تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بهترین مراکز خرید مشهد که حتماً باید از آن‌ها دیدن کنید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بهترین مراکز خرید مشهد که باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید

شهر مشهد یکی از پر رفت‌‌وآمدترین مقاصد گردشگری در ایران بوده و این امر به ‌واسطه اماکن مذهبی و جاذبه‌های گردشگری این شهر است. البته جاذبه‌های مذهبی این شهر بیشتر مورد توجه قرار دارند و به همین دلیل سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به مشهد می‌روند. طبیعتاً شهرهای گردشگری و زیارتی دارای مراکز خرید مختلف و بازارهای گوناگون هستند.

بازار مشهد با توجه به میزان مسافران سالانه این شهر، از جمله بازارهای شلوغ است. از آنجایی که شهر مشهد به دلایل مذهبی و زیارتی، مورد توجه بسیاری از زائران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد، اطلاع از مراکز خرید آن هم می‌تواند به افراد در جهت تجربه یک سفر بی‌ نظیر کمک کند.
در حالت کلی می‌توان بازار مشهد یا مراکز خرید این شهر را، به انواع مدرن و سنتی تقسیم کرد که هر یک از این انواع در بخش‌های مختلفی از این شهر قرار گرفته‌اند. همچنین یک دسته‌بندی موقعیتی مراکز خرید و بازار مشهد را به دو دسته انواع اطراف حرم و انواع مجتمع‌های تجاری و تفریحی تقسیم می‌کند.

فهرستی از مراکز خرید در مشهد؛ کجاها را نباید از دست داد

با توجه به همین موضوع، افراد برای جنبه‌های خرید، تفریح و یا بازدید، به بازار مشهد و دیگر مراکز خرید موجود در این شهر می‌روند. در ادامه این مطلب ۲۰ بازار مشهد توصیف شده تا خرید سوغاتی را برای شما ساده‌تر کند.

البته باید یادآور شد که در برخی از خیابان‌های اطراف حرم، مراکز خرید تجاری و مدرن نیز ساخته شده است. در این مقاله از سایت قطار فدک قصد داریم تا لیستی از بازار مشهد به همراه آدرس آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم تا با مراکز تجاری این شهر بیشتر آشنا شوید.

برج‌های تجاری و مراکز خرید معروفی در مشهد وجود دارند که معمولاً اغلب گردشگران برای یک ‌بار هم که شده از آن بازدید می‌کنند، حتی اگر به دنبال خرید از آن مجموعه نباشند. این برج‌های تجاری معروف اغلب در قسمت غربی شهر مشهد قرار دارند و فاصله هر کدام از یکدیگر در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است. این مراکز تجاری عبارتند از:

مرکز خرید پروما مشهد، بهترین بازار مشهد

در میان مراکز خرید و بازار مشهد، مرکز خرید پروما به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مراکز معرفی می‌شود که برای خرید سوغاتی جزء بهترین گزینه‌های ممکن است. این مرکز خرید امکاناتی از قبیل شهربازی، بولینگ و بیلیارد را در طبقه آخر به مشتریان ارائه می‌دهد.

مرکز خرید پروما مشهد دارای انواع فروشگاه‌های لباس، صنایع ‌دستی، لوازم آشپزخانه و زعفران و خشکبار بوده و علاوه بر آن فروشگاه‌های زیورآلات و لوازم تزئینی و دکوری نیز در آن موجود است.

آدرس: میدان جانباز، مجتمع تجاری پروما

مرکز خرید کاسپین مد؛ مرکز خرید محصولات برند

اگر به دنبال یک مرکز خرید با محصولاتی برند هستید، مرکز خرید کاسپین مد مشهد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در این مرکز خرید برندهای بین‌المللی از کشورهای مختلف عرضه می‌شوند که سبب افزایش مشتریان و طرفداران این مجموعه شده‌اند.

آدرس: بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر

مرکز خرید کاسپین مد

مجتمع تجاری زیست خاور؛ بهترین مرکز خرید قدیمی

از جمله مراکز خریدی که اغلب مسافران طی سفر خود به مشهد، آن را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند، مرکز تجاری زیست خاور است. این مرکز دارای ۷۰۰ واحد تجاری بوده که می‌توانید برای تهیه انواع سوغات به آن مراجعه کنید. این مرکز خرید دارای کافه رستوران‌هایی است که افراد می‌توانند در آن‌ها به استراحت بپردازند.

