تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

گندم بریان | هر آنچه که باید در مورد گرم‌ترین نقطه جهان بدانید

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

شهر کرمان از مناطق تماشایی بسیار زیادی برخوردار است. یکی از مناطق که بسیار پربازدید هم می‌باشد، گندم بریان است. دشت گندم بریان، یک منطقه وسیع و جالب است که با تماشای آن می‌توانید نوعی دیگر از زیبایی‌های طبیعت را احساس کنید. این دشت با وجود گرمای بسیار زیاد، سالانه میزبان عده زیادی از توریست‌های خارجی و داخلی می‌باشد. اگر قصد دارید به دشت گندم بریان سر بزنید، بایستی از جاده شهداد به سمت نهبندان این کار را انجام دهید.

افراد بسیار زیادی هستند که با وجود سفر به استان کرمان و بازدید بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری این شهر، هنوز از گندم بریان دیدن نکردند. باید اشاره کنیم که این دشت، فضای بسیار جذاب و فضای فوق‌العاده دلنشینی دارد و دقت داشته باشید که فصول بهار و زمستان بهترین ایام سال برای رفتن به دشت گندم بریان می‌باشد.

گندم بریان

دشت گندم بریان، در مجاورت بیابانی در کناره کویر لوت استان کرمان قرار دارد. مساحت این دشت بزرگ چیزی حدود ۴۸۰ کیلومتر مربع تخمین‌زده شده است. دشت گندم بریان، در قسمت شرقی رودخانه شور واقع شده است و با مرکز استان کرمان چیزی حدود ۸۳ کیلومتر فاصله دارد. با توجه به آخرین اخبار، ناسا با تحقیق و بررسی‌های فراوان، دشت گندم بریان را به عنوان یکی از گرم‌ترین نقاط جهان معرفی کرده است. البته برخی از خبرگزاری‌ها این دشت را گرم‌ترین نقطه کره زمین شناخته‌اند.

به غیر از این مورد، مشاهدات و بررسی‌های محلی در این دشت نشان‌دهنده این است که به علت شدت گرمی هوا، باکتری‌ها هم توانایی رشد در این منطقه را ندارند. در واقع این قسمت از کره خاکی، به طور کل از حیات خالی می‌باشد. بویژه در فصل تابستان که دمای هوا در این منطقه به بیش از ۷۱ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد، در واقع حضور مداوم در این دشت امکان‌پذیر نیست.

مردم و همچنین مسئولان محلی طی مصاحبه‌ای عنوان کرده‌اند که در بعضی از ایام سال، دمای این نقطه به بیش از ۹۰ درجعه سانتی‌گراد هم می‌رسد. این میزان بسیار بالا بوده و تصور ماندن در چنین هوایی هم غیرممکن است. البته بسیاری از کارشناسان عنوان کرده‌اند، هنوز هم دقیقا نمی‌توان گفت که گرم‌ترین دما در این دشت به چه میزان بوده است.

گندم بریان
گندم بریان

دلیل نام‌گذاری گندم بریان

شاید نام گندم بریان‌، برای شما جالب توجه باشد. با توجه به بعضی از روایات مختلف، این دشت به این علت که در مجاورت جاده ابریشم واقع شده است، کاروان‌های بسیار زیادی از آن‌جا گذر کرده‌اند و در تابستان هوای گرم این منطقه را به چشم دیده بودند. بسیاری از آن‌ها در خاطرات خود می‌گویند که گندم‌های کشاورزان بر اثر دمای بسیار گرم هوا می‌سوخته است و از این رو، این دشت نام گندم بریان را گرفته است.

مناطق نزدیک به گندم بریان

درست در فاصله ۵۰ کیلومتر مانده به گندم بریان و در بین دو منطقه گرم جیرفت ییلاق و بم، منطقه‌ای به نام ده بکردی واقع شده است. ده بکردی را می‌توان به عنوان مهم‌ترین و مشهورترین ییلاق استان کرمان و حتی جنوب شرقی کشور معرفی کرد. ده بکردی در دامنه کوه‌های شیر و بارز قرار دارد. ییلاق ده بکردی در یک دره بسیار خوش آب و هوا و سرسبز واقع شده است. این دره پر از درختان صنوبر، گردو و بادام است. سالانه افراد بسیار زیادی از شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهای خارجی دیگر برای بازدید از این دشت زیبا، به کرمان سفر می‌کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد گندم بریان

وقتی به منطقه بسیار جذاب شهداد وارد شوید، در قلب این بیابان وسیع، چشم شما به آثار و سازه‌های مختلف سنگی و خاکی خواهد افتاد. این سازه‌ها شکل بسیار عجیبی دارند و کل دشت گندم بریان استان کرمان را فرا گرفته است. با ورود به منطقه شهداد یک تجربه فوق‌العاده را سپری خواهید کرد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این منطقه گندم بریان، پربازدیدترین بخش این دشت زیبا می‌باشد.

گندم بریان
گندم بریان

مکان مناسب برای تفریح در زمستان

دشت گندم بریان، در فصول پاییز و زمستان به بهترین مقصد استان کرمان برای گردشگری تبدیل خواهد شد. علاقمندان و بازدیدکنندگان هم می‌توانند با سفر در این ایام سال، خاطره خوشی را در این دشت برای خود به ثبت برسانند. دشت گندم بریان با توجه به وجود سنگ‌ها، آتشفشان و همچنین گزاده‌های تیره بازالتی و اختلاف دمای فوق‌العاده زیاد، به عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین تبدیل است.

گندم بریان
گندم بریان

علاقه توریست‌ها به گندم بریان

دشت گندم بریان از اسرار بسیار زیادی برخوردار است. همین موضوع است که توریست‌های داخلی و خارجی را برای بازدید از این منطقه جذب می‌کند. تصور اینکه یک شب تا صبح را در دشتی مانند دشت گندم بریان، بگذارنیم هم بسیار شیرین و دلچسب است. این دشت یکی از بهترین مناطق برای عکس‌برداری است، پس توصیه می‌کنیم در صورت حضور در این دشت، دوربین هم همراه خود داشته باشید.

نمک‌های تخم‌مرغی

از سایر جاذبه‌های دیدنی شهر کرمان که در حوالی گندم بریان واقع شده است، می‌توان به نمک‌های تخم‌مرغی اشاره داشت. البته به غیر از این نمک‌ها باکتری‌های عمق کویر، رود دائمی، بوته‌های گز یا همان گلدان‌های کویری، گدار باروت و سایر موارد از این دست اشاره کرد. در کل این دشت پر از زیبایی و جذابیت است و می‌تواند ساعت‌ها شما را محو و مجذوب کند.

سخن پایانی

تماشای جذابیت‌های شهرهای مختلف ایران به خصوص شهر کرمان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. با وجود مزایایی که دشت گندم بریان استان کرمان در اختیار دارد، به نظر می‌آید که بازدید از این مجموعه ادامه‌دار باشد. پیشنهاد می‌کنیم یک روز از سفر خود به استان کرمان را به تماشای این مکان اختصاص دهید.

گندم بریان
گندم بریان

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x