تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

عجیب ترین قطارهای دنیا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در دنیا مسیرهای متفاوتی برای قطارها در نظر گرفته شده که افراد را به حیرت وا می‌دارد. گاهی مسیرهای رعب انگیز باعث متفاوت بودن  قطار می‌شود و گاهی فضای درونی قطارها شگفتی می‌آفریند. گذر قطار از میان ساختمان و کوچه های باریک امری عجیب  ونادر است که تنها به یک خط ریلی محدود می‎شود. مسیرهای ریلی برخی اوقات از روی تفکر و به دلیل جذب گردشگر به شکلی متفاوت ساخته می‌شوند تا علاوه بر درآمدزایی باعث معرفی آن کشور به جهان شوند و برخی مواقع بافت شهری موجب پدید آمدن قطارهایی شگفت انگیز شده است.

عجیب ترین ها همیشه برای افراد جالب و مهیج است تا جایی که برخی افراد تمایل به استفاده از این وسایل کمیاب پیدا می‌کنند. این قطارها با وجود منحصر به فردبودن همچنان از امنیت بالایی برخوردار هستند. عجیب ترین قطارهای دنیا چه ویژگی هایی دارند؟

  • قطارهای عجیب دنیا در کجا واقع شده اند؟
  • مسیرهای ریلی بر چه اساسی پدید آمده اند؟
  • رزرو بلیت قطار
  • چه نکاتی در بلیط قطار درج شده است؟

قطارهای عجیب دنیا در کجا واقع شده اند؟

  • هند: قطارهای هند به دلیل جمعیت بالای این کشور جز مهیج ترین وسایل نقلیه ریلی به حساب می‌آیند. در این کشور افرادی که قدرت پرداخت بلیط قطار را ندارند به ارتفاعی 3متری رفته و تا انتهای سفر روی سقف قطار بدون هیچ حفاظی می‌نشینند.
قطار عجیب هند
قطار عجیب هند
  • چین: قطار منحصر به فرد شهر چونگ کینگ به دلیل تراکم بالای ساختمان های این شهر از میان یک آسمان خراش عبور می‌کند. بیشتر فضای این شهر از کوه و تپه پوشیده شده است از این رو مهندسان چینی به جای تخریب ساختمان 19طبقه که در تنها مسیر ممکن خط ریلی قرار داشت، راهی از میان این مجتمع برای عبور قطار پدید آوردند
قطارهای عجیب دنیا در کجا واقع شده اند
قطارهای عجیب دنیا در کجا واقع شده اند
  • ویتنام: در شهری هانوی این کشور همه استانداردها و قوانین خطوط ریلی زیرپا گذاشته شده است. طبق قانون مسیر عبور قطار به گونه ای علامت گذاری می‌شود که هنگام عبور قطار به افراد هشدار داده شود؛ اما قطار خاص این شهر از خیابانی شلوغ که محل رفت و آمد مردم است می‌گذرد. فروشگاه های اطراف ریل هنگام عبورقطار بسته شده سپس بعد از ردشدن قطار باز می‌شوند. اگرچه این مسیر رفت و آمد مردم را با مشکل مواجه ساخته است اما تاکنون گزارش ناگواری از آن اعلام نشده است.
  • نیوزلند: این مسیر ریلی یکی از حیرت انگیز و خطرناک ترین خطوط ریلی است؛ زیرا خط ریلی شهر گیزبون یکی از باندهای فردوگاه را قطع می‌کند. این مسیر ریلی درست از روی باند فرودگاه می‌گذرد. در ایالت تاسمانی نیز خط ریلی گذرا از باند فرودگاه وجود دارد اما قطار عبوری از روی باند آن فقط بین ساعت های 6:30 تا 8:30 صبح اجازه فعالیت دارد.
  • کالیفرنیا: قطار شهر آبرن بر شکاف های عمیق و بالای پلی چوبی احداث گردیده است. هنگامی که مهندسان قصد داشتند این مسیر را راه اندازی کنند افراد به عنوان هشتمین عجایب دنیا از آن نام می‌بردند. کوه های صعب العبور، دشت های ماسه ای و دره های بسیار عمیق کار را برای طراحان این مسیر ریلی دشوار ساخته بود.
راه های ناهموار، باند فرودگاه، مسیر تردد مردم و ساختمان های بلند موجب پدید آمدن عجیب ترین خطوط ریلی شده که تعجب همگان را برانگیخته است.
قطار عجیب ویتنام
قطار عجیب ویتنام

