تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ارگ شیخ بهایی

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز با شما هستیم با معرفی ارگ شیخ بهایی

ارگ شیخ بهایی که در شهر نجف آباد استان اصفهان واقع شده و نام های دیگری در سنوات قبل نیز داشته است که می توان به هفت برج خارون نام برد .این ارگ در جنوب شرقی شهر نجف آباد اصفهان در محله جوی خارون،یا بهارستان واقع شده است .

ارگ شیخ بهایی

این ارگ زیباترین و عظیم ترین مجموعه تفریحی در غرب این استان نصف جهان است . دوران ساخت این ارگ شیخ بهایی به دوران صفویه بر می گردد . و بانی اش شیخ بهایی بوده است .ودر سال ۱۳۸۲ با شماره ۳۴۸۱ ثبت شده است .

ارگ در باغی به مساحت سه هزار متر مربع واقع شده است و ۷ برج دارد که ۶ تا از این برج های زیبا و دیدنی در حقیقت کبوتر خانه اند ‌و مانند این برج ها را در شهر  تبریز می توان  دید .

هر برج ۱۴ متر ارتفاع دارند که البته این برج ها با دیوارهای کاهگلی  به ارتفاع چهار متر به همدیگر وصل شده اند.لازم به توضیح است ارگ شیخ بهایی زمانی که تبدیل به مجموعه فرهنگی و تاریخی شده است

مکان های دیدنی دیگر

که قسمت های زیبای دیگر نیز مانند آبنما ،چایخانه سنتی،مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز به ارگ افزوده شده است .تا زمینه ای برای بازدید علاقه مندان به این ارگ تاریخی را فراهم کرده باشند و بتوانند از دیدن این ارگ بسیار زیبا یک روز بیاد ماندنی و رویایی داشته باشند .

البته باید خاطر نشان کنیم که این اثر به دست توانای شهر داری و تنی چند از میراث دوستان  شهر نجف آباد به نام طرح گردشگری ارگ شیخ بهایی باز سازی شده است . در پایان بیان این نکته ضروری است.

ارگ شیخ بهایی یکی از آثار تاریخی نجف آباد که زمانی جایگاه امنی برای کبوتران بود و استفاده دیگری نداشت به همت همه مسئولین این شهر به خصوص شهرداری و میراث فرهنگی این شهر ،به بزرگترین و زیباترین مجموعه های تفریحی و سیاحتی این شهر تبدیل شده است

و چشم هر مسافری را خیره می کند و توصیه می کنیم دیدن ارگ شیخ بهایی رابه همه دوست داران اماکن تاریخی ایران بازدید به عمل بیاورند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی برده باشید.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x