تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

آغاز پیش فروش بلیت قطار ویژه اربعین از چه زمانی آغاز می شود؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

هنگامی که تاریخ اربعین حسینی نزدیک می شویم، شیفتگان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خودشان را آماده برای زیارت حضرتشان و رفتن به این سفر معنوی می‌کنند. برای این سفر راه های هوایی و زمینی مانند اتوبوس، حتی پیاده روی و قطار وجود دارد که بسیاری از مسافران در طی چند سال گذشته، حمل و نقل ریلی را به دلیل سهولت برای سفر به کربلا انتخاب کرده اند. زیرا قطارهای زیادی آماده ی ارائه خدمات به این مسافران هستند.قطار ها از مبدا های مختلف همچون مشهد به مرز مهران و غیره به سمت کربلا حرکت میکنند.

 اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که به این سفر معنوی ملحق شوید، با ما در مقاله زیر همراه باشید تا با قطارهای اربعین و زمان پیش فروش بلیت قطارهای ویژه اربعین آشنا شوید.

سر فصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

  • قطارهایی که برای اربعین به مسافران خدمات می دهند
  • زمان پیش فروش قطارهای ویژه اربعین
  • نکاتی که باید در سفر با قطار در اربعین رعایت کنید

قطارهایی که برای اربعین به مسافران خدمات می دهند

قطار اربعین
قطار اربعین

حسین(ع) امام مهربانی ها است. و این عشق است که باعث شده سالیان سال مشتاقان در اربعین به سوی او رهسپار می شوند. تا پذیرایشان باشد. زائران همچون زینب (س) بی تاب هستند و با تمام خستگی خود را در اربعین به او می رسانند تا پاره پاره های قلبشان، در کنار او آرام گیرد.

مسافران راه های متفاوتی برای رسیدن به مقصد معنوی خود دارند. بسیاری از زائران ایرانی در این ایام برای رسیدن به کربلا از قطار استفاده می کنند که در ادامه اطلاعاتی از قطارها در اختیارتان قرار می دهیم.

با تامین قطار فوق‌العاده تا مقصد ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه و هماهنگی اتوبوس از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه تا مرز مهران در قالب یک بسته، همچنین هماهنگی اتوبوس از مهران به نجف و برعکس از کربلا تا مرز مهران در اختیار مسافران قرار گرفت. در ایام اربعین قطارهای فوق‌العاده برای متقاضیان سفر به کرمانشاه دارای تنوع بودند و به صورت ۴ تخته، ۶ تخته و صندلی استفاده شده اند. 

در سال ۹۷ تعداد ۱۶۰ رام قطار فوق العاده و ۱۳۴ رام قطار ترکیبی در مسیر تهران- مهران که تا کرمانشاه با قطار و از کرمانشاه تا مهران با اتوبوس جا به جا می شدند، در خدمت بودند.

همچنین ۲۶ رام قطار در مسیر تهران-خرمشهر فعالیت می کردند که یک قطار ریل باس به صورت ۲۴ ساعته از خرمشهر تا مرز شلمچه هر نیم ساعت ۵۰۰ مسافر را رایگان منتقل می کرد.

فراموش نکنید قطارهایی که در مسیر جنوب حرکت می کردند نیز بر اساس برنامه ریزی تا ایستگاه خرمشهر به سیر خود ادامه می دادند که ۳ قطار روزانه از تهران به اهواز حرکت می کنند و در ادامه به خرمشهر می رسیدند.

بهتر است بدانید در مسیر مشهد- اهواز– خرمشهر نیز در سال ۹۷ دو قطار اختصاص یافت که یکی از آن ها به صورت روزانه و دیگری به صورت یک روز در میان ۶۰۰ مسافر را به نقطه صفر مرزی در شلمچه می رساندند.

در سال ۱۳۹۷، دویست و هشتاد هزار نفر-صندلی برای اربعین در نظر گرفته شده بود که نسبت به سال ۱۳۹۶، ۲۷ درصد رشد داشته است.

