تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

سفر ارزان و راه حل‌های کاربردی برای کاهش هزینه در سفر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های ما ایرانی‌ها سفر کردن است. اما گاهی ممکن است به دلیل هزینه‌های بالای سفر، مجبور باشیم از آن چشم پوشی کنیم. شاید دلیل این محرومیت از سفر آن باشد که هنوز راه ارزان سفر کردن، پس‌انداز کردن برای سفر و روش‌های کاهش هزینه سفر را نمی‌دانیم. ضمن آن‌که در ذهن بسیاری از ما سفر ارزان در ایران امکان پذیر است و نمی‌توانیم به‌جایی به‌جز شهرهای کشور خودمان سفر کرده و زیاد هم هزینه نکنیم.

 در این مقاله  قصد داریم به شما روش‌های سفر ارزان در ایران و سفر ارزان به ترکیه را توضیح دهیم تا بدانید که ارزان سفر کردن چه در ایران و چه به مقاصد کشورهای خارجی مانند ترکیه امکان پذیر است.

فصل اول

سفر ارزان در ایران

  • پس انداز کردن برای سفر

  • سفر با وسایل نقلیه ارزان

  • انتخاب هتل یا اسکان ارزان قیمت

  • کنترل هزینه‌های خوراک و خرید در سفر

  • سفرهای دست جمعی

 

فصل دوم

سفر ارزان به ترکیه

  • سفر با قطار به ترکیه

 

پس انداز کردن برای سفر

سؤال بسیاری از ما این است که چطور می‌توانیم با این هزینه و مشکلات اقتصادی سفر کنیم؟

پس‌انداز کردن در زندگی یکی از مهم‌ترین روش‌های اقتصادی برای تأمین نیازهای مالی است. به راحتی می‌توانید با کم کردن هزینه‌های اضافی خود مثل نخریدن لباس اضافی و لوازم غیرضروری، پس انداز کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که قلکی تهیه کنید و هر هفته قسمتی از خرج خانه را که پس‌انداز کرده‌اید، در آن بیندازید و با پولی که بعد از یک تا دو ماه پس‌انداز کرده‌اید به‌راحتی  به سفر بروید.

پس انداز برای سفر ارزان داخلی
پس انداز کردن برای سفر
گرچه  سفر ارزان در ایران بسیار راحت‌تر از سفرهای خارج کشور است؛ و به‌راحتی و بدون نیاز به صرف بودجه سنگین می‌توانید طولانی سفر کنید، اما با پس‌انداز کردن به این شیوه می‌توانید سفر به دیگر کشورها را نیز برای خود امکان پذیر کنید.

سفر با وسایل نقلیه ارزان

کسانی که قصد سفر ارزان در ایران را دارند به راحتی می‌توانند با انتخاب وسیله نقلیه عمومی، بودجه سفر خود را به نصف کاهش دهند. اما اگر دوست دارید در سفر راحت باشید، می‌توانید از تاکسی‌های بین شهری استفاده کنید که طبیعتاً هزینه آن کمتر از هواپیما خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید از مناظر جاده‌ها نیز لذت ببرید.

بعد از تاکسی‌های بین شهری گزینه ارزان‌تر و ایمن‌تر، قطار است. اکنون شبکه ریلی کشور بسیار گسترده شده و مسیر ریلی در بسیاری از شهرها وجود دارد. ضمن آن‌که وجود قطارهای با کیفیتی همچون قطار 5 ستاره فدک نیز باعث شده است که سفر کردن با قطار از هر نظر ایده آل ترین شکل رسیدن به مقصد باشد. سفر کردن با قطار یعنی هم سفر ارزانی در ایران دارید و هم می‌توانید از مناظر طبیعی لذت ببرید.

گزینه بعدی برای سفر کردن، اتوبوس است. برای سفر ارزان در ایران، اتوبوس بهترین راه است. شاید نشستن طولانی کمی برایتان سخت باشد ولی امروزه اتوبوس‌های مسافربری بسیار تجهیز شده و بسیاری از وسایل رفاهی را دارند.

[irp posts=”1695″ name=”اتوبوس مشهد تهران”]

 

سفر ارزام با قطار
سفر با قطار

انتخاب هتل و محل اسکان ارزان قیمت

طبیعتاً همه ما دوست داریم در سفر، هتلی گران قیمت  را رزرو کنیم. ولی بهتر است واقع بین باشیم. اگر هدف ما سفر ارزان است پس باید از یک سری امکانات رفاهی چشم پوشی کنیم. شاید بهتر باشد به مسافرخانه‌ها یا هتل‌آپارتمان برویم. در اروپا مکان‌هایی به نام هاستل وجود دارد که امروزه در ایران نیز باب شده است.

 

هاستل ها اقامتگاه‌های مشترک هستند. در این اقامتگاه‌ها یک تخت اجاره می‌کنید و یک اتاق مشترک با یک یا چند نفر دارید.

