تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

فاصله‌ تهران تا شهر شما(+ نرم‌افزار فاصله شهرهای ایران)

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

فاصله‌ شهرها تا تهران از چند نظر دارای اهمیت است. اولاً باید به این نکته توجه داشت که تهران پایتخت ایران و یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان است. تخمین زده می‌شود جمعیت این شهر با احتساب جمعیت شناور و شهر‌های اطراف به بیش از ۱۴ میلیون نفر در روز برسد. ثانیاً فاصله‌ای که افراد برای ورود به تهران به دلایل مختلف نظیر کار، گردش، دیدن آشنایان، قرارهای کاری و غیره می‌پیمایند، تأثیر زیادی در زندگی روزمره و تجربه‌ی آن‌ها از سفرشان دارد.

 ما در این مطلب قصد داریم فاصله‌ شهرها تا تهران را از جهات مختلف موردبررسی قرار داده و جدول فاصله‌ شهر‌های ایران را در اختیار شما بگذاریم. در این میان فاصله‌ تهران تا چند شهر ایران را برای نمونه به‌طور دقیق‌تر موردبررسی قرار می‌دهیم. با ما و جدول مسافت شهر‌ها همراه باشید.

 

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • تخمین فاصله‌ شهر‌ها تا تهران را از کجا شروع کنیم؟

  • جدول فاصله‌ شهرهای ایران را از کجا به دست آوریم؟

  • مسیر‌های نمونه

 

تخمین فاصله‌ شهر‌ها تا تهران را از کجا شروع کنیم؟

شهر تهران یکی از شهر‌هایی است که جمعیت در حال حرکت زیادی را هرروزه در خود می‌بیند و ازاین‌جهت، راه‌‌هایی که از جهات مختلف به تهران منتهی می‌شوند بسیار حائز اهمیت هستند. اگر به هر دلیلی قصد سفر به تهران را دارید بهتر است در ابتدا مسیر حرکت خود را با توجه به هدفتان از سفر انتخاب کنید و سپس فاصله‌ شهرها تا تهران را با توجه به مسیر انتخابی محاسبه کنید. اجازه دهید کمی بیشتر به این مسئله بپردازیم تا منظورمان روشن‌تر شود.

سفر به تهران
فاصله شهرها تا تهران

سفر‌ها با اهداف مختلفی انجام می‌شوند برای مثال سفر‌های کاری، تفریحی و غیره. هرکدام از این‌ها نیز با توجه به شرایط شما می‌توانند بسیار متنوع باشند. برای مثال برخی افراد علاقه دارند سفر‌های تفریحی را با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی انجام دهند و در بین مسیر شهر‌شان تا تهران،‌ از شهر‌ها و مکان‌های دیدنی دیگر نیز دیدن کنند.

در مقابل افرادی هم هستند که ترجیح می‌دهند فاصله‌ شهر‌ها تا تهران را حتی در سفر‌های تفریحی با هواپیما و به‌صورت سریع و مستقیم طی نمایند. تمام این انتخاب‌ها در مسافتی که قرار است بپیمایید و شیوه‌ی مناسب سفر بسیار اهمیت داشته و باید به آن‌ها توجه شود. حال به بحث اصلی بازمی‌گردیم؛ با توجه به نکته‌ی اشاره‌شده توصیه‌ی ما به شما این است که در ابتدا تصمیم دقیق خود را برای این‌که قصد دارید به چه شکلی و با چه هدفی سفر کنید بگیرید.

 

جدول فاصله‌ شهرهای ایران را از کجا به دست آوریم؟

راه‌های مختلفی برای به دست آوردن فاصله‌ شهر‌ها تا تهران و جدول مسافت شهر‌ها وجود دارد. شاید به یاد داشته باشید زمانی را که جدول فاصله‌ شهر‌های ایران به‌صورت یک جدول بزرگ به‌صورت رنگی و یا سیاه‌وسفید بر روی کاغذ پرینت می‌شد و نسخه‌هایی از آن را می‌توانستید در روزنامه‌ها، مجلات، ادارات و غیره پیدا کنید.

