تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

خطرناک ترین مسیرهای ریلی جهان

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بسیاری از افراد قطار را به دلیل دوری از مسایل پرخطر مانند تصادفات انتخاب می‌کنند. قطار از لحاظ امنیت بی‌خطرترین وسیله نقلیه شناخته می‌شود. با این حال قطارهایی هستند که در مسیرهای پرخطر احداث شده ‌اند. اما خوشبختانه با اینکه این مسیرها از ریسک بالایی برخورداند، تا کنون حادثه خطرناکی را تجربه نکرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از خطوط ریلی ایمن رخدادهای مرگباری را شاهد بوده‌اند.

 استفاده مسیر ریلی خطرناک اگرچه ریسک بالایی دارد اما برای برخی افراد هیجان انگیز بوده و آن مسیر را به دلیل مخاطراتش انتخاب می‌کنند. پرشیب ترین خطوط ریلی در سوئیس قرادارند که باشیب ۴۷٫۷ مسافران خود را از بالای ساحل به رشته کوه آلپ می‌رسانند. از پنجره های این قطارها می‌توان آتشفشان ها و دره های عمیقی را مشاهده کرد که به صورت عادی تماشای آن ها امکان پذیر نیست. در ادامه به چند مورد از این قطارهای خطرناک اشاره شده است.

 

قطارهایی در مسیر ریلی خطرناک

چامبرز و تولتک در نیومکزیکو

 این مسیر ریلی در سال ۱۸۸۰ ساخته شده که نیومکزیکو را به آنتونیتو در کالرادو وصل می‌کند. تمام ریل این مسیر ریلی از چوب ساخته شده؛ به همین دلیل به عنوان مسیری بسیار فرسوده شناخته می‌شود. در سال ۱۹۷۰ این خط آهن بازسازی شد و در اختیار گرشگران قرار گرفت تا از جنگل و رودخانه گذر کنند و سفری پرخطر و هیجان انگیز داشته باشند.

یکی از مسایل خطرناک این خطوط باریکی ریل و چوبی بودن آن است که به همان شکل قدیمی باقی مانده است. باریکی ریل در حدی است که گمان می‌رود قطار در هوا حرکت می‌کند. این باریکی، قطار را در پیچ ها با خطر مواجه می‌سازد.

 

قطار چامبز در مسیر ۲۴۵متری خود پارک تولتک را طی کرده و به بالاترین کوه آمریکا می‌رود. بادهای تند در حین حرکت قطار برای بسیاری از مسافران آن ایجاد سردرد می‌کند و تعادل قطار را با دشواری همراه می‌سازد.

رامس وارم در هند

برای رسیدن به جزیره رامس باید قطاری را سوار شد که در خطرناک ترین مسیر ریلی جهان حرکت می‌کند. این خط در سال ۱۹۱۴ ساخته شده و از روی اقیانوس هند به وسیله پل پامدان می‌گذرد. به دلیل گردبادهای وحشتناک مسیر و شدت باد کمترین سرعت قطار ۲/۵ کیلومتر در ساعت است اما با این حال خطرات زیادی در راه آن قرار دارد. به دلیل خطرساز بودن گردبادها رزرو بلیت قطار در روزهایی با باد شدید صورت نمی‌گیرد. سفر با این قطار می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

مسیر قطار خطرناک هند
مسیر قطار خطرناک هند

لاس نوبس در آرژانتین

این مسیر ریلی به دلیل گذر از کوه و پلی بلند به قطاری در بین ابرها شهرت دارد. این قطار، شهر سالتا در شمال آرژانتین را به لاپولوریلا در شیلی متصل می‌کند. قطار آرژانتین در سال ۱۹۴۸ ساخته شد که در مسیر آن ۱۳ پل آهنی، ۱۳پل بتونی و ۲۱تونل قرار دارد. خطرناک ترین قسمت خط آهن قسمت مارپیچ آن است. این قطار به دلیل بالا رفتن تا ارتقاع ۴کیلومتر سومین مسیر ریلی مرتفع دنیا به شمار می‌آید.


کورانداسنیک در استرالیا

نام اسنیک که به معنی “زیبا” است را یکی از خطرناک‌ترین خطوط ریلی به خود اختصاص داده است. مسیرهایی پر پیچ که از جنگل های استوایی می‌گذرند این قطار را به یکی از خطرناکترین و در عین حال هیجان انگیز ترین قطارهای جهان تبدیل نموده است. این قطار در سال ۱۸۰۰ ساخته شده و در مسیر خود درختانی انبوه و چند آبشار را پشت سر می‌گذارد. داخل قطار به دلیل گذر از این موانع گاهی به طور کلی خیس می‌شود و قراردادن سایبان کمکی به این موضوع نکرده است.

مسیر خطرناک استرالیا
مسیر خطرناک استرالیا


جورج تاون در کلرادو

 این مسیر ریلی تا اواخر قرن ۱۹ جابجایی کارگران معدن نقره و نقره های به دست آمده را بر عهده داشته اما امروزه مسافران را حمل می‌کند. خطرناک ترین قسمت مسیر ریلی این قطار عبور از قسمتی به‌نام دروازه شیطان است. این دروازه درواقع پلی به ارتفاع ۳۰متر است. لوکوموتیوران در این قسمت سرعت خود را به حداقل می‌رساند تا بتواند تعادل قطار را حفط کند. گذر از این قسمت و سرعت پایین قطار یکی از استرس زا ترین ساعات است. ارتفاع این مسیر ریلی حتی از بلندترین درختان هم بالاتر است که همین امر بر میزان استرس می‌افزاید.

