تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

۱۰ تصویر از موزه دوران اسلامی : آدرس دقیق و مشخصات

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

موزه ملی ایران به مساحت پنج هزارو پانصد متر مربع در باغ بزرگی ساخته شده است. این موزه ۲ ساختمان اصلی دارد، ساختمان موزه دوران اسلامی و موزه ایران باستان.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین رویدادهایی که در سال ۱۳۹۷ در موزه ملی ایران اتفاق افتاد، قرار گرفتن بعضی از آثار موزه لوور در موزه ملی ایران بود. این کارکه به دست سازمان میراث فرهنگی انجام شد، زیاد از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت.

موزه دوران اسلامی
نمای موزه دوران اسلامی

به این خاطر پنجاه و شش عدد ازاشیای تاریخی موزه لوور به این موزه انتقال داده شد و در دید تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفت. از اول کار موزه صف‌های طویل در مقابل موزه ملی، شوروعلاقه مردم را برای تماشای این آثار مشخص می کرد، علاقه ای که موجب تمدید بیشتر مدت نمایش آثار در تهران شد.

و بازدید از این موزه غنی و زیبا، نه تنها بردانش و اطلاعات تاریخی‌ ما می افزاید بلکه می‌تواند زمینه‌ای برای علاقه‌مند ساختن و جذب نسل جدید به جامعه و تاریخ پرشکوه و عظیم کشورشان نیز باشد و نسلی که در حال فاصله گرفتن از اصل و ریشه‌های خود هستند.

موزه دوران اسلامی
آثار دیدنی موزه دوران اسلامی

موزه دوران اسلامی

یکی دیگر از ساختمان های موزه ملی ایران، موزه دوران اسلامی است. و این ساختمان خیلی نزدیک از موزه ایران باستان می باشد. و زمان افتتاح این موزه به سال ۱۳۷۵ بازمی‌گردد. در واقع این موزه یک ساختمان ۳ طبقه است که طبقات ۲ و ۳ آن با ۷ تالار به نمایش آثار تاریخی دوران پس از اسلام ایران اختصاص یافته است.

طبقه ۲شامل سه تالار قرآن، تالار قاجار، تالار صفوی و می‌شود؛ طبقه ۳ نیز به تالارهای سلجوقی، صدر اسلام و ایلخانی اختصاص یافته است. در این موزه بیش از هزارو پانصد شی تاریخی در صد و هفتاد ویترین به نمایش گذاشته شده است.زیربنای ساختمان موزه دوران اسلامی نزدیک به چهارهزار مترمربع است، و ساخت این موزه از سال ۱۳۲۳ شروع شد ه و در سال ۱۳۲۹ به اتمام رسید. واین موزه در سال ۱۳۷۵ افتتاح گردید.

آثار موزه دوران اسلامی
آثار موزه دوران اسلامی

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان هم یکی از ساختمان های داخل موزه ملی ایران می باشد و مانند کاخ موزه ملت دارای آثار فاخر میباشد که به نمایش آثار تاریخی قبل از اسلام اختصاص یافته است و در سال ۱۳۱۶ افتتاح گردید ساختمان این موزه خود بسیارجذاب و زیبا می باشد. این بنا به سبک ایوان کاخ کسری ساخته شده است.

موزه ایران باستان
موزه ایران باستان

آجرهای استفاده شده در نمای ساختمان قرمزرنگ می باشد تا مشخص کننده معماری دوران ساسانی باشد. و زمانی که در سالن‌های بزرگ این موزه قدم می‌زنید انگارشکل گرفتن و ایجاد شدن تمدن در ایران را سریع دارید مرور می کنید و در حال نگاه کردن به ان هستید.

و همینطور این موزه ایران باستان شامل ۲ طبقه می باشد، طبقه ۲موزه به دوران قبل از تاریخ و طبقه ۱ به دوران تاریخی اختصاص یافته است. و اگر تالارهای طبقه ۲ موزه یعنی دوران قبل از تاریخ را که در یک مکان بزرگ سر به ترتیب پشت سر بگذارید، این مراحل از تمدن ایران و تکامل زندگی را مشاهده می کنید.

