تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

پارک کوهستانی صفه : نقشه + امکانات تفریحی و تصویر

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

استان و شهر اصفهان از جمله مکان هاییست که به علت فراوانی جاهای دیدنی شهرت زیادی یافته است. گردشگران داخلی و جهانگردان خارجی بازدید از این شهر را مقدم می دانند. زیبایی های تفریحی و فرهنگی در این شهر بسیار هستند و از این رو اصفهان را می توان پایتخت فرهنگی ایران نام برد. شهر اصفهان در جنوب غربی ایران و در نزدیکی کوه های زاگرس واقع شده است.

کوه صفه در قسمت جنوبی اصفهان در بلندترین نقطه واقع شده است. در قدیم الایام این کوه تنها مکانی برای کوه نوردی در این شهر بوده است. اما اکنون کوه صفه به علت جاذبه های گردشگری همچون باغ وحش، تله کابین، رستوران های متنوع، ساخت پارکینگ و …

که در طول زمان به آن اضافه شده است منجر به آن شده که این مکان تفریحگاهی بزرگ و کامل برای همه اقشار مردم باشد. یکی از زیبایی های کوه صفه که می توان از آن لذت و بهره بسیاری برد، جاذبه گردشگری این کوه در شب می باشد.

 کوه صفه از مناطق تفریحگاهی بی نظیر اصفهان است در داخل شهر واقع شده و می خواهیم در این مقاله بیشتر با آن آشنا شویم.

موقعیت تاریخی کوه صفه

کوه صفه اصفهان از دامنه کوهی که سرچشمه ی چشمه خاچیک بوده و سنگ کوه را از خاک جدا می کند شروع شده و در پایان با فضایی سنگی صاف به پایان می رسد. به همین دلیل به آن کوه صفه می گویند.

بر طبق برخی شواهد تاریخی، کوه صفه از دیرباز مکانی برای پناهگاه مردم بوده است. کوه صفه دارای قلعه ای است که معماری آن به سبک قلعه های دوره ساسانی می باشد. در کناره های کوه صفه حفره هایی سنگی قرار گرفته اند که به استودان های زرتشتی تشبیه می شوند.

کوه صفه
کوه صفه

[irp posts=”4130″ name=”جاهای دیدنی اصفهان به زبان انگیسی”]

 

آشنایی با پارک کوهستانی صفه

پارک کوهستانی صفه از نظر موقعیت جغرافیایی در شهر اصفهان بوده و فاصله چندانی تا مرکز شهر ندارد. این پارک کوهستانی همواره باعث جذب گردشگران و جهانگردان و همچنین مردم بومی اصفهان شده است. پارک کوهستانی صفه از جذاب ترین مناطق شهر اصفهان شناخته می شود و این جاذبه گردشگری در فضای مجازی عکس ها و ویدئوهای بسیاری را به خود اختصاص داده است.

هر کس با این تصاویر زیبا روبه رو شود قطعا به دیدن این کوه ترغیب می شود. با وارد شدن به اصفهان از سمت شیراز، یزد و شهرکرد از طریق بزرگراه شهدای صفه به این پارک کوهستانی خواهیم رسید. صفه کوهی بلند با منظره ای چشم نواز می باشد و وجود صخره هایی صاف و تخت در ارتفاعات این کوه ظاهری متفاوت از دیگر کوه ها به آن بخشیده است.

از دیگر عوامل جذابیت کوه صفه آب و هوای خوب آن است که حتی ورزشکاران نیز در این مجموعه تفریحی به ورزش و تفریح می پردازند. کوه صفه دارای جاده ای منحصر به فرد برای کوه نوردی افراد می باشد و ناگفته نماند که در مسیر باغ وحش، شهربازی و رستوران های مختلف همگی از جمله جاذبه های گردشگری این کوه محسوب می شوند.

