تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

فرودگاه بین‌المللی گوانجو چین

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

فرودگاه بین‌المللی گوانجو، فرودگاه اصلی شهر گوانجو، مرکز استان گوانگدونگ در چین است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ با 65,806,977 مسافر، سومین فرودگاه پر رفت و آمد چین و سیزدهمین فرودگاه پر رفت و آمد جهان شناخته شد. از لحاظ حمل و نقل بار هم این فرودگاه سومین فرودگاه شلوغ چین و نوزدهمین فرودگاه شلوغ جهان معرفی شد. در این مقاله قصد داریم بیش­تر با این فرودگاه آشنا شویم.

سرفصل­های عنوان ­شده در این مقاله عبارت­اند از:

  • تاریخچه
  • ساختمان‌های فرودگاه بین‌المللی گوانجو
  • رفت­وآمد بین فرودگاه گوانجو و مرکز شهر

 

تاریخچه فرودگاه بین‌المللی گوانجو چین

فرودگاه قدیمی بایان در سال ۱۹۳۲ بازگشایی شد. رفته ­رفته با گسترش گوانجو، آن فرودگاه دیگر نمی‌توانست نیازهای مسافران را برآورده کند، چرا که توسط ساختمان‌های زیادی احاطه شده بود. در ۵ آگوست سال ۲۰۰۴، فرودگاه بایان جدید یا همان فرودگاه بین‌المللی گوانجو افتتاح شد و فرودگاه قدیمی بسته شد.

فرودگاه جدید در منطقه‌ی بایان و هوادوی و در فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری شمال مرکز شهر گوانجو واقع شده است و زمانی که به جای فرودگاه قدیمی افتتاح شد، نام آن را به خود گرفت. برای ساخت این فرودگاه که تقریبا ۵ برابر فرودگاه قبلی بود، هزینه‌­ای بالغ بر ۱۹.۸ میلیارد یوان تخصیص داده شد.

بایان در چینی به معنی “ابر سفید” است و به کوه بایان اشاره دارد که نزدیک فرودگاه قبلی قرار گرفته است و حالا فاصله‌ی این کوه با مرکز شهر گوانجو بسیار کم‌تر از فاصله‌ی آن با فرودگاه است. برای تفاوت قائل شدن میان فرودگاه جدید و قدیم، به فرودگاه جدید، بایان جدید هم گفته می‌شود اما جزء نام رسمی آن نیست.

در آگوست ۲۰۰۸، برنامه‌ی گسترش فرودگاه گوانجو توسط کمیسیون توسعه و بازسازی ملی تایید شد. این برنامه شامل احداث باند سوم پرواز، به طول ۳۸۰۰ متر و عرض ۶۰ متر در ۴۰۰ متری باند شرقی فرودگاه بود. محوریت دیگر این پروژه احداث ترمینال 2 به مساحت ۵۳۱۰۰۰ متر مربع بود که با اندازه‌ی ساختمان فعلی ترمینال برابر است.

پارکینگ‌های داخلی و خارجی جدید و مرکز حمل‌و‌نقل و مترو نیز از دیگر برنامه­های گسترش بودند. هزینه‌ی کل پروژه حدود ۱۸.۵۴ میلیارد یوان تخمین زده شد. ساخت‌و‌ساز باند پرواز سوم در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و فعالیت آن در سال ۲۰۱۵ آغاز شد. قرار بود کل این پروژه از جمله ترمینال جدید در فوریه‌ی ۲۰۱۸ به پایان برسد که بعد از آن بتوان ۸۰ میلیون مسافر و ۲.۵ میلیارد تن محموله در سال را در فرودگاه مدیریت کرد.

طبق برنامه‌ی اصلی، فرودگاه گوانجو در نهایت پنج باند پرواز و سه ترمینال خواهد داشت که ترمینال سوم بین باند پرواز سوم و پنجم واقع می‌شود. وقتی این برنامه کامل شود، ظرفیت جا‌به‌جایی مسافران و محموله‌ی فرودگاه به بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر و ۵ میلیون تن محموله می‌رسد. بر اساس جدول زمانی، تکمیل این پروژه تا سال ۲۰۲۲ زمان می­برد.

 

[irp posts=”5571″ name=”از کجا بلیط هواپیما ارزان بخریم؟(18 سایت تخفیف¬دار و ارزان)”]

 

ساختمان‌های فرودگاه بین‌المللی گوانجو

فرودگاه بین المللی گوانجو
فرودگاه بین المللی گوانجو

فرودگاه بین‌المللی گوانجو در حال حاضر از ۲ ترمینال، ۳ باند پرواز و ساختمان مرکز آسیا و اقیانوسیه‌ی FedEX تشکیل شده است. ترمینال ۱ دارای سه بخش است: ترمینال اصلی، ناحیه‌ی A و ناحیه‌ی B. تمام کانترهای بازرسی ورودی و بیش­تر فروشگاه­های خرده فروشی در ترمینال اصلی واقع شده‌اند.

از ۲۴ ژانویه‌ی ۲۰۱۶، بخش شرقی ۱ و ۲ به منظور خدمت‌رسانی به پروازهای بین‌المللی اختصاص داده شده‌اند و پروازهای داخلی باقی قسمت‌ها را اشغال کرده‌اند.

