تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

پارک آبی ایرانیان کجاست؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مشهد شهری است پر از جاذبه‌های گردشگری مهیج و مکان‌های توریستی مختلف، همین سبب شده افراد همه‌ساله با هدف‌های مختلفی به اینجا سفر کنند، به‌نوعی سفر به مشهد برای هر گردشگری، سفری زیارتی و تفریحی محسوب می‌شود. هر مسافری به دنبال ساخت لحظه‌های شاد و مفرح برای خود است و هیچ‌کس دوست ندارد تنها در هتل اقامت داشته باشد،‌ مشهد نیز از آن دست شهرهایی است که امکان ندارد به‌ آنجا سفر کنید و ناراضی به خانه بازگردید.

در کنار تمام اماکن دیدنی و جالب مانند باغ پرندگان، پارک کوهستانی مشهد، پارک ملت و غیره، وجود پارک‌های آبی نظیر پارک آبی ایرانیان و پارک آبی آفتاب مشهد سبب شده تا لحظه‌هایی شاد و مهیج را در سفر به مشهد تجربه کنید. مشهد است و شهرت پارک‌های آبی که در آن ساخته‌شده، همین دلیل محکمی است تا اغلب مسافران یک روز از مسافرت خود را برای رفتن به این پارک‌ها اختصاص دهند.

اگرچه معمولاً این پارک‌ها در اطراف شهر و با فاصله‌ای نسبتاً زیاد از مرکز شهر ساخته‌شده‌اند اما با دسترسی به وسایل نقلیه‌ی عمومی به‌راحتی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. امروز قصد داریم در این مقاله در مورد پارک آبی ایرانیان مشهد صحبت کنیم.

ابتدا در مورد نحوه‌ی ساخت و میزان امنیت موجود در پارک صحبت خواهیم کرد و در گام بعدی امکانات تفریحی این مجموعه‌ی بزرگ تفریحی را معرفی می‌کنیم. پس از صحبت در مورد این موضوعات سؤالی که ممکن است پیش آید این است که خب چگونه به پارک آبی ایرانیان دسترسی داشته باشیم؟

بنابراین به‌صورت کامل و واضح راه‌های دسترسی به این مکان تفریحی و گردشگری نیز شرح داده‌شده و ساعات کاری پارک آبی ایرانیان و چگونگی تهیه­ی بلیت نیز به‌صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • امکانات تفریحی پارک آبی ایرانیان

  • چگونه می‌توان به پارک آبی ایرانیان دسترسی داشت؟

  • ساعت کاری پارک آبی ایرانیان

  • چگونه برای ورود به پارک آبی ایرانیان بلیت تهیه کنیم؟

 

امکانات تفریحی پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان مشهد، یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی مشهد است. مجموعه‌ای فوق‌العاده به وسعت ۱۰۰ هکتار با پرسنلی که تمام تلاش خود را در راستای به دست آوردن لبخند رضایت شما می‌کنند.

این پارک از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و شامل دو بخش مجزاست. قسمت اول روباز بوده و مخصوص آقایان است و قسمت بعدی سرپوشیده و مخصوص بانوان گرامی ساخته شده است.

جالب است بدانید که استفاده از امکانات پارک آبی ایرانیان در تمامی فصول امکان‌پذیر بوده و عوامل آن در زمستان هم میزبان شادی و نشاط شما و خانواده‌تان خواهند بود.

از دلایلی که سبب شد این پارک پس از مدت کوتاهی به شهرت برسد استانداردهای رعایت شده در آن بود. برای ساخت این پارک از شرکتی کانادایی به نام white water park کمک گرفته شده است، این شرکت تولیدکننده‌ی تجهیزات مختلف برای پارک‌های آبی است.

از مهم‌ترین تولیدات آن نیز می‌توان به سرسره‌ی آبی و تجهیزات موج‌سواری مصنوعی اشاره کرد که سعی شده در مراحل ساخت آن تمام استانداردها در نظر گرفته شود.

اگر بخواهیم تاریخچه‌ای کوتاه در خصوص این شرکت کانادایی بیان کنیم باید اشاره کنیم که در سال ۱۹۸۰ آغاز به کار کرده است و در ابتدای کار خود تنها به‌صورت انحصاری تولیدکننده‌ی لوازم موردنیاز پارک‌های آبی بوده است،

پس از مدتی نیز مسئولیت بررسی و تائید استاندارد ایمنی پیاده شده در پارک‌های آبی مختلف را عهده‌دار شد. پس می‌توان گفت ازجمله دلایلی که سبب شد پارک آبی ایرانیان مشهد نیز با این حجم از استقبال عمومی مواجه شود و ایمنی بالای آن یکی از دلایل موفقیتش باشد، نظارت همین شرکت بوده است.

