تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لشکرآباد | آشنایی با راسته خوشمزه فلافل فروش‌‌ها در این محله

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

لشکرآباد | آشنایی با راسته خوشمزه فلافل فروش‌‌ها در این محله

شاید تاکنون بارها نام محله لشکرآباد اهواز را شنیده باشید. یکی از مشهورترین و البته پرطرفدارترین محلات شهر اهواز بدون شک و با اختلاف، محله لشکرآباد است. نام قدیمی این محله رُفَیش بوده است. لشکرآباد جزو قدیمی‌ترین محله‌های استان خوزستان بوده که در ساحل غربی رود کارون واقع شده است. دانشگاه شهید چمران نیز در محله لشکرآباد قرار دارد.

جالب است بدانید بیشتر ساکنین این محله، اعراب هستند و تقریبا تمامی آن‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند. اگر قصد دارید به یکی از محله‌های شهر اهواز بروید و با بافت سنتی و عرب‌نشین آن آشنا شوید، لشکرآباد یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. لشکرآباد اهواز پر از مغازه‌های فلافل فروشی، قهوه فروشی و سایر غذاهای سنتی جنوبی است و شما می‌توانید با حضور در این محله دلی از عزا در بیاورید. البته از شیرینی‌هایی که در این محله به فروش می‌رسد هم به سادگی نمی‌توان گذشت.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

فلافل‌های جنوب

به احتمال فراوان اسم فلافل‌های جنوب به گوش همه خورده است و همه می‌دانیم، فلافل‌هایی که در مناطق جنوبی کشور وجود دارد، بسیار لذیذتر و خوش‌‌طعم‌تر از دیگر شهرهای کشورمان است و شهرهای جنوب کشور و بویژه آبادان و اهواز، مبدأ این غذای لذیذ و ساده هستند. در واقع فروش فلافل به یکی از پردرآمدترین مشاغل مردم جنوب کشور، به خصوص استان خوزستان تبدیل شده است. امکان ندارد فردی به استان خوزستان سفر کند و از خوردن فلافل‌های خوشمزه این استان بگذرد.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

شما می‌توانید در شهرهایی مثل اهواز، آبادان، شوش و سایر شهرهای جنوب کشور بهترین فلافل‌ها را نوش جان کنید. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توانید به این فلافلی‌ها بروید و از انواع سس تند به همراه فلافل استفاده کنید. جالب است بدانید که فلافل در اصل یک غذای لبنانی بوده و به زبان عربی به معنای فلفل‌ها است. به همین علت طعم تندی در فلافل وجود دارد و معمولا همراه با سس‌های تند صرف می‌شود. شاید بارها دیده باشید که اسم برخی از فلافلی‌هایی شهرهای مختلف کشور مثل تهران، کرج و… فلافل جنوب، فلافل آبادان و یا فلافل اهواز ‌باشد. دلیل این نام‌گذاری توسط فلافلی‌های تهران، کرج و دیگر شهرهای کشور هم استفاده از چاشنی‌هایی است که اهوازی‌ها در فلافل‌های خود استفاده می‌کنند.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

محله خوشمزه لشکرآباد اهواز

در خیابان انوشه لشکرآباد اهواز و در هر دو سمت خیابان دکه‌هایی وجود دارد که درون آن‌ها جوانان پرشور اهوازی با شوق و ذوق فراوان به مشتریان خود سرویس می‌دهند. طعم فلافل‌هایی که در این منطقه وجود دارد، انگار با تمامی ایران متفاوت است. مشتریان هم برای سفارش دادن لحظه‌شماری می‌کنند.
مردم جنوب کشور، به خصوص استان خوزستان همواره خونگرمی و میهمان‌نوازی خود را ثابت کرده‌اند. وارد این استان که شوید، مطمئنا متوجه این موضوع خواهید شد. شما به هر مکانی در شهر اهواز بروید، بهترین برخورد ممکن را با شما خواهند داشت. البته غیر از این هم از مردم استان خوزستان انتظار نمی‌رود. سفر به شهر اهواز و بازدید از محله لشکرآباد بسیار لذت‌بخش و شیرین خواهد بود. علاوه بر وجود فلافلی‌های مختلفی که در این محله وجود دارد، شما می‌توانید با حضور در لشکرآباد از فضای دلنشین این محله، موسیقی جنوبی و حال و هوای خوش آن نیز نهایت لذت را ببرید. اگر به شهر اهواز سفر کرده‌اید و به محله لشکرآباد سر نزده‌اید، در سفر بعدی خود حتما یک شب را در این محله بزرگ و زیبا سپری کنید.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

