تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ساعت حرکت قطارها

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ساعت حرکت قطارها : به‌جرئت می‌توان گفت از بین تمام وسیله‌های نقلیه‌ی عمومی، قطار امن‌ترین و راحت‌ترین وسیله برای سفر کردن است. هرکسی که حتی یک ‌بار هم با قطار مسافرت کرده باشد، این راحتی و حس خوب امنیت و دور ماندن از خطرات و تأثیرات شرایط بد جوی و دیگر عوامل تصادف را تجربه کرده است.

به‌طوری‌که اکثر افراد عقیده دارند برای اینکه بتوانند یک خواب راحت در طول مسیر طولانی سفر داشته باشند، بهتر است با قطار سفر کنند و با آن صدای ریتمیک و آرام‌بخش به خواب بروند.

علاوه بر امنیت بالای قطارها، قیمت بلیت قطار بسیار ارزان‌تر از بلیط هواپیما است و از طرفی هم فاصله‌ی بسیار کمی با بلیت اتوبوس دارد. اما امکانات بسیار بهتر و بیشتری نسبت به اتوبوس‌ها دارد، که ازجمله می‌توان به داشتن کوپه‌های اختصاصی، تخت خواب و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد که سفر را برای شما راحت و لذت‌بخش می‌کند.

یکی از پرترددترین مسیرهای مسافرت ریلی در ایران، مسیر تهران- مشهد و بالعکس است. این مسیر به دلیل جابه‌جا کردن زائران امام رضا(ع)، بسیار شلوغ است و قطارهای زیادی بصورت روزانه در این مسیر تردد دارند.

در ادامه شما را با سایت‌های فروش بلیت قطار برای گرفتن موجودی بلیت قطار، شرکت‌های مسافربری ریلی، قیمت بلیط قطار مشهد و ساعت حرکت قطارهای مشهد آشنا خواهیم کرد.

 

سایت‌های فروش بلیط قطار

تا قبل از راه‌اندازی سایت‌های خرید و فروش بلیت قطار، به‌ویژه بلیط قطار مشهد، مسافران مجبور بودند تا از قبل به دفاتر فروش بلیت مراجعه کنند و بلیط قطار  را تهیه نمایند.

اگر مسافران، سفرشان فوری بود و از قبل برنامه‌ای برای آن نداشتند، مجبور بودند وسایل سفر را جمع کرده و به راه‌آهن بروند تا بتوانند بعد از اطلاع از موجودی بلیت قطار، از اولین شرکتی که قیمت بلیت قطار آن با بودجه‌شان متناسب بود، بلیت قطار مشهد را تهیه کنند.

در برخی مواقع هم پیش می‌آمد که تمامی بلیت‌های قطار تا چند روز آینده رزرو شده بودند و آن‌ها مجبور بودند ناکام با آن ‌همه وسایل به خانه بازگردند و یا منتظر کنسلی چند مسافر دیگر بمانند، که این شرایط اصلاً شرایط مطلوبی نبود.

بعد از راه‌اندازی سایت‌های فروش بلیط قطار، به‌راحتی می‌توان به‌صورت آنلاین برای خرید بلیط هر شهری به‌خصوص بلیط قطار مشهد اقدام کرد. حتی می‌توان قبل از خرید قیمت بلیط قطار تمامی شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به امکاناتی که در نظرمان است، بلیط قطار مشهد و یا هر شهر دیگری را رزرو کنیم.

 

حتی می‌توانیم از قبل موجودی بلیت قطار را برای تاریخ مورد نظرمان بررسی کنیم و تا قبل از اتمام موجودی، بلیت قطار مشهد را خریداری کنیم. با یک سرچ ساده در گوگل، مثلاً سرچ کلمه‌ رزرو بلیط قطار مشهد، تمامی سایت‌های فروش آنلاین بلیط قطار مشهد برای شما باز خواهند شد و شما به‌سادگی می‌توانید برای شهر و تاریخ مدنظرتان، بلیتط رزرو کنید.

