تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

مسیر تهران مشهد را چطور طی کنیم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سالانه افراد بسیاری در کشور سفر می کنند. این سفرها با اهداف مختلف و به مقاصد مختلف انجام می پذیرد. سال هاست که مشهد، مقصد سفر زائران حرم امام رضا (ع) از سراسر ایران بوده است؛ انگیزه اصلی این سفر عمدتاً زیارتی است  و این مسیر یکی از پر ترددترین مسیر ها می باشد.

در ای مقاله  مسیر تهران به مشهد از راه شمال و سمنان را بررسی میکنیم موارد زیر را باختصار میخوانید : 

  • مسیر تهران-مشهد
  • مکان های دیدنی مسیر تهران-مشهد
  • آزادراه تهران-مشهد
  • مسیرتهران-مشهد با قطار
  • سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک

 

مسیر تهران-مشهد

افرادی که از تهران به مشهد سفر می کنند، می توانند از دو جاده به مقصد برسند. اولی مسیر تهران-مشهد از شمال است، جاده تهران- مشهد از شهر های مختلفی از جمله جاده زیبای فیروزکوه می‌گذرد، سفر از مسیر تهران- مشهد از طریق فیروزکوه؛ بسیار امن و دیدنی است و به علت مسطح  و خلوت بودن این جاده، آمار تصادفات آن بسیار پایین است. سالانه ۳۵ درصد از مسافران این مسیر را انتخاب می کنند و وقت کمتری را در ترافیک میگذرانند.

راه دیگری که برای سفر به مشهد مقدس وجود دارد، مسیر تهران- مشهد از جاده سمنان است. این مسیر اگرچه عمدتاً کویری است؛ اما اگر آن را انتخاب کنید، مسافت کوتاه تری خواهید داشت و حدودا ۵ ساعت زودتر به مقصد می رسید.

 

مکان های دیدنی مسیر تهران-مشهد

هرکدام از مسیر های ذکر شده ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و با انتخاب هر یک می‌توانید سفری متفاوت را تجربه کنید. اگر مسیر تهران- مشهد از شمال را انتخاب کنید، می‌توانید از طبیعت بکر و سرسبز آن بهره ببرید، اما در عین حال مسیر شما طولانی تر خواهد بود اما دیدن مناطقی از قبیل تنگه واشی، چشمه آب گرم خمده و دیگر دیدنی‎ها، این راه را به تجربه ای شیرین و به یاد ماندنی بدل خواهند کرد.

هم چنین اگر از مسیر تهران- مشهد از سمنان اقدام به سفر کنید؛ با وجود کویری بودن جاده بسیار زودتر به مقصد می‌رسید و اگر برای رسیدن عجله داشته باشید این  مسیر انتخاب عاقلانه‌ تری است.

اگرچه طبیعت کویر نیز طرفداران خود را دارد و نمی توان از شهر های تاریخی که در این جاده قرار دارند، چشم پوشید. یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین جاذبه های این مسیر، شهر نیشابور است. بازدید از این شهر و دیگر شهر های تاریخی، بسیار هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

با انتخاب هریک از مسیرها می توانید از طبیعت و پدیده های تاریخی و زیبای آن ها لذت برده و در راه رسیدن به مقصد از مسیر نیز بهره مند شوید.

آزادراه تهران-مشهد

طرحی با عنوان حرم تا حرم، سال‌ها پیش در دستور کار دولت قرار گرفت. این طرح به منظور کوتاه شدن و سهولت دسترسی شهرهای مرکزی به  مکان های زیارتی از جمله قم و مشهد مطرح شده و در طی این طرح اقدام به تاسیس جاده‌های سراسری شد. اولین اقدام آنها تاسیس آزاد راه قم-گرمسار بود که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. هم چنین ساخت آزادراه گرمسار- سمنان و سبزوار- نیشابور- مشهد در دستور کار قرار گرفت.

به گفته میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه ها، ۲۴ درصد از این مسیر ساخته شده است و به زودی از مسیر ۴۰ کیلومتری آن رونمایی خواهد شد.

آزاد راه تهران مشهد

مسیر تهران-مشهد با قطار

برای طی کردن مسیر سفر، راه های بسیاری وجود دارد. هرکدام از وسایل نقیله مزایا و معایب خود را دارند. بسیاری از مردم به دلیل قیمت مناسب و امنیت و راحتی بالا از قطار، برای سفر استفاده می کنند.

با انجام پروزه قطار سریع السیر تهران- مشهد که مورد تصویب دولت قرار گرفت، مدت زمان سفر از پایتخت به خراسان رضوی را حدودا ۱۰ ساعت کاهش خواهد داد. این قطارها شامل ۱۰ واگن هستند و قابلیت جا به جایی ۱۷۲ مسافر در هر نوبت را دارند. یعنی اگر در هر ده دقیقه یک قطار حرکت کند؛ در هر روز ۱۵۴ هزار و ۷۰۴ نفر و سالانه ۵۶ میلیون مسافر در این مسیر جا به جا خواهند شد.

تهران به مشهد با قطار فدک
قطار مشهد

سفر به مشهد با قطارهای پنج ستاره فدک

اگر دوست دارید سفر راحت و بدون دغدغه‌ای را تجربه کنید، از مسیر سفر خود لذت ببرید، در تمام مدت پذیرایی شایسته‌ای از شما صورت پذیرید و حتی اگر دوست دارید با خرید بلیط، هم زمان هم یک اتاق لوکس در یک هتل عالی رزرو کنید و بدون دردسر به مشهد مقدس برسید، می‌توانید قطارهای پنج ستاره فدک را انتخاب کنید.

قطارهای پنج ستاره فدک تمام ویژگی‌های یک قطار تمام عیار را دارد و باعث می‌شود مسیر رفت و برگشت شما بدون هیچ دغدغه ای و در نهایت آرامش طی شود.

به جز وسایل نقلیه ی نامبرده شده برای سفر از تهران به مشهد جاده ها و وسایل نقلیه دیگری (مانند هواپیما)  وجود دارند که وابسته به شرایط می توان از آن ها بهره برد و به مقصد رسید.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک به صفحه اصلی سایت مراجعه نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
قطار زندگی | مجله قطارهای فدک
4 سال قبل

[…] قطار در مسیر تهران مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان عصرها از مبدأ حرکت و بعد […]

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x