تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

۱۸٫ باغ پرندگان (جنگلی ناژوان) اصفهان: آدرس + ورودی + عکس

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

باغ پرندگان (جنگلی ناژوان) اصفهان: آدرس + ورودی + عکس

اصفهان شهری با قدمت بسیار است که همگان آن را با آثار و بناهای تاریخی اش می شناسند. آثار تاریخی که هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند؛ اما ناگفته نماند که این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی، دارای جاذبه های تفریحی زیادی نیز می باشد. زمانی که به این شهر سفر می کنید می توانید زمانی را نیز برای بازدید و استفاده از این مکان های گردشگری اختصاص دهید. یکی از این مکان های بسیار زیبا و خاص باغ پرندگان اصفهان است. باغی سرسبز و پر از انواع و اقسام پرندگان مختلف، تفریحگاهی منحصر به فرد که نه تنها یک بار بلکه چندین بار می تواند شما را مجذوب خود نماید. وجود پرندگان نادر و طبیعت زیبای این باغ، باعث شهرت زیاد آن شده است. مسئولان شهر اصفهان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند که این شهر مکان کاملی برای گردشگران باشد و بتوانند از تمامی امکانات گردشگری استفاده کنند.

معرفی باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان که از جمله تفریحگاه های زیبا و همه پسند در شهر اصفهان است که در دهه ۷۰ هجری شمسی ایجاد شد. باغ پرندگان، از جمله بزرگترین باغ های پرندگان در منطقه خاورمیانه است.

این باغ از زمان افتتاحش، که با همت و تلاش مسئولان به سرانجام رسید، تا به امروز، گردشگران بومی و خارجی بسیاری را به خود جذب کرده است. نزدیک به ۱۳۰ گونه پرنده در مساحتی برابر ۱۷ هزار متر مربع در این باغ وجود دارد. تعداد این پرندگان حدود ۴۰۰۰ عدد می باشد که بعضی از آنها بطور آزادانه در این باغ زندگی می کنند.

باغ پرندگان در منطقه جنگلی ناژوان واقع شده و این منطقه از جمله باغ های اصفهان است که هنوز به صورت مکانی سرسبز و تفریحی باقی مانده است. این پارک در حاشیه زاینده رود قرار دارد.

مکانی که باغ پرندگان در آن ساخته شده، محیطی کاملاً سرسبز با آب و هوایی معتدل و تمیز (به دلیل قرار گرفتن در حاشیه زاینده رود) می باشد و این امر برای پرندگانی که به آب و هوا حساس هستند نیز بسیار مساعد است.

همه انسان ها از دیدن مخلوقات خدا لذت می برند و پرندگان از جمله مخلوقاتی هستند که دیدن آنها لذت بی منتهایی به همراه دارد. ایده خلق این باغ تنها از جنبه تفریح و سرگرمی نبوده است، چرا که غرض آشنایی با انواع پرندگانی است که بیشتر افراد برای اولین بار ممکن است که آنها را از نزدیک دیده باشند. از این رو این مکان می تواند محیطی علمی، پژوهشی نیز محسوب شود. بازدید از این باغ همراه با کودکان می تواند تجربه ای تکرار نشدنی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

آشنایی با بخش های مختلف باغ پرندگان

همانگونه که گفته شد پرندگان مخلوقات حساس به شرایط آب و هوایی هستند. از این رو در باغ پرندگان با توجه به شناختی که نسبت به شرایط اقلیمی گوناگون پرندگان وجود دارد، در بخش های متنوعی ایجاد شده است. کل محیط باغ درون یک سقف توری شکل در ارتفاعی برابر با ۲۵ تا ۳۲ متر قرار گرفته است. این توری بر روی ۱۶ ستون متحرک قرار گرفته است. برخی از این پرندگان از گونه های نادر به شمار می روند، که حفظ و نگهداری از آنها شرایط خاصی را ایجاب می کند.

بخش های مختلف باغ پرندگان عبارتند از:

برکه، صخره، قفس های شیشه ای، قفس های فلزی و فضاهای سرسبز.

نزدیک به ۴ برکه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد که زیستگاه پرندگانی از قبیل فلامینگو، پلیکان، قو و اردک می باشد. این پرندگان برای بقا نیازمند زندگی در مجاورت آب هستند.

بخش صخره ها برای زندگی پرندگانی که در مناطق صخره ای و سنگلاخی زندگی می کنند در نظر گرفته شده است. این پرندگان تمایل دارند که جایی با ارتفاع از سطح زمین قرار بگیرند. از انواع این پرندگان می توان به موارد زیر اشاره نمود: بلدرچین ها، کبک ها و تیهوها.

بلدرچین ها، کبک ها و تیهوها

بخش قفس های شیشه ای متعلق به پرندگانی است که آب و هوایی همچون گلخانه را برای زندگی تاب می آورند و آب و هوای شهر اصفهان مساعد آنها نیست. در این بخش شرایط مطلوب را با دستگاه های تهویه درون قفس شیشه ای ایجاد می کنند. این پرندگان به تغییر شرایط حساسند و به همین دلیل امکان خروج از این محیط را ندارند. از جمله پرندگان این بخش می توان به طوطی ها، مرغ عشق ها و توکان ها اشاره کرد.