شنبه ۲۷ مهر است که پیش فروش بلیت ها تقریبا از ۵ مهر شروع می شود. متقاضیان سفر به کربلا می توانند بلیت های خود را به صورت اینترنتی، اپلیکیشن، تلفن ۱۵۳۹ و یا حضوری خریداری کنند.

مسافران می توانند برای استفاده از قطار تا ایستگاه کرمانشاه از طریق سایت اینترنتی  www.raja.ir اقدام نمایند.

در این روش ها به دلیل این که بلیت اتوبوس از ایستگاه کرمانشاه تا مرز مهران و برعکس، به فروش نمی رسد، قیمت های بلیت قطار با توجه به نوع قطار، ساعت حرکت و پذیرایی ارزانتر و مناسب تر است. اما متقاضیانی که قصد دارند بلیت ترکیبی قطار-اتوبوس در مسیر ریلی تهران-کرمانشاه و اتوبوس کرمانشاه به مرز مهران را داشته باشند، می توانند از کلیه نمایندگی های فروش، بلیت مد نظر خود را تهیه کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای بازگشت از سفر نیز، از کربلا تا مهران با اتوبوس عراقی و از مهران تا کرمانشاه با اتوبوس ایرانی و همچنین از کرمانشاه تا تهران از قطار استفاده می شود.

نکاتی که باید در سفر با قطار در اربعین رعایت کنید

بلیت قطار فدک
بلیت قطار فدک
  • فراموش نکنید که عراق کشوری خارجی با مقررات خاص خود است، رعایت قوانین و همچنین احترام به حاکمیت آن الزامی است. به همراه داشتن گذرنامه و ویزای عراق حتمی است زیرا مسؤولان ایرانی و عراقی از ورود و خروج بدون مجوز جلوگیری خواهند کرد.
  • وسایلی مانند کوله پشتی، کفش مناسب، کیسه و وسایل شخصی را به همراه داشته باشید.
  • حضور داشتن در ایستگاه راه آهن حدود یک ساعت قبل از حرکت الزامی است.
  • مسافران از هر گونه پراکندگی در محیط پایانه‌های در طول مسیر و نیز خروج از بسته ترکیبی در ادامه مسیر، خودداری کنند، در غیر این صورت هیچ گونه مسؤولیتی بر عهده آژانس‌ نخواهد بود.
  • مسافران در زمان بازگشت در کربلا، تا ۱۵ ساعت قبل از زمان حرکت قطار از کرمانشاه، در پایانه حضور داشته باشند.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در موعد مقرر نرسیدید، ۸ ساعت قبل از حرکت قطار از ایستگاه کرمانشاه، حتماً خود را به پایانه در مرز مهران برسانید.
  • از پذیرفتن وسائل امانتی افراد مشکوک و یا تحویل وسائل خود به دیگران جلوگیری کنید.
  • ارائه دادن‌ گذرنامه توسط زائران در زمان ورود به گیت گذرنامه در مبادی ورودی مرزی به کشور الزامی است، انجام ندادن این کار پیگرد قانونی برای مسافر در بردارد.
  • مسافران از در مبادی ورودی تجمع نکنند و آرامش خود را حفظ کنند و دیگران را نیز به این کار دعوت نمایند.
  • در بازگشت به کشور، زائران نسبت به کهنسالان و کودکان اهتمام داشته باشند و به آن ها در طول مسیر کمک کنند.

در این مقاله به بررسی قطار هایی که در ایام اربعین به زائران خدمات می دهند پرداختیم و زمان آغاز پیش فروش بلیت های قطار را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید با انتخاب قطار به راحتی خود را در چهلم امام حسین (ع) به محضر ایشان برسانید و توصیه های مهم در این سفر را رعایت کنید تا سفری ایمن را تجربه کنید.

 

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

 

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x