ترمینال ۲ فرودگاه گوانجو چین در ۲۶ آوریل ۲۰۱۸ افتتاح شد و مساحت آن حدود 600,000 متر مربع است. از زمان آغاز به کار رسمی ترمینال ۲، این ترمینال تبدیل به خانه‌ی هواپیمایی‌های جنوب چین شده است. درضمن، اغلب خطوط هواپیمایی عضو Sky Team هم در ترمینال ۲ فعالیت می‌کنند. مرکز حمل‌و‌نقل جدیدی هم در جنوب ترمینال ۲ در حال ساخت‌و‌ساز است و مسافران می‌توانند از آنجا از طریق مترو، راه‌آهن، اتوبوس یا تاکسی به مرکز شهر گوانجو بروند.

فرودگاه بین‌المللی گوانجو سه باند پرواز دارد. سومین باند پرواز در ۵ فوریه‌ی ۲۰۱۵ افتتاح شد که موقتا مشکل کمبود ظرفیت را برطرف کرد. آغاز کار باند پرواز سوم باعث گسترش ظرفیت فرودگاه بایان شد و به کسب‌و‌کار آن رونق بخشید. متاسفانه باند پرواز سوم تنها برای فرود قابل استفاده است، چرا که ناحیه‌ی هوایی آن با فرودگاه فوشان تداخل دارد. این فرودگاه قصد دارد دو باند پرواز دیگر هم بسازد.

 

در ۱۳ جولای ۲۰۰۵، FedEx با فرودگاه گوانجو چین قراردادی امضا کرد تا به منزله‌ی آن، مرکز آسیا و اقیانوسیه‌ی خود را از فرودگاه بین‌المللی خلیج سوبیک در فیلیپین، به فرودگاه بایان منتقل کند. مرکز آسیا و اقیانوسیه‌ی جدید منطقه‌ای به مساحت ۶۳ هکتار را تحت پوشش دارد و زیربنای کلی آن حدود 82,000 متر مربع است. در ابتدای شروع کار، این مرکز بیش از ۸۰۰ نفر را به خدمت گرفت و هفته‌ای ۱۳۶ پرواز انجام می‌داد که بین ۲۰ شهر بزرگ آسیا، خدمات حمل‌و‌نقل را ارائه داده و این ۲۰ شهر را به بیش از ۲۲۰ کشور دنیا متصل می‌کرد. مرکز گوانجو در زمان افتتاح، بزرگ‌ترین مرکز FedEx در خارج از ایالت متحده‌ی آمریکا محسوب می­شد، اما بعدا مرکز گسترش یافته‌ی فرودگاه چارلز دو گل پاریس از آن پیشی گرفت.

[irp posts=”3606″ name=”آشنایی با جذابیت های کشور چین( جاذبه های گردشگری چین)”]

رفت ­وآمد بین فرودگاه گوانجو و مرکز شهر

 

رفت و آمد در فرودگاه گوانجو
رفت و آمد در فرودگاه گوانجو

 

چندین روش برای رفت‌و‌آمد به فرودگاه گوانجو چین وجود دارد. می‌توانید از طریق مترو، راه‌آهن و یا اتوبوس و تاکسی به آن رفت‌و‌آمد کنید. برای رفت­وآمد درون فرودگاه یک اتوبوس سریع‌السیر رایگان بین ترمینال ۱ و ۲ قرار دارد. فرودگاه گوانجو توسط بزرگراه S41 ، به مرکز شهر گوانجو متصل است.

راه‌آهن گوانجو-فوشان که در حال ساخت است، قرار است در هر ۳ ترمینال فرودگاه بایان ایستگاه داشته باشد. این راه‌آهن فرودگاه را به ایستگاه راه‌آهن جنوب گوانجو و ایستگاه راه‌آهن شمال گوانجو متصل می‌کند.

راحت­ترین راه رسیدن به مرکز شهر از ایستگاه جنوبی فرودگاه (در ترمینال ۱) و ایستگاه شمالی فرودگاه بین‌المللی بایان(در ترمینال ۲) از خط ۳ مترو گوانجو است. در آینده، خط ۱۸ متروی گوانجو قصد دارد فرودگاه را به مرکز شهر گوانجو متصل کند.

پنج خط اتوبوس سریع‌السیر و ۶ خط مستقیم فرودگاه برای جا‌به‌جایی مسافران بین فرودگاه و مرکز شهر درنظر گرفته شد. اتوبوس‌ها مسافران را به هتل‌های بزرگ، میادین اصلی و مراکز حمل‌و‌نقل می‌برند. فرودگاه برای خدمت‌رسانی به مسافران شهر گوانجو، اتوبوس‌های بین شهری را هم فراهم کرده است. این اتوبوس‌ها به شهرهایی مانند دونگوان، فوشان، ژونگشان، هویژو و جیانگمن رفت‌ و آمد دارند.

فرودگاه گوانجو چین با وجود این که هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین فرودگاه‌های جهان است، باز هم دست از بلندپروازی برنداشته است و قصد دارد از این هم گسترده‌تر شود و تا سال ۲۰۲۲ می‌توانیم شاهد پیشرفت چشمگیری در این فرودگاه باشیم که در نتیجه باعث پیشرفت خود گوانجو هم می‌شود.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای 5 ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت استفاده از اینترانت داخلی برای پخش فایل‌‎های صوتی و تصویری در دستگاه­های مختلف
  • انتخاب درجه حرارت داخلی کوپه­ها از طرف مهمانان
  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x