تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خرید اینترنتی بلیط قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

درگذشته نه ‌چندان دور، جهت خرید بلیط قطار، حتماً باید به مراکز فروش بلیط قطار مراجعه می‌کردیم. در آستانه ایام تعطیل سال همیشه با صف‌های طولانی مردم برای تهیه بلیط قطار روبرو بودیم. خوشبختانه از فواید توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این زمینه به‌خوبی استفاده شد و ناوگان ریلی کشور با راه‌اندازی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط، این امکان را به مسافران داد تا بدون صرف زمان طولانی و سفرهای ‌شهری بی‌مورد، از منزل یا محل کار خود، با دسترسی به سامانه اینترنتی و یا اپلیکیشن فروش اینترنتی بلیط قطار، به راحتی با چند کلیک بلیط خود را خریداری کنند.

 اگر شما هم قصد تهیه بلیط قطار را دارید ابتدا چند دقیقه زمان بگذارید و این مطلب را، طی سرفصل‌های زیر مطالعه کنید. زیرا که دانستن نکات ساده در خرید بلیط قطار شما را کمک خواهد کرد تا در زمان کوتاه‌تری فرآیند رزرو بلیط قطار و خرید آن را انجام دهید.

  • روش‌های خرید اینترنتی بلیط قطار

  • فواید خرید بلیت اینترنتی قطار

  • نکات مهم در خرید بلیط قطار

  • خرید اینترنتی بلیط قطار فدک

  • شرایط استرداد بلیط قطار

روش‌های خرید اینترنتی بلیط قطار

خرید بلیط
خرید بلیط

به طور کلی سه شرکت بزرگ در زمینه حمل و نقل ریلی در ایران فعالیت می کنند. این سه شرکت عبارتند از رجا، فدک و سفیر. برای خرید بلیت قطار به صورت اینترنتی می توانید به سایت رسمی هر یک از شرکت ها مراجعه کرده واقدام به خرید بلیت نمایید. علاوه بر این می توانید از طریق سایت شرکت هایی که مجوز فروش بلیت قطار دارند اقدام نمایید.
شرکت‌های مسافرتی بزرگی در سامانه خود امکان خرید اینترنتی بلیط قطار را قرار داده‌اند. مزیت خرید از این سامانه‌ها این است که این سایت ها هم‌ زمان بلیط قطار شرکت‌های مختلف ریلی را در سامانه خود دارند و می‌توانید با بررسی قیمت و امکانات هرقطار خرید خود را انجام دهید. البته حتماً باید از معتبر بودن سامانه اطمینان حاصل کنید.

بلیط آن لاین قطار را علاوه بر سامانه اینترنتی اختصاصی شرکتهای ریلی می توان ازطریق سامانه شرکتهای مسافرتی که مجوز فروش بلیط قطار دارند نیز خریداری کرد.

فواید خرید بلیت اینترنتی قطار

  • در زمان خرید اینترنتی بلیت قطار شما هیچ محدودیتی از نظر زمان و مکان ندارید و می توانید در هر نقطه و در هر ساعت از شبانه روز  اقدام به خرید بلیت نمایید.
  • در خرید اینترنتی بلیت قطار شما می توانید کلیه قطارهای موجود در تاریخ مورد نظر خود را از نظر قیمت، کیفیت و خدمات ارائه شده مقایسه نموده و در نتیجه بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • همچنین در روش آن لاین ساعت های حرکت قطارهای مختلف را بررسی نموده و بهترین ساعت را بر اساس شرایط خود انتخاب می نمایید.
  • اطلاعات تمامی پایگاه های فروش ( چه بصورت آن لاین و چه بصورت فیزیکی) کاملا یکسان است به این معنی که اگر بلیت در یک ساعت خاص روی سایت یک شرکت تمام شده باشد امکان خرید این بلیت بصورت حضوری نیز وجود ندارد.

نکات مهم در خرید اینترنتی بلیط قطار

در هنگام رزرو بلیط قطار باید یکسری نکات را رعایت کنیم. روند عملیات فروش بلیط قطار در سامانه‌های اینترنتی بسیار آسان است و با کمترین اطلاعات می‌توان بلیط خود را تهیه کرد.