کوه صفه همچنین یک تله کابین زیبا و مرتفعی دارد که از میان کوه گذشته و در انتها به محیطی چشم نواز می رسد. به محض ورود به پارک کوهستانی صفه با مجموعه ای از درختان زیبا روبه رو می شوید، با گذر کردن از میان این درختان و لذت محیطی که اینگونه فضا را دلنشین کرده است به پله هایی می رسیم که به باغ وحش کوه منتهی می شود. باغ وحش در بخش غربی کوه صفه بنا شده است. از جمله حیواناتی که در باغ وحش صفه نگهداری می شوند می توان به گراز، شتر، قوچ های کوهی، پرندگان و … اشاره نمود.

 

قلعه دژ، قلعه ای در کوه صفه

آیا تا کنون نام قلعه دژ را شنیده اید؟ این قلعه یکی از بناهای باستانی شهر اصفهان بوده که شاید کمتر کسی با آن آشنا باشد. قدمت قلعه دژ به قرن ها پیش باز می گردد و در ارتفاعات صفه واقع شده است. بخش های زیادی از قلعه دژ در طول زمان آسیب دیده و مخروبه گشته است اما از بقایای آن می توان به این نتیجه رسید که در گذشته قلعه ای بزرگ و مهم بوده است.

احتمالا وجود دیواره های بلند قلعه محیطی مطلوب برای پنهان شدن مردم و جنگجویان در زمان جنگ محسوب می شده است. یکی دیگر از مزایای وجود این دیواره ها جمع آوری آذوقه و آب می باشد. یکی از عواملی که برای اهمیت این قلعه در زمان خودش در نظر گرفته می شود، برج های نگهبانی اطراف آن بوده که به وفور دیده می شوند.

پارک کوهستانی صفه
پارک کوهستانی صفه

چشمه های کوه صفه اصفهان

از دامنه های کوه صفه تا مرتفع ترین نقاط آن چشمه هایی وجود داشته که آب لازم برای کشاورزی و ذخیره را در گذشته فراهم می نموده است. هم اکنون نیز این چشمه ها وجود دارند، ولی به علت خشکسالی های اخیر آب آنها به شدت کاهش یافته و تنها در فصل های پر باران می توان شاهد جاری شدن آنها بود. از جمله این چشمه ها عبارتند از:

  • چشمه خاچیک

  • چشمه درویش

  • چشمه چنار

  • چشمه گل زرد و دیگر چشمه های زیبا

  • پوشش گیاهی کوه صفه اصفهان

در کوه صفه همه نوع گیاهان خودرو و فصلی قابل روییدن هستند که از جمله آن انجیر و بادام وحشی را می توان نام برد.  این درختچه ها در میان صخره ها و روی آن ها قدرت روییدن یافته و رشد کرده اند.

 

غارهای کوه صفه اصفهان

نزدیک به ۱۴ غار در کوه صفه اصفهان موجود هستند که از جمله آن غار بیستون، غار کسری، غار هفت چشمه و … را می توان اشاره نمود. حتی به تازگی در سال ۹۱ افراد متخصص غارشناسی یک غار جدید با نام سیمرغ در این کوه یافتند.

[irp posts=”4807″ name=”بلیط قطار ۲۴ ساعته”]

 

خلاصه:

منطقه گردشگری کوهستان صفه اصفهان در طول زمان برای بازدید کنندگان موارد رفاهی ویژه ای را تدارک دیده است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • یکی از آنها شهربازی و پارک بادی می باشد.
  • دیگری زیپ لاین پارک صفه و پل معلقی است که در بالای کوه آن را ایجاد کرده اند.
  • ایجاد ورزش های تفریحی همچون بولینگ و …
  • تله کابین کوه صفه که در مسیری با ارتفاع ۸۰۰ متر و طول ۲ کیلومتر ساخته شده است.

اگر شما جزء افرادی هستید که علاقه بسیاری به کوه نوردی دارید یا جزء کسانی هستید که از تفریحات متنوع همچون بازی های ورزشی، تله کابین، زیپ لاین و … لذت می برید، پیشنهاد ما برای گردش در این کوه بی نظیر را نادیده نگیرید.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • سرو پیش غذا / سرو غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / سرو دسر
  • ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود(چای، نسکافه)
  • ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایزنسبت به سایرقطارها
  • مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTVبا قابلیت­هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم­ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x