امروزه اما با توجه به فراگیر شدن ارتباطات دیجیتال و دستگاه‌های تکنولوژیک، این جدول‌ها با نرم‌افزار فاصله‌ شهرها جایگزین شده‌اند. هرکسی که گوشی هوشمند داشته باشد می‌تواند به‌راحتی و از طریق نقشه‌ی گوگل و یا دیگر نرم‌افزار‌های مشابه فاصله‌ شهر‌ها تا تهران را به دست بیاورد.

ایرادی که این نرم‌افزارها دارند این است که بسیار پیچیده و مفصل‌اند و ممکن است کار با آن‌ها برای بسیاری از افراد دشوار و گیج‌کننده باشد، به‌خصوص اگر سطح دانش زبان انگلیسی بالایی نداشته باشید معمولاً دستیابی به جدول مسافت شهر‌ها برایتان دشوار خواهد بود.

توصیه‌ی ما به شما این است که برای این کار از نرم‌افزارها و سایت‌های مخصوص تخمین فاصله‌ شهرها تا تهران و دیگر مقصد‌ها استفاده نمایید. ما در ادامه چند نمونه از این سایت و نرم‌افزار فاصله‌ شهر‌ها را به شما معرفی کرده و با استفاده از آن‌ها فاصله‌ بین چند شهر را موردبررسی قرار می‌دهیم.

تخمین فاصله شهرها
تخمین فاصله شهرها
  • باحساب: این سایت یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال کاربردی‌ترین راه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. با ورود به این سایت ، می‌توانید در سمت راست و در محل مشخص‌شده نام مبدأ و مقصد خود را بنویسید و از فاصله‌ شهر‌ها تا تهران و دیگر مناطق مطلع شوید. یکی از مزیت‌های این سایت این است که علاوه بر اندازه‌گیری مسیر مستقیم بین دو شهر به شما این امکان را می‌دهد که شهر‌های میانی بین مبدأ و مقصد اصلی خود را نیز انتخاب کنید و از این طریق به‌طور غیرمستقیم جدول فاصله‌ شهر‌های ایران را در اختیار داشته باشید.

 

مثال: فرض کنیم می‌خواهید از شهر اهواز به تهران سفر‌ کنید، استفاده از قابلیت اندازه‌گیری فاصله‌ شهرها تا تهران نشان می‌دهد که فاصله‌ موردنظر ۸۰۷ کیلومتر است. اما نکته اینجاست که این مسیر صرفاً کوتاه‌ترین راه و جاده‌ی مرسوم است.

برای استفاده از این مسیر شما باید از شهر‌های خرم‌آباد،‌ اراک و قم عبور کنید، درواقع این مسیری است که بسیاری از اتوبوس‌های مسافربری از آن استفاده می‌کنند. حال اگر شما بخواهید پیش از سفر به تهران سری نیز به اصفهان بزنید چطور؟

در این حالت شما می‌توانید اصفهان را به‌عنوان شهر میانی انتخاب کرده و می‌بینید که فاصله‌ای که به شما نشان داده می‌شود ۹۵۶ کیلومتر خواهد بود. از نقاط ضعف این سایت نیز می‌توان به این اشاره کرد که تنها مسافتی که این سایت نشان می‌دهد مسافت زمینی است، درصورتی‌که یک نرم‌افزار فاصله‌ شهر‌ها بهتر است قابلیت نمایش مسافت و زمان سفر در حالت هوایی و ریلی را نیز داشته باشد.

 

  • مسافت‌ یاب: مسافت یاب نیز یک پروتکل اینترنتی برای اندازه‌گیری فاصله‌ شهر‌ها تا تهران و دیگر شهر‌ها است که بر مبنای نقشه‌ی گوگل نوشته‌شده و بر روی سایت مجله‌ی سفر قرار دارد. تفاوت مسافت یاب با مورد قبلی در این است که به شما امکان دید ماهواره‌ای از نقشه را نیز می‌دهد؛ اما به‌مانند مورد قبلی تنها بر روی مسیر‌های جاده‌ای متمرکز است و همچنین امکان اضافه کردن مسیر میانی را نیز دارا نمی‌باشد.

 

  • نرم‌افزار مسافت سنج: این نرم‌افزار فاصله‌ شهر‌ها را به همراه زمان تقریبی سفر در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان استفاده از این نرم‌افزار هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت آفلاین وجود دارد. درواقع این نرم‌افزار ورژن اندرویدی سایت‌های قبلی‌ است که معرفی شدند و ازلحاظ نقاط قوت و ضعف با آن‌ها اشتراک دارد. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم به بررسی چند مورد از نمونه‌ی مسیر‌های محبوب بپردازیم. از اینکه همچنان همراه ما هستید سپاسگزاریم.