مسیرهای ریلی بر چه اساسی پدید آمده اند؟

سفر باقطار یکی از پرطرفدارترین سامانه های حمل و نقل است که به دلیل بهره مهندی از امکانات رفاهی، محبوبیت زیادی نزد مسافران دارد. ترابری ریلی به طبیعت آسیب نمی‌رساند و در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. ریل ها به گونه ای بنا شده اند که چرخ های قطار کمترین اصطکاک را با آن پیدا می‌کنند از این رو استفاده از انرژی به حداقل خود می‌رسد. قطارها نسبت به مسیرهای جاده ای بار و  مسافر بیشتری را در زمانی مشخص جابجا می‌کنند که کاهش تخریب زمین برای جاده سازی را به همراه دارد.

مسیرهای ریلی بر چه اساس پدید آمده اند؟
مسیرهای ریلی بر چه اساس پدید آمده اند؟

رزرو بلیت قطار

خرید بلیت قطار به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. دریافت فیزیکی بلیت قطار به دلیل وقت گیر بودن و صرف هزینه بیشتر، در دنیای مدرن امروز امری بیهوده به شمار می‌آید؛ زیرا افراد می‌توانند بدون مراجعه به مرکزی خاص، تنها با وصل شدن به اینترنت و ثبت اسامی مسافران، بلیط خود را خریداری نمایند. در سال های اخیر وب سایت های معتبری جهت دریافت بلیط مسیر ریلی پدید آمده اند که کار با آن ها برای همه افراد سهل و امکان پذیر است.

 برای خرید بلیت قطار کافی است کاربر با گوشی همراه یا کامپیوتر خود به اینترنت متصل شده، به سایت فروش بلیت قطار مراجعه کرده و با تکمیل نمودن مبدا، مقصد و تاریخ حرکت به رزرو بلیط خود بپردازد. نکته حائز اهمیت هنگام خرید بلیت قطار ذکر دقیق مشخصات فردی مسافران است زیرا در صورت صحیح نبودن اطلاعات، مسافر بدون بلیط تلقی می‌شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی رزرو بلیت قطار به آسانی انجام می‌گیرد. برای خرید بلیت کافی است اطلاعات شخصی افراد را وارد کرده و پس از پرداخت مبلغ از بلیت ها پرینت گرفت.

چه نکاتی در بلیت قطار درج شده است؟

هنگامی که فردی تصمیم به خرید بلیت قطار می‌گیرد اطمینان دارد که قرار است با امن ترین وسیله نقلیه سفر کند. بلیت قطار در تمامی طول سال به جز ایام تعطیل از نرخ واحدی برخوردار است. تا سال 1390 تنها شرکت ارائه کننده بلیت قطار رجا بوده است اما با روی کارآمدن قطار پنج ستاره فدک به تعداد عرضه کنندکان بلیط اضافه شد و واگن های قرار از امکانات بیشتری بهره مند شدند. در بلیط قطار نام، نام خانوادگی، مبدا، مقصد، نوع قطار، شرکت صادرکننده بلیط و مبلغ درج شده است. اگر این اطلاعات به صورت صحیح ثبت نشود امکان تغییر آن وجود ندارد. مسافران سفرهای ریلی لازم است پیش از حرکت از بلیط خود پرینت گرفته باشند. در صورت مفقود شدن بلیط تنها یک بار می‎‌توان المثنی آن را درخواست کرد.

 

قطار یکی از امن ترین وسایل حمل و نقل زمینی است که گاهی به دلیل بافت یک شهر، در مسیری عجیب قرار می‌گیرد. قطارها در مسیرهای پرپیچ و خم و دشت های خشک قابل جابجایی هستند. از عجیب ترین خطوط ریلی، قطار گذرا از آسمان خراش چین و ترن عبوری از باند فرودگاه کالیفرنیا هستند که مورد حیرت افراد واقع شده اند. مسیرهای ریلی به منظور کاهش مصرف انرژی و جابجایی چندبرابر مسافران پدید آمده اند. خرید بلیت قطار امروزه باتوجه به اینترنتی شدن امور، کاری راحت و بدون صرف وقت به شمار می‌رود که با یک گوشی یا کامپیوتر امکان پذیر است. در سال های اخیر با پدیدآمدن قطارهای پیشرفته ای همچون قطار فدک صنعت ریلی تحولی عظیم پیدا کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x