تجربه سفری لوکس ایمن لذت بخش با قطارهای فدک

جاده اسالم به خلخال: ۲۵ راهنمای سفر بی نظیر ترین جاده گردشگری ایران

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اگر مسافر شمال هستید و قصد دارید در قسمتی از سفر خود از شهرهایی مثل اسالم و خلخال دیدن کنید این نوید را به شما خواهم داد که به‌زودی وارد جاده‌ای شگفت‌انگیز به طول ۷۰ کیلومتر خواهید شد که مسیر بهشت نامیده می‌شود. جاده گردشگری اسالم به خلخال که لقب رؤیایی‌ترین جاده جنگلی ایران را به خود اختصاص داده است در شمال کشور قرار دارد و شهر اسالم در استان گیلان را به شهر خلخال در استان اردبیل متصل می‌کند. اگرچه این مسیر جنگلی طبیعتی بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد اما کمتر شناخته شده است و همین امر موجب شده که بکر و دست‌نخورده باقی بماند.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

تمام زیبایی­ای که از بهشت توصیف شده است در جاده گردشگری خلخال و اسالم دیده می‌شود. نیمی از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده گردشگری اسالم به خلخال جنگلوبخشی دیگر ییلاقات تالش است. وجود کوه و جنگل با درختان سر به  فلک کشیده، دشت‌ها و گلزارهایی که با گل‌های رنگارنگ زرد و بنفش پوشیده شده و آبشارها و دریاچه‌هایی که در میان آن‌ها جریان دارند همانند یک تابلوی نقاشی جلوی چشمان شما به تصویر کشیده می‌شود. این مسیرکه دو استان گیلان و اردبیل را به هم متصل می‌کند از بی‌نظیرترین جاده‌های ایران است. با ما همراه باشید تا بیشتر با زیبایی‌های جاده گردشگری خلخال و اسالم  آشنا شوید. سرفصل‌های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

  • زیبایی‌های جاده گردشگری اسالم به خلخال
  • آب‌وهوای جاده گردشگری خلخال و اسالم 
  • امکانات رفاهی جاده گردشگری اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

زیبایی‌های جاده گردشگری اسالم به خلخال

در مسیر پرپیچ‌وخم جاده گردشگری خلخال و اسالم که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز شده و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل ختم می‌شود با زیبایی‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد که همانند کارت پستالی زنده جلوی چشمان شما به تصویر کشیده می‌شود. درختان انبوه دو طرف مسیر، کوهستان‌های سرسبز و روستاهای بین راه شما را مجاب می‌کند که به این جاده فقط به چشم مسیری برای گذر نگاه نکنید. صدای جاری شدن آب در کنار صدای دل‌نشین پرندگان چنان شما را سرخوش و مجذوب می‌کند که ترجیح می‌دهید به‌جای حرکت، اتومبیل را متوقف کرده و از این بهشت زمینی خداوند لذت ببرید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

زمان عبور از این جاده هر لحظه با چهره‌ای متفاوت از طبیعت روبه‌رو خواهید شد که شما را متحیر می‌سازد. بخشی از زیبایی‌های این مسیر رؤیایی را درختان سر به فلک کشیده جنگل اسالم تشکیل داده و بخشی دیگر با دشت‌های سرسبز و مخملی شکل ییلاقات تالش به نمایش گذاشته می‌شود. حضور گله‌های گاو و گوسفند در ییلاقات و چریدن اسب‌ها در دشت‌ها منظره‌ای شبیه به عکس و فیلم را برای شما تداعی می‌کند. ناگفته نماند که فیلم پرهزینه حضرت سلیمان نیز در این منطقه فیلم‌برداری شده است.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

 

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

دشت‌های گل جاده گردشگری خلخال و اسالم در فصل بهار به‌خصوص در ماه‌های اردیبهشت و خرداد لباسی از شقایق به تن می‌کنند. در طول این جاده مسیرهای فرعی زیادی به چشم می خود که اگر آن را دنبال کنید ظاهر دیگری از طبیعت را در کنار دریاچه، آبشار و گلزارهای رنگارنگ خواهید دید. گاهی اوقات در این مسیرها حیواناتی چون خرس، پلنگ و گوزن نیز دیده می‌شود بنابراین مراقب باشید. در نزدیکی خلخال چشمه‌ی آب گرمی به نام “کیوی” وجود دارد که می‌توانید با پا گذاشتن در آن خستگی راه را از تن بدر کنید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

 

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

اگر اهل کوهنوردی هستید می‌توانید مسیر روستای ناو به روستای اندبیل در خلخال را پیاده طی کنید. در این مسیر از ارتفاع ۲۱۰۰ متری به ارتفاع ۳۳۰۰ متری می‌رسید و طبیعتی دیگر از جاده گردشگری اسالم به خلخال را مشاهده خواهید کرد. در ۲۰ کیلومتری اسالم به خلخال روستایی به نام پیرسون وجود دارد که از مسیر جنگلی فوق‌العاده‌ای برخوردار است با گذر از این مسیر جنگلی به محلی به نام دره اشرف می‌رسید که چشم‌اندازی بی‌نظیر از بهشت را برایتان تداعی خواهد کرد.

