تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

ایستگاه راه آهن مشهد نیشابور

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

ایستگاه راه آهن مشهد نیشابور

ایستگاه راه آهن مشهد نیشابور

در این مطلب قصد داریم ایستگاه راه آهن مشهد نیشابور را معرفی کنیم.

ایستگاه راه آهن مشهد – نیشابور همه روزه شاهد حجم زیادی از مسافران است. استفاده از قطار برای مسیرهای کوتاهی مانند مشهد – نیشابور که حدوداً ۱۱۸ کیلومتر است، به صرفه تر خواهد بود. مسافرت با قطار در مسیرهای طولانی نیز امنیت، کاهش هزینه ها و از همه مهمتر راحتی در سفر را به ارمغان می آورد. در ادامه مطالب ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری درباره ایستگاه راه آهن مشهد- نیشابور به دست آورید.

در این مقاله سعی می کنیم پاسخ سوالات زیر را با شما به اشتراک بگذاریم:

  • ایستگاه راه آهن مشهد نیشابور در چه سالی آغاز به کار کرد؟
  • نحوه تهیه بلیط قطار مشهد نیشابور چگونه است؟
  • فاصله نیشابور تا مشهد با قطار چقدر است؟
  • مواردی که می توانند بر قیمت بلیط قطار تاثیر بگذارند چه مواردی هستند؟
  • بیمه قطار شامل چه افرادی خواهد شد؟
  • چگونه می توان بلیط رزرو شده را کنسل و هزینه بلیط را دریافت کرد؟
  • مزایای استفاده از قطار چیست؟

ایستگاه راه آهن مشهد نیشابور در چه سالی آغاز به کار کرد؟

شهر نیشابور یکی از شهرستان های بزرگ استان خراسان رضوی می باشد که در مسیر تهران-مشهد، نزدیک ترین شهر به مشهد مقدس است. بر اساس آمار سال ۱۳۹۰ شهرستان نیشابور چیزی حدود ۴۳۳،۱۰۵ نفر جمعیت دارد که از این منظر رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است. بر همین اساس افراد زیادی و به دلایل مختلفی میان نیشابور و مشهد در رفت و آمد هستند و بسیاری از آن ها برای این کار از قطار استفاده می کنند. شهر نیشابور در سال ۱۳۳۵ به ناوگان ریلی کشور پیوست. تقاطع غیر همسطح ایستگاه نیشابور در سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح ریلی کشور شناخته می شود. افرادی که بلیط تهران – مشهد یا بلعکس را تهیه کرده باشند می توانند در این ایستگاه پیاده شوند زیرا ایستگاه راه آهن مشهد- نیشابور جزء ایستگاه های است که در مسیر تهران مشهد قرار دارد. با توجه به امکانات ایستگاه نیشابور و حجم زیاد مسافران آن، بیشتر قطارها در این مسیر توقف نسبتاً طولانی تری دارند. علاوه بر قطارهایی که از ایستگاه نیشابور عبور می کنند، این شهر قطاری مستقل در مسیر تهران دارد که مسافران از آن استقبال خوبی می کنند. این ایستگاه در خیابان طالقانی، خیابان ایستگاه قرار گرفته است.

ایستگاه قطار نیشابور
ایستگاه قطار نیشابور

 

نحوه تهیه بلیط قطار مشهد نیشابور چگونه است؟

با پیشرفت فناوری در دنیای بزرگ اینترنت این شرایط برای شما وجود دارد که بلیط قطار خود را به صورت آنلاین از وب سایت های معتبر خریداری کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از برنامه های کاربردی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند، جهت اخذ بلیط آنلاین اقدام کنید. در نهایت اگر نخواهید به دو روش بالا عمل کنید، می توانید به مراکز فروش بلیط مراجعه کنید.

بلیط قطارهای فدک نیز علاوه بر خرید تلفنی و حضوری، به صورت آنلاین نیز امکان پذیر بوده و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

 

چه مواردی می توانند بر قیمت بلیط قطار تاثیر بگذارند؟

قیمت بلیط قطار به موارد متعددی بستگی دارد و شما با مشخص کردن آنها می توانید قیمت نهایی را به دست آورید. این موارد شامل دو طرفه رزرو کردن بلیط، نوع کوپه (معمولی، خواهران ،برادران)، نوع قطار (هر چه درجه قطارها بالاتر باشد گران تر هستند)، واگذار کردن بار اضافی به باربری قطار و…است. هر گاه این موارد را در زمان اخذ بلیط مشخص کنید، قیمت نهایی بلیط به شما اعلام می شوند.