آدرس: میدان دکتر شریعتی، ابتدای خیابان کوهسنگی، زیست خاور

مجتمع تجاری زیست خاور

برج آلتون، لوکس‌ترین مرکز خرید مشهد

از جمله دیگر مراکز خرید لوکس در مشهد، برج آلتون است. این برج از بزرگ ‌ترین مراکز اداری و تجاری در شهر مشهد است که اغلب مسافران جهت خرید انواع پوشاک و یا لوازم آرایشی، به آن می‌روند.
علاوه بر این برج‌های معروف، مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های متنوعی در خیابان جانباز مشهد فعال هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

آدرس: مشهد، بلوار دانشگاه، بین دانشگاه بیست دو و بیست و سه

برج آلتون

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

شاید بیشترین تراکم مراکز تجاری و بازارهای مختلف در مشهد، اطراف حرم امام رضا باشد. در این بازارها می‌توانید هر آنچه را بخواهید با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. در ادامه ابتدا از قسمت شرقی حرم بازارها را معرفی می‌کنیم و سپس به معرفی بازارها و مراکز تجاری قسمت غربی حرم می‌پردازیم.

مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

بازار رضا؛ قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد

بازار رضا از جمله بازارهای سرپوشیده و قدیمی در شهر مشهد است که به دلیل نزدیکی به حرم، حجم بالایی از زائران را به سمت خود جذب می‌کند. به همین دلیل بیشتر افراد، سوغاتی‌های مختلف مربوط به مشهد را از این بازار تهیه می‌کنند.

آدرس بازار رضا:ضلع شرقی میدان آب، بازار رضا

بازار رضا

بازار ۱۷ شهریور

اگر قیمت مناسب جزء اصلی‌ ترین فاکتورهای خرید شما است، بازار ۱۷ شهریور به سبب ارائه محصولات مختلف با قیمتی مناسب، می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. انواع مختلف پوشاک را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

آدرس: میدان ۱۷ شهریور

بازار 17 شهریور

پاساژ آسمان مشهد

پاساژ آسمان مشهد، از جمله پاساژهایی است که در بین انواع لوکس و پرطرفدار این شهر قرار می‌گیرد. این مجموعه با ۷۰۰ واحد تجاری، به عرضه شیک‌ترین و به‌روزترین اجناس و کالاهای متنوع می‌پردازد.

آدرس: میدان ۱۷ شهریور

مرکز خرید آسمان

مجتمع تجاری آکسون

مجتمع تجاری آکسون مشهد دارای ۹ طبقه با کاربری تجاری، ۴ طبقه پارکینگ، شهر بازی و شهر کودک و فودکورت و کافی‌شاپ است. با این ویژگی‌ها برای یک خرید همراه با تفریحات و سرگرمی، گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که در این مجتمع، جهت ایجاد بازار تخصصی، هر یک از طبقات به صنف خاصی اختصاص داده شده است که خرید را برای شما ساده‌تر خواهد کرد.

آدرس: میدان ۱۷ شهریور، ۳۵ متری دانش شرقی

مرکز خرید آکسون

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان به دلیل معماری و دکور زیبا و فوق‌العاده‌ای که دارد، برای خرید و تفریح گزینه بی‌نظیری است. این مرکز خرید در نزدیکی حرم واقع شده که سبب جلب توجه هر چه بیشتر مسافران و زائران می‌شود.

آدرس: خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

مرکز خرید آرمان

مجتمع تجاری ویلاژ توریست مشهد

مجتمع ویلاژ توریست مشهد به دلیل نمای داخلی زیبا و بی‌ نظیری که دارد، از جمله مراکز خرید لوکس محسوب می‌شود. در این مجموعه، اغلب پوشاک، کیف و کفش و مواردی از این دست عرضه می‌شود. همچنین دارای نمایشگاه‌های دائمی لوازم مختلف است. در این مرکز خرید، شهر بازی سرپوشیده‌ای قرار دارد که مجهز به دستگاه‌های کامپیوتری، قطار، بولینگ و بیلیارد و دیگر وسایل تفریحی و سرگرم‌کننده است.

