تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه‌های دیدنی نیجریه

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

معرفی جاذبه‌های دیدنی نیجریه:

نیجریه کشوری در غرب  قاره‌ی آفریقا است که پایتخت آن آبوجا و بزرگ‌ترین شهر آن لاگوس است. این کشور که پرجمعیت‌ترین کشور قاره‌ی آفریقا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان شناخته شده است، ۱۹۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

مردمان نیجریه دارای قومیت‌ها و باورهای مختلفی هستند و همین مسئله عامل درگیری‌های زیادی در تاریخ این کشور شده است. زبان رسمی نیجریه انگلیسی و واحد پول آن نایرا است.

نیجریه پس از آفریقای جنوبی و مصر یکی از بزرگ‌ترین کشور اقتصادی آفریقا به شمار می‌آید که درآمدهای ارزی خود را از صادرات نفت تأمین می­کند. وجود دشت­ها، آبشارها و دیگر جاذبه‌های دیدنی نیجریه سبب شده تا صنعت گردشگری در این کشور بسیار رونق گرفته و این کشور مقصد بسیاری از گردشگران محلی و خارجی برای سفر تبدیل شود.

طبق تاریخ اولین ساکنین نیجریه از ۹۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در این کشور سکونت داشتند و فرهنگ و تمدنی غنی دارد. نیجریه که نام خود را از رودخانه نیجر گرفته است تا سال ۱۹۶۰ مستعمره‌ی انگلستان بود و پس از آن خودمختار شد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی جاذبه‌های دیدنی نیجریه بپردازیم. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

 

  • صخره‌ی اولومو (Olumo)

  • مرکز تفریحی یانکاری (Yankari)

  • مرکز حفاظت‌شده‌ی لکی (Lekki)

  • صخره‌ی زوما (Zuma)

  • باغ‌های آگودی (Agodi)

  • قلعه‌ی کاجورو (Kajuru)

  • گالری هنری نایکی

  • ساحل خلیج تارکوا (Tarkwa)

  • مزرعه‌ی اوبودا (Obudu)

  • معبد آفریقای نوین

 

صخره‌ی اولومو (Olumo)

صخره‌ی اولومو (Olumo) در نیجریه
صخره‌ی اولومو (Olumo) در نیجریه

یکی از دیدنی‌های نیجریه صخره‌ی اولومو است که در شهر آبئوکوتا (Abeokuta) قرار دارد. صخره‌ی اولومو در قرن ۱۹ میلادی نقش یک دژ را برای اهالی سرزمین اگبا (Egba) ایفا می‌کرد. در صخره‌ی اولومو می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند تونل‌های طبیعی، درختان غیرمعمول، باغ‌های روی صخره، مسیرهای خراب‌شده، آثار باورهای ساکنین اولیه‌ی این صخره و غیره دیدن کنید.

 

مرکز تفریحی یانکاری (Yankari)

مرکز تفریحی یانکاری (Yankari) در نیجریه
مرکز تفریحی یانکاری (Yankari) در نیجریه

در ایالت بائوچی، تمام مسیرها به مرکز تفریحی یانکاری منتهی می‌شوند. اگر قصد دارید در هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی نیجریه، طبیعت را از نزدیک حس کنید، می‌توانید در بزرگ‌ترین پارک حیات‌وحش نیجریه، این تجربه را کسب کنید.

در جنگل‌های گرمسیری، بین بزرگ‌ترین گله‌ی فیل‌های کشور گردش کنید و از طبیعت بکر آنجا لذت ببرید. این پارک جنگلی، علاوه بر فیل‌ها، زیستگاه موجوداتی مانند شاخ بلند ابرش، بابون زیتونی و میمون پاتاس است. بعد از گذراندن یک روز کامل در این پارک جنگلی و لذت بردن از شگفتی‌های طبیعت، می‌توانید خستگی خود را در چشمه‌ی آب گرم ویکی در کنید.

