تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

لیست مراکز خرید قم؛ برای خرید در قم کجا برویم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

نمایی از مرکز خرید قم

دومین استان در ایران پس از استان خراسان رضوی از نظر گردشگری مذهبی، استان قم است. شهری کهن و بااهمیت (به خاطر موقعیت این استان که جزء شاهراه مواصلاتی کشور است) که از گذشته‌های بسیار دور تا عصر کنونی، قدمتی چند هزار ساله دارد. گردشگری در این استان علاوه بر مردم کشورمان، مورد توجه مردم کشورهای مسلمان همجوار و نزدیک به کشورمان نیز هست که برای زیارت به قم سفر می‌‌کنند.
معروفترین سوغات استان قم، سوهان آن است و به هر قسمتی از شهر که نگاه بیندازیم از جاده‌های منتهی به این استان تا ورودی‌های شهر و خیابان‌های اصلی و حتی فرعی قم، تعداد زیادی مغازه و مراکز تولید و عرضه مستقیم سوهان تازه به چشممان می‌‌خورد.
به همین دلیل اکثر مردم و مسافران فکر می‌‌کنند که از استان قم فقط می‌‌توانند سوهان تهیه کنند. اما این شهر زیارتی مراکز خرید متعددی دارد که در اینجا با دیگر بازارها و مراکز خرید آن آشنا می‌‌شوید.
سفر همواره یکی از بهترین راه‌ها برای استراحت، دیدن مکان‌های جدید، آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت، زیارت و بسیاری موارد دیگر است. اما سفر بدون استفاده از وسیله نقلیه مناسب لذت چندانی نخواهد داشت. پس اگر قصد سفر به شهر قم را دارید، قیمت بلیط قطار فدک 5 ستاره را بررسی کنید تا بتوانید با یک وسیله نقلیه مناسب و بدون خستگی‌های سفر به مقصد برسید.

لیست مراکز خرید قم؛ بهترین موقعیت برای خرید انواع سوغاتی

سفر به شهر قم برای بسیاری از افراد از جذابیت بالایی برخوردار است. شما می‌‌توانید قیمت بلیط‌های متفاوت مانند قیمت بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت و قطار قم را به راحتی پیدا کنید.
پس از رسیدن به قم، یکی از کارهایی که می‌‌توانید انجام دهید، رفتن به مراکز خرید متفاوت برای خرید محصولات مورد نیاز مانند انواع سوغاتی است. اما بدون آشنایی با مراکز خرید قم انجام این کار قدری دشوار و سخت خواهد بود. در ادامه برخی از جذاب ترین مراکز خرید شهر قم را با هم بررسی خواهیم کرد.

بازار قدیم قم؛ یکی از بهترین مراکز خرید قم

اولین مکان در هر شهری برای خرید که هر مسافری حتماً به آن سر می‌زند، بازار سنتی آن شهر است. چون در این بازارها به خاطر قدمت آن هم می‌توان سرگذشت تاریخ یک شهررا از نزدیک دید و هم می‌توان اجناس باکیفیت و بهتری یافت.
بازار قدیمی‌ قم در بافت قدیمی‌ و در مرکز شهر قرار دارد. این بازار قدیمی‌ که هر قسمت و گوشه‌ای از آن در دوره‌های متفاوتی مانند: دوره قاجار، سلجوقی، صفوی، ایلخانی و پهلوی ساخته و یا بر وسعت آن افزوده شده، از چهار بخش تیمچه، سرا، چهارسوق و راسته تشکیل شده است.
علاوه بر خرید کردن، اصول ساخت و شاهکارهای طراحی معماران زبردست آن زمان را در هر گوشه‌ای از بازار به خوبی می‌توان دید. بزرگ‌ترین سقف ضربی ایران در این بازار سنتی قرار دارد. این بازار تاریخی و گردشگری در مرکز شهر و در خیابان طالقانی واقع شده است.

تصویری از داخل بازار قدیم قم به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید قم

کهنه بازار قم؛ دیدنی‌ترین مکان تاریخی و مرکز خرید قم

اگر علاقه دارید که در خیابان‌ها و کوچه‌های قدیمی‌، باریک و سقف دار قدم بزنید و چیزهایی را که نمی‌توان در هر گوشه‌ای از شهر یافت، را پیدا کنید حتماً به کهنه بازار قم که از دوران صفوی بر جای مانده است بروید.
این بازار اکنون چندان فعال نیست، اما هنوز کسانی هستند که دکان‌هایشان سرپاست و کسب‌وکار قدیمی‌شان را ترک نکرده‌اند. دکان‌های عطاری، مسگری، نجاری و میوه‌فروشی که از زمان‌های گذشته ساخته شده و هنوز پابرجا هستند را می‌توان دید و از آنها خرید کرد. این بازار در خیابان آذر و در میدان کهنه قرار دارد.