آدرس: ابتدای جاده طرقبه، ویلاشهر

مرکز خرید ویلاژ توریست

مجتمع اکسین

مجتمع اکسین مشهد هم از دیگر مراکز تجاری تفریحی است که علاوه بر ارائه انواع کالاها و محصولات، مجهز به شهر بازی، فودکورت و نیز پارکینگ طبقاتی است.

آدرس: شهرک غرب (قاسم آباد)، چهارراه مخابرات

مجتمع اکسین

بازار طلا مشهد

برای سفر به مشهد با ارزان ترین قیمت می‌توانید از طریق مراجعه به سایت قطار فدک اقدام کنید. اما شاید برای شما جالب باشد که با مراکز خرید طلا در این شهر مذهبی پر طرفدار نیز آشنا باشید. شما در این مراکز خرید می‌توانید به انواع طلا و جواهرات و البته سکه با تنوع زیاد دسترسی داشته باشید. به این منظور در ادامه به معرفی انواع مرکز خرید و بازار طلا مشهد خواهیم پرداخت.

بازار طلا فروشان

اگر به دنبال یک مرکز فوق تخصصی برای خرید طلا و جواهرات گوناگون هستید، بدون شک بازار طلا فروشان مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. البته این بازار یکی از قدیمی ترین مراکز خرید تجاری در شهر مشهد نیز به شمار می‌آید.

این بازار که در یک پاساژ 4 طبقه احداث شده است، علاوه بر دارا بودن مغازه‌های طلا فروشی، انواع کارگاه‌های طلا و نقره سازی را نیز در خود جای داده است. البته رونق بازار نقره در این شهر از زمان کسادی بازار طلا بیشتر بوده، به همین دلیل تعداد نقره فروشان این مرکز خرید و البته سازندگان نقره در آن بیشتر از گذشته شده است.

آدرس: خیابان امام خمینی، نبش بلوار مدرس، پاساژ مدرس

مرکز خرید آرمیتاژ

آرمیتاژ نیز به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد شناخته می‌شود که با نام آرمیتاژ گلشن شناخته می‌شود. این مرکز خرید دارای 34 طبقه است که در 150 متر ارتفاع قرار گرفته و البته تنها چند طبقه از آن به بخش تجاری اختصاص یافته است.

شما برای خرید انواع طلا و جواهر در مشهد باید به طبقه اول این مرکز خرید مراجعه کنید. ضمن اینکه در سایر طبقات هم امکان خرید دیگر وسایل مورد نیاز شما وجود دارد. در طبقه دوم این مرکز شما می‌توانید به انواع هایپر مارکت، وسایل آشپزخانه، لوازم خانگی، کالای خواب و حتی کافی شاپ دسترسی داشته باشید.

جالب تر آن که یک شعبه از بانک ملت هم در این مرکز خرید در حال فعالیت است. بنابراین به راحتی می‌توانید کارهای بانکی خود را نیز در این بازار انجام دهید.

با این اوصاف، آرمیتاژ به عنوان یکی از مراکز خرید مشهد، تنها یک بازار خرید طلا نیست، بلکه به عنوان یک بازار تجاری فعال است که دیگر اصناف نیز در آن مشغول به کار هستند. برای مثال شما در طبقه دوم این مرکز می‌توانید انواع مبلمان، دکوراسیون داخلی و پوشاک و در طبقه سوم به انواع اسباب بازی، تجهیزات مورد نیاز کودک مثل کالای خواب مخصوص و شهر مشاغل کارالند دسترسی داشته باشید.

طبقه سوم این مرکز خرید، محیطی عالی برای خانواده‌های دارای کودک است. دسترسی به این مرکز خرید به دلیل وجود سه ورودی از نقاط مختلف اطراف آن امکان پذیر است. برای مثال شما می‌توانید از حاشیه خیابان هفت تیر و خیابان‌های گلشن به این بازار دسترسی داشته باشید.