ویژگی‌های خاص فلافل‌های لشکرآباد

همانطور که گفتیم طعم فلافل‌های اهواز و خصوصا لشکرآباد اهواز فوق‌العاده است. اما چه چیزی فلافل‌های این محله را نسبت به مناطق دیگر استان خوزستان و سایر شهرهای کشور متمایز می‌کند.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

ن از باکیفیت‌ترین نخودهای استان خوزستان استفاده می‌کنند.
• فلافل‌های لشکرآباد تماما سلف سرویس بوده و مشتریان می‌توانند به هر اندازه‌ای که می‌خواهند نان خود را پر کنند.
• از تازه‌ترین کاهوها، ترشی‌ها، سس‌ها و سایر مخلفات در فلافل‌های لشکرآباد استفاده می‌شود.
• رفتار فلافل‌فروش‌های این محله بسیار گرم و صمیمی است.
• قیمت فلافل‌های لشکرآباد اهواز بسیار مناسب است.
• ارائه خدمات در فلافل‌فروشی‌های این محله بسیار سریع است و شما برای دریافت سفارش خود مدت زیادی منتظر نخواهید ماند.
ضمنا در برخی از فلافلی‌های کشور برای تهیه فلافل به غیر از نخود از سیب ‌زمینی استفاده می‌شود. این کار بدون تردید، نوعی نوع کلاه‌برداری است. اما به شما اطمینان می‌دهیم که در لشکرآباد چنین مواردی را مشاهده نخواهید کرد.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

شکم‌گردی در لشکرآباد

لشکرآباد اهواز پر شده از خوردنی‌های لذیذ و دلهره‌آور که گذشتن از آن‌ها بسیار دشوار است. اگر بخواهیم بگوییم که خوشمزه‌ترین محله اهواز لشکرآباد است، بی‌راه نگفته‌ایم. فرض کنید به محله‌ای وارد می‌شوید که پر از خوراکی‌ها، غذاها و قهوه‌های خوشمزه است. همه افرادی که به لشکرآباد اهواز می‌آیند، بیشتر از هر چیزی به فکر شکم‌گردی هستند. به همین علت، در این بخش از مطلب چند مورد از خوراکی‌های دیگری که در این محله پیدا خواهید کرد را به شما معرفی خواهیم کرد.
باقلوا
اگر قصد دارید به لشکر آباد بروید، نباید لذت خوردن باقلواهای این محله را از دست بدهید. باقلواهای لشکرآباد بسیار پرطرفدار هستند و طعم بسیار لذیذی دارند.
قهوه: قهوه‌های لشکرآباد اهواز هم مشهور هستند. جالب است بدانید که این قهوه‌ها توسط افرادی به فروش می‌رسند که در حال گیتار زدن و خواندن ترانه‌های اسپانیولی هستند که این شرایط لذت دوچندانی به نوشیدن قهوه می‌دهد.
لبو: لبوی داغ و لذیذ هم جزو جذاب‌ترین خوراکی‌هایی است که در شهر اهواز و محله لشکرآباد به فروش می‌رسد. بازار لبوفروشان این محله بسیار داغ است و معمولا مردم پس از صرف غذا، لبو می‌خورند.

کباب اهوازی: کباب‌های اهوازی هم در جنوب کشور بسیار مشهور و پرطرفدار است. اگر در لشکرآباد فلافل میل کرده‌اید و قصد دارید غذای دیگری را هم امتحان کنید، می‌توانید به کبابی‌های این محله سری بزنید.

سخن پایانی

در این مطلب محله ویژگی‌های لشکرآباد اهواز را بیان کردیم. اگر قصد شکم‌گردی در اهواز را دارید، قطعا این محله بهشت شما خواهد بود. جاذبه‌های لشکرآباد تنها به فلافل محدود نمی‌شود. شما می‌توانید با حضور در این محله لذت خوردن باقلوا، کباب‌ اهوازی، قهوه و انواع خوراکی‌های سنتی جنوبی را تجربه کنید.

لشکرآباد اهواز
لشکرآباد اهواز

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک تهران اهواز رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x