  • اطلاعات مورد نیاز در زمان خرید بلیت اینترنتی عبارت است از:  نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد.
    این اطلاعات باید بصورت کامل وارد شود. اتباع خارجی جهت خرید بلیط قطار باید شماره گذرنامه را به‌جای کد ملی وارد کنند.
  • در صورتی که بانوان و یا آقایان به ‌تنهایی قصد سفر دارند می توانند در زمان خرید بلیت قطار کوپه بانوان یا آقایان را انتخاب نمایند. البته لازم به ذکر است که اگر بانوی مسافر فرزند پسر بالای شش سال دارد نمی‌تواند در کوپه بانوان سوار شود و باید به‌عنوان مسافر عادی بلیط تهیه کند.
  • جهت حمل خودرو نیز می‌توان هم‌زمان با بلیط مسافران، بلیط حمل خودرو را نیز خریداری کرد.
  • اگر تعداد مسافران کمتر از طرفیت یک کوپه (4 نفر) باشد، مسافران می توانند برای راحتی بیشتر در طول مسیر گزینه کوپه دربست را انتخاب کنند. (دقت کنید که در این حالت مسافر باید هزینه تخت های خالی را نیز پرداخت نماید البته قیمت هر نفر کسری کوپه درصدی کمتر از قیمت یک بلیت عادی است)            
  • می‌توان با انتخاب گزینه بلیط دوطرفه، بلیط برگشت را نیز هم ‌زمان خریداری کرد.
  • طبق قوانین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افراد دارای سن 17 سال تمام می‌توانند به‌تنهایی با قطار سفر کنند.
  • پس از واردکردن اطلاعات انجام مراحل فروش بلیط قطار در سامانه، در مرحله آخر می‌توانید بلیط خود را چاپ کنید و آن را در نزد خود نگه ‌دارید. در برخی از قطارها مانند قطار 5 ستاره فدک نیازی به پرینت بلیت نبوده و مسافران می توانند با نشان دادن پیامک ارسالی از فدک، وارد قطار شوند.
  • در هنگام حضور در ایستگاه راه‌آهن نیز حتماً کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیت قطار فدک

قطار فدک
قطار فدک

جهت خرید بلیت قطارهای 5 ستاره فدک می توانید بصورت مستقیم وارد سایت این مجموعه شده و اقدام به خرید بلیت نمایید.

نکته مهم در این رابطه این است که این شرکت جهت تشویق مسافران به انجام خرید اینترنتی، کدهای تخفیف را به مسافرانی که از طریق سایت فدک اقدام به خرید بلیت نماینده ارائه می دهد. همچنین با در این صورت مسافران می توانند عضو باشگاه مشتریان فدک شده و با کسب امتیاز، از پیشنهاداتی مانند تخفیف های بیشتر، هدایا، سفر رایگان و …. بهره مند گردند.

جهت اطلاع از نحوه خرید بلیت از طریق سایت فدک اینجا را کلیک کنید.

معرفی شرکت ها و سایت های مسافربری ریلی و قیمت و ساعت حرکت قطارهای تران مشهد و برعکس
معرفی شرکت ها و سایت های مسافربری ریلی و قیمت و ساعت حرکت قطارهای تران مشهد و برعکس

شرایط استرداد بلیط قطار

  • طبق قوانین راه‌ آهن بهای بلیط خریداری ‌شده، یک ساعت پس از خرید به‌ شرط عدم حرکت قطار، به ‌صورت کامل به مسافر پرداخت می‌گردد و قابل باطل شدن است.( درصورت خرید بلیت از آژانس های مسافرتی)
  • تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکت 90 درصد از هزینه بلیت به مسافر پرداخت می شود.
  • از 12 ظهر روز قبل تا 3 ساعت قبل از حرکت قطار 70 درصد از هزینه بلیت به مسافر پرداخت می شود.
  • از 3 ساعت قبل از حرکت تا زمان حرکت قطار 50 درصد بلیط در صورت استرداد آن به مسافر پرداخت می‌شود.
  • در صورت حرکت قطار امکان استرداد بلیط نبوده و بلیط بدون اعتبار است.

نکات کلیدی که هر مسافر جهت خرید بلیط قطار باید از آن آگاه باشد را بیان کردیم. این شرایط به‌صورت کلی برای همه شرکت‌های ریلی است وجهت اطلاع از امکانات خاص هر شرکت برای مسافرانش می‌توانید به سایت اینترنتی آن شرکت مراجعه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه دره شورزاده
فاطمه دره شورزاده
4 سال قبل

سلام بلیط از شیراز به تهران در اردیبهشت

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x