موارد دیگری هم در قیمت نهایی بلیط قطار تأثیر گذار است؛ مانند بلیط های لحظه آخری و یا تخفیف هایی برای زمان های خاص. هزینه بلیط کودکان نیز با توجه به سن آن ها، کمتر از بهای بلیط بزرگسالان محاسبه می شود.

 

بیمه قطار شامل چه افرادی می شود؟

تمام مسافران قطار از زمان ورود تا زمان خروج و رسیدن به مقصد، از بیمه قطار برخوردار می شوند. اگر برای هر یک از مسافران مشکلات ناشی از تصادف قطار، خارج شدن قطار از ریل، آتش سوزی و یا حتی سنگ پراکنی به سوی قطار پیش آید، مطابق با قوانین تعیین شده هزینه درمان و خسارت مسافران پرداخت می شود. همچنین تمامی بارهایی که توسط قطار جابجا می شوند نیز بر اساس ارزش اعلام شده آن در بارنامه تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

 

چگونه می توان بلیط رزرو شده را کنسل و هزینه بلیط را دریافت کرد؟

اگربه هر دلیلی بخواهید بلیط خود را کنسل کنید می توانید هزینه آن با کسر مبلغی به عنوان جریمه دریافت کنید. با استرداد بلیط قطار در ساعت ۱۲ روز قبل از شروع حرکت قطار، تنها ۱۰ درصد از کل پول بلیط  کسر می شود. از ساعت ۱۲ روز قبل تا ۳ ساعت مانده به آغاز حرکت ۳۰ درصد به عنوان جریمه و از ۳ ساعت باقی مانده تا زمان حرکت ۵۰ درصد به عنوان جریمه از کل پول بلیط کسر خواهد شد. با حرکت قطار بلیط شما سوخت خواهد شد و شما پولی دریافت نخواهید کرد. بهتر است پیش از اقدام به خرید بلیط قطار تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا متحمل خسارت نشوید.

 

مزایای استفاده از قطار چیست؟

با افزایش تصادفات جاده ای و خطرات ناشی از آن، مسافران ترجیح می دهند که بهترین و امن ترین وسیله نقلیه را برای سفر انتخاب کنند. سفر با قطار علاوه بر امنیت، کاهش هزینه ها، سهولت سفر، داشتن امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، سرویس های پذیرایی و… را برای مسافران در پی دارد. علاوه بر این، با گسترش خطوط ریلی به نقاط دور افتاده کشور، می توان به جاهای دور از دسترس نیز سفر کرد. با انتخاب قطارهای ۵ ستاره فدک قطعاً شما از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار خواهید بود.

سفری بیاد ماندنی با قطار 5 ستاره فدک
سفری بیاد ماندنی با قطار 5 ستاره فدک

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

  • قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
  • تعبیه عایق صوتی مناسب جهت حذف صداهای مزاحم و افزایش سطح کیفی سفر
  • تعبیه عایق حرارتی مناسب  برای حفظ دمای مطلوب کوپه ها و آسایش مسافران
  • طراحی تزئینات داخلی لوکس و مدرن به منظور جریان هوای تازه در واگن و ایجاد آسایش هر چه بیشتر مسافران
  • قابلیت تنظیم دمای فضای داخل کوپه به صورت مجزا از ۲۲ تا ۲۶ درجه در تابستان و زمستان
  • قابلیت تنظیم روشنایی در داخل کوپه و استفاده از چراغ های اختصاصی برای هر تخت
  • تعبیه پریز برق داخل کوپه ها برای استفاده مسافران
  • سامانه ی صوتی و تصویری بسیار متنوع و کامل با امکان انتخاب و نمایش مجموعه ای از فیلم ها و موسیقی های روز
  • امکان استفاده مجزا هر یک از مسافران از سامانه صوتی و تصویری بدون تداخل با دیگران
  • امکان مشاهده مسیر سفر و موقعیت لحظه ای در مسیر یاب سامانه صوتی و تصویری
  • طراحی تخت هایی بزرگتر از تخت های قطارهای مشابه (۶۰۰×۱۷۶۰)
  • ارائه ملزومات خواب به تعداد مسافران
  • سرو غذاهای متنوع داخلی و خارجی مطابق با ذائقه و سلیقه ایرانی
  • سرو نوشیدنی و میان وعده در طول سفر
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران حرفه ای و آموزش دیده

شما عزیزان می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است.

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده ای برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند و می توانند به راحتی استراحت کنند.

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x