 

شرکت‌های مسافربری ریلی

معرفی شرکت های ریلی که در ایران فعالیت دارند
Rail Travel Companies

عده‌ای تصور می‌کنند که به‌ جز شرکت مسافربری رجا، هیچ شرکت دیگری برای جابه‌جایی با قطار وجود ندارد. راه‌آهن 90 سال پیش در ایران راه ‌اندازی شد و تاکنون شرکت‌های زیادی اعم از رجا، فدک، بن ریل، جو پار، سیر کوثر، مهتاب سیر جم، ترابر سبا، رعد تبریز، وانیا ریل و نور با داشتن کلاس‌های مختلف، درزمینه‌ جابه‌جایی مسافران از طریق ریل‌های راه‌آهن فعالیت می‌کنند.

تعدد شرکت‌های مسافربری ریلی باعث شده که در تمام ساعات روز موجودی بلیت قطار برای خرید و رزرو تکمیل باشد و شما به ‌راحتی هرزمانی که تصمیم به مسافرت گرفتید، بتوانید اقدام به خرید بلیت قطار کنید.

در حال حاضر یکی از شرکت‌های برجسته‌ مسافربری ریلی، شرکت سوپر لوکس و پنج ستاره‌ی فدک است که شما می‌توانید مطابق با بودجه‌ خود اقدام به خرید بلیت یکی از کلاس‌های ویژه، تجاری و عادی قطار فدک کنید و از سفر با این شرکت مسافربری لذت ببرید.

قطار فدک نخست فقط در مسیر تهران به مشهد و برعکس حرکت داشت، اما به‌تازگی قطار شیراز تهران نیز به سفرهای آن اضافه ‌شده است.

 

قیمت بلیط قطار مشهد

در حال حاضر قیمت بلیت قطار مشهد از پایه‌ی ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود که این بلیت‌ها برای قطارهای اتوبوسی شرکت مسافربری رجا است. قطارهای اتوبوسی کوپه ندارند و ساختار واگن‌های آن‌ها شبیه به اتوبوس است.

این درست است که قیمت بلیط قطار اتوبوسی بسیار کم است، اما اگر به دنبال راحتی در سفرهای طولانی‌مدت هستید، این قطارها اصلاً به‌صرفه نیستند.

گران‌ترین قیمت بلیت قطار، متعلق به کوپه‌های ویژه‌ی ۵ ستاره‌ی فدک است که حدود ۳۰۰ هزار تومان است. این کوپه‌ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

 

مسافران قطار فدک می‌توانند دمای هوای کوپه‌ی خود را تنظیم کنند، از داخل مانیتورهای تعبیه ‌شده داخل کوپه‌ها هر فیلم یا موسیقی دلخواهی را پخش کنند، گهواره برای کودکان زیر دو سال دریافت کنند، با یک دکمه مانند هواپیما مهماندار را احضار کنند و بسیاری خدمات ویژه‌ی دیگر.

دلیل گران‌قیمت بودن بلیت قطار فدک، امکانات ویژه‌ای است که در اختیار مسافران قرار می‌دهد.قطارهای معمولی هم قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارند که بسته به امکاناتشان قیمت‌ها متفاوت است.

کوپه‌های ۴ تا ۶ نفره، واگن‌های ۳۰ تا ۵۰ نفره از امکانات مشترک تمامی قطارهای معمولی است که پایه‌ی یک سفر امن و راحت را برای شما فراهم می‌کنند.

 

ساعت حرکت قطارهای مشهد

ارائه ی جدول ساعت حرکت قطارهای تهران مشهد و بر عکس
ارائه ی جدول ساعت حرکت قطارهای تهران مشهد و بر عکس

همان‌طور که گفتیم، به دلیل وجود تعداد زیادی از شرکت‌های مسافربری ریلی، در تمام ساعات روز، موجودی بلیط قطار مشهد تکمیل است و شما می‌توانید برای هرزمانی بلیت قطار مشهد را خریداری کنید و با کمترین میزان تأخیر درحرکت، سفر خود را آغاز کنید.

حداقل موجودی بلیت قطار در هر ساعت، یک شرکت و حداکثر آن سه شرکت مسافربری است که هر سه آن‌ها در یک ساعت قطار برای سفر به مشهد دارند.

برای اطلاع از ساعت حرکت قطار های فدک اینجا کلیک نمایید

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x