 

مرکز حفاظت‌شده‌ی لکی (Lekki)

مرکز حفاظت‌شده‌ی لکی (Lekki) در نیجریه
مرکز حفاظت‌شده‌ی لکی (Lekki) در نیجریه

مرکز حفاظت‌شده‌ی لکی در لاگوس یکی از دیدنی­های نیجریه و پارک‌های طبیعی آن منطقه است. این مرکز حفاظت‌شده، محلی آرام است که بسیاری از مردم شهر لاگوس نیز برای فرار از شلوغی‌های شهر به آنجا پناه می­برند.

این مکان با مساحت ۷۸ هکتار توسط بنیاد حفاظت نیجریه اداره می‌شود. این مرکز، پرچم‌دار بنیاد حفاظت نیجریه برای حفظ آثار طبیعی منحصر‌به‌فرد این منطقه است و بدون بازدید از آن، سفر شما کامل نمی‌شود.

 

صخره‌ی زوما (Zuma)

صخره‌ی زوما (Zuma) در نیجریه
صخره‌ی زوما (Zuma) در نیجریه

این صخره یکی از برترین و پربازدیدترین جاذبه‌های دیدنی نیجریه است. این صخره‌ی یکپارچه با شکل چهره‌ی انسان، در  مادالا، در شمال آبوجا، قرار دارد. باقی کوه‌ها و صخره‌های اطراف صخره‌ی زوما با آن فاصله‌ی زیادی دارند که به نظر اهالی این منطقه، به خاطر ادای احترام آن‌ها به این صخره است.

اگر بین ماه‌های آوریل و اکتبر که فصل باران در این منطقه است، از صخره‌ی زوما دیدن کنید، می‌توانید شاهد شگفتی آتش‌سوزی در نوک صخره‌ی زوما زیر بارش شدید باران باشید که هنوز هم یکی از عجایب این منطقه محسوب می‌شود.

 

باغ‌های آگودی (Agodi)

باغ‌های آگودی (Agodi) در نیجریه
باغ‌های آگودی (Agodi) در نیجریه

باغ آگودی، پارکی زیبا در شهر ایبادان است که به یکی از برترین دیدنی‌های نیجریه تبدیل شده است. باغ آگودی که به نام باغ گیاه‌شناسی آگودی هم شناخته می‌شود، محیطی آرام و بی‌سر‌و‌صدا با مساحت ۱۵۰ هکتار است

. معمولاً خانواده‌ها در زمان برگزاری فستیوال‌ها و آخر هفته‌ها به این مکان سر می‌زنند. این مکان برای فرار از شلوغی و هیاهو و گذراندن زمانی در آرامش همراه با دوستان و خانواده، بسیار ایده‌آل است. باغ آگودی از پارک آبی گرفته تا حصارهای حاوی حیوانات، همه‌چیز دارد تا بتوانید از یک محیط طبیعی نهایت لذت را ببرید.

 

قلعه‌ی کاجورو (Kajuru)

قلعه‌ی کاجورو (Kajuru) در نیجریه
قلعه‌ی کاجورو (Kajuru) در نیجریه

قلعه‌ی کاجورو یک ویلای لوکس با سبک آلمانی و قرون‌ وسطایی است که بیش از سه دهه پیش در استان کادونا ساخته شد. هر کسی که بخواهد از جاذبه‌های دیدنی نیجریه دیدن کند، باید حتماً سری به این قلعه‌ی دیدنی بزند.

این ویلا با اتاق‌خواب‌هایی به شکل سیاه‌چال و دیوارهای کنگره‌دار طراحی شده است. معماری قرون وسطایی را می‌توانید در سرتاسر این قلعه به‌وضوح تماشا کنید. این ویلا حتی دارای دروازه‌ی بالارو و گودال کروکودیل است.

این قلعه دارای یک برج مهمان با ۴ اتاق و ساختمانی اصلی با تالار شوالیه‌ها و سوییت مستر است. در حیات این ویلا یک استخر روباز هم قرار دارد که در کنار آن تجهیزات کباب هم قرار گرفته است. میهمانان این ویلا می‌توانند از کنار استخر یا از پنجره‌های ویلا، منظره‌ای زیبا از محیط و کوهستان اطراف را تماشا کنند.

