تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

شهر صنعتی اراک | آشنایی بیشتر با این شهر نام آشنای صنعتی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

یکی از استان‌هایی که شهرک‌های صنعتی بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشورمان نیز به حساب می‌آید، استان مرکزی است. این استان که مرکز آن هم شهر صنعتی اراک است، بالغ بر ۳۷ شهرک صنعتی دارد که این شهرک‌ها هر کدام دارای مشخصات ویژه‌ای هستند.

استان مرکزی در زمان سلطنت قاجار برای اولین مرتبه در زمینه صنعت فعالیت خود را آغاز کرد. در آن دوره فرش‌های زیبای دستبافت از شهر اراک به کشورهای مختلف در قاره سبز، کشور آمریکا و دیگر نقاط دنیا ارسال می‌شد. این روزها هم چیزی تغییر نکرده و شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ مثل گذشته تاثیر بسیار زیادی در رشد صنعتی ایران دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این شهر صنعتی کشور، با ما همراه باشید.

شهر صنعتی اراک

شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ یکی از پردرآمدترین شهرهای ایران است. این شهر در موقعیت جغرافیایی ۵/۳۴ درجه شمالی و همچنین ۴۱/۴۹ طول شرقی قرار دارد. شهر زیبای اراک دارای جذابیت‌های گردشگری بسیار زیادی است، اما مورد اصلی که باعث شده این شهر شناخته شود، شهرک‌های صنعتی مختلفی می‌باشد که در آن قرار دارند. جالب است بدانید که هر سال افراد بسیار زیادی از شهرهای دیگر کشور برای دست و پا کردن شغل به شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ سفر می‌کنند. در واقع بسیاری از کارمندان شرکت‌های موجود در این شهر، اهل اراک نیستند و از شهرهای مختلف به این شهر آمده‌اند.

شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ از صنایع بسیار گوناگونی نظیر انرژی، مبلمان، مواد معدنی، نفت و پتروشیمی و سایر موارد از این دست برخوردار است که هر یک از این موارد دارای اهمیت ویژه خود در صنعت کشور و صادرات هستند. در بین تمامی این شرکت‌های صنعتی، شرکت‌هایی نطیر کمباین‌سازی، واگن پارس، شرکت تولید آلومینیوم آلومرول و شرکت املاح‌ معدنی ایران از بزرگ‌ترین مراکز تولیدکننده مواد و تجهیزات کشور به حساب می‌آیند.

در ضمن شرکت صنایع آذر آب نیز در شهر اراک واقع شده است. این شرکت در زمینه‌های مختلفی مانند احداث پالایشگاه‌های گاز، زیرساخت‌های صنعتی، پالایشگاه‌های نفت، سدها، نیروگاه‌های‌ برق‌ آبی، نیروگاه‌های هسته‌ای، مجتمع‌های پتروشیمی، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌های گازی، نیروگاه‌های حرارتی و همچنین تولید تجهیزات مرتبط با این شرکت‌ها فعالیت دارد و از بزرگترین شرکت‌های ایرانی در قرن اخیر بوده است.

نکته جالب اینجاست که بیشتر تولیدات صنایعی که در شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ قرار دارند، به غیر از تأمین نیازهای داخلی کشور، قسمت بسیار بزرگی از صادرات کالاهای صنعتی به کشورهای مختلف دنیا را به خود اختصاص داده است. بنابراین از این منظر نیز شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است، به این علت که سالیانه سود بسیار زیادی را از درآمدهای ارزی به کشور تزریق می‌کند.

شهر صنعتی اراک
شهر صنعتی اراک

مشخصات شهر صنعتی اراک

شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ دارای ویژگی‌های منحصربفرد زیادی است. همانطور که در ابتدای مطلب نیز عنوان شد، این شهر موفق شده موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی را برای مردم به وجود بیاورد. وجود صنایع مادر در شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ باعث شده که این شهر بسیار مورد توجه قرار گیرد. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده آلومینیوم در شهر اراک واقع شده است. از سایر مزایایی که شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ از آن برخوردار است، می‌توان به وجود بزرگ‌ترین شرکت ماشین‌سازی، بزرگ‌ترین صنایع معدنی و همچنین بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده بنزین کشور در این شهر اشاره کرد.

