تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه‌های طبیعی مشهد

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

همه‌ی ما هر مشهد را به‌عنوان یک شهر زیارتی می‌شناسیم که همه‌ساله میلیون‌ها زائر به این شهر مقدس خراسان رضوی سفر می‌کنند و پابوس امام هشتم می‌روند. اما بد نیست بدانیم که شهر مشهد علاوه بر اینکه میزبان آستان مقدس امام هشتم است، طبیعت بکر و زیبایی دارد که مقدار زیادی از جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی را درون خود جای‌داده است. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، به دلیل اینکه همه‌ساله مشهد، پذیرای تعداد زیادی توریست است، تعداد زیادی اماکن تفریحی و گردشگری جذاب برای توریستان ساخته‌شده تا مسافران علاوه بر زیارت، لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را در این شهر مقدس بگذرانند. در ادامه سعی کردیم چند نمونه از جاذبه‌های طبیعی مشهد و مکان‌های هیجان‌انگیز مشهد را معرفی کنیم تا هرزمانی که به این شهر زیبا سفر کردید، به‌خوبی بدانید که باید به کجاها سر بزنید.

 

جاذبه‌های طبیعی مشهد

 

طرقبه مشهد

طرقبه یکی از پرطرفدارترین ییلاقات اطراف مشهد است که اکثر مسافران در سفر خود حتماً به این منطقه‌ی خوش آب‌وهوا سر می‌زنند و از آب‌وهوای لطیف آنجا لذت می‌برند. تعداد زیادی از رودخانه‌های مشهد در این ناحیه ییلاقی قرارگرفته که بر محبوبیت این مکان افزوده است. یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز طرقبه این است که تنها ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد و با ماشین فقط نیم ساعت زمان لازم است که به این منطقه‌ی رؤیایی سفر کرد.

تعداد زیادی از رودخانه‌های مشهد نهایتاً به سد چالیدره در طرقبه می‌ریزند که بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین آن‌ها رودخانه‌ی ده بار است و قلب طرقبه محسوب می‌شود و طنین صدای زیبایش تا چندین متر اطرافش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر سد و رودخانه‌ها، دره‌های زیبایی هم در طرقبه بانام‌های دره ارغوان و دره داغستان وجود دارد که یکی از مکان‌های هیجان‌انگیز مشهد است و روح انسان را به بازی می‌گیرد. اگر طالب دیدن مکان‌های کلاسیک هم هستید بهترِ به روستای نغندر در ده کیلومتری طرقبه سری بزنید و لذت قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های باصفای آن را بچشید.

 

 

سد چالیدره 

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم تعداد زیادی از رودخانه‌های مشهد روانه‌ی دره‌ی چالیدره می‌شوند و به سد زیبا و بزرگ چالیدره می‌ریزند. اگر دوست دارید کمی قایق‌سواری کنید و یا ساعاتی فراغ از عالم اطراف، مشغول ماهیگیری شوید، حتماً به سد چالیدره سری بزنید و یا اگر دلتان کمی ارتفاع و هیجان می‌خواهد بهتر است سوار تله کابین شوید و گردشتان را تکمیل کنید.

[irp posts=”6016″ name=”لیست ۲۰ بازار مشهد: آدرس (روی نقشه) مراکز خرید مشهد”]

 

شاندیز

معرفی دهکده ی شاندیز
معرفی دهکده ی شاندیز

یکی دیگر از ییلاقات اطراف مشهد، دهکده ی رؤیایی پدیده‌ی شاندیز است که بهشت را برای شما مصور می‌کند. شاندیز نسبت به طرقبه کمی دورتر است و در فاصله‌ی ۳۸ کیلومتری مشهد واقع‌شده است. اما این مسیر طولانی نمی‌تواند مانع گردشگران شود که به این منطقه‌ی رؤیایی سفر نکنند و یکی از چلوکباب‌های معروف پدیده‌ی شاندیز را نخورند.

شاندیز هم انبوهی از رودخانه‌های مشهد را در خود جای‌داده و مملو از دره‌ها و باغستان‌های میوه است. طرقبه زیست‌گاه حیوانات کمیابی مانند گرگ و گراز وحشی است و در جای‌جای آن طنین زیبای صدای هدهدها به گوش می‌رسد که همه‌ی این‌ها طرقبه را به یکی از مکان‌های هیجان‌انگیز مشهد تبدیل کرده است.

درختان بلند و زیبای سپیدار و چنار این ناحیه را به تابلوی نقاشی شبیه کرده و شمارا درون خود غرق می‌کند، به‌طوری‌که می‌توانید ساعت‌ها فارغ از دنیای اطراف خود، در این طبیعت بکر خوش بگذرانید و از آب‌وهوای پاک آنجا لذت ببرید.