آدرس: نبش هفت تیر هشت، خیابان گلشن، مرکز خرید آرمیتاژ

پاساژ ارگ

پاساژ ارگ مشهد نیز به عنوان یکی دیگر از مرکز خرید های مشهد شناخته می‌شود که در لیست بازار طلای این شهر نیز قرار دارد. البته شاید جالب باشد که بدانید پاساژ ارگ تنها یکی از مجتمع‌های موجود در محله جنت مشهد است و شما با رفتن به این منطقه می‌توانید از 9 بازار و مرکز خرید موجود در این بخش از مشهد نیز دیدن کنید.

از سایر مراکز خرید در محدوده این پاساژ می‌توانیم به بازار الماس در میدان شهدا، مرکز زوالی در خیابان آیت الله شیرازی، پاساژ امیر در بلوار امام خمینی و پاساژ پردیس 1 و 2 در خیابان سعدی اشاره کنیم.

آدرس: خیابان امام خمینی، بلوار مدرس، مدرس 2 (محلۀ جنت)

جواهری امیر

اگر حول خیابان سجاد مشهد در حال گشت و گذار هستید، شاید دوست داشته باشید که سری به یکی از جواهر فروشی‌های این منطقه بزنید. جواهری امیر یکی دیگر از مراکز خرید مشهد برای تهیه انواع طلا و جواهر است که در پاساژ پویا قرار دارد.

آدرس: بلوار سجاد، پاساژ پویا

طلا فروشی جلایی مشهد

علاوه بر تمامی بازارها و مراکز خرید مشهد برای تهیه طلا، می‌توانید از طلا فروشی جلایی نیز در این شهر دیدن کنید. این مرکز البته بیش از هر چیز به یک بازار خرید و فروش سکه شهرت دارد که شما می‌توانید با اطمینان خاطر معاملات خود را در آن انجام دهید. البته امکان تهیه انواع زیورآلات طلا نیز در آن وجود دارد.

آدرس: بلوار سجاد، چهار راه بهار، نبش پاساژ بار ثارا

بازارهای بین ‌المللی و مراکز خرید تجاری شمال مشهد

بخش دیگری از بازار مشهد در قسمت شمالی این شهر و اطراف میدان بهارستان است. دو مجتمع تجاری بزرگ و چند منظوره در این منطقه قرار دارد، علاوه بر آن یک بازار بین ‌المللی هم در همان اطراف و در نزدیکی میدان سپاد است.

مرکز تجاری الماس شرق

مرکز تجاری الماس شرق به عنوان یکی از بازارهای بین‌المللی مشهد، آشناترین مرکز خرید در این شهر است. مجتمع تجاری الماس شرق علاوه بر واحدهای تجاری، دارای انواع امکانات تفریحی است که آن را به یک مرکز پرطرفدار تبدیل کرده است. در الماس شرق می‌توانید تمامی کالاها و پوشاک مد نظر خود را خریداری کنید و از خرید در کنار سرگرمی‌های مختلف، لذت ببرید‌.

آدرس: بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، میدان مولوی بلخی

مرکز تجاری الماس شرق

مرکز تجاری وصال

مرکز تجاری وصال ۶ طبقه است که از انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، هایپر مارکت و مواردی از این دست تشکیل شده است. این مجموعه همچنین تالار و رستوران معروف اطلسیه را در خود دارد. این مرکز خرید به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین و مشهورترین مراکز خرید مشهد معرفی می‌شود که علاوه بر خدمات تجاری، خدمات تفریحی هم در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق.

مرکز خرید وصال

بازار بین‌المللی سپاد

بازار بین‌المللی سپاد از جمله مجموعه‌های تجاری است که در خود واحدهای مختلفی دارد. در این مرکز خرید بیشتر مسافران برای خریدهای سوغاتی مراجعه می‌کنند. این مجموعه بزرگ، انواع پوشاک، ظروف لاکی، لوازم خانگی، کیف و کفش و نیز سوغات مشهد و خراسان را به مسافران ارائه می‌دهد.

آدرس: بزرگراه شهید چراغچی، بلوار خیام شمالی، حدفاصل میدان سپاد و میدان بهارستان (عطار نیشابوری)

بازار بین‌المللی سپاد

معرفی قدیمی ترین مراکز خرید مشهد

به عنوان کسی که به مشهد سفر کرده، دید و بازدید و حتی خرید از بازارهای قدیمی مشهد یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر به حساب می‌آید که نباید از آن غافل شوید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به تاریخ و سنت علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم هرگز گشت و گذار در مراکز خرید قدیمی مشهد را از دست ندهید.

