تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

روستای ماسوله (Masuleh) کجاست؟ دیدنی‌ها و تصاویر این روستا

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

روستای ماسوله واقع در استان گیلان یکی از بهترین مناطق تاریخی این استان و مشهورترین شهر پلکانی کشورمان می‌باشد. این روستا طبیعت بسیار زیبایی دارد و می‌تواند هر فردی را مجذوب خود کند. تجربه حضور در ماسوله هیچوقت خسته‌کننده نخواهد شد، در واقع هر چند بار که به این روستا سفر کنید، همه چیز برای شما تماشایی خواهد بود.

با توجه به جذابیت‌‌های بسیار زیادی که این منطقه دارد، هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید از این روستا اقدام می‌کنند. از نکات مثبت در مورد ماسوله می‌توان به هوای بسیار عالی این روستا در هر ۴ فصل سال اشاره کرد. روستای ماسوله جذابیت‌های بسیار زیادی دارد که مطمئنا تماشای همه آن‌ها در یک روز امکان‌پذیر نیست.

روستای ماسوله

روستای زیبای ماسوله که این روزها همه آن را با نام شهر ماسوله می‌شناسند، از بهترین جاذبه‌های طبیعی شمال کشور و استان گیلان است. جالب است بدانید که توریست‌های خارجی زیادی سالیانه برای تماشای طبیعت بکر این روستا به ایران سفر می‌کنند. البته کشور ما روستاهای پلکانی دیگری هم دارد که مشهورترین آن روستای سر آقا سید می‌باشد که در چهار محال بختیاری قرار دارد.

روستای ماسوله در حدود ۶۵ کیلومتری غرب رشت قرار دارد. با توجه به منابع تاریخی به این نتیجه می‌رسیم که قدمت این منطقه به بیش از ۱۰۰۰ سال می‌رسد. این منطقه را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و تماشایی‌ترین چشم‌اندازهای کشورمان نام‌گذاری کرد. اگر تاکنون به این روستا سفر نکرده‌اید، این تجربه را از دست ندهید.

روستا یا شهر ماسوله در دامنه جنگل‌های البرز و در ارتفاعی نزدیک به ۱۰۵۰ متر از سطح دریا قرار دارد. یکی از موارد منحصر به فرد این روستا، اختلاف ارتفاه بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه آن می‌باشد. با توجه به اینکه روستای ماسوله پلکانی است، میان بالاترین و پایین‌ترین نقطه آن چیزی حدود ۱۲۰ متر اختلاف ارتفاع وجود دارد و این موضوع در نوع خود بسیار جالب است.

دیدنی های ماسوله
دیدنی های ماسوله

خانه‌های منحصر به فرد ماسوله

شاید اولین چیزی که با حضور در ماسوله توجه همه را به خود جلب کند، خانه‌های این روستا است. در واقع شاخص‌ترین خصوصیت ماسوله که این روزها به شهرت بین‌المللی نیز رسیده است، معماری خانه‌های این روستای زیبا می‌باشد. در شهر ماسوله شمال پشت‌بام هر یک از خانه‌ها در واقع حیاط خانه همسایه می‌باشد. همین خصوصیت باعث شده عکاسانی که در این روستا حضور پیدا می‌کنند، سوژه‌های زیادی برای ثبت تصاویر داشته باشند.

به غیر از پلکانی بودن ماسوله، خود خانه‌هایی که در این روستا واقع شده‌اند هم نوعی جاذبه تاریخی محسوب می‌شوند. مردمانی که در این منطقه حضور دارند، خانه‌های خود را به بهترین شکل و با استفاده از گلدان‌های رنگی و دیگر موارد تزئینی، زیبا کرده‌اند. برخی از این مردم هم از مسافران دعوت می‌کنند که برای بازدید با خانه‌ آن‌ها بیایند.

