تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

معرفی ایستگاه‌های بالن‌سواری در ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

معرفی ایستگاه‌های بالن‌سواری در ایران

از سال‌ها پیش تا به امروز، پرواز کردن یکی از آرزوهای انسان بوده است. آرزویی که برادران رایت با اختراع کردن هواپیما آن را محقق کردند و حضور انسان را در آسمان برای اولین بار رقم زدند. با این حال، طی سال‌های بعدی، راهکارهای دیگری نیز به عنوان راهکارهایی برای پرواز در آسمان ایجاد شد. استفاده از هواپیماهای مختلف و متنوع شخصی برای پرواز و بالن‌ سواری و برخی دیگر از وسایل تفریحی این موارد را تشکیل می‌دادند.

این روزها بالن سواری به عنوان یکی از تفریحات دوست داشتنی و محبوب در تمام دنیا شناخته می‌شود. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای توریستی و دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع، این تجربه هیجان انگیز را برای مسافرین برخی از شهرها فراهم کرده است. ایستگاه‌های بالن سواری مختلفی در ایران وجود دارد که ۴ مورد از آن‌ها از دیگر موارد شناخته شده‌تر هستند. اگر به دنبال تجربه بالن سواری در ایران هستید، با شناخت ایستگاه‌های بالن سواری می‌توانید با حضور در این ایستگاه ها آرزوی خود را برآورده کنید!

ایستگاه بالن‌سواری آبسرد دماوند

دماوند را می‌توان به عنوان بزرگترین و مجهزترین ایستگاه بالن سواری در ایران شناخت. این ایستگاه بالن سواری که در نزدیکی تهران و بین حدفاصل این شهر تا فیروزکوه قرار دارد، یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های بالن سواری در ایران است. ایستگاه بالن سواری آبسرد دماوند، در فاصله ۶۵ کیلومتری از تهران بوده و در صورت سفر به شمال از شهر تهران، بر سر راه شما قرار دارد!

آب و هوای بسیار خنکی در این ایستگاه وجود دارد که سفر را در روزهای گرم و تابستانی نیز به یک سفر دلچسب تبدیل می‌کند. وزش نسیمی خنک تجربه بسیار دلچسبی را برای بالن سواری در آبسرد دماوند ایجاد می‌کند. نکته هیجان انگیز درباره بالن سواری در ایستگاه آبسرد دماوند، مشخص نبودن منطقه فرود است. فرود بالن کاملا بستگی به شرایط آب و هوایی و جهت وزش باد دارد.

به همین دلیل، هر تجربه بالن سواری در آبسرد دماوند با دیگری متفاوت بوده و جذابیت خاصی را برای خود دارد. با این حال، نگران چگونگی برگشت خود از محل فرود آمده در این ایستگاه بالن سواری نباشید! مسافرین پس از فرود بر روی زمین، به وسیله ماشین آفرود به مکان اولیه و ایستگاه باز خواهند گشت.

در ابتدای ورود به این مکان با میل کردن صبحانه و آب‌میوه به گوش کردن نکات ضروری در حین پرواز از سوی پرسنل و خلبان پرواز خواهید پرداخت. سپس در قالب گروه‌های حداکثر پنج نفره می‌توانید سوار بالن شوید و بسته به شرایط زمانی و جوی منطقه ۳۰ الی ۶۰ دقیقه پرواز با بالن را تجربه خواهید کرد.

یکی از سورپرایزهای شما در این سفر هیجان‌انگیز مشخص نبودن مسیر و نقطه‌ی فرود است، بنابراین در هر بار تجربه‌ی بالن‌سواری بسته به جهت نسیم و باد ممکن است در منطقه‌ای متفاوت به زمین بنشینید. ولی جای نگرانی نیست چون مسافرین با استفاده از ماشین آفرود به مکان اولیه پرواز بالن باز خواهند گشت.

اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید با صاف بودن هوا منظره‌ی بی‌نظیری از قله‌ی دماوند و رشته‌کوه‌های البرز داشته باشید و حتی ممکن است در مسیر پرواز این فرصت را بیابید تا دسته‌ی پرندگان را از نزدیک ببینید. درهرحال تجربه‌ی پرواز بر بلندای آسمان یک خاطره‌ی ماندگار در ذهن شما ایجاد خواهد کرد و در انتهای سفر خود لذت‌های بسیاری کسب خواهید کرد.

ایستگاه بالن‌سواری آبسرد دماوند
ایستگاه بالن‌سواری آبسرد دماوند

ایستگاه بالن‌سواری مشکین‌شهر

کمتر کسی است که نام مشکین شهر را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بزرگ کشور نشنیده باشد. مشکین شهر این روزها به دلیل وجود یکی از بزرگترین مجموعه‌های توریسی کشور، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشد. این مجموعه توریستی تفریحی، جاذبه‌های بسیاری مانند بزرگترین پل معلق خاورمیانه و ایستگاه بالن سواری را در خود جای داده است. به عنوان یکی از بهترین ایستگاه‌های بالن سواری در ایران، می‌توان از این ایستگاه را نام برد. ایستگاهی بسیار بزرگ و مجهز که هر ساله مسافرین بسیاری را برای سفر به آسمان می‌فرستد. اگر به سمت استان اردبیل و شمال غربی کشور سفر کردید، حتما حضور در این مجموعه گردشگری و تفریحی را در برنامه خود قرار دهید. مجموعه‌ای که در کنار بالن سواری و پل معلق، تفریحات هیجان انگیز بسیار دیگری را نیز برای شما فراهم خواهد آورد.

