تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ریل و واگن

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ریل و واگن

در مقاله امروز می خواهیم اطلاعاتی راجع به ریل و واگن در اختیار شما قرار دهیم. سالهای زیادی است که مردم از قطار به عنوان وسیله حمل ونقل ایمن استفاده می کنند. شاید اکنون زمان آن رسیده باشد که اطلاعاتی درباره ریل و واگن نیز بدست آورید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

هدف ما در این مقاله این است که به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • ریل قطار چیست؟

  • واگن قطار چیست؟

  • آیا واگن ها انواع مختلفی دارند؟

  • مسیر راه آهن دارای چه ساختاری است؟

[/stextbox]

 

ریل قطار چیست؟

یک ریل قطار مجموعه ای از دو ردیف موازی از قطعات بلند فولادی است که قطار با حرکت بر روی آنها می تواند مسافران و بارها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کند. اغلب، بیش از یک ریل در خط راه آهن وجود دارد. ریل ها توسط قطعه های متقاطع و در فواصل منظم از یکدیگر بر سطح زمین قرار دارند و می توانند فشار بالایی را تحمل کنند.

برای اینکه مسیرهای راه آهن در جای خود نگه داشته شوند، بین ریل ها از قطعه های بسیار کوچک سنگ شکسته به نام بالاست (ballast tampers) استفاده می شود. این سنگ های شکسته باعث می شوند که سنگینی قطار به صورت یکسانی بر سطح زمین گسترده شود و وزن قطار را کم می کنند. در ضمن این سنگ ها مانع از نشست خاک می شوند.

ریل قطار چیست؟
ریل قطار چیست؟

واگن قطار چیست؟

هنگامی که صحبت ازساختار قطار به میان باشد مقصود واگن های تشکیل دهنده آن است. هر یک واگن در واقع کوچکترین واحد قطار به شمار می آید. در یکی از همین واگن ها که لکوموتیو نام دارد موتور قطار قرار گرفته است.

واگن قطار چیست؟
واگن قطار چیست؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا شما سفری خوش را تجربه نمایید[/stextbox]

آیا واگن ها انواع مختلفی دارند؟

بله. واگن های قطار انواع گوناگون با کاربردهای مختص به خود را دارند که در اینجا به چند مورد از آنها همراه کاربردشان اشاره خواهیم کرد.

واگن مسقف:

شکل ظاهری این واگن مانند یک جعبه است که بیشترین کاربرد آن برای حمل محصولات کشاورزی مثل گندم، ذرت و همچنین محموله هایی که داخل یک کیسه نگهداری می شوند مثل کودهای شیمیایی، مواد غذایی و… است. از این واگن ها برای جابجایی موادی استفاده می شود که اگر در معرض نور خورشید، رطوبت و عواملی از این دست قرار بگیرند دچار فساد می شوند، استفاده می شود.

واگن مسقف:
واگن مسقف:

واگن فله‌بر:

این نوع واگن داری محفظه هایی برای قرار گیری بارهایی مانند زغال سنگ در آن است. همچنین از آنها برای جابجایی غلات نیز استفاده می شود.

واگن باری مسطح:

این نوع واگن دارای یک سطح صاف است و به عنوان واگن پلتفورم نیز معروف می باشد. برای جابجا کردن بارهایی با ارتفاع بلند مثل ورقه آهن و همچنین برای بار زدن کانتینر و ماشین آلات استفاده می شود. خود این نوع از واگن ها دارای ۲ مدل با نام های مسطح معمولی و عریض هستند. این نوع از واگن ۶ محور دارد در صورتی که سایر واگن ها ۲ یا ۴ محور دارند.

واگن باری مسطح:
واگن باری مسطح:

واگن یخچال دار:

همانطور که از نام این واگن پیداست از آن برای جابجایی اقلامی مانند مواد پروتئینی، میو، لبنیات و هر موادی که در دمای بیرون دچار فساد می شود، استفاده می گردد. این واگن ها مجهز به کمپرسور خنک کننده هستند. از پشم شیشه، ورق های آکوستیک و همچنین فولاد ضد زنگ برای ساخت این واگن ها استفاده می شود.

مسیر راه آهن دارای چه ساختاری است؟

وقتی که ما در مورد مسیر شرکت راه آهن صحبت می کنیم، منظورمان ساختار کلی آن یعنی ریل ها که از فلزی با جنس فولاد به هم جوش خورده اند، Sleepers برای پشتیبانی ریل ها، سوئیچ ها و گذرگاه ها که بخش های متحرک مسیر هستند، واگن های قطار و …. است.

همین سوئیچ ها، ریل و واگن ها عمر محدودی دارند، زیرا قطارها وقتی که در سرتاسر آنها سفر می کنند، باعث سایش و تغییر شکل آنها می شوند. بنابراین بعد از گذشت چند سال در راستای تعویض آنها باید اقداماتی صورت بگیرد.

مسیر راه آهن دارای چه ساختاری است؟
مسیر راه آهن دارای چه ساختاری است؟

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x