تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاهای دیدنی اردبیل

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مقاله می خواهیم به جاهای دیدنی اردبیل بپردازیم :

اردبیل یکی از استان های است که مسافران برای سفر در تابستان وبهاراز این استان دیدن می کنند.اردبیل جاهای دیدنی فراوانی دارد.  مردم این استان خونگرم ومهمان نواز هستند وهمچنین آب وهوای این استان باتوجه به خنک بودن آن باعث می شود مسافران زیادی به آنجا بروند، جدا از هوای خنک آن دشت های سرسبز،دریاچه هاو…حیرت آوراست .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

این مقاله می خواهیم به تعدادی سوال  پاسخ دهیم:

یکی  از عجیب ترین گورستان تاریخی در کجا قرار دارد؟

جاذبه گردشگری استان اردبیل را نام ببرید؟

کاروانسرای سنگی صائین چه مکانی است؟

[/stextbox]

 

در این مقاله میخواهیم چند جای دیدنی این شهر رانام ببریم :

  • رودخانه قزل اوزون خلخال
  • غار یخگان
  • پل معلق پیر تقی
  • جنگل فندقلومشرف ب گردنه حیران
  • دریاچه شورابیل
  • دشت مغان

 

رود خانه قزل اوزون خلخال :

این رودخانه یکی از مشهور ترین رودخانه این شهرستان در سمت غرب این استان به حساب می آید. این رود ازارتفاعات بلند کردستان سرچشمه می گیرد  که بعد از گذشتن از مسیرها پر پیچ وخم استان کردستان و آذربایجان شرقی به این رودخانه وارد میشود که در امتداد به نام سفید رود به دریای خزر میریزد .

غار یخگان :

این غار در نزدیکی شهر خلخال که درسطح دریا در دامنه غربی کوهی  به نام یخگان داغی (بوزخانه داغی )ایجاد شد. مساحت این غار1100هکتار است که دارای دودهنه است که با اختلاف ارتفاع حدود25 کیلومتری قراردارد، اندازه ورودی اصلی این غار تقریبا حدود یک ونیم متر است که با استفاده از راهرو باریک به طول10  متر ،به یک مکان بزرگی ختم میشود این غار دارای رودی است که ارتفاع آن حدود5/1 است .

پل معلق پیرتقی :

این پل معلق پیر تقی واقغ شده در درهای شهر هشتجین  از توابع خلخال که احتمالا یکی از بلند ترین پل های معلق ایران باشد.این پل به دلیل اینکه در دره های عمیق میگذرد  باعبور کردن از روی آن برای مسافران بسیار هیجان انگیز به وجود می آورد.

پل معلق پیرتقی :
پل معلق پیرتقی :

جنگل فند قلو مشرف به گردنه حیران :

این جنگل به دلیل زیبایی آن می توان گفت که جای دیدنی خوبی برای گذراندن  تعطیلات به آن مکان سفر کردکه این جنگل واقع شده در30کیلومتری استان اردبیل در نزدیکی شهر نمین قرار گرفته است به دلیل مکان های دیدنی ازجمله جنگل و رودها توصیه می شود به این مکان سفر کنید .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]مهمانداران قطارهای فدک توسط اساتید بین المللی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اتریشی انتخاب شده و آموزش دیده اند.[/stextbox]

دریاچه شورابیل :

یکی از مکان های دیدنی اطرف های استان اردبیل دریاچه شورابیل  است . در این مقاله یک نوع ماهی  در این دریاچه پرورش می دهد .این مکان از امکانات زیادی برخوردار است ازجمله : امکانات تفریحی، ورزشی و… است که مجموعه ورزشی از جمله قایق سواری، پیست دو میدانی و دوچرخه سواری به حساب می آید .

دشت مغان :

دشت مغان نام جلگه ای است در قسمت شمالی این استان واقع شده است .مغان جلگه ای است در ساحل جنوبی  در کنار دریای خزر و قسمتی از درجمهوری آذربایجان و مهم ترین قسمت شمالی  این استان اردبیل در  استان غربی ایران را تشکیل می دهد .

یکی از از عجیب ترین گورستان تاریخی در کجا قرار دارد؟

یکی از منطقه ی معروف  در روستای پیرازمیان در نزدیکی شهر مشکین شهر واقع شده است. مکانی در کنار رود قره سو که وسعت آن به نزدیکی400هکتارو از چندقسمت دژ نظلمی، معبد وقوشاتپه تشکیل می شود . که این تپه به 7هزار پیش از میلاد می رسد .

یکی از جاذبه گردشگری استان اردبیل را نام ببرید؟

یکی ازدیگر جاذبه های زیبا دریاچه نئور است  که در ارتفاعات 2480 متری در نزدیکی از سطح دریا قرار دارد . که این رود دارای راه اصلی جاده روستای آسفالته به اندازه 13 کیلومترمی باشد .

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

برخی از ویژگی های قطارهای فدک:

✅  ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست

✅  ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

✅  ارائه هدفون

✅ ارائه روزنامه های فارسی، عربی و انگلیسی

✅ سرو غذای کودک و غذای سلامت در صورت انتخاب مهمان

[/stextbox]

کاروانسرای سنگی صائین چه مکانی است؟

این کاروانسرا مربوط به زمان عباسی است که جز آثار ملی ایران به حساب می آید.در 15کیلومتری  سراب است. در جاده های زیبای ابریشم اردبیل کاروانسرا های بسیار ی وجود دارد که از معماری های های زیبایی درست شده است.

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای  خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

کوپه‌های این واگن ها از امتیازات فوق‌العاده برخوردار هستند که مسافران در طول یک سفر طولانی هیچ‌گونه خستگی را احساس نمی‌کنند.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-021

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x