تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

بهداشت قطار

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بهداشت قطار

سفر کردن سبب جدا شدن از روزمرگی‌های زندگی است و باعث نشاط و تنوع در زندگی افراد می‌شود. با همه جذابیت‌هایی که سفر رفتن دارد، اما مسائلی در طول سفر ممکن است مسافران را آزار دهد. مسافرت شرایط همیشگی زندگی افراد را دستخوش تغییر می کند؛ چه بهتر که این تغییرات لذتبخش باشند تا آزار دهنده. مثلاً به دلیل جدا شدن از امکانات محیط خانه و شاید در دسترس نبودن امکانات اولیه، مثل سرویس بهداشتی و یا جای خواب راحت، چالش‌هایی برای افراد به وجود می آید. همچنین به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در طول سفر، مسافران گاهاً دچار بیماری می شوند. مخصوصاً در مواردی که کودک و یا سالمندی جزو همسفران باشند، نبود این امکانات بیشتر حس می‌شود. خبر خوب این است در قطار این نگرانی‌ها وجود ندارد و سفر با قطار از تمیزترین و راحت‌ترین سفرهاست.

 ما در این مقاله به بررسی وضعیت بهداشت قطار می‌پردازیم و به نکات زیر اشاره می‌کنیم:

  • نکات بهداشتی سفر
  • بهداشت در قطار
  • فاضلاب قطار به کجا می‌ریزد؟
  • وضعیت بهداشتی وسایل خواب در قطار
  • وضعیت زباله ها در قطار

نکات بهداشتی سفر

ابتدا فارغ از شرایط بهداشتی قطار، نکاتی که خود افراد برای داشتن سفری سالم به آن‌ها نیاز دارند را بیان می‌کنیم.

همان‌طور که می‌دانید سفر کردن با مسائل مختلفی اعم از کم خوابی و همچنین تماس با انواع ویروس‌ها در اماکن عمومی همراه است و این موارد همه سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. طبق توصیه پزشکان باید در طول سفر مصرف ویتامین c افزایش پیدا کند تا به سیستم ایمنی بدن برای مراقبت از سلامتی انسان، کمک شود. همچنین کسانی که دارو مصرف می کنند باید تمامی داروهایشان را به اندازه میزان مصرف در طول مسافرت به همراه داشته باشند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در طول سفر به وجود می‌آید، مشکلات گوارشی در افراد است، که در اکثر موارد به دلیل خوردن غذای بی‌کیفیت ایجاد می‌شود. خوشبختانه امروزه رستوران قطارها با بهترین کیفیت در خدمت مسافران هستند. به طور مثال قطار فدک از پیشروترین قطارها در زمینه ارائه با کیفیت‌ترین خدمات پذیرایی و میزبانی است و مسافران با خیال آسوده می‌توانند از غذاهای کترینگ این قطار استفاده کنند. این مواد غذایی شناسنامه‌دار و تازه هستند و با توجه به زمان حرکت قطار مواد غذایی مورد نیاز بدن در ساعات مختلف روز در نظر گرفته شده و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مناسبی به مسافران ارائه می‌شود.

اگر قصد دارید در سفر با قطار از غذاهای خانگی استفاده کنید، حتماً غذاهای کاملاً پخته ‌شده را همراه خود ببرید و غذا را در ظرفی در بسته قرار دهید. همچنین از قرار دادن غذا، میوه و سبزی‌ها در یک ظرف مشترک خودداری کنید.

در طول سفر آب زیادی بنوشید و دستان خود را همواره با آب و صابون بشویید و یا از ژل ضدعفونی‌کننده دست استفاده کنید. اگر هم جزو افرادی هستید که در سفر دچار حالت تهوع و سرگیجه می‌شوند، حتماً دقایقی قبل از حرکت قرص ضد تهوع استفاده کنید و از نشستن در صندلی‌های که خلاف جهت حرکت قطار است، خودداری کنید.

شستن دست ها در سفر

فضای داخلی کوپه‌های قطار فدک بسیار تمیز است و به علت سیستم تهویه مطبوعی که در واگن‌ها تعبیه‌ شده، همواره هوای تازه با درجه حرارت مناسب در کوپه‌ها جریان دارد که این موضوع در حفظ سلامت مسافران بسیار حائز اهمیت است. همچنین به تعداد افراد پاپوش هایی در کوپه ها قرار داده شده که پوشیدن آن ها از انتقال آلودگی کفش ها به فضای داخلی کوپه ها جلوگیری می کند.

در دوران همه گیری کرونا، تمامی چمدان ها و وسایل همراه مسافران پیش از ورود به قطار توسط پرسنل آموزش دیده فدک ضد عفونی می شوند. علاوه بر این دمای بدن مسافران پیش از سوار شدن به قطار هم اندازه گیری می شود.