برخی از سایر خصوصیات شهر صنعتی اراک به شرح زیر است:

  • بزرگ‌ترین مرکز کمباین‌سازی در منطقه خاورمیانه
  • بزرگ‌ترین و بهترین تولیدکننده جرثقیل و همچنین بالابرهای هیدرولیکی در خاورمیانه
  • بهترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده لوکوموتیوسازی و واگن‌سازی در منطقه خاورمیانه
  • نخستین تولیدکننده ماشین‌آلات ساخت و ساز در خاورمیانه
شهر صنعتی اراک
شهر صنعتی اراک

چند مورد از شهرک‌های صنعتی واقع در اراک

استان مرکزی شهرک‌های صنعتی بسیار زیادی را خود دارد. هر یک از شهرستان‌های این استان حداقل از یک شهرک صنعتی برخوردار هستند و در این بین شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ با ۳ شهر شهرک، ساوه با ۳ شهرک و زرندیه نیز با ۳ شهرک بیشترین شهرک‌های صنعتی را در بین دیگر شهرستان‌های استان مرکزی دارد.

شاید تاکنون بارها نام شهرک‌های صنعتی که قرار است نام ببریم را شنیده باشید. از بهترین شهرک‌های صنعتی استان مرکزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شهرک صنعتی نوبران
  • شهرک صنعتی محلات
  • شهرک صنعتی دلیجان
  • شهرک صنعتی کمیجان
  • شهرک صنعتی خمین
  • شهرک صنعتی فرمیهن
  • شهرک صنعتی پرندک
  • شهرک صنعتی آستانه
  • شهرک صنعتی مامونیه
  • شهرک صنعتی غرق آباد
  • شهرک صنعتی شازند

زندگی در شهر صنعتی اراک

شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ دارای امکانات بسیار زیادی برای افرادی است که قصد زندگی در آن را داشته باشند. شاید این شهر از طبیعت‌ بکر برخوردار نباشد، اما زندگی در این شهر بسیار راحت است. به طور تقریبی همه افرادی که در شهرک‌های صنعتی شهر اراک کار می‌کنند، در همان مناطق نیز زندگی می‌کنند. البته وجود شرکت‌های مختلف در این شهر باعث شده که آب و هوای شهرک‌های صنعتی اراک کمی آلوده شود.

شهر صنعتی اراک
شهر صنعتی اراک

حضور بازدیدکنندگان در شهر صنعتی اراک

عده زیادی از مردم که به استان مرکزی سفر کرده‌اند و برای اقامت به دنبال مکانی مناسب هستند، به شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ می‌آیند. این شهر به طور تقریبی هر روز میزان مسافرین و همچنین خودروهای عبوری است و در حال سفر است. مردم می‌توانند در سفرهای خود ساعتی را به استراحت در پارک‌های مجهز و زیبای شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ بپردازند و یا به هتل‌های مجلل واقع در این شهر مراجعه کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب بیان شد، شهر‌ صنعتی‌ اراک‌ در استان مرکزی یکی از مهمترین شهرهای کشور از منظر صنعتی و کسب درآمدهای ارزی حاصل از صادرات است. ایجاد موقعیت‌ شغلی برای جوانان توسط شرکت‌های شهر صنعتی‌ اراک نیز یکی از بهترین ویژگی‌های این شهر است که باعث شده هر ساله تعداد زیادی از مردم جویای کار از گوشه و کنار ایران به این شهر سفر کنند.

شهر صنعتی اراک
شهر صنعتی اراک

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت احضار مهماندار از طریق سیستم داخل کوپه و نمایش اطلاعات موقعیت مکانی قطار، سرعت، فاصله تا ایستگاه مقصد و ایستگاه پایانی، اعلام وضعیت آب و هوا در نمایشگرهای داخل کوپه
  • قابلیت استفاده از اینترانت داخلی برای پخش فایل‌‎های صوتی و تصویری در دستگاه­های مختلف
  • انتخاب درجه حرارت داخلی کوپه­ها از طرف مهمانان
  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x