طوطی ها، مرغ عشق ها، توکان ها

ببخش قفس های فلزی مربوط به پرندگانی است که در صورت آزاد بودن امکان آسیب رساندن به دیگر موجودات توسط آنها وجود دارد. از جمله این پرندگان می توان به عقاب، شاهین و جغد اشاره کرد. این قفس ها محیطی مناسب برای زیست این گونه پرندگان پدید آورده استخش قفس های فلزی مربوط به پرندگانی است که در صورت آزاد بودن امکان آسیب رساندن به دیگر موجودات توسط آنها وجود دارد. از جمله این پرندگان می توان به عقاب، شاهین و جغد اشاره کرد. این قفس ها محیطی مناسب برای زیست این گونه پرندگان پدید آورده است. این قفس ها معمولاً در ابعاد بزرگی ساخته می شوند که این دسته از پرندگان بتوانند در آن پرواز کنند.

در فضای سبز باغ، پرندگانی همچون طاووس و قرقاول که در فضاهایی جنگل گونه زندگی می کنند نگهداری می شوند. به این ترتیب می توانند آزادانه در این محیط حرکت کنند. تماشای این بخش از باغ پرندگان یکی از جذاب ترین بخش های آن بشمار می آید.

باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

در باغ پرندگان یک سری بخش های تخصصی نیز وجود دارند، که آنچه مربوط به محیط زندگی و زیبایی و سلامت این پرندگان است، ماحصل تلاش این بخش ها می باشد. کارکنان باغ پرندگان با داشتن تحصیلات و دانش روز دنیا، تمام تلاش خود را برای حفظ و تکثیر این پرندگان نادر بکار می گیرند.

در این بخش ها سعی بر این است که فعالیت های ویژه ای در راستای تحقیق و پژوهش بر روی پرندگان صورت گیرد، از این رو است که باغ پرندگان نه تنها محیطی تفریحی، بلکه محیطی علمی- پژوهشی نیز محسوب می شود.

اگر شما در دسته افرادی هستید که به شناخت پرندگان تمایل دارید می توانید از بخش های تخصصی باغ پرندگان اصفهان نیز دیدن کنید. از جمله واحد های بخش تخصصی باغ پرندگان عبارتند از:

  • بخش تغذیه: این بخش وظیفه تأمین غذاهای مختلف برای انواع پرندگان را بر عهده دارد. این غذاها متناسب با نیاز آنها و بر حسب جداول نیاز غذایی NRC تأمین می گردد.
  • بخش تکثیر: این بخش مسئولیت ایجاد شرایط مطلوب برای تخم گذاری پرندگان و ازدیاد نسل آن ها را بر عهده دارد. پس از تخم گذاری نیز مراقبت از جوجه ها را انجام می دهند.
  • بخش کلینیک و بهداشت: در این بخش علاوه بر تأمین مسائل بهداشتی و درمانی پرندگان، واکسنی نیز برای غلبه بر بیماری نیوکاسل که در میان پرندگان شایع است به صورت ماهانه به آن ها تزریق می شود.
  • بخش قرنطینه: در این بخش تمامی پرندگانی که تازه به باغ پرندگان آورده می شوند و یا اهدا شده اند جهت جلوگیری از شیوع بیماری های مختلف، به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری می شوند. پس از آن در صورت سالم بودن به بقیه پرندگان باغ اضافه می شوند.
  • بخش تاکسیدرمی: در این بخش فعالیت هایی برای حفظ پیکر جانوران صورت می گیرد.

 

امکانات باغ پرندگان اصفهان چیست؟

در این باغ تفریحی بسیار زیبا به منظور رفاه بیشتر گردشگران، امکانات گوناگونی همچون رستوران، نمازخانه، کافی شاپ و غیره فراهم شده است.

علاوه بر باغ پرندگان که از جمله جاذبه های تفریحی اصفهان و پارک جنگلی ناژوان به شمار می رود، در این پارک می توان به بخش های دیگری همچون باغ خزندگان، دلفیناریوم، مسیر ویژه دوچرخه ‌سواری و پیاده‌روی، قایقرانی، تله سیژ، آکواریوم و باغ موزه پروانه ها اشاره نمود که بازدید از هر کدام از این بخش ها به نوبه خود می تواند لذت بخش و دل انگیز باشد.

باغ پرندگان اصفهان
باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان کجاست؟

این باغ در پارک ناژوان اصفهان واقع شده است. برای رسیدن به این پارک باید از پل وحید به سمت سه راه سیمین مسیرتان را ادامه بدهید.

آدرس دقیق: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

باغ پرندگان در تمام ایام هفته فعال بوده و میزبان گردشگران می باشد. ساعات کار این مجموعه در نیمه اول سال از ساعت ۹ الی ۱۹ بوده و در نیمه دوم سال از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ میزبان علاقمندان است.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت است.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز و برای پاسخگویی به سوالات راجع به سفر با قطارهای فدک می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x