تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قطار تهران قم

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

قطار تهران قم

در این مقاله میخواهیم به موضوع قطار تهران قم بپردازیم:

شهر قم در 125 کیلومتری تهران در حاشیه رودخانه قمرود و در دشت قم قرار دارد. این شهر از لحاظ جمعیت هفتمین شهر پرجمعیت کشور به حساب می آید. واسطه ی بین استان های صنعتی ایران با تهران و همچنین استان های جنوبی ایران با قسمت های شمالی است. این استان از لحاظ گستردگی پس از البرز کوچک ترین استان ایران به شمار می رود. شهر قم از گذشته در شاهراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران و همچنین در راه جاده ابریشم بوده است.

موضوع قطار تهران قم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

حال می خواهیم به سوالاتی راجب قطار تهران قم پاسخ دهیم:

  • نقاط دیدنی استان قم چیست؟
  • سوغات و ره آورد شهر قم را چیست؟
  • روش تهیه بلیط قطار قم را توضیح دهید؟

[/stextbox]

 

جاذبه های دیدنی استان قم چیست؟

قم شهری زیارتی است و خیلی از زائران به منظور زیارت حرم حضرت معصومه(س) به این شهر سفر می کنند. شهر قم به غیر از اینکه حرم حضرت معصومه(س) در آنجا قرار دارد، آرامگاه شخصیت های دینی، ادبی و سیاسی مشهوری نیز قرار دارد.از جمله آن ها آیت الله بروجردی، طباطبایی، پروین اعتصامی و قوام السلطنه است. به غیر از این موارد مساجد مشهوری مثل مسجد جمکران، مسجد اعظم، مقابر گنبد سبز و کوه حضرت خضر، خانه ملاصدرا و بازار قدیمی قم از جمله نقاط دیدنی استان قم است.

جاذبه های دیدنی استان قم را نام ببرید؟
جاذبه های دیدنی استان قم را نام ببرید؟

سوغات و ره آورد شهر قم  چیست؟

با شنیدن اسم قم بیشتر از هرچیزی سوهان آن در ذهن ما تداعی می شود. در حال حاضر سوهان محبوبیت خاصی در بین زائران و مسافران این شهر دارد مخصوصا اینکه در شکل های متفاوتی مثل سوهان تخته ای، لقمه ای، آجیلی، گزی و کنجدی پخش می شود. لازم به ذکر است که سوغات قم فقط سوهان نیست بلکه حلوا، نان کسمه و نان شیرینی محلی قم و نیز صنایع دستی مثل خرمهره سازی، قالی بافی، معرق و مروار بافی از جمله ره آورد قم محسوب می شوند.

سوغات و ره آورد شهر قم

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک

  • عایق های صوتی و حرارتی جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تزئینات داخلی لوکس و مدرنبه منظور جریان هوای تازه در واگن به منظور ایجاد شرایط آسایش مسافران
  • سامانه روشنایی و نورپردازی ویژه
  • تخت های بزرگتر از اندازه استاندارد (600*1760)
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی مجهز به شیرهای اتوماتیک و آب سرد و گرم

[/stextbox]

روش تهیه بلیط قطار قم را توضیح دهید؟            

فروش بلیط قطار قم از راه مراکز فروش، خرید اینترنتی و خرید موبایلی انجام می گیرد. مسافران با داشتن مدرک شناسایی لازم می توانند برای خرید حضوری و کارت بانکی عضو شتاب با رمز دوم برای خرید غیر حضوری عمل کنند. اگر برای خرید بلیط قطار تهران قم اقدام کرده اید و قصد سفر به این شهر زیارتی را دارید، می توانید این مسیر دو ساعته را با قطار صبا، شش تخته لوکس،چهار تخته البرز و چهار تخته نگین بروید و برای رسیدن ب این شهر باید از ایستگاه رباط کریم عبور کنید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

ایستگاه راه آهن قم

یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن کشور، ایستگاه راه آهن قم است که در سال 1317 ساخته شده و در لیست میراث فرهنگی کشور هم ثبت شده است. این خط آهن از 508 کیلومتر خط اصلی و 30 کیلومتر خط فرعی تشکیل شده است و از اهمیت زیادی برخوردار است به این دلیل که در مسیر کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب قرار دارد. شبکه راه آهن قم از یک طرف با خطوط اداره کل راه آهن اصفهان، اداره کل راه آهن اراک و از طرف دیگر از راه دو محور جدید و قدیم به خطوط اداره کل راه آهن تهران وصل و مرتبط است.

ایستگاه راه آهن قم
ایستگاه راه آهن قم

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x