تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی جاذبه‌های دیدنی جزیره زیبای کیش

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

جزیره کیش بدون اغراق یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در کشورمان به شمار می‌رود. تعداد بالای گردشگرانی که از این جزیره‌ی شگفت‌انگیز دیدن می‌کنند که قریب به 1 میلیون نفر در سال می­رسد، گواهی بر این موضوع است. بااین‌حال جالب‌توجه است که جزیره زیبای کیش که از آن به‌عنوان مقصدی مدرن با تفریحات امروزی یاد می‌شود یکی از سرسبزترین جزایر خلیج‌فارس با بیش از 2 هزار هکتار جنگل است.

از سوی دیگر وجود نقاط باستانی و تاریخی در این جزیره نیز باعث شده تا کلکسیون جاذبه‌های گردشگری در کیش تکمیل شود و مسافران با سلایق گوناگون، در هر سن و سال و با هر فرهنگ و آداب‌ورسومی می‌توانند اوقات خوشی را در آن سپری کنند.

علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، دوستداران آثار باستانی و گردشگرانی که به تفریحات آبی و ساحلی جدید تمایل دارند می‌توانند از ده‌ها جاذبه‌ی دیدنی جزیره زیبای کیش نهایت استفاده را ببرند و خاطرات زیبایی را برای خود رقم بزنند.

اگرچه خیلی از ما تصویری از کیش با کشتی یونانی و غروب خلیج همیشه فارس در ذهن داریم و یا دلفیناریوم کیش را در تصاویر تلویزیونی دیده‌ایم، ولی با بسیاری از جاذبه‌های دیدنی این جزیره آشنا نیستیم که معرفی همه‌ی آن‌ها در این مجال نمی‌گنجد.

بااین‌حال قصد داریم برخی از نقاط زیبا و جاذبه‌های جزیره کیش را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به این جزیره‌ی زیبا از آن‌ها بهره ببرید. پس در ادامه همراه ما باشید.

  • ساحل مرجانی

  • شهر باستانی حریره

  • لاک‌پشت‌های دریایی

  • شهر زیرزمینی کاریز

  • اسکله تفریحی

  • جزیره هندورابی

 

 ساحل مرجانی جزیره کیش 

ساحل مرجانی
ساحل مرجانی

ساحل مرجانی کیش یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های این جزیره است که اغلب مسافران و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. در این ساحل که در شرق جزیره کیش واقع شده است مناظر زیبایی از طلوع خورشید پیش روی شما خواهد بود.

همچنین استفاده از ورزش‌ها و تفریحات آبی همچون جت اسکی، فلای بورد، پاراسل، اسکوتر زیردریایی، اسکی روی آب و غیره برای جوانان پر از هیجان خواهد بود. اگر تجهیزات و علاقه نسبت به غواصی داشته باشید این ساحل فرصت خوبی برای تجربه‌ی متفاوتی از غواصی در خلیج‌فارس و دیدن صخره‌های مرجانی در زیر آب خواهد بود.

همچنین در کنار این ساحل آلاچیق‌ها، محوطه‌ها و امکانات بسیاری برای گذراندن یک غروب زیبا در آب‌های نیلگون جنوب کشورمان در کنار خانواده و دوستان تدارک دیده شده است که می‌تواند خاطره‌ی خوشی را از سفر به این جزیره‌ی زیبا به یادگار بگذارد.

 

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره در کیش
شهر باستانی حریره در کیش

این شهر باستانی با قدمتی نزدیک به 800 سال یکی از جاذبه‌های تاریخی جزیره زیبای کیش است. شهر حریره که در قسمت شمالی جزیره واقع شده است جزء آثار ملی ثبت‌شده در ایران است و وسعتی معادل سه کیلومترمربع دارد.

وجود معماری‌ها و آثار مختلف در کاوش‌های صورت گرفته از این شهر نشان می‌دهد که این شهر زمانی از رونق بالا و جمعیت زیادی برخوردار بوده است و قسمت‌هایی ازجمله خانه اعیانی، مجموعه حمام و بخش کارگاهی و صنعتی در آن گویای تمدن ساکن در آن بوده است.

با نگاهی به معماری خانه اعیانی می‌توان فهمید که این خانه متعلق به یکی از افراد ثروتمند در دوره‌ی ایلخانیان بوده است. بنابراین اگر به آثار باستانی و تاریخی علاقه‌مند هستید بازدید از این مکان زیبا را به شما توصیه می‌کنیم.

