تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

چطور با قطار از بندرعباس به تهران برسیم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

چطور با قطار از بندرعباس به تهران برسیم:

با نزدیک شدن فصل بهار و تعطیلات نوروز بسیاری از خانواده‌ها برای تعطیلات نسبتاً طولانی عید تصمیم به سفر می‌گیرند. شاید بتوان بیشترین سفر در طول ایام نوروز را بین شهر تهران و شهرهای جنوبی کشور دانست که در میان شهرهای جنوبی بندرعباس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 در این ایام بسیاری از خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند از تهران به بندرعباس بروند و از جاذبه‌های دیدنی این شهر بندری لذت ببرند و یا برعکس از بندرعباس به تهران آمده و از یک تهران خلوت و خوش آب‌وهوا کیف کنند.

مطمئن‌ترین و امن‌ترین راه سفر بین این دو شهر قطار است که ما در این مطلب می‌خواهیم علاوه بر بررسی مزایا و جذابیت‌های سفر به این دو شهر راه‌های خرید بلیت قطار از بندرعباس به تهران و برعکس از تهران به بندرعباس را بررسی کنیم.

سرفصل‌های ارائه‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • چرا قطار را برای سفر بین بندرعباس و تهران انتخاب کنیم؟

  • ایستگاه‌های قطار بین‌راهی بندرعباس و تهران

  • جاذبه‌ها و دیدنی‌های بندرعباس

  • جذابیت‌ها و ویژگی‌های تهران در ایام عید

  • شرکت‌های ریلی فروش بلیت قطار بندرعباس به تهران

 

 چرا قطار را برای سفر بین بندرعباس و تهران انتخاب کنیم؟

سفر با قطار به بندرعباس
قطار بندرعباس

 از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی بین دو شهر، مسیر بندرعباس به تهران هست که حدوداً 18 تا 20 ساعت طول می‌کشد. در نگاه اول این سفر بسیار طولانی و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد؛

اما کسانی که سفر با قطار را تجربه کرده باشند به‌خوبی می‌دانند که در سفرهای زمینی سفر، با قطار می‌تواند گزینه بسیار راحت‌تر و امن‌تری نسبت به اتوبوس و یا حتی خودروی شخصی باشد.

سفر با قطار بسیار امن است، در طول سفر نگران تصادفات جاده‌ای یا گم کردن مسیر نیستیم. در عوض می‌توانیم به‌راحتی در صندلی خود نشسته و از مناظر زیبای بیرون لذت ببریم.

از سوی دیگر دانستن این‌که 18 تا 20 ساعت در قطار هستیم باعث می‌شود که برای دل‌پذیرتر کردن سفر خود برنامه‌ریزی کنیم.

خواندن کتاب، فیلم دیدن، گوش کردن به موسیقی دلخواه، رسیدگی به کارهای عقب‌مانده با استفاده از wifi کارهایی است که در طول مسیر می‌توان انجام داد.

به‌علاوه مزیت دیگر استفاده از قطار در مسیرهای طولانی این است که می‌توان در طول سفر برای اجتناب از خستگی و یکجا نشستن، در راهروی قطار قدم زد یا به رستوران قطار رفته و نوشیدنی یا غذای موردعلاقه خود را میل کنید.

از بزرگ‌ترین مزایای سفر با قطار می‌توان در طول مسیر به تماشای مناظر و چشم‌اندازهای زیبای مسیر پرداخت و همچنین به هنگام خستگی، خیلی راحت روی صندلی تختخواب‌شو استراحت کرد و به موسیقی موردعلاقه خود گوش داد.

 

 

 ایستگاه‌های قطار بین ‌راهی مسیر بندرعباس به تهران

مسیر تهران بندرعباس
مسیر تهران بندرعباس

همان‌طور که گفتیم مسیر بندرعباس به تهران، مسیری طولانی است و طبعاً از شهرهای زیادی در بین راه عبور خواهید کرد؛ که 15 شهر دارای ایستگاه بین‌راهی است. این شهرها به ترتیب عبارت‌اند از:

فین، تزرج، سیرجان، احمدآباد، بافق، یزد، میبد، اردکان، نائین، زواره، بادرود، کاشان و محمدیه. اگر در سفر فرد خوش‌خوابی نیستید، می‌توانید از فرصت دیدن این شهرهای کوچک و بافت مختلف آن‌ها و طبیعت متفاوتشان لذت ببرید.