بااین‌حال عدم رسیدگی مناسب و ضعف در جذب علاقه‌مندان به این منطقه­ی تفریحی توریستی باعث غیر‌فعال شدن این مجموعه در مدت اخیر شده است. هرچند در این مجموعه گردشگری انواع وسایل سرگرمی همچون  کالسکه سواری، اسب‌سواری، شهربازی، اسکیت سواری، اتومبیل‌سواری، قطار سواری، اقامتگاه‌های سنتی همچون آلاچیق و غیره وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

درهرصورت امید است با رونق صنعت گردشگری و نگاه فعالان این بخش به چنین تفریحات سالم و هیجان‌انگیزی در آینده شاهد فعال شدن دوباره‌ی مجموعه بالن‌سواری در این منطقه باشیم.

ایستگاه بالن‌سواری مشکین‌شهر
ایستگاه بالن‌سواری مشکین‌شهر

 

ایستگاه بالن‌سواری گرگان

گرگان شهری توریستی است که برای سفر به شمال از سمت شرق کشور در مسیر راه قرار دارد. این شهر مسافرپذیر و خوش آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری بسیاری درون خود جای داده است. جاذبه‌هایی که ایستگاه بالن سواری آن نیز یکی از هیجان انگیزترین این موارد است. برای آن که بتوانید به ایستگاه بالن سواری گرگان برسید، لازم است تا به پارک جدیدی واقع در محور صیاد شیرازی بروید. با حضور در این منطقه، به راحتی می‌توانید از ایستگاه بالن سواری گرگان استفاده کرده و تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز را بر فراز شهر گرگان و جاذبه‌های طبیعی آن داشته باشید. تجربه‌ای متفاوت که با تجهیزات کاملا جدید و نو در ایستگاه بالن سواری گرگان، برای شما یک سفر ایمن و کاملا مطمئن را رقم خواهد زد.

ایستگاه بالن‌سواری کیش

کیش، جزیره‌ای تفریحی – توریستی و بسیار محبوب است که هرساله مسافرین بسیاری را برای تفریح و خوش گذرانی به خود می‌کشاند. در دل جزیره کیش، تفریحات بسیاری بر روی آب و خلیج فارس قرار دارد. تفریحاتی که یکی از آن‌ها بالن سواری بر روی آب‌های شفاف خلیج فارس است. این سبک از بالن سواری که به نام پاراسل در جزیره کیش شناخته می‌شود، بالن‌هایی با اتاقک‌های حصیری را شامل می‌شود. بالن‌هایی بزرگ که به وسیله موتورهای احتراقی بر روی آب به پرواز درمی‌آید و سواحل زیبای جزیره کیش را به مخاطب خود نشان می‌دهد. در این بالن، اتاقک حصیری به وسیه کابلی محکم به قایق تندرو متصل است. به این ترتیب با حرکت سریع قایق تندرو، شما نیز بر روی آب حرکت خواهید کرد و بالن سواری در ایران را بر روی آب‌های خلیج فارس تجربه می‌کند. سفر بر روی دریای کیش به همراه پاراسال می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تفریحات شما در مسافرت به این جزیره را رقم بزند.

اگرچه بسیاری از ما بالن‌سواری را با اتاقک‌های حصیری به همراه موتورهای احتراق بزرگ و پرواز بر فراز دشت‌ها و قله‌ها می‌شناسیم، اما شیوه‌ی دیگری از بالن‌سواری نیز در کشورمان و در جزیره زیبای کیش وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند نهایت لذت را از آن ببرند.

این سبک از بالن‌سواری که به آن پاراسل نیز گفته می‌شود بر روی دریا صورت می‌گیرد و شما می‌توانید سوار بر بالونی که به‌وسیله کابلی محکم و طویل به قایق تندرویی وصل شده است، حس اوج‌گیری و پرواز در آسمان را تجربه کنید.

مدت‌زمان این تفریح از لحظه حرکت از ساحل تا بازگشت در حدود یک ساعت خواهد بود و شما می‌توانید در بالاترین ارتفاع ممکن نظاره‌گر ساحل‌های مرجانی و اسکله‌ی تفریحی کیش باشید. بدون شک تجربه‌ی این سبک از بالن‌سواری نیز از هیجان و حس فوق‌العاده‌ی مخصوص به خود برخوردار است که می‌تواند لذت به‌یادماندنی را از سفر نصیب شما سازد.

با توجه به اینکه تجربه بالن‌سواری در ایران و لذت از آن به‌تازگی موردتوجه صنعت گردشگری کشور قرار گرفته است لذا امید داریم ضمن شناخت هرچه بیشتر مردم با این تفریح و ایجاد فضای مناسب از سوی مسئولین، شاهد رونق صنعت بالن‌سواری در کشور باشیم.

ایستگاه بالن‌سواری کیش
ایستگاه بالن‌ سواری کیش

 

آخرین نکات درباره ایستگاه بالن سواری در ایران

اگر پرواز در آسمان و حضور در یک بالن یکی از آرزوهای شما است، باید بدانید که این روزها بالن سواری در ایران دارای استاندارهای مناسبی است. بالن سواری به عنوان یکی از تفریحات هیجان انگیز بر روی آسمان، می‌تواند خاطره‌ای متفاوت را برای شما رقم بزند. خاطره‌ای که در یکی از چهار ایستگاه بزرگ بالن سواری در ایران می‌توانید آن را تجربه کنید. در این مقاله، با بیان و معرفی این ۴ ایستگاه هیجان انگیز، به شما کمک کردیم تا شناخت خوبی را از آن‌ها به دست آورید. شناختی که می‌تواند در یک سفر به هرکدام از این شهرها، منجر به ساختن یک خاطره هیجان انگیز از بالن سواری در ایران را برای شما رقم بزند و روزی متفاوت را برای شما بسازد!

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x