در این بازارها می‌توانید هر چیزی را با قیمت مناسب‌ تر از مراکز خرید لوکس این شهر خریداری کنید. در ادامه به معرفی برخی از این بازارها و مراکز خرید مشهد می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید؛ خرید بلیط قطار تهران مشهد با بهترین قیمت

بازار گوهرشاد؛ مرکز فروش لوازم خانگی

بازار گوهرشاد را می‌توانیم از قدیمی ترین بازارهای موجود در مشهد برشمریم که مساحت آن بیش از 2100 متر مربع است. شاید جالب باشد بدانید در این بازار سنتی، 84 واحد تجاری در حال فعالیت هستند. اگرچه بازار گوهرشاد بیش از هر چیز به یک مرکز فروش لوازم خانگی از برندهای متنوع مشهور است.

در واقع شما به عنوان یکی از مسافرین مشهد می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با بهترین قیمت از این بورس لوازم خانگی تهیه کنید. برای رفتن به این بازار مشهد باید از آدرس زیر کمک بگیرید.

آدرس: خیابان شهید صادقی، خیابان سازمان آب، بین میدان راهنمایی و چهار راه ششصد دستگاه

بازار قسطنطنیه مشهد؛ مرکز حراج لباس

بازار قسطنطنیه یکی از مراکز خرید مشهد با معماری فوق العاده محسوب می‌شود که بسیاری از اهالی ساکن این شهر و البته توریست‌ها روزانه از آن دیدن می‌کنند. قسطنطنیه یکی از مراکز خرید پوشاک در مشهد محسوب می‌شود که می‌توانید در آن انواع لباس‌های مردانه، زنانه و حتی بچه گانه را خریداری کنید.

این بازار قدیمی مشهد از گذشته تا به امروز به عنوان یک بازار متنوع، محل خرید اجناس گوناگون توسط بسیاری از افراد توریست و زائر بوده است. بازار قسطنطنیه بر خلاف قدیمی بودن خود اما یک مرکز خرید لوکس و مدرن محسوب می‌شود که اجناس شیکی در آن به فروش می‌رسند.

شما علاوه بر خرید انواع پوشاک در این بازار می‌توانید به سایر اجناس مورد نیاز خود همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع لوازم دکوراتیو، کیف و کفش، مانتو، شال و روسری و حتی انواع طلا و بدلیجات هم دسترسی داشته باشید. شما با مراجعه به این بازار می‌توانید از سایر اماکن گردشگری موجود در این محله همچون موزه باغ ملک نیز دیدن کنید.

آدرس: بلوار احمد آباد، بین بلوار رضا و بلوار ملاصدرا

بازار مولوی مشهد؛ از مراکز خرید مشهد به صورت عمده و تکی

اگر به دنبال یکی از مرکز خرید مشهد با معماری خاص ایرانی اسلامی هستید، می‌توانید از بازار مولوی دیدن کنید. این بازار در محلی به مساحت 4 هزار متر مربع تأسیس شده است. این مرکز به عنوان یکی از بزرگ ترین مراکز خرید لوازم التحریر در شهر مشهد شناخته می‌شود که البته شما می‌توانید انواع وسایل خرازی و خیاطی را نیز در آن تهیه کنید.

نکته جالب در مورد این بازار معتبر و مشهور، فاصله کم آن تا حرم امام رضاست که تنها 3 کیلومتر خواهد بود. از آن گذشته شما می‌توانید با رزرو یکی از هتل‌ آپارتمان‌های سروش یا آرمان به صورت همزمان هم به حرم حضرت رضا و هم به بازار مولوی دسترسی داشته باشید.

برای مراجعه به این مورد از مراکز خرید مشهد می‌توانید از چند مسیر مختلف استفاده کنید. اگر در هتل‌های ذکر شده سکونت داشته باشید، تنها با 5 دقیقه پیاده روی این امکان برای شما فراهم است که به بازار مولوی بروید.