اگر به هر دلیل نتوانید یک محل اقامت داشته باشید می‌توانید با خود چادرهای مسافرتی ببرید. معمولاً در نوروز یا فصل‌های دیگری که سفر کردن رونق زیادی دارد، در بسیاری از شهرها مکان‌هایی برای چادر زدن برای گردشگران عزیز تدارک دیده می‌شود.

هتل و اقامتگاه
اسکان ارزان

کنترل هزینه خوراک و خرید در سفر

یکی از راه‌های سفر ارزان در ایران  این است که، قبل از سفر سعی کنید رستوران‌های ارزان قیمت و سالم شهر را پیدا کنید تا از پس هزینه‌های رستوران و خورد و خوراک بر بیابید. خوشبختانه بسیاری از رستوران‌ها وجود دارند که به شهروندان و مسافران تخفیف‌های غذایی عرضه می‌کنند.

بعضی برنامه‌ها و اپلیکشین ها مانند نت برگ و تخفیفان نیز تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند که می‌توانید با نصب آن بر روی گوشی و انتخاب شهر مورد نظر به‌راحتی رستوران‌ها و مراکز تفریحی را حتی با نصف قیمت پیداکرده و از خدماتشان استفاده کنید.

یک ‌راه دیگر برای مدیریت هزینه‌های خوردوخوراک این است که به طور کل به رستوران نروید و خودتان غذا بپزید. اگر هدف استفاده از طبیعت و آرامش در سفر است، پس رستوران رفتن و صرف هزینه‌های اضافی باعث می‌شود که مدام حواستان به هزینه‌های خوراکتان باشد و نتوانید به آرامش برسید.

[irp posts=”3627″ name=”معرفی اپلیکیشن های گردشگری برای عاشقان سفرهای خاص”]

 

سفرهای دست جمعی

سفر ارزان در ایران بسیار ساده است، فقط کافی است از بعضی تجملات بگذرید و به هدف سفر فکر کنید. یکی دیگر از راه‌های کاربردی، سفرهای دست جمعی است. اگر با اتوبوس سفر می‌کنید هزینه خورد و خوراکتان را بین اعضا تقسیم کنید و اگر با ماشین یکی از دوستان به سفر می‌روید، هزینه‌های بنزین و خریدهای جانبی را نیز تقسیم کنید. به این صورت به راحتی سفرتان مقرون‌به‌صرفه شده و از جهتی به دلیل حضور دوستان، سفر پر خاطره‌ای خواهید داشت.

 

راهنمای سفر گروهی
مسافرت گروهی

فصل دوم

 

سفر ارزان به ترکیه با قطار

سفر ارزان به ترکیه؟ شاید در اولین نگاه وقتی پای سفر به ترکیه به میان بیاید، تصور کنید که باید هزینه زیادی برای این سفر بپردازید؛ ولی به راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه‌ای مانند قطار و اتوبوس سفر ارزانی به ترکیه داشته باشید. سفر با قطار امن‌ترین راه برای مسافرت به خارج از کشور مخصوصاً کشور ترکیه است.

در حال حاضر راه‌آهن ایران با دو کشور سوریه و ترکیه قرارداد همکاری امضا کرده است. این قطارها از اسفند سال 79 برای راحتی و رفاه گردشگران راه‌اندازی شده‌اند.

 قطار تهران- استانبول یکی از شلوغ‌ترین خط‌های ریلی خارج از کشور است. مسیر ریلی استانبول طبیعت زیبایی دارد که یکی از آن‌ها دریاچه وان است. این قطار پس از هفتاد ساعت به استانبول می‌رسد.

قطار تهران- استانبول معمولاً هر پنج‌شنبه تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند. این قطار در زنجان، تبریز و سلماس، در ایستگاه کاپیکوی برای بررسی گذرنامه متوقف می‌شود. پس‌ازآن توریست‌ها در ایستگاه وان پیاده شده و پس‌ازآن وارد کشتی شده و مجدداً سوار قطار می‌شوند. این قطار از الیزیم، مالتیا، سیوا، کایسری، آنکارا و ایستگاه‌های اسکیشیور می‌گذرد و در آخر به استانبول می‌رسد.

سفر ارزان با قطار

برای داشتن سفر ارزان به ترکیه علاوه بر رعایت نکات فوق سعی کنید از استانبول کارت استفاده کنید.

این کارت را  می‌توانید در تمام کیوسک‌های شهر استانبول خریداری کنید. با این کارت هزینه رفت‌وآمدتان را به‌راحتی به نصف می‌رسانید. با این کارت اینترنت رایگان دریافت می‌کنید، از تخفیف‌های بعضی از مراکز تفریحاتی استفاده می‌کنید و می‌توانید از جاذبه‌ها و موزه‌های استانبول به‌صورت رایگان بازدید کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x