 

جاذبه‌ها و دیدنی‌های بندرعباس

برای سفر به بندرعباس، ایام نوروز آخرین فرصت مناسب بعد از پاییز و زمستان به علت هوای معتدل و خوب این شهر هست و می‌توان از جاذبه‌های بندری این شهر لذت برد.

از مکان‌های تاریخی شهر بندرعباس می‌توان به مسجد گله‌داری که در مرکز شهر واقع است اشاره کرد و همچنین حمام گله‌داری که امروزه به موزه تبدیل‌ شده است. این حمام که از زمان قاجار باقی‌مانده تا مدت‌ها به‌عنوان حمام عمومی استفاده می‌شد و در محله بازار قرارگرفته است.

از بناهای جذاب دیگر بندرعباس عمارت کلاه‌فرنگی هست که از زمان صفویه به ‌جا مانده است که در زمان‌های قدیم از این بنا برای تجارت داخلی و خارجی استفاده می‌شده است.

از دیگر بناهای تاریخی بندرعباس قلعه فین هست که قدمتی بسیار زیاد دارد و طبق گفته‌ها در زمان ورود اسلام به ایران ساخته‌شده و کاربردی نظامی و حفاظتی داشته است. متأسفانه بخش‌هایی از این قلعه که از سنگ ساروج، خشت مربع شکل و سنگ تشکیل‌شده، در زلزله سال 1386 تخریب‌شده است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری بندرعباس می‌توان به مسجد دلگشا واقع در محله دلگشا، برکه‌های باران در خیابان 22 بهمن شهر بندرعباس و پل لاتیدان اشاره کرد.

 

 جذابیت‌ها و ویژگی‌های تهران در ایام عید

 بی‌اغراق می‌توان گفت بهترین زمان گشت‌وگذار و سفر به تهران ایام نوروز است. چراکه با تهران شلوغ و پر دود و ترافیک بقیه فصول سال تفاوت فاحشی دارد و شما می‌توانید از زیبایی‌ها و هوای پاک آن بهره‌مند شوید. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مندید می‌توانید به دیدن کاخ‌موزه‌های نیاوران، گلستان، مجموعه سعدآباد و باغ‌موزه هنر ایرانی بروید.

عمارت مسعودیه باقیمانده از دوره قاجار نیز مکان تاریخی دیگری است که در میدان بهارستان واقع هست و دیدن آن خالی از لطف نیست. اگر اهل زیبایی‌های طبیعت شهری هستید می‌توانید در ایام عید به پل طبیعت بروید که یک پل سه‌طبقه پیاده‌رو در پارک آب‌وآتش می‌باشد که از روی اتوبان مدرس می‌گذرد.

 برج میلاد، از دیگر مکان‌های دیدنی شهر تهران است که با 13 هزار متر زیربنا از نمادهای پایتخت به شمار می‌رود. این برج به دلیل ارتفاع زیادش تقریباً از همه جای تهران دیده می‌شود. ب

رج میلاد جاذبه‌های گردشگری، تجاری و فرهنگی زیادی ازجمله موزه مشاهیر ایران، پارک دلفین‌ها رستوران گردان، رواق‌های هنری، لیزریوم و رستوران سنتی و کافه آبشار و … دارد.

 

 شرکت‌های ریلی فروش بلیط قطار مسیر بندرعباس به تهران

 شرکت‌هایی که برای خرید بلیط قطار بندرعباس به تهران می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، شرکت‌های جوپار، بن ریل و رجا هستند.

از دیگر شرکت‌های مسافربری که امید است برای مسیر تهران به بندرعباس قطارهای پنج ستاره خود را اختصاص دهد، شرکت فدک می‌باشد که دارای قطارهایی لوکس بوده و برای مسیر طولانی 18 تا 20 ساعته، بسیار راحت و مناسب است.

برای خرید بلیط قطار بندرعباس به تهران و بالعکس می‌توانید به یک آژانس مسافرتی بروید و یا حتی خیلی راحت‌تر از آن با استفاده از سایت‌هایی مانند علی‌بابا، سامتیک یا قاصدک خرید اینترنتی انجام دهید.

بلیت قطار بندرعباس
بلیت قطار بندرعباس
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x