در غیر این صورت می‌توانید از میدان پنج راه به کمک خطوط بی آر تی و نرسیده به پایانه مصلی به این مرکز خرید عالی دسترسی داشته باشید. به طور کلی این مرکز خرید دارای چندین پاساژ است که هر کدام نقطه ورودی و پارکینگ خاص خود را دارد که در مجموع 3 فاز محسوب می‌شوند.

آدرس: بلوار مصلی مشهد

بیشتر بخوانید: رزرو قطار تهران اهواز با ارزان ترین نرخ

بازار حکیم؛ بازاری به وسعت تاریخ

بازار حکیم که به آن بازار روس‌ها نیز می‌گویند، یکی از معروف ترین و قدیمی ترین مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود که در نزدیکی باغ ملی این شهر و خیابان امام خمینی قرار دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا به بازار حکیم بازار روس‌ها گفته می‌شود؟

علت این مسئله خرید و فروش اجناس روسی در آن است که برای بسیاری از افراد جالب توجه خواهند بود. بازار حکیم در سال 1365 بازگشایی شده است و تا کنون اصناف متعددی در آن مشغول به کار بوده اند. شما نیز به عنوان یک گردشگر می‌توانید انواع لوازم آرایشی بهداشتی،

اسباب بازی، بدلیجات و نقره جات، پوشاک و دیگر اجناس مورد نیاز خود را از این بازار خریداری کنید. تنوع اقلام موجود در این بازار بدون شک می‌تواند نیاز افراد با سلایق گوناگون را برطرف کند. به همین دلیل توریست‌های داخلی و خارجی و زائرین حرم امام رضا علاقۀ خاصی به خرید از آن دارند. ساعات کار این بازار صبح‌ها از 9 تا 14 و عصرها از 16 الی 22 شب خواهد بود.

آدرس: بالاتر از خیابان سعدی، خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان شهدا

بازار چهار سوق کوه سنگی؛ پرطرفدارترین بازار سنتی مشهد

بازار چهار سوق سنگی به دیزی‌های خوشمزۀ خود معروف است. بنابراین شما می‌توانید علاوه بر بازدید از این گزینه عالی از مراکز خرید مشهد و خرید از آن، ناهار یا شام خود را در یکی از رستوران‌های پرطرفدار این محل نوش جان کنید.

بازارچۀ کوه سنگی به عنوان بازارچه صنایع دستی مشهد نیز شناخته می‌شود که محل قرارگیری آن در بوستانی به همین نام است. توصیه می‌کنیم که اگر به موزه و هنر علاقه دارید، حتماً برای یک بار هم که شده از این بازار دیدن کنید. هدف اصلی از احداث بازار کوه سنگی، ترویج فرهنگ و هنر مردم ساکن در شهر مشهد به سایر نقاط کشور و حتی سایر کشورهاست.

شما می‌توانید در دالان‌های این مرکز خرید به انواع تابلو فرش‌های نفیس و دست بافت دسترسی داشته باشید و یا دیگر صنایع دستی مشهد همچون لوازم تزئینی و دکوراتیو را به همراه مجسمه‌های سنگی خریداری کنید. از معروف ترین غرفه‌های این بازار، مغازه‌های مربوط به تابلوهای رنگ روغن هستند که طرفداران خاص خود را دارند.

البته شما می‌توانید بهترین قلیان‌های موجود در مشهد را نیز در این بازار تهیه کنید. از خرید در این مرکز که بگذریم، صرف آبگوشت در این بازار که به دلیل نزدیکی به نام مرکز خرید با اسم آبگوشت سنگی هم شناخته می‌شود، یکی از پیشنهادهای ما به شما خواهد بود.

آدرس: محله کوه سنگی، خیابان کوه سنگی، کوه سنگی 27، ابوذر غفاری 27

بازار فرش مشهد

بازار فرش مشهد در میان بازارهای قدیمی و سنتی این شهر، فرصت خوبی جهت بازدید از هنر فرش مشهد در اختیار شما قرار می‌دهد.