کهنه بازار قم جزو قدیمی ترین مراکز خرید قم بوده است و جزو دیدنی‌ترین مکان تاریخی قم است

مجتمع تجاری و دیدنی موسی‌ ابن جعفر (ع)

شهرهایی مانند مشهد و قم علاوه بر داشتن جاذبه مذهبی و زیارتی، جاذبه‌های دیگری مانند اماکن تاریخی، اماکن تفریحی و مراکز خرید نیز دارند. پس حتماً قبل از سفر به این دو شهر لیستی از جاهای دیدنی مشهد و قم تهیه کنید تا بتوانید سفری به یاد ماندنی داشته باشید.
یکی از مراکز قدیمی‌ برای خرید پارچه، پوشاک، لوازم خانگی و دیگر نیازهای زندگی، مجتمع تجاری موسی ابن جعفر (ع) است، که اکثر ساکنین این استان در روزهای آخر سال بیشتر به این مرکز خرید سر می‌زنند.
این مجتمع در خیابان آیت الله مرعشی (ارم سابق)، سه راه بازار، بین کوچه‌ی دو و چهار قرار دارد.

مجتمع تجاری الغدیر؛ از بزرگ‌ترین مراکز خرید قم

مجتمع الغدیر یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در استان قم به شمار می‌رود. این مجتمع که دارای پنج طبقه است و بخش‌های متفاوتی مثل پارکینگ طبقاتی با ظرفیت بیش از دو هزار خودرو، شهربازی سرپوشیده، آسانسور و پله برقی و مغازه‌های فست‌فود دارد.
همچنین بزرگ‌ترین بورس‌های استان مانند بورس تجاری طلا، کیف و کفش، رایانه و گوشی همراه، مانتو و پوشاک در این مجتمع قرار گرفته‌اند. مجتمع تجاری الغدیر در مرکز شهر، خیابان آیت الله مرعشی نجفی، میدان امام خمینی واقع است.

تصویری از نمای دور مجتمع تجاری الغدیر؛ از بزرگ‌ترین مراکز خرید قم

بازارچه فردوسی؛ اسمی تاریخی بر بنایی مدرن

بازارچه فردوسی یکی از مدرن‌ترین مجتمع‌‎های تجاری ساخته شده در شهر قم است. این مجتمع سه طبقه دارد و محصولاتی از جمله کیف و کفش، پوشاک، اولزم آرایشی و بهداشتی، سیسمونی نوزاد و سایر موارد را با قیمتی مناسب در تمام طول سال به مردم عرضه می‌کند. بازارچه فردوسی واقع در بلوار پلیس، خیابان شهید محلاتی، ابتدای کوچه آهنی است.

بازارچه فردوسی؛ اسمی تاریخی بر بنایی مدرن که جزو مراکز خرید قم محسوب می‌شود

مجتمع اریکه ملل قم؛ مرکز خرید نوساز شهر قم

مجتمع اریکه ملل قم از دیگر مراکز خرید تازه ‎تأسیس در شهر قم است که اجناس لوکس و با کیفیت ارایه می‌کند. این مرکز خرید در خیابان سالاریه قم واقع شده است.

مجتمع اریکه ملل قم جزو لوکس‌ترین مراکز خرید قم محسوب می‌شود

مجتمع تجاری سیرنگ؛ لوکس‌ترین مرکز خرید قم

یکی دیگر از بزرگ‎ترین مجتمع‌های مدرن و تجاری استان قم مجتمع سیرنگ است. این ساختمان در مساحتی حدود ۲۲ هزار مترمربع در یازده طبقه و با ۱۵ واحد اداری و ۲۴۰ واحد تجاری ساخته شده است. مجتمع تجاری سیرنگ بخش‌هایی مثل رستوران گردان، اتاق مختص استعمال دخانیات، پارکینگ طبقاتی، لابی، شهربازی سرپوشیده، تالار، چندین آسانسور و پله برقی و دیگر امکانات رفاهی را در خود دارد.
در این مجتمع تمام ملزومات مورد نیاز مشتریان به آنها عرضه می‌‌شود. مجتمع تجاری اداری سیرنگ در میدان آیت الله سعیدی واقع است.

