تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

قطار،امن ترین وسیله نقلیه

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سفر کردن بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان است. یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر کردن، انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای رسیدن به مقصد است. فاکتورهای زیادی در این انتخاب دخالت دارند؛ اما شاید بهتر باشد امن‌ترین وسیله  نقلیه را برای سفر انتخاب کنیم، تا هم خیالمان از این بابت آسوده باشد و هم از سفرمان بیشتر لذت ببریم.

یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه برای سفر، قطارها هستند. سفر با قطار در جهان و البته ایران سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و امروزه با پیشرفت دانش و امکانات، این صنعت نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • سفر و وسایل نقلیه
  • ملاک‌های انتخاب وسیله نقلیه مناسب
  • امن‌ترین وسیله نقلیه برای سفر
  • وضعیت جوی در سیستم حمل‌ونقل قطار تأثیر ندارد
  • قطار، ترافیک و خواب‌آلودگی ندارد
  • امکانات منحصربه‌فرد قطار

سفر و وسایل نقلیه

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که به آن عصر تکنولوژی میگویند. همه چیز در این عصر شکل تازه‌ای به خود گرفته و در پی راحتی بشر اقدامات بی‌شماری انجام‌شده و می‌شود.

وسایل نقلیه هم دست آورد همین عصر مدرن هستند که به کمک انسان آمده‌اند تا او را در صرفه‌جویی در زمان و دسترسی آسان به اهدافش یاری کنند. سفرهای بسیاری با اهداف مختلف از قبیل سفرهای تفریحی، زیارتی، تاریخی، سیاسی و غیره انجام می‌شود و در راستای خدمت‌رسانی به این خیل عظیم از مسافران، وسایل مختلفی از قبیل خودروهای شخصی و موتورسیکلت تا وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار،کشتی و هواپیما برای جلب اعتماد مسافران در رقابت‌اند.

رقابتی که برنده آن وسیله‌ای خواهد بود که در عین خدمت‌رسانی کردن به مسافران، امکاناتی و شرایطی را به آن‌ها ارائه کند که درعین‌حال که ایمن سفر می‌کنند، کاملاً آسوده باشند.

ملاک‌های انتخاب وسیله نقلیه مناسب

زمانی که صحبت از سفر با وسایل نقلیه می‌شود، در مرحله‌ی انتخاب گزینه‌های فراوانی وجود دارد. حال چگونه از میان این لیست بهترین را برگزینیم؟

با توجه به این موضوع که کدام‌یک از انواع انگیزه‌های سفر مدنظر شماست، ملاک‌های متفاوتی برای انتخاب بهترین وسیله برای سفر کردن وجود خواهد داشت؛ مانند راحتی, هزینه، سرعت، ارائه خدمات،کیفیت و از همه مهم‌تر امنیت وسیله‌ نقلیه ای که انتخاب می‌شود. اگرچه تمام موارد ذکرشده دارای اهمیت بسیار بالایی هستند، اما اگر امنیت وجود نداشته باشد، به مقصد رسیدن فرآیندی پراسترس خواهد بود.

پس باید در حین در نظر داشتن تمامی شرایط در انتخاب وسیله نقلیه، ایمن‌ترین راه مسافرت کردن را مدنظر قرار دهیم.

امنیت، مهم‌ترین مسئله ایست که باید در انتخاب وسیله‌ نقلیه برای سفر موردتوجه قرار بگیرد. برای بهترین سفر، لازم است بهترین انتخاب را داشته باشیم.

 

امن‌ترین وسیله نقلیه برای سفر کدام است؟

طبق آخرین آمار جهانی و با توجه به تلفات ناشی از تصادف خودروها در جاده‌های بین‌شهری، که هرروز نیز رو به افزایش است، بهترین انتخاب می‌تواند وسایل همگانی باشد. البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره شود که علاوه بر امنیت بیشتر، احترام به محیط‌زیست هم از فواید سفر با وسایل عمومی است. هم‌چنین باوجود ترافیک و انبوه تصادفات جاده‌ای، انتخاب اتوبوس، آن‌هم زمانی که راه‌های ایمن‌تری برای سفر موجود است، ریسک بزرگی است.