 

رشته‌کوه هزار مسجد

اگر می‌خواهید به دل کوهستان بزنید و در سفر خود کمی هم کوهنوردی کنید، رشته‌کوه هزار مسجد یکی دیگر از ییلاقات اطراف مشهد است که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سفر کوهستانی شما باشد. این رشته‌کوه از ترکمنستان آغازشده و مرتفع‌ترین قله‌ی آن، یعنی قله‌ی  هزار مسجد در شمال غربی مشهد قرار دارد. بهتر است در ماه‌های گرم سال در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید تا سرمای بیش‌ازحد هوا، عیشتان را کور نکند.

 [irp posts=”2538″ name=”قیمت بلیط قطار مشهد به تهران”]

غار بیمار آب

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی، غار بیمار آب است که شش کیلومتری “کوشک‌آباد”، یکی از توابع مشهد قرارگرفته است. در ابتدای این غار یک چاه عمودی ۱۵ متری وجود دارد که در انتهای آن آب‌های چکیده از سقف غار جمع شده و تشکیل یک حوضچه نسبتاً عمیق را داده است. اهالی بومی این منطقه هر از چند گاهی با طناب یک سطل آب به درون این چاه می‌اندازند و از آن آب می‌کشند و بدون اینکه این آب را زمین بگذارند آن را به محل نگه‌داری حیوانات اهلی خود می‌برند. آن‌ها معتقدند که این آب خاصیت درمانی برای حیوانات اهلی دارد و اگر آب را زمین بگذارند خاصیت خود را از دست می‌دهد! بومیان معتقدند که این آب اگر به روی پوست حیوانات مریض پاشیده شود، آن‌ها را شفا می‌دهد، علت نام‌گذاری این غار هم به همین علت است.

 

روستای زشک

زشک در لغت برگرفته از زو اشک، به معنی چشمه‌های جوشان است. چشم‌اندازهای زیبا، آب‌وهوای معتدل و وجود چشمه‌های فراوان این منطقه را به یکی از محبوب‌ترین ییلاقات اطراف مشهد و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی تبدیل کرده است.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این روستا این است که شما زمانی که در امتداد یکی از رودخانه‌های مشهد در این منطقه راه می‌روید، مشاهده می‌کنید در نقطه‌ای رودخانه کاملاً بی‌آب و خشک است اما نزدیک بیست متر جلوتر چشمه‌ای پر آب در حال جوشیدن از دل زمین است که منظره‌ی زیبایی را پدید آورده است. البته شاید این روستا کمی سنتی و قدیمی باشد، اما اطراف آن را رستوران‌های لوکس بی‌شماری فراگرفته است.

 

دریاچه‌ی چشمه سبز

دریاچه‌ی چشمه سبز
دریاچه‌ی چشمه سبز

دریاچه چشمه سبز از جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی است که در حدود ۲۰ کیلومتری روستای بزرگ گلمکان و ۵۰ کیلومتری غرب شهر مشهد دریکی از بلندترین نقاط رشته‌کوه‌ بینالود قرار دارد. آب این دریاچه یکی از بارزترین ویژگی‌های طبیعی مشهد است که قداست خاصی برای زرتشتیان دارد.

اغلب بومیان این منطقه، دریاچه‌ی چشمه سبز را چشمه سوز می‌خوانند چون اکثر مشهدی‌ها به سبز، سوز می‌گویند و عده‌ای معتقدند دریاچه‌ی چشمه سوز همان دریاچه‌ی چشمه سوی نام‌برده در شاهنامه است.

 

 

وجود آب‌وهوای معرکه‌ی کوهستانی امکان رشد گیاهان دارویی فراوانی را در این منطقه فراهم آورده است.

 

مسلماً همه‌ی ویژگی‌های طبیعی مشهد و مکان‌های هیجان‌انگیز مشهد در یک مقاله نمی‌گنجد و نیازمند صرف وقت و مقالات بیشتری است. اما در این مقاله ما سعی کردیم برجسته‌ترین ییلاقات اطراف مشهد، رودخانه‌های مشهد و جاذبه‌های طبیعی خراسان رضوی را معرفی کنیم و امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت احضار مهماندار از طریق سیستم داخل کوپه و نمایش اطلاعات موقعیت مکانی قطار، سرعت، فاصله تا ایستگاه مقصد و ایستگاه پایانی، اعلام وضعیت آب و هوا در نمایشگرهای داخل کوپه
  • قابلیت استفاده از اینترانت داخلی برای پخش فایل‌‎های صوتی و تصویری در دستگاه­های مختلف
  • انتخاب درجه حرارت داخلی کوپه­ها از طرف مهمانان
  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x