تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاذبه های گردشگری جنوب ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

امروز در خدمت شما عزیزان گرامی هستیم با موضوع جاذبه های گردشگری جنوب ایران

به طور قطع جاذبه های گردشگری غنی و متنوع جنوب کشور ایران، از پرطرفدارترین مقاصد ایرانگردی به حساب می آیند. بی شک از غرب تا شرق سواحل جنوبی ایران، مردمان مهمان نواز و خونگرم با رسوم و فرهنگ‌های متفاوت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

صفا و صمیمیت مردمان جنوب، آبی بیکران خلیج فارس و جاذبه های فراوانی که در جنوب کشور وجود دارد مردم کشورمان را راهی شهرهای جنوبی می‌کند. اوایل بهار و پاییز و زمستان بهترین زمان برای بازدید مناطق جنوبی کشور محسوب می شود.

زیرا در فصل‌ تابستان در این مناطق حتی دمای هوا به بیشتر از ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد که سبب می‌شود فرصت مناسبی برای مسافرت نباشد. در این مقاله به بررسی گلچینی از بهترین جاذبه های گردشگری جنوب کشور را معرفی کرده‌ایم. مطالبی که در این مقاله به بررسی آن ها میردازیم عبارتند از:

 

معرفی برخی جزیره ها و شهرهای دیدنی جنوب ایران:

جزیره کیش

در میان آبهای خلیج همیشه فارس جزیره ای زیبا و بی نظیر کیش در استان هرمزگان واقع شده است که به مرکز تجارت مروارید شهرت دارد. جزیره ای که پوشیده از درختان نخل، کنا، اکالیپتوس و مانند جزیره های دیگر آب و هوای ساحلی و شرجی را دارا است.

جزیره کیش
جزیره کیش

اکثر افرادی که به جزیره کیش سفر کرده اند و تمیزی،امکانات رفاهی و تفریحی و سکوت آن را دیده اند، تمایل دارند دوباره به آنجا سفر کنند و یا بتوانند در کیش سکونت دائمی داشته باشند. از مناطق دیدنی آن می توان به :

شهر زیرزمینی کاریز، آب انبار سنتی، کشتی یونانی، شهر تاریخی حریره، پارک دلفین، کارتینگ، پلاژ، آکواریوم و شاتل، اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، کیبل اسکی و مراکز خرید اشاره نمود.

 

جزیره قشم

اگر توسط خودروی شخصی مسافرت می کنید می‌توانید به‌ بندر لنگه و سپس به‌ بندر خمیر بروید و در آخر از بندر پل راهی این جزیره بشوید. این جزیره نیز به عنوان قسمتی از استان هرمزگان و بزرگترین جزیره ایران شناخته می شود. جزیره قشم دومین بندر آزاد تجاری ایران نام دارد که دارای  ۱۵ بندرصیادى و تجارى است.

از مناطق گرشگری آن می توان به منطقه حفاظت شده حرا در تنگه خور خوران خلیج فارس و بین جزیره قشم و سواحل استان هرمزگان است و منحصر به فرد، زیبا و دلفریب است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

همچنین بازدید از بزرگترین و اولین پارک کروکودیل خاورمیانه که در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسیده و از دیدنیهای منحصر به فرد جزیره قشم به حساب می آید را از دست ندهید.

جزیره قشم
جزیره قشم

جزیره هرمز

هرمز، جزیره ای به مساحت ۴۲ کیلومترمربع در ۸ کیلومتری بندر عباس قرار دارد که فاصله ی این جزیره از قشم با قایق تندرو حدود ۳۰ دقیقه است. رنگی بودن خاک ساحل و جزیره و دره ی نمکی اصلی ترین خصلت این جزیره است که هنرمندان توسط خاک های رنگی این جزیره، فرش خاکی هرمز را بر روی زمین ترسیم می کنند.

 

آبادان

آبادان مانند هر شهر افتخار آفرین دیگری، جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که نباید از دست‌شان بدهید.