در یک نگاه جامع‌تر  white water مسئول نظارت بر ایمنی بیش از ۴ هزار پروژه در سراسر جهان بوده و جایزه‌های متعددی را از سازمان IAAPA که انجمن بین‌المللی پارک‌ها و جاذبه‌های تفریحی است کسب کرده است. بنابراین افتخار بزرگی است که پارک آبی ایرانیان نظارت این شرکت بین‌المللی را در پرونده‌ی کاری خود دارد.

البته علاوه بر white water park، این مجموعه‌ از پارک آبی siam park نیز الگوبرداری کرده که عنوان بهترین پارک آبی جهان را یدک می‌کشد. این پارک در جوار جزایر قناری واقع‌شده و در کنار جذابیت‌های این جزیره‌ی زیبا می‌توانید تجربه‌ای شگفت‌انگیز از یک موج‌سواری واقعی را پیش روی خود داشته باشید.

از ویژگی‌های جالب این پارک می‌توان به مواردی چون برج‌های ۳۰ متری قدرت، بلندترین موج‌های دست‌ساز بشر، داشتن اقامتگاه‌ها و مکان‌های استراحت فوق‌العاده و تمام امکاناتی که برای داشتن یک روز هیجان‌انگیز نیاز دارید اشاره کرد.

با این تفاسیر بی‌راه نیست که پارک آبی ایرانیان به‌عنوان بهترین پارک آبی مشهد شناخته شده است. بنابراین از کنار این پارک آبی نمی‌توان به‌راحتی عبور کرد چراکه حتی اگر این الگوبرداری در مقیاسی کوچک‌تر باشد و بسیاری از تجهیزات موجود در siam park در اینجا موجود نباشد بازهم نمی‌توان منکر این شد که پارک آبی ایرانیان نیز شگفتی‌های خودش را دارد. رودخانه‌ی خروشان و اسکی روی آب، موج‌سواری با تخته روی موج‌هایی به ارتفاع پنج‌متر، سرسره‌ها و تونل‌های پیچیده همه و همه در پارک ایرانیان می‌توانند تجربه‌ای بی‌بدیل را رقم بزنند.

پارک آبی ایرانیان دارای امکانات تفریحی متعددی است که می‌تواند سازنده‌ی لحظات شادی برای شما و فرزندان دلبندتان باشد.

ازجمله‌ی این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استخر موج با وسعتی به‌اندازه‌ی دو هکتار با موج‌هایی به طول ۳ متر و نیم

  • مدرسه‌ی موج‌سواری

  • شبه رودخانه در دو نوع خروشان و آرام

  • سرسره در اشکال و اندازه‌های مختلف مانند سرسره پیچی، سرسره موجی، سرسره چاله فضایی و …

  • سونا و جکوزی

  • امکانات رفاهی چون کافی‌شاپ و رستوران

یکی از اماکن تفریحی در مشهد که می‌توانید در آنجا به‌نوعی از تنش به دور شده و برای مدتی تن خود را رهاشده به دست آب بسپارید بخش سونا و جکوزی پارک آبی ایرانیان است.

گفتنی است که چاله فضایی پارک آبی ایرانیان ارتفاع زیادی داشته و به یکی از بازی‌های پرطرفدار افراد حاضر در مجموعه تبدیل شده است. در تجربه این بازی ابتدا در امتداد سرسره تونلی حرکت کرده و پس‌ازآن در یک حرکت هیجان‌انگیز درون یک چاله‌ی قارچی شکل می‌افتید، درنهایت نیز درون حوضچه‌ی آب سقوط کرده و شرایط جذابی را تجربه خواهید کرد. تجربه استفاده از چاله فضایی پارک آبی ایرانیان آن‌قدر شیرین است که دوست‌ دارید بارها و بارها آن را امتحان کنید.

چاله فضایی پارک آبی مشهد
پارک آبی

از امکانات جذاب دیگر پارک آبی ایرانیان باید به موج‌سواری با تخته اشاره کرد که برای اولین بار در ایران ساخته‌شده، در این بخش استخری با قابلیت ساخت موج‌هایی به ارتفاع ۵ متر قرار دارد، تخته موج خود را بردارید و لذت یک موج‌سواری هیجان‌انگیز را در پارک آبی ایرانیان به خود هدیه دهید.

 پارک آبی ایرانیان
پارک آبی ایرانیان

 

چگونه می‌توان به پارک آبی ایرانیان دسترسی داشت؟

برای دسترسی به این مجموعه راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اگر با ماشین شخصی به این مجموعه می‌روید آدرس زیر را دنبال کنید:

مشهد، بزرگراه آسیایی، قاسم‌آباد (شهرک غرب)، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸، پارک آبی ایرانیان.