دیدنی های ماسوله
دیدنی های ماسوله

طبیعت بکر روستای ماسوله

جاذبه‌های ماسوله تنها به آثار تاریخی و معماری آن منتهی نمی‌شوند. در این منطقه بکر شما می‌توانید در کنار آبشارها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌های بلند حاضر شوید و یک تجربه فوق‌العاده را سپری کنید. برای تماشای اکثر مواردی که گفته شد، می‌توانید به پارک جنگلی روستای ماسوله بروید. آبشار ماسوله، تریشوم، کوشم و لارچشمه از جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند که بازدید آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر به کوهنوری علاقه داشته باشید نیز می‌توانید به کوهستان‌های بلند واقع در این منطقه بروید. یکی از کوه‌های مرتفع، قله شاه معلم نام دارد که سپری کردن یک شب تا صبح در آن تجربه فوق‌العاده‌ای خواهد بود. با توجه به وجود چشمه‌های متعدد و رودخانه‌های زیبا در این منطقه، به این نتیجه می‌رسیم که تماشای طبیعت ماسوله کار یکی دو روز نیست.

دیدنی های ماسوله
دیدنی های ماسوله

بازار سنتی ماسوله

گشت و گذاری که با خرید همراه نباشد، آنطور که باید و شاید لذت‌بخش نخواهد بود. پس پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر به ماسوله، حتما به بازار سنتی این روستا زیبا نیز سر بزنید. از این بازار به عنوان قلب تپنده روستای ماسوله یاد می‌شود. بازار سنتی ماسوله ۴ قسمت جداگانه دارد و مغازه‌هایی که در این روستا وجود دارند، به دلیل وجود این بازار فعالیت خود را شروع کرده‌اند. بازار سنتی ماسوله ۲ طبقه دارد و مغازه‌های آن در سطوح پایین و بالا شکل گرفته‌اند. شما می‌توانید انواع و اقسام سوغاتی‌های مختلف را در این بازار تهیه کرده و برای عزیزان خود ببرید.

دیدنی های ماسوله
دیدنی های ماسوله

سوغات ماسوله

خرید سوغات از بازار ماسوله، می‌تواند یکی از شیرین‌ترین لحظات سفر شما باشد. مغازه‌هایی که در بازار سنتی شهر ماسوله قرار دارند، پر از وسایل برای خرید سوغاتی‌های مختلف هستند که یک مورد از آن‌ها کاسه‌های سفالی و دیزی‌خوری است. بعلاوه شما می‌توانید با خرید ظرف‌های مسی، دل دوستان و عزیزان خود را شاد کنید.

خرید خوراکی‌های لذیذ نیز می‌تواند گزینه خوبی برای تهیه سوغاتی باشد. از بهترین خوراکی‌های وجود در بازار ماسوله می‌توان به آلوچه‌های مختلف، لواشک، ترشی‌های گوناگون، گلپر، شیرینی محلی زیتون پرورده و کلوچه‌های محلی اشاره کرد.

دیدنی های ماسوله
دیدنی های ماسوله

اما اگر تصمیم دارید در خرید سوغاتی برای دوستان خود متفاوت باشید، می‌توانید با تهیه گلیم، ابزارهای فلزی مختلف، عروسک‌های دست‌ساز، چموش، لباس‌های محلی گیلانی و … در این زمینه موفق باشید. خرید سوغاتی برای کودکان را هم می‌توانید در بازار سنتی ماسوله انجام دهید. از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توان برای کودکان گرفت می‌توان از عروسک‌های کاموایی، لباس‌های سنتی کودکانه و سایر موارد از این دست یاد کرد. قیمت اجناس در این بازار مناسب است و لازم نیست که پول زیادی را برای خرید اجناس مورد نیاز خود پرداخت کنید.

جمع‌بندی

روستای ماسوله قابلیت این را دارد که شما را چند مرتبه در سال به سمت خود بکشد. تماشای طبیعت کم‌نظیر این روستا بسیار شیرین و لذت‌بخش است. این منطقه پر شده از رودخانه‌های زیبا، جنگل‌های سبز، کوهستان‌های مرتفع و سایر جاذبه‌های زیبای طبیعی. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌کنیم در سفر آینده خود به شمال کشور و استان گیلان، حتما سری به روستای تاریخی و زیبای ماسوله بزنید.

دیدنی های ماسوله
دیدنی های ماسوله

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x