 

گالری هنری نایکی

گالری هنری نایکی در نیجریه
گالری هنری نایکی در نیجریه

گالری هنری نایکی در ساختمانی پنج طبقه، با رنگ سفید یکدست، بدون حتی یک لکه، قرار دارد. دیوارهای این گالری پوشیده از انواع آثار هنری و نقاشی‌ها هستند. در بین دیدنی‌های نیجریه و لاگوس، این گالری هنری یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین اماکن است.

تمامی آثار موجود در این گالری از مجسمه‌هایی که در حیات داخلی قرار گرفته‌اند تا نقاشی‌هایی که به دیوار آویزان شدند، سبب می‌شوند هنر نیجریه تا اعماق وجود شما نفوذ کند.

 

ساحل خلیج تارکوا (Tarkwa)

ساحل خلیج تارکوا (Tarkwa) در نیجریه
ساحل خلیج تارکوا (Tarkwa) در نیجریه

خلیج تارکوا، ساحلی امن در نزدیکی بندر لاگوس است. این ساحل در بین شناگران و علاقه‌مندان ورزش‌های آبی و دریایی، محبوبیت زیادی دارد و از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی نیجریه است.

با دیدن این ساحل قطعاً عاشق این جزیره‌ی دور از هیاهوی لاگوس می‌شوید. ساحل خلیج تارکوا برخلاف دیگر ساحل‌های عمومی لاگوس چندان شلوغ نیست و می‌توانید به دور از هیاهو، از آن نهایت لذت را ببرید.

 

مزرعه‌ی اوبودا (Obudu)

مزرعه‌ی اوبودا (Obudu) در نیجریه
مزرعه‌ی اوبودا (Obudu) در نیجریه

اقامتگاه کوهستانی اوبودا که به‌عنوان مزرعه‌ی اوبودا هم شناخته می‌شود یکی از زیباترین و جذاب‌ترین دیدنی‌های نیجریه است. این مکان طبیعی دیدنی در فلات اوبودو و در نزدیکی مرز کامرون، در شمالی‌ترین بخش آن‌سوی رودخانه قرار دارد.

این اقامتگاه تبدیل به یکی از مقاصد اصلی گردشگران شده است. این مکان دارای محیطی جذاب و آرامش‌بخش است و ابرها بر فراز قله‌ها و دره‌های آن عبور می‌کنند. این مکان به بازدیدکنندگان ترکیبی مناسب از هوای گرم و خنک را ارائه می‌کند و در کل دارای هوایی معتدل است. برای اقامت در این محل چندین کلبه‌ی ییلاقی ساخته شده است و بهترین زمان برای بازدید از آنجا، بین اکتبر و فوریه است.

 

معبد آفریقای نوین

معبد آفریقای نوین در نیجریه
معبد آفریقای نوین در نیجریه

هر وقت صحبت از جاذبه‌های دیدنی نیجریه باشد، حتماً باید به معبد آفریقای نوین هم اشاره کرد. اگر می‌خواهید شب‌های جالب و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید، حتماً به این معبد سر بزنید.

از ژانر موسیقی این مکان گرفته تا شعرهایی که خوانده می‌شوند، همگی الهام‌بخش هستند. این مکان یک مرکز سرگرمی روباز در ایکجای لاگوس است که گالری‌های عکس و اجراهای موسیقی زیادی در آنجا دیده می­شود. این مکان میزبان فستیوال سالانه‌ی موسیقی نیز می‌باشد.

جاذبه‌های دیدنی نیجریه بسیار زیاد بوده ازاین‌رو هرساله گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند. در کنار جاذبه‌های گردشگری طبیعی، سازه‌های مصنوعی و جاذبه‌های هنری بسیاری نیز در این کشور وجود دارد.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی نیجریه می‌توان به دیوارهای شهر کانو (Kano City Walls)، بیشه‌ی مقدس اوسون (Osun Sacred Grove) و ساحل الکو (Eleko Beach) اشاره کرد.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x