نیکولاس)
  • گالری ملی اسلوونی
  • تالار شهر
  • پارک تیوولی

قلعه‌ی لیوبلینا

قلعه‌ی لیوبلینا
قلعه‌ی لیوبلینا

قلعه‌ی لیوبلیانا که در حدود 900 سال است که در بالای تپه‌ای چشم‌نواز در مرکز شهر قرار دارد، اصلی­ترین جاذبه پایتخت اسلوونی به شمار می‌رود. برای بازدید از این قلعه‌ی باستانی می‌توانید از اتاقک‌های ریلی استفاده کنید و یا این امکان وجود دارد که لذت قدم زدن و صعود از این تپه‌ی زیبا را با پاهای خود تجربه کنید. برج اصلی و استحکامات قلعه، زیباترین مناظر شهر را به شما ارائه می‌کند. همچنین در این جاذبه‌ی گردشگری ارزشمند کشور اسلوونی دو نمایشگاه دائمی، دو رستوران و یک کافه نیز وجود دارد.

پل پلژنیک لیوبلینا

تصویر لیوبلیانا در دنیا عمدتاً با شاهکار معمار مشهور جهان “جوزه پلژنیک” شناخته می‌شود؛ کسی که برنامه‌ریزی شهری بخش مرکزی لیوبلینا را نیز انجام داده است. پل سه‌گانه معروف پلژنیک متعلق به این طراح برجسته و جزء بهترین کارهای وی به شمار می‌رود. شما می‌توانید میراث این معمار برجسته را در خانه پلژنیک که در آن سبک زندگی و اقلام شخصی او حفظ شده است، بیابید.

پل اژدها

اژدها به‌عنوان نماد لیوبلیانا محسوب می‌شود که از قرون‌وسطی نشانه‌های آن در قلعه شهر به چشم می‌خورد. مجسمه‌های اژدها که به شکل ماهرانه‌ای طراحی شده‌اند در پل اژدها (ساخته‌شده در سال 1901) تصویری وحشتناک و باشکوه از آن دوران را نمایش می‌دهند. اگر فرصت عکس گرفتن با حداقل یکی از این مجسمه‌ها را در پایتخت اسلوونی ازدست‌داده‌اید، به نظر می‌رسد آن‌طور که بایدوشاید از این شهر زیبا بازدید نکرده‌اید!

بازار مرکزی

بازار مرکزی که توسط جوزه پلژنیک طراحی شده، جایی است که مغازه‌های محلی، وجود دارند اما درعین‌حال محلی مناسب برای ملاقات‌ها و تعاملات اجتماعی مردم نیز تلقی می‌شود. این مکان دیدنی برای گردشگران شامل بازار فضای باز و ساختمان‌های زیبای اطراف است. هر جمعه از اواسط ماه مارس تا پایان ماه اکتبر، بازار غذاهای خانگی در فضای آزاد این بازار برگزار می‌شود.

میدان پرژرن و کلیسای فرانسیس

کلیسای فرانسیس
کلیسای فرانسیس

میدان پرژرن قلب مرکزی بخش تاریخی شهر است. این میدان ترکیبی از طراحی به سبک باروک و طرح‌های انتزاعی از جوزه پلژنیک است. تصویر او با نماد صورتی کلیسای فرانسیس گره خورده است که یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای لیوبلینا و جاذبه‌های گردشگری پایتخت اسلوونی است.

موزه‌ی لیوبلینا

نمایشگاه دائم موزه لیوبلینا نشان‌دهنده توسعه پایتخت اسلوونی از دوره پیش از میلاد تا به امروز است. مجموعه آثار موزه شامل ده‌ها هزار اثر می‌شود و مردم این شهر بیش از هر چیز به دو اثر در این موزه افتخار می‌کنند: قدیمی‌ترین چرخ چوبی جهان و تیر و کمان چوبی که مربوط به 40 هزار سال پیش است.

کلیسای جامع (کلیسای سنت نیکولاس)

کلیسای جامع
کلیسای جامع

کلیسای شهر لیوبلینا که در آن مقر اسقف لیوبلینا واقع شده است، مهم‌ترین کلیسای باروک در پایتخت اسلوونی به شمار می‌رود. محلی که کلیسا در آن واقع شده است به‌وسیله‌ی کلیسای رومایی در قرن 13 میلادی شناخته شده بود که فرایند ساخت کلیسای جامع در آن از سال 1701 میلادی آغاز شد. از دیگر میراث­های هنری اسلوونی نقاشی‌های استثنایی و بزرگی است که بر روی دیواره‌های این بنا کشیده شده است.

گالری ملی اسلوونی

مجموعه دائمی گالری ملی شامل تقریباً 600 قطعه هنری برجسته اسلوونیایی و اروپایی است. در میان آثار این مجموعه، کارهای شناخته‌شده‌ی امپرسیونیست اسلوونیایی، از نقاشان برجسته ایوانا کوبیلکا و زوران ماشیچ به چشم می‌خورد.

تالار شهر

تالار شهر، محل استقرار شهرداری لیوبلیانا، کاخ استثنایی با طراحی باروکی و تأثیر گرفته از طرح‌های ونیزی است. در مقابل تالار شهر، فواره معروف فرانچسکو رابا که با سبک زیبای فواره‌های رومی باروک طراحی شده است، وجود دارد. هر شنبه، شما می‌توانید یک تور گشت‌وگذار از شهرداری که نزدیک به 500 سال در این محل استقرار دارد، داشته باشید.

پارک تیوولی

پارک تیوولی
پارک تیوولی

پارک مرکزی لیوبلیانا مکان مهمی برای اجتماعات و آرامش روزانه مردم این شهر است. یک گالری در فضای باز در تفرجگاه جاکوپیچ به‌طور منظم عکس‌های جالب و بزرگی را به نمایش می‌گذارد. پارک تیوولی همچنین با مسیرهای پیاده‌روی و تفریحی که به سمت دامنه‌های تپه روژنیک امتداد می‌یابند، اجازه می‌دهد از مرکز شهر به سمت طبیعت اطراف پایتخت اسلوونی سفر کنید.

 

 

مکان‌های دیدنی شهر زیبای لیوبلینا به همین‌جا ختم نمی‌شود و دیگر جاذبه‌های گردشگری پایتخت اسلوونی را می‌توان با کمی جست‌وجو در سایت‌ها و مراجع مختلف پیدا کرد. اگر به دنبال منظره‌های رمانتیک و آرامش‌بخش می‌گردید، اگر علاقه‌مند به غذاهای لذیذ اروپایی هستید، اگر فرهنگ و هنر شما را مجذوب خود می‌کند و یا اگر دوست دارید گردشی در بازار و فستیوال‌های جذاب داشته باشید قطعاً در پایتخت سبز اروپا یعنی شهر لیوبلینا تجربه‌ی فراموش‌نشدنی خواهید داشت. امیدواریم از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x