تصویر در ورودی مجتمع تجاری سیرنگ لوکس‌ترین مرکز خرید قم

مرکز خرید کوثر، بهترین مرکز تره‌بار شهر قم

یکی از مناطقی که مواد غذایی تازه مثل میوه و تره‌بار، انواع گوشت، انواع ترشی، برنج و حبوبات و دیگر محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب می‌توان در آنجا تهیه کرد، بازار کوثر است. مرکز خرید کوثر در بیشتر ساعات طول روز شلوغ و خریداران از سایر نقاط قم در حال خرید هستند. این مرکز خرید در بلوار امی‌ن استان قم قرار گرفته است.

نمایی از در ورودی مرکز خرید کوثر، بهترین مرکز تره‌بار شهر قم

بازار موبایل قم؛ بزرگ‌ترین بازار دیجیتال قم

در این بازار همانطور که از نامش پیداست می‌توان انواع گوشی‌های همراه، انواع سیم‌کارت و اکثر لوازم جانبی گوشی‌های تلفن را خریداری کرد. بازار موبایل در خیابان توحید، نرسیده به میدان توحید قرار دارد.

مجتمع تجاری حجت؛ مرکز خرید کفش

این مجتمع که پاساژ حجت هم خوانده می‌شود، به دلیل فروش انواع کفش مردانه، زنانه و بچگانه در طرح‎های مختلف شهرت یافته است و برای راحتی خریداران تمام مغازه‎ها مربوط به کفش در یک طبقه قرار گرفته است. در دیگر طبقه‎های این مجتمع می‌توان سایر محصولات مورد نیاز خود را یافت. مجتمع تجاری حجت در چهارراه بازار، اول خیابان نوزده دی قرار گرفته است.

مجتمع تجاری گنجینه؛ بازار بزرگ دیجیتال

برای خرید انواع لپ تاپ و لوازم جانبی رایانه می‌توان به این مرکز خرید معروف و معتبر مراجعه کرد. البته فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش نیز در این مجتمع وجود دارند. این مجتمع در خیابان شهدا یا همان صفائیه قرار دارد.

مجتمع تجاری ملت؛ بازار طلا فروشان

بانوان بسیاری به خرید طلا و جواهر علاقه دارند. اگر در زمان سفر به قم دوست داشتید که قطعه ای طلا یا نقره به عنوان یادگار یا سوغاتی داشته باشید، می‌‌توانید به مجتمع تجاری ملت مراجعه کنید. این مجتمع تجاری مکان مناسبی برای خرید و سفارش انواع طلا و جواهرات است.
در این مرکز زیور آلات متفاوت مانند دستبند، گردنبند، انگشتر و بسیاری موارد دیگر با استفاده از طلا و نقره با توجه به سفارش مشتری ساخته می‌‌شود. این مجتمع در خیابان آیت الله مرعشی (ارم سابق)، تقاطع خیابان انقلاب قرار دارد.

مجتمع تجاری و تفریحی عصر جدید، مرکز خرید لوکس قم

این مرکز در ۱۱ طبقه و مجهز به فودکورت و شهربازی در خیابان سالاریه، میدان میثم قرار گرفته است. یک طبقه از آن پوشاک، یک طبقه لوازم خانگی و طبقه ای دیگر لوازم صوتی و تصویری ارایه می‌دهد.

تصویری از در ورودی ساختمان مجتمع تجاری و تفریحی عصر جدید قم

سرای ایرانی؛ مرکز خرید تازه تأسیس قم

یکی از مراکز خوب خرید لوازم خانگی و جهیزیه که در سال های اخیر تأسیس و تکمیل شده سرای ایرانی است. این مرکز خرید در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ مترمربع بعد از ترمینال مسافربری قم قرار گرفته است. با راه‌اندازی بخش خرید اینترنتی علاوه بر ساکنان و مسافران شهر قم، افراد بیشتری می‌‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند. ۸ بخش فروشگاهی در این مجموعه فعالیت دارند.
فرش دستبافت و تابلو فرش، سرای فرش ماشینی، سرای فرش تخفیفی، لوازم خانگی، مبلمان و صنایع چوبی، کالای خواب، لوستر و روشنایی و بخش کالاهای دیجیتال این بخش‌ها هستند.

