تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بازفت

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان همیشگی و همراهان گرامی، امروز قصد داریم به بررسی موضوع بازفت بپردازیم و پس از آن در ادامه مقاله به سوالات زیر پاسخ دهیم :

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • واژه دهستان به چه مناطقی نسبت داده می شود ؟

  • بازفت نام چه مکانی است و در  کجا واقع شده است ؟

  • دهستان بازفت شامل چه مناطقی می شود ؟

  • بازفت میانی چگونه منطقه ای است ؟

  • بازفت سفلی چطور محلی است ؟

[/stextbox]

 

واژه دهستان به چه مناطقی نسبت داده می شود ؟

در تقسیمات کشوری واژه دهستان به مجموعه ای از چند روستا که در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند اطلاق می شود. نکته مهم این است که چه بسا چند روستا در نزدیکی یکدیگر باشند اما شامل دهستان نشوند. دلیل آن این است که مجموعه روستاهایی شامل دهستان می شوند که چه از نظر اقتصادی و یا فرهنگی و همچنین از نظر تبادل فرهنگی و اجتماعی به یکدیگر متصل باشند.

واژه دهستان به چه مناطقی نسبت داده می شود ؟
واژه دهستان به چه مناطقی نسبت داده می شود ؟

بازفت نام چه مکانی است و در  کجا واقع شده است ؟

نام این روستا یکی از قدیمی ترین رودها و دهستان های استان چهارمحال و بختیاری گفته می شود. این روستا یکی از توابع شهر کوهرنگ می باشد که همه ما با آب های معدنی های پر از خاصیت آن آشنایی داریم.

این روستای زیبا که در منطقه زاگرس مرکزی واقع شده است اگر بخواهید از مسیر جنوبی این روستا گذر کنید به شهر بروجن و روستای میان کوه برخواهید خورد، در مسیر شمالی بازفت روستای پشت کوه موگویی قرار دارد، هنگامی که در مسیر غربی این روستا هستید می توانید در سر راه خود از شهرهای ایذه و شهر مسجد سلیمان نیز دیدن کنید، جاده شرقی روستای بازفت نیز به روستاهای بیرگان، دوآب و شورآب منتهی می شود.

بازفت نام چه مکانی است و در  کجا واقع شده است ؟
بازفت نام چه مکانی است و در  کجا واقع شده است ؟

دهستان بازفت شامل چه مناطقی می شود ؟

دهستان بازفت شامل سه منطقه بازفت الیا، بازفت سفلی و بازفت میانی می شود. این روستا الیا منطقه ای است که نزدیک به مرز استان خوزستان است که در آنجا می توانید شاهد زندگی مردمان خون گرم و صمیمی از طایفه های قند علی، شیخ رباط، سهید، کیارسی و موری باشید. این روستا الیا یکی از مناطق توریستی و پربازدید استان چهارمحال و مختیاری به شمار می رود که توسط یکی از قدیمی ترین پوشش های جنگلی دنیا یعنی درختان بلوط پوشیده شده است و دارای طبیعتی زیبا و دست نخورده می باشد.

دهستان بازفت شامل چه مناطقی می شود ؟
دهستان بازفت شامل چه مناطقی می شود ؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه حوله مرطوب / دستمال مرطوب

✅  سرو نوشیدنی خوشامدگویی

✅  استفاده از ظروف چینی

✅  سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار

✅  سرو پیش غذا، غذای اصلی و دسر

✅  سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا بصورت نامحدود

[/stextbox]

 

بازفت میانی چگونه منطقه ای است ؟

بارفت میانی مانند این روستا بالا دارای طبیعتی زیبا و مردمانی خون گرم است. هنگامی  که وارد این روستا پایین شود به سرعت محو تماشای مناطق زیبا و دیدنی آن خواهید شد زیرا در اینجا چشمه هایی بسیار زیبا و غنی از املاح و مواد معدنی وجود دارند که از دل کوه های آن منطقه در حال جوشیدن هستند. در این مکان زیبا به علت وفور نعمت و وجود منابع آب زیر زمینی بسیار زیاد شاهد وجود باغ های بسیاری خواهید بود که در آن ها محصولات زیادی تولید می شوند.

از جمله این باغ ها می توان به باغ هوشوت، مهدی آباد و دره باغ اشاره کرد. در این مکان زیبا و دیدنی طایفه های عبده وند، علی جانی و برجعلی ظاهری و طوایف بسیاری زندگی می کنند. برجسته ترین اثر تاریخی بازفت میانی را می توان قلعه دهناش خواند که در گذشته متعلق به کلانتر ایل موری بوده است، محل قرار گیری این قلعه در روستای دهناش می باشد که زیبایی خاصی به آن جا داده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]میزبانی در فدک یک اصل سازمانی است[/stextbox]

 

بازفت سفلی چطور محلی است ؟

بازفت سفلی از لحاظ امکانات دولتی و زیبایی های تفریحی غنی ترین بخش از سه بخش دهستان بازفت می باشد. در این منطقه انواع ادارات دولتی از قبل بانک، اداره دادگستری و انواع دبیرستان ها و مدارس پسرانه و دخترانه وجود دارند که باعث شده چهره ای مدرن به این منطقه بدهد، به همین دلیل بازفت سفلی به عنوان مرکز سه منطقه دهستان بازفت انتخاب شده است.

بازفت سفلی چطور محلی است ؟
بازفت سفلی چطور محلی است ؟

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x