تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جنگل ابر شاهرود

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز با شما هستیم با معرفی جنگل ابر شاهرود

این جنگل یکی از زیباترین جنگل های هیرکانی است با گونه های متفاوت و زیاد گیاهی و جانوری که به علت نادر بودن انواع گیاهان و جانوران این جنگل یکی از زیباترین نقاط ایران و شمال شرق کشور است .

مساحت

مساحت این جنگل سی و پنج هزار هکتار است . لازم به توضیح است که شرایط این جنگل به نحوی است که اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فرا گرفته که به این نام معروف شده است .

ابرها در این جنگل آنقدر به درختان نزدیک شده اند که به نظر می رسد و یا بهتر بگوییم چشمان هر بیننده ای اینچنین تصور می کند که جنگل بر  روی ابرها سوار شده است و می توان در میان ابرها به گشت و گذار مشغول بوده و از زیبای آن لذت وافر و کافی را برد .

جنگل ابر شاهرود به اعتقاد بسیاری از بازدید کنندگان یکی از زیباترین و قشنگترین چشم اندازهای طبیعت ایران به حساب می آید و اما طرح جنگل کاری و احیا و غنی سازی جنگل های مخروبه در سال هفتاد به اجرا در آمد.

اهمیت جنگل ابر شاهرود

حالا چرا این جنگل ابر شاهرود برای دنیا اهمیت خاصی پیدا کرده است اول این که در این جنگل گیاهان دارویی کم نظیری وجود دارد که در هیچ جای دیگر به این شکل پیدا نمی شود.

و علت دوم این که این منطقه مرز میان دو اکوسیستم است یعنی منطقه نیمه بیابانی و جنگلی است .به شکلی  که هم می توان درختان سوزنی برگ و درختان پهن برگ را در کنار هم مشاهده کرد.

سومین دلیل خاص بودن جنگل ابر شاهرود این است که دومنطقه کم ارتفاع و بلند را در کنار هم قرار داده است . به شکلی که همیشه شاهد تشکیل اقیانوس ابر در این منطقه هستیم که پدیده کم نظیری در جهان به حساب می آید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x