آدرس: مشهد، فلکه آب، خیابان اندرزگو ۱۳

بازار عباس قلی خان

بازار عباس قلی خان به عنوان یک مجموعه قدیمی، جزء مراکز خریدی است که قیمت مناسبی برای ارائه انواع کالاهای خود دارد.
آدرس بازار عباس قلی خان: خیابان نواب صفوی، جنب حوزه علمیه مشهد

بازار مرکزی مشهد؛ بهترین مرکز خرید مشهد

بازار مشهد علاوه بر اینکه جنبه تجاری دارد و افراد برای خرید به آن مراجعه می‌کنند، می‌تواند دارای جنبه‌های بازدیدی هم باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود در طول سفر خود به مشهد، حتماً سری به بازار مرکزی مشهد بزنید.

آدرس: خیابان آیت الله بهجت

بازارهای مشهذ

دیگر بازارها و مراکز تجاری مشهد

دیگر بازارها و مراکز تجاری مشهد به معرفی مکان‌های خرید متنوع در شهر مشهد اختصاص دارد که از بازارهای سنتی و بافت تاریخی گرفته تا مراکز خرید مدرن و بزرگ را شامل می‌شود. این بخش راهنمای جامعی برای گردشگران و ساکنین به منظور کشف بهترین امکانات خرید و تفریح در این شهر توریستی است.

بازار طلاب مشهد

بازار فردوسی مشهد یا بازار طلاب مشهد یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های تجاری شهر مشهد است که دارای انواع فروشگاه‌های پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه است. فروشگاه‌های این مجموعه تجاری به ارائه محصولات با قیمت ارزان معروف هستند و گاهی می‌توان البسه را با همان کیفیت ولی با نصف قیمت از آنجا تهیه کرد. در واقع بخشی از بازار لباس ارزان مشهد در این مجتمع است.

آدرس بازار طلاب مشهد: انتهای بلوار مفتح و نرسیده به میدان مفتح است.

بازار جنت مشهد

بازار جنت مشهد می‌تواند در میان مراکز خرید قدیمی این شهر معرفی شود. این بازار راسته‌ای از مغازه‌های مختلف با ارائه انواع محصولات متنوع است. بازار جنت بازار پوشاک، کیف و کفش بوده و عموماً افراد ساکن مشهد نیز از این بازار بسیار خرید می‌کنند.

آدرس بازار جنت مشهد: حد فاصل میان بلوار امام خمینی و پاسداران، به موازات خیابان مدرس

بازار حکیم (روس‌ها)

در خیابان امام خمینی و قبل از میدان شهدا یک بازار قدیمی وجود دارد که به بازار روس‌ها معروف است. نام این مکان تجاری بازار حکیم است و در آن انواع لوازم صوتی و تصویری و انواع پوشاک به فروش می‌رسد که قبلاً در مورد آن توضیحات لازم را ارائه کردیم.

مرکز خرید خورشید

در مرکز خرید خورشید مشهد به دلیل ارائه انواع پوشاک و کالاهای متنوع، با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌توانید خرید خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنید.

آدرس مرکز خرید خورشید: منطقه ۱، بلوار احمدآباد

سخن پایانی؛ مراکز خرید مشهد جزو گسترده‌ ترین بازارهای کشور

مراکز خرید مشهد از گسترده‌ ترین بازارهای کشور محسوب می‌شوند. نزدیک بودن به مرز و مهم‌تر از همه وجود گردشگران بسیار زیاد و همیشگی در این شهر سبب شده تا علاوه بر بازار پررونق، گستردگی فراوانی نیز داشته باشد. بازار مرکزی مشهد، بازار طلاب مشهد و بازار جنت مشهد جزء بازارهای قدیمی در این شهر هستند.

علاوه بر بازار قدیمی، شهر مشهد برج‌های تجاری معروفی مانند مرکز خرید پروما مشهد، برج آلتون، مجتمع تجاری کاسپین مد و زیست خاور را داراست که سبب جذب گردشگران به بازار مشهد می‌شود.

    نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:
  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسين شهري
حسين شهري
4 سال قبل

سلام سعي كنيد اطلاعات خود رادرست و دقيق بدهيد مثلا در چهارراه شهدا يك خيابان شيرازي يا بالاخيابان ان خيابان كه ضلع ديگر بازارمركزي است خيابان اخوند خراساني نيست خيابان رجايي در تابلو است ولي در ميان مردم به نام قبلي ازادي گفته ميشود و …دقت فرماييد

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x