آب‌وهوای جاده گردشگری خلخال و اسالم 

غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آب‌وهوای رؤیایی‌ترین جاده جنگلی ایران و خنک بودن آن در گرم‌ترین روزهای تابستان، یکی دیگر از شگفتی‌های آن محسوب می‌شود. جاده گردشگری اسالم به خلخال به دلیل قرار گرفتن در منطقه شمالی کشور تحت تأثیر اقلیم آن قرار گرفته و از آب و هوایی مرطوب برخوردار است به این دلیل در اغلب فصول سال با بارش باران همراه است. در ابتدای این جاده ممکن است با هوایی صاف و آفتابی روبه‌رو شوید اما با نزدیک شدن به خلخال و قرار گرفتن جاده در ارتفاعات، با مه غلیظ و بارش باران غافلگیر خواهید شد بنابراین همیشه لباس مناسب با خود داشته باشید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

جاده گردشگری خلخال و اسالم در هر فصلی زیباست.برای لذت بردن از دشت‌های پرگل آن ماه‌های اردیبهشت و خرداد بهترین زمان است. در تابستان برای فراموش کردن گرمای هوا می‌توانید پا در این جاده زیبا بگذارید و از هوای خنک آن لذت ببرید. طبیعت زیبای جاده گردشگری اسالم به خلخال در پاییز لباسی هزار رنگ به تن می‌کند. اگرچه این جاده به دلیل سرمای هوا و بارش برف و باران در زمستان بسته خواهد شد ولی چیزی از زیبایی‌های بی‌نظیر آن کاسته نمی‌شود.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

امکانات رفاهی جاده گردشگری اسالم به خلخال

اگرچه این جاده به‌عنوان شاخص‌ترین جاذبه گردشگری شمال ایران شناخته شده است اما فاقد امکانات رفاهی مناسب است. چند رستوران بین‌راهی، سوپرمارکت و کلبه‌های محلی تنها امکانات موجود در این جاده بی‌نظیر هستند. با این اوصاف برای اقامت در جاده گردشگری خلخال و اسالم به دنبال هتل‌های چند ستاره نباشید اما ناامید نشوید!، در طول مسیر  روستاهایی قرار دارند که میان دشت و جنگل قرار گرفته‌اند. روستاهایی همچون “ناو” و “لاکه تاشون” با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز که با لهجه‌ی شیرین تالشی یا ترکی صحبت می‌کنند. در نزدیکی این روستاها مهمانخانه‌های وجود دارد که می‌توان  در آن‌ها اقامت کرد. برای خوردن نهار و شام هم می‌توانید به غذاخوری‌های بین راه سر بزنید.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

جاده گردشگری اسالم به خلخال یکی از بی‌نظیرترین و زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است که به دلیل برخورداری از آب و هوایی خنک و مرطوب حتی در تابستان نیز خنک است. جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز  و زیبا در کنار آبشار و رودخانه طبیعتی مثال‌زدنی را در این جاده پدید آورده‌اند. در جاده گردشگری خلخال و اسالم امکانات رفاهی زیادی وجود ندارد اما روستاهایی در این مسیر هستند که مهمانخانه‌هایی برای اقامت در آن‌ها وجود دارد.

 

نگاهی گذرا به برخی خدماتی که توسط مهمانداران و پرسنل تشریفات در قطارهای ۵ ستاره فدک ارائه می شود:

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

  • ارائه خدمات تشریفات و استقبال از مهمانان با فرش قرمز در سکوهای مسافری در هنگام عزیمت یا مراجعت از سفر
  • ارائه حوله مرطوب گرم / سرد (به فراخور فصل) در ابتدای سفر
  • سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink) که شامل نوشیدنی­های سنتی و سرد می‌باشند.
  • سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار و زمان رسیدن آن به مقصد

[/stextbox]

همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

قطار فدک رمز یک سفر با کیفیت می باشد.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

در صورت نیاز می توانید با شماره زیر با ما در ارتباط باشید

شماره تماس: ۵۴۸۲۴-۰۲۱

[/stextbox]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x