 

لاک‌پشت‌های دریایی

لاک‌پشت‌های دریایی در کیش
لاک‌پشت‌های دریایی در کیش

اگر به اکوسیستم‌های طبیعی و محیط‌زیست علاقه‌مندید، بی‌شک مشاهده لاک‌پشت‌های دریایی که برای تخم‌گذاری به ساحل جزیره کیش می‌آیند یکی از تجربه‌های به‌یادماندنی شما خواهد بود.

هرساله در ماه‌های بین اسفند تا مرداد می‌توان در قسمت جنوبی و غربی جزیره، لاک‌پشت‌های بسیاری را دید که از بالای دیواره‌ی ساحلی برای گردشگران و مسافران قابل رصد کردن هستند.

این لاک‌پشت‌ها که در دو نوع لاک‌پشت‌های نوک‌دار و لاک‌پشت‌های سبز در این منطقه حضور دارند یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های جزیره به شمار می‌روند که نقش انکارناپذیری در تعادل چرخه اکوسیستم دریایی و بقای نسل انسان‌ها دارند. این لاک‌پشت‌ها در فصل تخم‌گذاری به سواحل شنی جزیره می‌آیند و به گردشگرانی که در حال غواصی یا قایقرانی هستند توصیه می‌شود مراقب آن‌ها باشند.

 

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز در کیش
شهر زیرزمینی کاریز در کیش

شهر زیرزمینی کاریز که اصلی‌ترین قنات این جزیره به شمار می‌رود و مساحتی نزدیک به 10 هزار مترمربع و تونل‌هایی به طول 8 کیلومتر دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره کیش است که فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

جالب‌توجه است که آب این قنات شیرین بوده و اهالی جزیره از آن استفاده می‌کنند؛ بااین‌حال در طول سالیان گذشته این فضا به‌عنوان یک جاذبه‌ی توریستی به شکل مناسبی تجهیز شده است و علاوه بر امکان بازدید مسافران، امکانات دیگری ازجمله غرفه‌های صنایع‌دستی، رستوران، سالن‌های آمفی‌تئاتر و اجلاس و گالری‌های هنری در آن دایر است.

اگر تمایل دارید در شهری زیرزمینی به قدمت 2500 سال قدم بزنید و چگونگی کارکرد قنات را از نزدیک ببینید می‌توانید ساعت‌ها در شهر کاریز کیش اوقات خود را سپری کنید.

 

اسکله تفریحی جزیره کیش

اسکله تفریحی در کیش
اسکله تفریحی در کیش

اسکله‌ی تفریحی کیش که در لیست جاذبه‌های دیدنی این جزیره جای دارد، اسکله‌ای به‌طول 437 متر و عرض 18 متر دارای عرشه‌ای چوبی است که بسیاری از مسافران و گردشگران را برای تجربه کردن اوقاتی خوش به خود جذب می‌کند. در کنار این مجموعه امکاناتی ازجمله سینما، باشگاه بولینگ، کافه و رستوران و دیگر مراکز تفریحی به چشم می‌خورد که بسته به حال و هوای شما می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن‌ها بگذرانید.

همچنین لذت پیاده‌روی بر روی این اسکله، ماهیگیری، نشستن بر روی نیکمت‌های چوبی و تماشای غروب آفتاب، قایق‌های پارویی و جت اسکی می‌تواند لذت شما را از سفر به جزیره زیبای کیش دوچندان کند.

 

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی در کیش
جزیره هندورابی در کیش

این جزیره‌ی دیدنی که در 25 کیلومتری غرب جزیره کیش قرار دارد، محلی خالی از سکنه و همراه با ساحل زیبای شنی و نماهای دیدنی از آب‌های بی‌کران خلیج‌فارس است. این جزیره از قرن 15 در اختیار پرتغالی‌ها بوده و به‌عنوان پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

عمده‌ی افرادی که اکنون در این جزیره حضور دارند به ماهیگیری و یا قایقرانی مشغول‌اند و پذیرای گردشگرانی که از جزیره زیبای کیش به هندورابی می‌آیند هستند.

اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید زمانی را هم در برنامه‌ی خود به بازدید از جزیره هندورابی اختصاص دهید که بدون شک ارزش آن را خواهد داشت.

قطع به‌یقین جزیره کیش همچون مرواریدی در دل خلیج همیشه فارس می‌درخشد و باوجود جاذبه‌های طبیعی و یا ساخته‌ی دست انسان که به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌شوند می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای تمامی افراد در سنین مختلف باشد. اگر قصد سفر به این جزیره‌ی زیبا را دارید می‌توانید از طریق هوایی و یا دریایی خود را به آن برسانید و در طول سفر خود از ده‌ها جاذبه‌ی دیدنی این مکان بی‌همتا لذت ببرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x