اگر هم ماشین ندارید و قصد دارید با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی خود را به این مکان تفریحی برسانید، بازهم دو راه پیش رو دارید: اول اینکه از مترو استفاده کنید که در این صورت باید به مترو بروید و در ایستگاه پارک ملت پیاده شده و خود را به بلوار امامت برسانید، ازاینجا به بعد باید سوار اتوبوس یا تاکسی شده و به سمت قاسم‌آباد بروید.

ازآنجا به بعد هم به بلوار حجاب رفته و خود را به پارک آبی ایرانیان برسانید. یا اینکه مستقیماً با تاکسی‌هایی که به سمت قاسم‌آباد می‌روند خود را به پارک آبی ایرانیان برسانید.

[irp posts=”5680″ name=”دانلود تاکسی اینترنتی مشهد: snapp، تاچ سی و …”]

 

ساعت کاری پارک آبی ایرانیان

ساعات کاری این پارک آبی و خدمات‌دهی پرسنل آن در دو سانس مختلف ارائه می‌شود به این صورت که در سانس اول از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ به‌صورت تمام‌وقت بوده و در سانس دوم از ساعت ۱۵ الی ۲۱ به‌صورت نیمه‌وقت آماده‌ی سرویس‌دهی به شما گردشگران محترم است.

لازم به ذکر است که روزهای فرد و جمعه‌ها مخصوص آقایان بوده و روزهای زوج مخصوص بانوان گرامی می‌باشد.

از نکات مهمی که هنگام مراجعه به تمام پارک‌های آبی باید مدنظر داشته باشید این است که برای خردسالان خود وسایل ایمنی لازم را تهیه کنید و در تمام طول مدتی که در مجموعه حضور دارید مراقب آن‌ها باشید،

هرچند در این پارک آبی کودکان ایمن هستند و تمام موارد ایمنی برای آرامش آن‌ها فراهم‌شده اما بازهم مسئولیت اصلی با شماست که مراقب باشید. مورد دوم اینکه کودکان بالای ۴ سال که قد آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر است باید در شیفت‌های مربوط به خودشان به همراه والدین مراجعه کنند،

یعنی خردسالان و کودکان پسر در شیفت آقایان و خردسالان و کودکان دختر در شیفت بانوان اجازه‌ی ورود خواهند داشت. نکته‌ی مهم دیگر اینکه پارک آبی ایرانیان از پذیرش بانوان باردار به دلیل مسائل ایمنی و سلامت جان اشخاص معذور است.

 

چگونه برای ورود به پارک آبی ایرانیان بلیت تهیه کنیم؟

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که جهان بر روی بستر اینترنت می‌چرخد و تقریباً ۹۰ درصد کارها را می‌توان با استفاده از شبکه‌ی جهانی اینترنت انجام داد؛ خرید بلیت برای ورود به پارک آبی نیز ازاین‌دست کارهاست. با مراجعه به سایت‌های رسمی فروش بلیت پارک آبی ایرانیان یا پارک آبی آفتاب مشهد می‌توانید به‌راحتی بلیت تهیه کنید. همچنین با مراجعه به سایت این مجموعه‌ها می‌توانید از میزان تخفیف پارک آبی آفتاب و یا زمان‌ عرضه کارت تخفیف پارک آبی ایرانیان مطلع شوید.

 راه دیگر هم مراجعه‌ی حضوری و خرید بلیت از گیشه است. توجه داشته باشید که با خرید اینترنتی از میزان تخفیف قابل‌توجهی برخوردار خواهید شد و تنها با ارائه‌ی کدی که برایتان پیامک می‌شود امکان حضور در مجموعه‌ی پارک آبی ایرانیان را خواهید یافت.

از دیگر مزایای خوبی که در پارک آبی ایرانیان در اختیارتان خواهد بود امکان استفاده از پارکینگ به‌صورت کاملاً رایگان است، مزیتی که باعث می‌شود با آرامش خاطر  اتومبیل خود را در محیطی اختصاصی و امن پارک کرده و خود به تفریح و سرگرمی در داخل مجموعه بپردازید.

 

چه چیزی می‌تواند مانع لبخندتان باشد زمانی که تمام امکانات رفاهی برای ساخت یک روز فوق‌العاده برایتان فراهم شده است، مجموعه‌ی پارک آبی ایرانیان نیز هدفی جزء رضایت شما ندارد و تمام تلاش خود را در راستای جلب این رضایت خواهد کرد.

امید است که با حضور در پارک آبی ایرانیان مشهد تجربه‌ای شیرین و خاطره‌ای خوش و به‌یادماندنی بسازید. اگر تابه­حال از این مجموعه بی­نظیر دیدن نکرده­اید با جستجویی ساده در اینترنت می‌توانید تصاویر پارک آبی ایرانیان مشهد را مشاهده کنید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x