به شما پیشنهاد می کنیم از بازدید مسجد رنگونی ها، موزه، لب شط، جزیره مینو، پل کابلی آبادان که نخستین پل کابلی واقع در خشکی در جهان است و … غافل نشوید.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه سرویس خواب با کیفیت متفاوت

✅  بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم، انتخاب موسیقی، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

[/stextbox]

دزفول

شهرستان دزفول در جنوب غرب کشور و شمال استان خوزستان واقع شده است و گرشگران زیادی هر ساله از آن بازدید می کنند. در پایین سد تنظیمی دز و شمال شهر دزفول تفریحگاه ساحلی دیدنی دز (علی کله) قرار دارد که از زیباترین و مهم ترین مراکز تفریحی خوزستان در فصل های بهار و زمستان محسوب می شود.

دریاچه شیهون یکى از زیبا‌ترین دریاچه‌هاى ایران و جهان در دزفول و پشت دو کوه شاداب و تنگوان است که زمینه‌ی مساعدى را به منظور انجام ورزش‌هاى آبى از جمله قایقرانى، اسکى، شنا و… فراهم کرده است.

آبشار شوی دزفول در ایران بی‌نظیر و همچنین بزرگترین آبشار خاورمیانه است. این آبشار در دهستانی به نام «شوی» که از توابع دزفول و در رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد و دارای تنوع زیست محیطی زیبا به خصوص در فصل بهار است.

دزفول
دزفول

روستای پامنار در میان دامنه‌های رشته کوه‌های زاگرس به دلیل چشم اندازهای بسیار متنوع طبیعی-فرهنگی و وجود دره‌ها و چشمه‌ها و درخت‌های سدر دارای طبیعتی خاص و جذاب است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

از دیگر مناطق دیدنی دزفول می توان به جنگل های رز، آسیاب های آبی دزفول، روستای لیوس، موزه مردم شناسی و غیره اشاره کرد.

 

شهر شوش

شهر باستانی شوش از معروف‌ترین شهرهای دنیا و از مراکز تمدن قدیم واقع در استان خوزستان محسوب می شود که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. پرونده میراث فرهنگی شوش شامل آپادانا، دروازه شرقی، کاخ شاوور، هدیش، شهر پانزدهم، مسجد جامع شوش، روستای هخامنشی، و مجموعه بناهای دوره اسلامی، تپه‌های آکروپول است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]فدک، همسفر رویاهای شیرین شما[/stextbox]

 

اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان یکی از کلانشهر های زیبایی است که در جنوب کشور واقع شده است. از جاذبه هی آن می شود به رود کارون و پل معلق اهواز که در سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در حکومت پهلوی اول پلی تمام فلزی با پایه های بتنی با دو قوس بر روی رودخانه کارون در اهواز ساخته شد، این پل اولین پل معلق خاورمیانه در ایران است اشاره نمود.

از دیگر مناطق دیدنی های آن بنای معین التجار، کلیسای سورت مسروپ، پل طبیعت کیانپارس، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه و غیره را نام برد.برای سفر به اهواز میتوانید از قطار نیز استفاده کنید که سفر ایمن و راحتی داشته باشید

اهواز
اهواز

در این مقاله به بررسی گلچینی از جاذبه های گردشگری جنوب ایران پرداختیم. همانطور که می دانید جاذبه های جنوب کشور بسیار متنوع و پر از آثار تاریخی و باستانی هستند و همچنین استان‌های جنوبی کشور و جزایر خلیج فارس از لحاظ اقتصادی، سیاسی و استراتژیک اهمیت فراوانی دارند. فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به جنوب ایران فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان و اوایل بهار است.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار تهران اهواز رفت و برگشت از خدمات قطارهای فدک استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی
ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی
4 سال قبل

من خودم اهل جنوبم. کاش کامل تر مینوشتین. دزفول و آبادان خرمشهر کلی جای دیدنی دارن. ممنون از سایت خوبتون

fadakadmin
fadakadmin
مدیر

سلام
ممنون از حسن نظر شما
بله حتما در مقاله بازبینی خواهیم کرد

نوشته های مرتبط

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x