در بین وسایل نقلیه‌ی عمومی، هواپیما و قطار کم‌ترین آمار تلفات را دارند. اما با وجود سوانحی که امروزه در سیستم حمل‌ونقل هوایی در ایران با آن مواجه می‌شویم، این پرسش وجود دارد که بهترین وسیله سفر ازنظر ایمنی کدام وسیله است و چرا؟

طبق تحقیقات شرکت لارن ساواج، که آمار تلفات وسایل نقلیه را بین سال‌های ۲۰۰۰ الی ۲۰۰۹  مورد بررسی قرار داد، هواپیما و قطار ایمن‌ترین وسیله‌های حمل‌ونقل  دنیا معرفی شدند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که نمی‌توان سیستم ناوگان هوایی فرسوده‌ی ایران را با سیستم هوایی کشورهای پیشرفته مقایسه کرد. پس توجه داشته باشید با در نظر گرفتن شرایط موجود؛ قطار امن‌ترین وسیله نقلیه دنیا به شمار می‌رود  و سفر با قطار در ایران مطمئن‌ترین راه است.

وضعیت جوی  در سیستم حمل‌ونقل قطار تأثیر ندارد

وضعیت جوی در سیستم حمل‌ونقل قطار تأثیر ندارد

یکی از مؤثرترین گزاره‌ها در سفر، شرایط جوی و به‌تبع آن تأثیراتی است که در مسیرهای و وسایل نقلیه ی سفر می‌گذارد.

بارها شنیده‌ایم که باوجود ساعت‌ها تأخیر، پروازها کنسل شده و یا هواپیما در حین پرواز دچار مشکل شده است. هم‌چنین این امر در سفر با اتومبیل‌های شخصی و یا اتوبوس‌ها نیز وجود دارد؛ در فصل‌های سرد جاده‌ها یخ می‌زنند و یا لغزنده هستند و این امر سالانه مسافران بسیاری را به کشتن می‌دهد و صدمات جبران‌ناپذیری را در پی دارد. با در نظر گرفتن همه‌ی این‌ها دراین ‌بین کم‌خطرترین وسیله‌ی نقلیه، قطار است. بدون شک شرایط جوی درحرکت قطارها تأثیر حیاتی ندارد.

قطار، ترافیک و خواب‌آلودگی ندارد

ترافیک و خواب‌آلودگی؛ از اموری هستند که باعث تصادفات بسیاری در این سال‌ها شده‌اند. گفته می‌شود تعداد تلفات روزانه براثر سوانح  جاده‌ای با تلفات حاصل برخورد دو قطار برابری می‌کند. اما سفر با قطار این مشکلات را نداشته و شما می‌توانید با خیال راحت سفر کنید ، به استراحت بپردازید و وقتی چشم‌هایتان را باز می‌کنید خود را در مقصد بیابید. به خاطر داشته باشید امکان تصادف قطار در مقایسه با وسایل نقلیه زمینی دیگر بسیار پایین بوده و از این نظر ایمن‌ترین راه مسافرت به شمار می‌رود.

قطار، ترافیک و خواب‌آلودگی ندارد

 امکانات منحصربه‌فرد قطار

از دیگر مزایای قطار، وجود پزشک مستقر در قطار  است. این امتیاز بسیار بزرگی است چراکه ممکن است در طول مسیر مشکلی پیش بیاید که برای رسیدن به بیمارستان زمان کافی نباشد و در این صورت پزشک قطار اقدامات اولیه را انجام می‌دهد. از طرفی در صورت مشکلات حیاتی و بسیار مهم شما می‌توانید ترمز اضطراری را بکشید؛ چنین فرصتی در سفر با هواپیما پیش نمی‌آید. البته در نظر داشته باشید که تنها در صورت پیش‌آمده‌ای ضروری و بسیار مهم باید از این ترمز استفاده کنید.

از دیگر فواید سفر با قطار این است که فضای آن محدود است و فرزندان و افراد سالخورده در دسترس و در محدوده‌ی دید شما هستند و می‌توانید با خیال راحت سفر کنید و از انتخاب خود لذت ببرید.

بر اساس آنچه گفته شد؛ قطار، در حال حاضر کم‌خطرترین وسیله‌ی نقلیه به شمار می‌رود و با توجه به مزایایی که برای آن برشمردیم با این انتخاب می‌توانید سفری آرام، امن، و لذت‌بخش را تجربه کنید.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
5 سال قبل

سپاس بابت خدمات عالی.
موفق باشید

مهران
مهران
4 سال قبل

بله قطار بهترین و امنترین وسیله نقلیه هست البته با یک قطار سریع السیر.

مهران
مهران
4 سال قبل

صد درصد با قطار بهتره

شیمیایی نمونه
شیمیایی نمونه
4 سال قبل

عالی

نوشته های مرتبط

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x