 

 مسیر‌های نمونه

فاصله مسیرها
فاصله مسیرها
  • مسیر رشت – تهران: اولین مسیری که قصد داریم در مبحث فاصله‌ شهر‌ها تا تهران بررسی نماییم مسیر رشت به تهران است. فاصله‌ی این دو شهر در جدول فاصله‌ شهر‌های ایران ۳۲۷ کیلومتر ثبت شده است که مربوط به پس از افتتاح آزادراه رشت قزوین می‌شود. در سال‌های پیش از افتتاح این آزادراه فاصله‌ بین دو شهر حدود ۴۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شد، این مسیر در روز‌های بدون ترافیک بین ۳ و نیم تا ۴ ساعت به طول می‌انجامد. مسیر هوایی تهران رشت در جدول مسافت شهرها ۲۴۱ کیلومتر نشان داده می‌شود که در ۵۰ دقیقه طی می‌شود. چند ماه پیش نیز راه‌آهن این مسیر با ۳۱۵ کیلومتر طول افتتاح شد که این مسیر زیبا را در طی ۵ ساعت طی می‌کند.

 

  • مسیر شیراز – تهران: فاصله‌ جاده‌ای این مسیر در جدول فاصله‌ شهر‌های ایران ۹۳۵ کیلومتر به ثبت رسیده است که در کمترین حالت ۱۰ ساعت طول می‌کشد. مسیر هوایی این دو شهر اما کوتاه‌تر و حدود ۶۸۰ کیلومتر است که در مدت‌زمان یک ساعت و بیست دقیقه انجام می‌شود. همچنین اگر ازلحاظ زمانی با محدودیت خاصی مواجه نیستید می‌توانید در مدت حدود ۱۵ ساعت این مسیر را با قطار بپیمایید.

 

شاید در جستجوی گوگل برای فاصله‌ شهرها تا تهران، نام هیچ شهری به‌اندازه‌ی مشهد دیده نشود. مسیر‌های بین این دو شهر به‌طور شبانه‌روزی و مداوم در حال جابجا کردن مسافران است. مسیر جاده‌ای آن ۸۸۸ کیلومتر است که در کمترین زمان می‌تواند بین ۹ تا ۱۰ ساعت از زمان شما را به خود اختصاص دهد.

مسافت هوایی این دو شهر در جدول مسافت شهر‌ها ۷۴۰ کیلومتر است که در زمان یک ساعت و ۲۵ دقیقه پیموده می‌شود. یکی از نکات جالب در مورد این مسیر انواع گزینه‌های پرسرعت و بروز ریلی است. بااینکه مسافت ریلی بین مشهد و تهران حدود ۹۰۰ کیلومتر است بااین‌حال در زمانی مشابه حالت جاده‌ای پیموده می‌شود. همچنین دیگر امکانات استفاده از قطار‌های ۵ ستاره نظیر راحتی، برخورد مناسب، آرامش و غیره نیز از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار است.

امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله‌ی کوتاه، هم به‌خوبی مبحث فاصله‌ شهر‌ها از تهران را بازکرده باشیم و هم نحوه استفاده از جدول فاصله‌ شهر‌های ایران را به شما آموزش داده باشیم. با استفاده از نمونه‌های اینترنتی و آفلاینی که معرفی کردیم می‌توانید به‌راحتی به هدف موردنظر خود برسید. از طرفی دیگر مثال‌هایی که زده شد نشان می‌دهند چگونه‌ می‌توانید با استفاده از این اطلاعات بهترین مسیر را برای خود یافته و سفر دلپذیری را تجربه نمایید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTVبا قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه
  • قابلیت احضار مهماندار از طریق سیستم داخل کوپه و نمایش اطلاعات موقعیت مکانی قطار، سرعت، فاصله تا ایستگاه مقصد و ایستگاه پایانی، اعلام وضعیت آب و هوا در نمایشگرهای داخل کوپه
  • قابلیت استفاده از اینترانت داخلی برای پخش فایل‌‎های صوتی و تصویری در دستگاه­های مختلف

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x