بهداشت در قطار

یکی از مزایای سفر با قطار نسبت به اتوبوس مجهز بودن قطار به سرویس بهداشتی است. در مسیر طولانی تهران به مشهد، که در حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد، در صورت سفر با اتوبوس و نشستن طولانی ‌مدت روی صندلی، بدون امکان حرکت و همچنین نبود سرویس بهداشتی در دسترس، به‌خصوص در زمان‌هایی که کودکان جزو مسافران اتوبوس هستند، اغلب مشکلات مختلفی به وجود می‌آید. همین موضوع یکی از مهم‌ترین معایب سفر با اتوبوس است و در بسیاری از موارد تنش‌هایی هم بین مسافران و راننده اتوبوس جهت توقف های متعدد برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی به وجود می‌آید.

در همه قطارها سرویس بهداشتی در واگن‌ها قرار دارد. این موضوع خیال مسافران را بابت در دسترس بودن سرویس بهداشتی راحت می‌کند. مسافران می‌دانند که در هر ساعتی از زمان حضور خود در قطار، به جز لحظات توقف در ایستگاه‌ها، می‌توانند از سرویس بهداشتی تمیز با آب استفاده کنند.

اما باید دید سیستم دستشویی قطار چگونه است و وضعیت بهداشتی آن به چه صورت است؟

یکی از بهترین و مجهزترین سرویس‌های بهداشتی را در قطارهای فدک می‌بینیم که دارای دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن است. سیستم توالت قطار فدک مطابق با استانداردهای شرکت‌های هواپیمایی است و شیرآلات اتوماتیک به‌کار رفته در آن باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. این سرویس‌ها به‌صورت مداوم توسط پرسنل خدماتی قطار نظافت و ضدعفونی می‌شوند.

فضای داخلی سرویس‌های بهداشتی قطار به‌خوبی طراحی ‌شده است و به‌خصوص زمانی که کودکان به توالت نیاز پیدا کند والدین به ‌راحتی می‌توانند کارهای نظافت او را انجام دهند. در صورت حضور فردی در داخل سرویس بهداشتی تابلوی نمایشگر آن در راهرو واگن به رنگ قرمز در می آید. بنابراین مسافران با دیدن چراغ سبز می توانند برای استفاده از سرویس بهداشتی مراجعه کنند. همین ویژگی از تجمع افراد در راهروها جلوگیری می کند.

سرویس بهداشتی قطار فدک

همچنین وجود سرویس‌های بهداشتی فرنگی در قطارهای فدک، نیاز مسافران با شرایط خاص جسمی و بیماران را مرتفع کرده است. همین امکان به ظاهر ساده توانسته است امکان سفرهای طولانی با قطار را برای همه افراد با شرایط جسمی متفاوت، فراهم کند. در هنگام ورود مسافران به قطارهای فدک، برای هر فرد مسواک و خمیر دندان نیز ارائه می شود و مسافران می توانند در طول سفرشان از آن استفاده کنند.

 

تنها نکته‌ای که هنگام استفاده از سیستم توالت قطار باید به آن دقت کنید این است که درب‌های سرویس‌های بهداشتی توسط پرسنل  قطار، در هنگام توقف قطار در ایستگاه ها قفل می‌شوند. پس در صورت نیاز قبل رسیدن به ایستگاه از دستشویی استفاده کنید.

 

فاضلاب قطار به کجا می‌ریزد؟

فاضلاب‌های قطار در اثر مصرف آب در سیستم توالت قطار به وجود می‌آیند. این فاضلاب‌ها بر روی ریل‌ها ریخته می‌شود. ممکن است در بعضی قطارها قبل از خالی کردن محفظه، کلرزدایی هم انجام شود.

وضعیت بهداشتی وسایل خواب در قطار

کیفیت سرویس خواب در قطارهای فدک بسیار بالاست؛ به‌خصوص در کلاس های خدماتی ویژه و بیزینس این قطارها، سرویس خواب باکیفیت‌تری نسبت به سایر قطارها فراهم‌ شده است. اگر وضعیت ملحفه‌ها در قطار و میزان نظافت و تمیزی‌شان از دغدغه‌های شماست، باید این اطمینان را به شما بدهیم که پس از هر سفر کلیه ملحفه‌ها جمع‌آوری، شستشو و ضدعفونی می‌شوند و به‌ صورت وکیوم شده در دسترس مسافران بعدی قرار می‌گیرند. پس در صورت نیاز با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید.

با توجه به اینکه رعایت بهداشت در سفر در جهت حفظ سلامتی مسافران بسیار حائز اهمیت است، قطار فدک تمام تلاش خود را برای رعایت این امر مهم انجام داده است. با ارائه سرویس‌های خواب تمیز و راحت و سرویس‌های بهداشتی مطابق با استانداردهای هواپیمایی موفق شده تا مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران حین سفر کردن و طول مسیر را برطرف کرده و سفری راحت و بی‌ استرس را به آن‌ها هدیه کند.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید بسیار از شما متشکریم و امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

[/stextbox]

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت است.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید و برای پاسخگویی به سوالات راجع به سفر با قطارهای فدک ا شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x