آثار موزه ایران باستان
آثار موزه ایران باستان

گذری در طبقه اول موزه ایران باستان

در طبقه ۱ موزه ایران باستان از قسمت های موزه ملی ایران وارد قسمت جدیدی از تمدن می‌شویم، مکانی که اولین سنگ بناهای تمدن عظیم و پرشکوه ایرانی، به معرض دید، گذاشته شده است. در این طبقه آثار دوران تاریخی در ۷ تالار در قرار داده شده است. مدت زمان های نمایش آثار در این موزه به ترتیب می باشد: آغاز مفرغ، عیلامی (آغاز نگارش)، هخامنشی ، اشکانی و ساسانی ،عصر آهن، سلوکی. و این آثار باستانی و زیبا، با شرایط آن دوره زمانی و همچنین با مواد اولیه پراستفاده در آن دوران ساخته شده‌اند. و بیشتر آثار به نمایش گذاشته شده در تالارها شامل ظروف غذا ،ابزارهای شکار، زیورآلات ، مجسمه‌ها و… می باشند. این موزه همانند موزه سکه تهران از ارزش های فرهنگی زیادی برخوردار می باشد .

گذری در طبقه اول موزه ایران باستان
گذری در طبقه اول موزه ایران باستان

تاریخچه موزه ایران باستان

اگرچه حفاری ‌ها و کند و کاو بزرگ و گسترده شوش توسط فرانسوی‌ها انجام شد و ایرانی‌ ها را با اشیا تاریخی و قدیمی و باارزش آشنا کرده بود، و امتیاز ساخت ،طراحی و اجرای موزه ایران باستان که تا چندین سال به عنوان موزه ملی ایران برای همه شناخته می ‌شد، ‌از سمت دولت ایران به فرانسوی ‌ها انتقال داده شده بود.
درسال ۱۳۰۸، برای میراث فرهنگی کشور سالی بسیار خوب و خوش یمن بود، ‌در این سال بود که شخصی به نام آندره گدار فرانسوی ماموریت داشت که این موزه را ایجاد کند ولی متاسفانه این موزه تا سال ۱۳۱۶ مورد بازدید قرار نگرفت.

موزه ایران باستان از ۲ قسمت تشکیل شده:

  •  موزه پیش ‌ازتاریخ ایران
  • موزه دوره تاریخی
آثار فاخر موزه ایران باستان
آثار فاخر موزه ایران باستان

در موزه قبل از تاریخ اشیایی قدیمی با قدمتی چند هزار ساله را می بینیم، آثاری که از دوره پارینه سنگی هستند تا دوره هزاره چهارم قبل از میلاد.این قسمت از موزه دوران تاریخی تا پایان دوران ساسانی را شامل می ‌شود.در اوایل کار موزه ، شامل دو ۲ طبقه بود. و طبقه ۱ که توضیح ان داده شد و طبقه ۲ که در آن آثار دوره اسلامی به قرار داده شده و برای نمایش عموم گذاشته شده است.

بازدید کنندگان موزه دوران اسلامی
بازدید کنندگان موزه دوران اسلامی

یکی از اشیای قدیمی در موزه ایران باستان

اگر شما هم به دنبال رمز و راز هستید، با دیدن کهن ترین و قدیمی ترین شی که از انسان ایرانی به جا مانده خیلی خواهید شد که ان شی دندان وزمه، از قدیمی‌ترین سنگواره انسانی می باشد که در کشور ما کشف و پیدا شد و بنام غار وزمه کرمانشاهی به این معنا که مکانی که آن را پیدا کرده اند به نام و معروف شده است. حدود بیست و پنج هزار سال پیش کودکی نه ساله دندان آسیایش را از دست داد ‌یا خودش به شکلی از دنیا رفت، اما دندان آسیا در تاریخ ماندگار شد.

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x