افرادی که بودن در ارتفاع را دوست دارند می‌توانند با این قطار سفری بی نظیر را تجربه کنند اما باید در نظر داشته باشند که پرخطر بودن این مسیر ریلی از قبل ذکر شده است.


مسیر سفید و یوکان در آلاسکا

این قطار در سال ۱۸۹۸ ساخته شده و از میان صخره هایی با ارتفاع ۵/۲ حرکت می‌کند. اکنون این مسیر ریلی به‌عنوان یک آثار تاریخی شناخته می‌شود که گردشگرانی نزدیک به ۴۵۰هزار نفر در سال را جابجا می‌کند. بهترین زمان برای سفر با این قطار دودی در فصل زمستان بیان می‌شود که تمام مسیر پوشیده از برف است. از این خط ریلی پرهیجان، به‌ دلیل نزدیکی به صخره ها به‌عنوان یکی از راهنماهای تاریخچه‌ مهندسی شهرسازی در جهان نام برده می شود.

خط آهن صخره ای لینتون و لینموس در انگلیس

  این مسیر ریلی که دو شهر لینتون و لینموس در جنوب غرب انگلیس را به دوون در شمال این کشور متصل می کند در سال ۱۸۸۷ ساخته شد. هر واگن این قطار ۴۰ مسافر را در خود جای می‌دهد که جداگانه حرکت می‌کنند. یکی از مزایای این قطار استفاده از آب به جای سوخت است که به سلامت محیط زیست کمک می‌کند. قطار انگلیس در مسیر ریلی خود ارتفاع ۱۵۲ کیلومتری را پیموده؛ سپس از کنار دریا گذر می‌کند. دلیل ساخت این قطار صخره هایی است که رفت و آمد را برای مردمان دو شهر سخت کرده بود. رزرو بلیت این قطار یکی از برنامه های قطعی گردشگران منطقه است.

مسیر خطرناک قطار
مسیر خطرناک قطار

آسومی نامی در ژاپن

 این قطار بسیار خطرناک از وسط یک آتشفشان فعال گذر می‌کند. این آتشفشان در تمامی طول سال فوران کرده و فقط گاهی شدت آن تغییر می‌کند. با اینکه آتشفشان ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد افرادی زیادی در سال برای سوار شدن به قطار به رزرو بلیت آن می‌پردازند. ماه نوامبر بهترین زمان برای افراد ماجراجو است زیرا این کوه آتشفشانی بیشترین تعداد فوران را دارد و مسافران قطار به دلیل سردی هوا می‌توانند به خوبی گدازه ها را مشاهده کنند.

حتی فکر کردن به این مسیر هم می‌تواند ترس را به دل انسان بیندازند اما از آنجایی که تاکنون این قطار آمار تلفات نداشته می‌توان به امنیت آن پی برد و سفر در مسیر را خالی از لطف ندانست.

کوتنیکوآچو در آفریقای جنوبی

 این قطار در سال ۱۹۰۸ افتتاح گردید و تنها راه ارتباطی بین شهرهای کیپ غربی و خلیج موسل در آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. در همان سال های اول به دلیل افتادن شاخه های درختان بر سقف قطار این وسیله دچار حادثه شد و کارشناسان مجبور به بریدن درختان در مسیر شدند. خطرناک ترین قسمت این مسیر ریلی گذر از اقیانوس هند توسط پل کیمانس است.

آرگوگد در اندونزی

این قطار از از جاکارتا به باندونگ اندونزی می‌رود و در مسیر خود از روی رودخانه های عمیقی که هیچ وسیله نقلیه ای قادر به گذر از آن نیست، عبور می‌کند. پل کیکاروتوگ هیجان انگیزترین قسمت این مسیر است که مسافران می‌توانند از روی آن زمین های سرسبز دره را مشاهده کنند. در سال ۲۰۰۲ یکی از قطارهای این مسیر ریلی به پایین دره سقط کرد اما خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

مسیر خطرناک قطار اندونزی
مسیر خطرناک قطار اندونزی

سفر با خطوط ریلی خطرناک اگرچه بسیار پرریسک خواهد بود اما گردشگران زیادی برای دیدن مناظر بکر در طول این مسیرهای ریلی حاضرند از مدت ها قبل به رزور بلیت بپردازند. قطار ژاپن که از روی یک آتشفشان فعال می‌گذرد، قطار رامس هند که از اقیانوس عبور می‌کند و قطار کورانداسنیک در استرالیا  که از چند آبشار گذر می‌کند نمونه ای از این مسیرهای ریلی خطرناک هستند.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد
  • سرو پیش غذا / غذای اصلی گرم به همراه نوشیدنی­های انتخابی / و دسر

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهرام امیری
بهرام امیری
5 سال قبل

باسلام چطور درفیلم یک ایرانی درسرزمین هیتلر از تهران به المان با قطار میروند چرا در مورد سرویس دهی راه اهن ایران به اروپا ذکر نشده

نوشته های مرتبط

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x