تصویری از داخل سرای ایرانی؛ مرکز خرید تازه تأسیس قم

مجتمع ناشران؛ مرکز نشر کتب درسی

این ساختمان که به تازگی احداث شده، مرکزی برای تهیه انواع کتب درسی و لوازم التحریر و بسیاری موارد دیگر است. مجتمع تجاری ناشران ساختمانی 11 طبقه است که در آن 330 مغازه متفاوت وجود دارد. در این مرکز می‌‌توان محصولات متنوعی مانند محصولات فرهنگی (کتاب، لوازم التحریر و ملزومات درسی)، لوازم کامپیوتری، صنایع دستی و حتی پوشاک را خریداری کرد. مجتمع ناشران واقع در خیابان معلم شهر قم است.

مجتمع ناشران؛ مرکز نشر کتب درسی به عنوان اصلی‌ترین مرکز نشر قم

مجتمع تجاری زمزم

خرید سوغاتی پس از زیارت حضرت معصومه بدون لطف نخواهد بود. مجتمع تجاری زمزم یکی از مراکز خرید قم است که در نزدیکی حرم حضرت معصومه قرار دارد. این مرکز خرید را می‌‌توان به عنوان یک مرکز خرید با قیمت مناسب معرفی کرد که مسافران می‌‌توانند در آن اقدام به خرید تابلو فرش، صنایع دستی، پوشاک، منسوجات، انواع سوغاتی‌های قم، ترمه و بسیاری محصولات دیگر کنند.
تنوع بالا، قیمت مناسب برای همه و نزدیکی به حرم حضرت معصومه از ویژگی‌های این مرکز خرید هستند که باعث شده اند بازدید از آن را به مسافران و زائران توصیه کنیم.
مجتمع تجاری زمزم در بزرگراه عمار یاسر، پایین‌تر از خیابان انقلاب قرار دارد.

نمایی از ساختمان مجتمع تجاری زمزم قم

مجتمع تجاری الزهرا

ممکن است بسیاری از مسافران قم که از شهرهای متفاوت و با استفاده از وسایل نقلیه متفاوت مانند قطار قم مشهد به شهر قم می‌‌آیند، به لوازم جانبی موبایل نیاز داشته باشند. مرکز خرید الزهرا یکی از مراکز فروش گوشی تلفن همراه، لوازم جانبی گوشی، خرید و فروش سیم کارت و لوازم کامپیوتری است.
همچنین اگر گوشی شما به هر دلیلی با مشکل مواجه شده می‌‌توانید از خدمات تعمی‌رکاران این مرکز استفاده کنید. پس حتماً آدرس این مرکز خرید را به یاد داشته باشید تا بتوانید در موقع نیاز به آن مراجعه کنید. مجتمع تجاری الزهرا در خیابان عمار یاسر قرار دارد.
علاوه بر مراکز و مجتمع های خرید ذکر شده، مراکز دیگری چون مجتمع تجاری عصر جدید، مجتمع تجاری الزهرا، پاساژ قدس، مرکز خرید نگین شهر، مجتمع توریستی رفاهی مهتاب و تعدادی دیگر که کم هم نیستند، در این استان قرار دارد که مکانی مناسب برای خرید به شمار می‌ روند. همچنین لیستی با عنوان بهترین رستوران قم برای خود تهیه کنید تا بتوانید با خوردن غذاهای خوب، با کیفیت و خوشمزه لذت سفر را چند برابر کنید.
نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می‌شوند:
• سرو پیش غذا/غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی/ دسر
• ارائه نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست، به صورت نامحدود (چای، نسکافه)
• ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایز نسبت به سایر قطارها
• مجهز به سیستم صوتی و تصویری پیشرفته (IPTV) با قابلیت‌هایی از قبیل انتخاب از طیف متنوعی از فیلم‌ها، انتخاب موسیقی و نمایش ادعیه
شما عزیزان می‌توانید در هر لحظه از شبانه‌روز برای خرید بلیط قطار مشهد قم رفت‌وبرگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید. قطار فدک رمز یک سفر باکیفیت برای شماست. در صورت نیاز می‌توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:
شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Tetiss
Tetiss
3 سال قبل

سلام شماره مدیریت بازارچه فردوسی رو میخوام .ممکنه بهم بدید؟

متین طلا
متین طلا
3 روز قبل

زنگارکی بهترینه

نوشته های مرتبط

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x